COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, May 10, 2010

Villa 106 @ Bagus Jati!


Korang dah pun tengok camner rupe luaran & persekitaran villa @ bagus jati hari tu kan... ok.. now aku nak bawak korang masuk dlm villa tu pulak!



Thanks Mr. Google for the bird views of Bagus Jati Resort & SPA!
Saja mau kasik korang tengok camner rupe Villa kat resort nie dari pandangan sudut atas!


_DSC1180 copy
Welcome to our villa! :D
(gambar nie di snap pada hari kedua coz aku berbaju hijau! Hari pertama aku berbaju hitam! Eh! Korang kisah ker pun aku berbaju apa di hari apa yek? Hahahaha...)


_DSC1052 copy
Sila tahu yg ruangan balcony dia tersangatttt lah luasss okk!! ko boleh main kejar2 tau! nie en. teman amik separuh bahagian jerk dari ruangan balcony tu.. kalau nak tengok secara keseluruhan.. korang tengok balik kat gambar yg aku tempek from mr. google kat atas tadi tu..


Kat sini... everyday diaorg akan bagi complimentary fruits basket & drinking water! See... puas hati gak lah at least ko bayar room price kan.. takat buah tu berapa sen sangat diaorg nak bagi kann... kalau kat Malaysia ade ko dapat apa2 biler bayar ribu raban?? belum tentuu okkkk.. most2 welcome drinks jerk! Ceeeaa.. aku nie pakat kutuk tempat sendiri jerk! hehehe.. alaaa... dah memang itu hakikatnyer pun.. tapi itu tak lah bermakna aku tak suke ngan tanah tumpah darah aku nie.... cuma aku kesal ngan tempat2 holiday kat negara kite nie coz apa yg kite bayar tak setimpal ngan service yg sepatotnyer kite dapat! itu jerk larrr yg aku a lil bit frust biler bercuti-cuti dlm malaysia niee.... :p Eh! tapikan kalau korang tak caya.. nantilah aku buat comparison harga bagi resort di Malaysia & Bali yek!


_DSC1060 copy
Menikmati permandangan indah dari balcony of our Villa!
(owh! sila abai kan maggie in my cup & kek pisang tu! serious aku kalau traveling tak sah kalau tak bawak bende munching2 stuffs nie! hahahaa....)


_DSC1057 copy
Mereka sedang membincangkan soal masa depan mereka... ceeeaaa... sila percaya! ahaksss! :p

Ok... now jom kite terjah dlm bilik pulak yer!


_DSC1053 copy
See how creative this people are! fresh flowers tu memberikan satu hiasan dalaman yg sangat romantis pada aku.. simple jerk pun.. but it will create such a different environment!


_DSC1170 copy
Yiiiiippeeeeeee!! That's our awesome king size bed! Sila lah tahu yg aku just simply lovesssssss this type of room set up! pada aku ianyer boleh menimbulkan satu feelings yangggg.. owh! susah tuk aku gambar kan! hihihi....


_DSC1179 copy
pandangan dari sudut kanan bilik....
(ko abaikan jerk kain baju yg bertaburan tu! :p)


_DSC1051 copy
pandangan dari sisi kiri bilik pulak!
(korang layan kan aje lah gambar nie yer.. en. teman lah nie.. abis tiap sudut bilik dia tembaknyer!)

Sesungguhnyer villa2 di resort nie sangat privacy with a an awesome views! dari atas katill... ko leh tengok terusss direct melalui tingkap bilik tu ke arah hutan yg menebal! I tell youuuuuuu.. the view is soooo greenny... sejukkk jerk mata memandang... maka perasaan relaxxxx pun timbul... dan kemudiannnn... kami pun terrrrZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzZZZZzzzzzzz! hahahahaha.. serious weh! we both memang bantai tido petang kat sana! mana tak terlayan beb! Dengan cuaca yg dingin & sejukkk sepoi2 bahasa... ditambah pula ngan siulan burung2 yg berkicauan seolah-olah mendodoi kami di atas katil tuuu... mauuu kami tak terbabass tido! Takpe... terbabass tido ok lagi... kalau terbabas lain di siang hari adelah sangat tak bestt okkkk... hahahaa.... ;p

Oh ya! Sila tahu yg resort nie tidak menyediakan TV! Ye lah.. diaorg nak suruh korang ber-ROMEN-tik... takkan lah dia nak kasik ko TV.. kalau kasik TV.. confirm korang tak ber-ROMEN-tik nanti.. sbb dok sibuk nak layan TV ajer pulak kann! Aku notice kebanyakkan boutique resort camgini biasanyer diaorg memang tak sediakan TV... coz diaorg nak kite menikmati keindahan alam semula jadi yg dah pun diaorg sediakan buat kite... and then ko akan ade lebih masa tuk berborak2 ngan pasangan ko... banyak masa tuk korang spent out together2.... aku suke camgini.... coz this is the time tuk kite lari dari segala saluran2 yg memeningkan kepala kite.. when you’re there.... you just feel soooooooo relaxxx and calm! Tak der sebarang gangguan! Oh I simply love it! ;)


_DSC1054 copy
Ok... agak2 kalau dah penat dok baring atas katil jerk... ko boleh lepaking kat sini pulak!

Hah! lagi satu.... sila tahu yg semua villa2 di resort nie tak menyediakan aircond yeah! serious aku mula2 ingatkan cam alamak mamposs tak dak aircond confirm berpeluh2 lah disiang hari nie.... malam mungkin lah sejuk sikit kottt sbb kat dlm hutan kann... yelah tempat nie bukan lah sesejuk cam kat cameron highland tu pun... dia takat sejuk dingin yg ala2 jerk laa... so harus lah aku worried kalau di siang hari camner nak lepaking dlm bilik kan kalau tak dak aircond.. in fact kipasss pun tak der okkkkkk.... huhuhu... errmm.. Kalau mat salleh mungkin lar diaorg suke berpanas-panasan nie kan... So end up aku tersalah tafsir! serious! korang takkan rasa panas langsung sepanjang berada di dlm villa tersebut! walhal panas matahari memancar terik nie ditengah hari.... nak tau naper? Sbb ini.......


_DSC1035 copy
Atap villa yg di buat dari daun apa yek? aku tak tahu lah.. en. teman pun tak sure.. dia kata atap nipah ker? atap rumbia ke? ke atap yg dibuat dari jerami padi ker? hahaha.. we both like confused each other! but yg pasti memang sikit pun ko takkan berasa panas sepanjang hari kalau duduk dlm villa nie... see.. betapa berkuasa nyer ciptaan Allah yg Maha Esa... bende yg semulajadi tu jugak lah yg sebenarnyer memberi seribu satu kebaikkan! Sib baik lah umah baru aku nanti condo style! kalau umah teres or bungalow.. confirm aku panggil org Bali tuk buatkan atap umah aku camgini! jimat tak yah pasang aircond! heheheehe....


_DSC1116 copy
See... bukan villa2 kediaman jerk yg diaorg gunakan atap camgini.... pendek kata secara keseluruhan bangunan2 yg ade dlm resort nie seperti SPA (seperti dlm gambar yg aku tengah dok posing nie), Restaurant, Reception Area and toilet pun camgini tau! Tak caya? tengok gambar nie!


_DSC1145 copy
En. teman memang sangat sesuai tuk jadik model Rest Room tu! Sbb dia suke sangat ke situ! hahahahaa....

Ehhh.. rasa cam dah panjang sangat lah entry nie kan! apa kata aku continue citer pasal Villa 106 nie di next entry lak yer! hehehe.. tak abis lagi tau! so watch it out! :D

26 comments:

Cik Ina Do Do Cheng said...

kalau rumah kita cam tu kan best ye.nama pun vila jati, semua perabot dari kayu jati.nak gambar lagikkkk.

shuhadah Zainol said...

wah... cantek giler kak... agak2 berapa kos yg harus disediakan tuk kesana erk?? hehehe..

Atiqah Adnan said...

bestnye mesti mahal nie..
belum lagi sempat honeymoon dengan hubby huhuu~ tengok pic ni seronok dan bestttt!!

InaAchik said...

ya hampunnnnnnnnn nok....
cantek melampo!!! jeles tahap babun neh nengoknya... kalo kat mesia confrm aku mampu nk tido walopon hanya uutk semlm...

MiYOKO SuKi said...

cntiknye villa ni, sis...

Unknown said...

cantiknyer...kalu buat anak bagus ni hehehe...sgt2 menenangkan & very relaxing..hehe

SURIA AMANDA said...

whoaaaa...haruskan Lisa juga menyuarakan hasrat hati utk ke sini dgn tunang Lisa after kitorang kahwin?????mampu akuuuu.....nanges

Pepel BoNda AmaNi said...

wah nie balik dari vacation nie harus melekat nie..ahhahahaha aura bilik yang sangat cantik tue... :) tettttttttttttt

Cik Yayang said...

Sadis...
Bukan sadis apa, since entry ni di publish, tak tahu brp kali refresh dah sbb nk tgk gmbr2 ni...tp still tak dpt..:-( internet teruk melampau!!!

Ku mau tgk gmbr2 itu..huk huk huk....

NeenaAnuar said...

Kak Ina:
tu lah.. wish leh ade umah camgitu kan kak! hehehe.. betoi tu.. majority interior nyer berasakan perabot jati tuu...

NeenaAnuar said...

Shu:
THanks! ok nanti akak reveal the price keh! :D

NeenaAnuar said...

Atiqah:
hehehe.. tak sempat lagi yek.. siannn.. takpe still got time.. if you got chance you should go for ur honeymoon dear! coz rugii wooooo kalau tak enjoy that moment! THanks anyway!

NeenaAnuar said...

Iena:
hehehee.. taaaahuuuu tak pe! memang confirm ko takkan dpt resort camgini kat malaysia beb! so apa lagik... ke bali lar beb! :p

NeenaAnuar said...

Titin:
huhuhu... memang chantekkk bangattt dik nonnn! :D

NeenaAnuar said...

POSH:
teeeeeetttttttt! hahahaha... yup2.. memang sgtt tenang & relax tempat nie babe! u shud go if got chance keh! :D

NeenaAnuar said...

Amanda:
oh yes!! you shud tell your tunang a.k.a bakal somi mu tuk ke sini for your honeymoon keh! hehehehe..

NeenaAnuar said...

PuRpLeLiCiOUs:
hahahahaha.... macam2 lah you nie sis!! :p

NeenaAnuar said...

Cik Yayang:
lorrrr.. sorry lah sesangat cik yayang yer! nak wat camno.. eden upload thru flickrs... so memang kalau internet slow.. dia memang susah tuk downloading.. sorry for the inconvenience caused yeah! I'm sorrryyy.. :D

Lady of Leisure said...

cantiknya.. nampak traditional n exclusive... i like..
:)

NeenaAnuar said...

Lady:
hehehe.. yea.. memang resort nie berkonsepkan tradisional bali!

Deqna said...

cantik dan unik sekali...juga mendamaikan..

Mimy Hamid said...

bestttttt..aku nak pujuk encik awak gi tmpt ko la..tppp aku tak sanggup nk daki tangga...ni ada yg turun tak naik2 ni..haha

azzey said...

nice view..

NeenaAnuar said...

Deqna:
memang pun frennn! ;D

NeenaAnuar said...

Mimy:
bagus2... pujuk cepat yer! :D

NeenaAnuar said...

azzey:
yup! :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails