COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, May 17, 2010

How Much Do I Pay for Bagus Jati Resort?


Diatas
permintaan ramai.... hari nie aku akan sharing2 lah ngan korang yg nak tahu berapa harga tuk stay kat Bagus Jati Resort & Spa nie!


First and fore most aku nak habaq mai... korang kene paham yang Bagus Jati nie berkonsepkan Boutique Hotel! which means.. ianyer bertaraf 5 bintang! So.. now harga yg akan aku reveal & comparekan nie harus lah bersamaan dengan resort2 yg seangkatan ngan boutique hotel @ bertaraf 5 bintang....

As I said in my previous entry... aku kalau nakkan relaxation... biasanyer aku memang akan carik hotel yg menarik tuk aku beristirehat hanya di sekitar kawasan resort! so baru lah aku rasa worth it by spending some amount of money with the facilities yg diberikan oleh pihak resort! Unless aku nak wat touring aktiviti baru lah aku carik hotel yg cam tune hotel pun takpe... coz aku hanya akan gunakan bilik tuk mandi & tido saje!

Ok... tak mo citer panjang lagi... tuk pengetahuan korang... aku stay kat Bagus Jati selama 3 hari 2 Malam... tuk satu malam aku bayar USD172++ ... harga nie belum termasuk 21% of taxes & services fees yer! ok... nett price will be USD208.12 nett per boutique villa per night! convert duit kepada ringgit malaysia.... satu malam bersamaan RM655.00... nie bergantung pada ex-change rate sekarang lah yer yg aku convertkan nie... kalau time korang nak pegi nanti... tiba2 USD rate naik ker.. haa.. memang akan jadik lagi mahal lah.. tapi kalau USD rate turun.... kire akan jadik lagi murah lah! yerrr.... sila tahu yg di sana semuanyer main USD rate yer! :D

Mungkin ade yg akan terbeliakkk bijik mata ngan mengatakan.. APAAAA??? RM655 tuk satu malam???? giler apa??? kalau kat malaysia dah bermalam2 aku leh gie holiday ngan duit banyak tu! hehehehe.... ok ok.. takpe... memang betoi.. aku tak nafikan lah.. memang leh jerk holiday dlm Malaysia ngan harga tu tuk 2-3 malam kan.. tapi cuba habaq mai sikit kat aku macam mana keadaaan resort tu??? ade kah seindah villa di bagus jati nie? kalau ade... apa kata korang tolong advise kat aku sikit... sbb aku pun teringin nak gie mana2 resort dlm malaysia nie yg resort dia lebih kurang cam bagus jati nie and the price pun sama cam apa yg aku bayar kat sana... :D

But before that... aku nak habaq kat korang nie.... harga yg aku dpt tu merupakan harga online internet booking yeah! yup! this is another tips! kalau boleh korang survey2 dulu harga from the internet! just go to the official website of the said resort yg korang nak duduk.. then cuba check the internet rates! sometimes if you're lucky enough you will get a very good deal! and that's what I got @ Bagus Jati... aku buat internet booking jerk... contoh booking cam kat bawah nie yer!


nampak tak macam2 offer yg diaorg berikan kalau kite try to book on line! kalau korang tengok yg last sekali tu merupakan dia punyer published rates i.e. USD345++ ... so aku punyer offer hari tu dpt yg Best 2 nights Deal!! Tapi yg dlm gambar nie aku search tuk pegi dlm october tahun nie.... so harga dah berubah lah.. jadik USD219++... waktu aku search tuk aku dulu... aku dpt USD172++ jerk... see!! still murah aku punyer deal waktu tu kan? hehehe..

Harga online nie cam air asia punyer harga tiket gak lah.. tiap saat tiap hari berubah ubah.. so if you wanna get the best deal.. just try your luck on the lucky dates! hehehe... Ok.. tuk booking online nie korang tak yah risau... korang just perlu bagikan credit cards details jerk as for verification purposes... nanti sampai sana.. waktu nak check out baru bayar in full! tapi let say tetiba ko dah booking pastu ko nak cancel lak... boleh tapi dia still ade terms on condition.. kalau korang nak cancel ker apa ker.. kene cancel beberapa hari before date korang booking tu so that korang tak kene charge!

Again aku remind kat korang yer... harga nie adelah berdasarkan pada resort yg bertaraf boutique... so harga boutique hotel nie biasanyer memang tak dinafikan agak mahal sikit lah! tapi apa yg aku nak ckpkan kat sini... kalau di comparekan harga2 boutique hotel di Malaysia ngan di luar malaysia.... kengkadang lagi murah & berbaloi rasanye tuk kite spent pada resort2 yg berada di luar malaysia!

Ok lah.. aku kasik example sikit.... korang compare kan lah tempat yg aku pegi nie... ngan The Andaman Langkawi, Japamala Resort Tioman and Tanjung Aru Resort KK... semua resort nie bertarafkan boutique resort kat malaysia tau...


nie contoh aku cuba click2 thru internet booking for Andaman Langkawi! Utk Japamala & Tanjung Aru tu korang main lah click2 sendiri yer! :p

Ok.... skg korang comparekan harga... compare kan suasana & persekitaran resort.. and also comparekan kebesaran bilik VS villa yg aku dpt di Bagus Jati! Rite! aku tak nafikan yg kalau aku dah plus flight tiket to Bali... aku dah leh stay at 1 of the resorts in Malaysia nie kan.. walaupun hakikatnyer yg dlm Malaysia nie lebih mahal dari yg kat Bali tu.. tapi pada aku lah... aku nie amat pentingkan keadaan persekitaran resort jugak.. kalau takat kat Malaysia aku leh dpt seciput jerk bilik with no views at all... then lebih baik aku fly jauh sikit... sambil2 aku leh ke negara org and can enjoy much more with it! So pendek kata... tepuk dada tanyer lah selera anda! :D

_DSC1255 copy
Yang penting.... You must enjoy with your vacation walau dimana pun anda berada! :D


p/s: Semalam hari guru... harap tak terlambat tuk aku ucapkan selamat hari guru buat guru2 ku yg telah mendidik aku dari alam persekolahan hinggalah ke alam universiti.. tanpa mereka siapalah aku hari ini!

24 comments:

shuhadah Zainol said...

ermm..agak meletop jugak harga dia... tp, puas hati ok la kan..hehehe...

awat n3 kali ni cam sleng oqang utaqa ja banyak? hahahaha...

InaAchik said...

aku tersedak air liur sendiri bca entry ko beb... nk sgt suh ko papar cost segala kan... skrg... hammekkkkk... terus simpan niat nk jejak kaki ke bagus jati! hahhahahaha

Azmiezas said...

Akak dah tau dah rege dia..pasal ari tu akak ada search gak kat tenet..

tapi akak rasa memang berbaloi lah dgn harga n tempat tu..sangat heaven kan??..

Atiqah Adnan said...

wow! hihii..
menarik tertarik..
kalau dapat pergi ni memang berbaloi laa.. berbaloi dengan harganya..
3 hari 2 malam mesti puas kan..?
hopefully one day dapat pergi.. berdua or bertiga berempat.. hihii~

so total maybe dalam rm2000 lebih kan termasuk tiket flight..kan..? huhuu~ takpe kalau nak seribu daya taknak seribu dalih.. hehe

LiAnA said...

kalau kita lepak dlm tu je.. mmg berbaloi ler rate tu.. sbb tak payah kuar ke mana-mana dah pastu

Pepel BoNda AmaNi said...

kira orait la berbaloi2 harga dengan kemudahan dan keindahan yang dapat...betoi tue..holiday haruslah enjoy kan...puas hati xkira dari apa segi sekali pun...

mrs.ecam said...

uish x bklip aku tngk rege die...tp klu comparekn ngan ape yg ko ckp 2 mmg berbaloi2 la ku rs....heeee

Unknown said...

mmg worth it la dear....pandai u survey....I don't think kat malaysia ni leh dpt mcm kat BALI...rasanyer hotel2 kat sana 3 or 4 star pun better kat M'sia....bukan nak ckp apa tp ini adalah kebenaran...thanks for sharing maybe in future kot sampai seru nak p leh dapat good reference kat sini hehe

Lady of Leisure said...

kalau for honeymoon memang kene cari hotel yg best kan sebab banyak masa nak spend kat bilik..
:)

azzey said...

neena: I think the price is quite okay.... lg pun ekonomi orang2 kita sekarang dah memungkinkan utk simpan duit 4 holiday...actually x de masalah klu kita berkemampuan....yang penting kita enjoy....

NeenaAnuar said...

Shu:
Betoi2.. biler puas hati yg mahal pun kengkadang leh rasa cam murah jerk kannn! :D

hahahaha.. dok ramai sgt kawan2 org penang skg nie.. nak2 kawan blogger! ahakss!!

NeenaAnuar said...

Iena:
weiii! jgn cepat mengaku kalah! usaha tangga kejayaan... ko kumpul dari skg.. insyallah satu masa nanti ko pasti leh menjejakkan kaki ke situ! :D

NeenaAnuar said...

Azmiezas:
wah.. cepat akak search yer.. bagus2... :D

memang pun kak.. rasa berbaloi2 jerk duit yg mengalir kuar tu walaupun biler dah bayar tu rasa cam sedih pun ade sbb duit dah abis! hahahaha....

NeenaAnuar said...

Atiqah:
oh yes! tuk tempat2 camgini.. minimum 3 hari 2 malam & maximum pun takat 4 hari 3 malam dah lebih dari cukup! insyallah.. akak doakan satu hari nanti you boleh pegi ke sini! :D

yeahh.. lebih kurang lah harga tu.. kalau dpt offer lagi murah on flight & resort tu... lagi murah lah leh dpt kirenyer! hehehe.. :D

NeenaAnuar said...

LiAnA:
yup! exactly! :D

NeenaAnuar said...

PuRpLeLiCiOUs:
yea.... berbaloi baloi rasanyer! apa yg penting kite enjoyyyyy!! hehehe.. :D

NeenaAnuar said...

Ecam:
hehehee.... so simpan duit dari skg yek.. mana tau ko leh hanimunan kat sana lak lepas nie! :D

NeenaAnuar said...

POSH:
yes!! exactly! pandai pun you! hehehe...

you're most welcome dear... anytime.. kalau agak2 you wanna any info about bali.. just roger2 me keh! :D

NeenaAnuar said...

Lady:
hahahhaa... pandai lady! :D

NeenaAnuar said...

azzey:
yup! betoi2... ikut pada kemampuan masing2... itu yg penting kannn.. :D

eynda said...

Macam harga kat Avillion satu malam jek...baik pegi Bali huwaaaa...tapi akak kena tambah $$ le sebab bawak hero & heroin kecik tu :-D

fatenton said...

hye dear..
first time i comment selalu baca je blog u..

i teruja gila tgk entry u this time.. gbr2 yang u ambik semua cantik2.. and make me feel wanna fly to bali rite now!

NeenaAnuar said...

Kak Eynda:
haaa... kan kak kan??? takpe... esok2 diaorg dah besar sikit mesti akak rasa berbaloi bawak diaorg ke Bali! :D

NeenaAnuar said...

Fatenton:
hi deary! Thanks coz sudi baca my blog and also sudi drop your comment today.. if not I pun tak tahu you baca my blog! terasa cam malu lak tetiba! ahaksss! :p

hehehehe.... apa lagi dear.. pegi lah ke Bali! i'm sure you'll enjoy it! :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails