COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, May 3, 2010

Special Luncheon With Family on My Big Day!


Sorry yek korang.... aku terpaksa abiskan citer my birthday celebration dulu.... then baru aku continue with my vacation stories keh!


Ok... on 25th April.. hari aku diberanakkan... kebetulan tahun nie jatuh hari ahad... so sgt chantekk tuk buat celebration.. dah a few years gak birthday aku jatoh hari bekerja.. so nak celebrate confirm kene tunggu weekends... so cam dah tak syiok sikit arrr...

Seperti biasa.. every year kalau celebrate b'day memang family aku akan pegi makan2... kalau tak lunch.. kiteorg pegi during dinner... tahun lepas dah buat dinner.. so tahun nie aku pilih tuk buat luncheon pulak!

Location dimana? hmmmm... kalau ikutkan aku... ade a few selection of restaurant yg berada dlm list KIV aku... tapi paham2 jerk lar restaurant kat malaysia nie... harga bukan main mahal nak mammmmmmmmmm.... tapi sometimes food taste ntah apa apa ntah... and then... since i'm turning to da bigger number... I've decided to give a fully treats to all my family members! hehehe.. selalunyer my dad & my late mom yg akan bayar & belanja tuk semua anak2 punyer birthday celebration... but not this year... aku rasa nak share rezeki yg aku ade with my family members.. lagi pun bukan selalu.. sekali sekala jerk... kalau selalu confirm bankrup gak nak gie makan kat restaurant biler family dah mencecah ke angka 10 org dlm satu keluarga... so bayangkan.. kalau air jerk RM10++... 10 org dah RM100++.. tu baru air.. belum makan lagi kann...

Since aku nie a food thai lover.... aku telah memilih sebuah restaurant ala Thai yg berlokasi di Mid Valley Megamall! Alaaa.. sapa yg dah lama follow blog aku nie leh agak dah kot restaurant mana yg aku pegi nie kann.. hehe.. aku ngan en. teman punyer favourite spot tuk makan green curry! hehehe... cuma nyer ade sedikit kelainan kali ini.... selalu aku pegi ngan en. teman kiteorg makan kat bahagian... I mean kat ruang makan yg open.... but since this is a birthday celebration.... aku telah reserved 1 function room disitu...


_DSC0692 copy
Welcome!


_DSC0693 copy
Betapa happy nyer birthday gurl dpt reserved bilik yg sgtt cozy & chantekk itu... :p

Aku ngan en. teman gie reserved tempat nie a few days before my birthday! sib baik masih kosong... tapi bilik nie berbayar yer... bukan free taw... waktu aku pegi tu.. org yg attend kiteorg tu ckp.. kalau luncheon leh dpt RM50 lar.... kalau dinner diaorg charge RM100... so dah kebetulan memang aku nak buat during lunch... alhamdulillah... I just need to pay RM50 for that room!

Aku memang tertarik ngan setting restaurant nie.. pasal tu aku tak kisah bayar extra RM50 when I can have a good time with my own family members at a privacy & cozy Atmosphere! And also plus da food yg sememangnyer aku tahu menepati citarasa aku & my family members... so aku pun puas hati membayar biler org yg dtg makan puas hati dijamu... buat apa pegi restaurant mahal2 pastu makanan tak seberapa end up balik masing2 tak puas hati kan?? :D


_DSC0695 copy
Sementara menunggu my family members yg lain tiba... aku melayan kerenah en. teman yg giler nak menembak kat dlm bilik tu! Korang nampak tinggi kan location dia.. haa... jgn tak tahu yg dia leh berdiri atas kerusi waktu nak amik shot nie!


_DSC0749 copy
Ok... all my family member dah pun tiba.... makanan aku dah order siap2... tengah tunggu diaorg antar jerk! Oh ya.. kipas tu memang ade dlm bilik tu... walhal bilik tu dah sejokk dah ngan air cond yg membeku...


_DSC0750 copy
En. teman as usual.. tak abis2 ngan aksi menembak dia... nie dia amik dari luar pintu bilik function kiteorg!


_DSC0755 copy
Sambil tunggu makanan dihidangkan.. kiteorg borak2 dulu... semua ahli keluarga aku ade.. melainkan abg ipar aku dia keje shift.. so tak leh nak cuti on that day!


_DSC0769 copy
Ok.... food suda tiba... antara menu yg aku order... Siakap Steam with Lime Sauce, Kangkung Belacan, & Chicken Green Curry.. setiap menu aku order 2 set.. so tuk 10 org makan... alhamdulilah.. it was just nice! :)


_DSC0772 copy
Okk.. makan time! :D

Jauh disudut hari aku.... tetap teringat pada arwah mak! How I wish if she's still around... I'm sure she will be very happy on that day coz I know she's a good eater & she's a food lover! Walaupun nie tahun ketiga aku sambut b'day tanpa org yg melahirkan aku... tapi perasaan sedih dan hiba tidak penah pudar dari hati & naluri ku! But whatever it is... I know she's there.. just around me on that day! :(( ~Al-Fatihah~


p/s: gambar memang nampak agak kekuning kuningan coz en. teman guna natural mode.. means.. dia capture the original environment tanpa menggunakan flash!

21 comments:

-anidaothman- said...

neena bertuahnya u sis........ i so jeles......kalO tak bolew tumpang sekaki...ehehheheheh

Lady of Leisure said...

what a great celebration.... im sure u had fun... menu nampak sedap2.. best best best... nanti cont vacation nyer entry serious i tak sabar.. hehe

shuhadah Zainol said...

erm... sedapnya.. bila nak belanja shu plak ni?

Pepel BoNda AmaNi said...

bestkan dapat celebrate dengan insan2 kesayangan...

Unknown said...

apa entry u pun I suka layan especially part gambo2 nice...kelass la tempat ni...al fatihah to utk arwah mak u....

eZmALiZa said...

wow!!
ezma paling suke tgk lauk yg dalam bentuk ikan tu..nmpk mcm berselera sgt! besh2..!!

and i love all ur pics sis..bile lah nak dapat camera cmni..hmmm... :P

ratusiput said...

tak sabar nk tggu gambo vacation lak...ehehe...sti cantik2...

LiAnA said...

adoiii mak lapar giler tgk thai foods ni... betskan bila dpt kumpul 1 whole family camni... ;D

azzey said...

neena: kat dpn tu sure adik @ kakak u...right?? muka pon same je...ape nama Restoran nie? mcm nk try je...
Dear alls: follow la my blog also..he3..
http://azzeyatin.blogspot.com

Mimy Hamid said...

neena nak jadikk adik angkat ..hahah nanti leh join makan besat...hehehe..larat tak ko nak angkat aku ni

NeenaAnuar said...

nID:
Huhuhu.. jgn lah jeles dear! nanti I turun penang ... kite gie makan sesama ye! :D

NeenaAnuar said...

Lady:
hehehe.. thanks dear! menu memang sedap sgtt... :D

NeenaAnuar said...

Shu:
hihihihi... insyallah.. nanti biler shu turun KL or akak turun penang.. ktie jumpa yer! ;D

NeenaAnuar said...

Purplelicious:
yup! alhamdullilah.. itu pun bukan selalukann.. :)

NeenaAnuar said...

POSH:
TQ so muchh dear!! muaaahhhsss!!

thanks! :(

NeenaAnuar said...

Ezma:
hihihi.. TQ darling! boleh .. nanti adik dah keje.. confirm leh beli camera camgini! insyllah! :D

NeenaAnuar said...

Ratusiput:
huhuhu... :D

NeenaAnuar said...

Kak Liana:
hehehe.. alhamdulillah.. itupun bukan senang nak kumpul camgini kak.. :D

NeenaAnuar said...

Azzey:
ha'ah... they all my sista! Restaurant nie kat Midvalley .. nama restaurant AMarin Heavenly Thai!

NeenaAnuar said...

Mimy:
hahahahaa... sobak jer lar ko nie taw! tak pe la... ko jerk lar yg dukung aku! ;p

azzey said...

OOO..OKAY...I WILL TRY...HE3...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails