COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, November 7, 2012

Sebulan Sudah Baby Pergi... Kini Ibu Namakan Baby Sebagai MAWADDAH CINTA!

Diam tak diam... dah sebulan dah baby pergi tinggalkan ibu dan ayah! walaupun baby terlaluuuuuu kecil.. tak nampak pun sebarang sifat apatah lagi rupa paras mu... tapi kehadiran baby as our first little tiny dot... sangat² memberi kesan pada ibu & ayah!

Aku ingat lagi pada hari aku on the way nak ke Klinik Dr. Marsita utk buat D&C... sewaktu kereta yg dipandu oleh en.teman menyusuri highway MRR2.. tiba² keudara lagu CINTA nyanyian Jaclyn Victor & Misha Omar kat siaran radio Hot FM!

CINTA - (Original Vocalist:- Melly Goeslaw feat. Krisdayanti)

Menapak jalan yg menjauh...
Tentukan arah yg ku mahu...
Tempatkan aku pada satu peristiwa...
Yg membuat hati lara...

Di dekat engkau aku tenang...
Sendu matamu penuh tanya...
Misteri hidup akan kah menghilang...
Dan bahagia di akhir cerita...

CINTA... tegarkan hatiku...
Tak mau sesuatu merenggut engkau...
Naluriku berkata, tak ingin terulang lagi...
Kehilangan CINTA hati bagai raga tak bernyawa...

Aku junjung petuah mu...
Cintai dia yg mencintaiku...
Hatinya dulu berlayar, kini telah menepi...
Bukankah hidup kita akhirnya harus bahagia...

Di dekat engkau aku tenang...
Sendu matamu penuh tanya...
Misteri hidup akan kah menghilang...
Dan bahagia di akhir cerita...

CINTA biar saja ada...
Yang terjadi biar saja terjadi...
Bagaimana pun hidup hanya cerita...
Cerita tentang yg meninggalkan...
Dan yg ditinggalkan...

CINTAA.....

Sumpahh aku melalakkkkk dlm kereta time tuh! entah kenapa aku rasa touching teramat sangattt ngan bait² kata dlm lagu nie! aku rasa cam keneee sgt ngan keadaan aku time tuh... dah lah lagu pun jenis yg mendayuuu dan very the sentimental... memang sgt sesuaii utk buat aku melalakkk! en.teman terdiamm je bile aku melalakk... dia genggam erattt jari jemari aku.. aku tahu dia pun sedey.. tengok aku sedey lagi membuatkan dia sedey! tapi sib baik lah en.teman pun tak melalakk sama.. kalau dia pun melalakk sama... mau kereta berhenti kat tepi jalan sekejap sbb sama² perlukan hugs from each other!

And last 2 weeks... aku terdengar lagi sekali lagu nie keudara di radio.! again lagu tu buat hati aku touching... tapi tak lah sampai melalak... just teringat sangat pada my little tiny dot je! Lepas tu aku teringat yg aku pernah baca kat internet about baby yg meninggal sebelum kelahiran nya ke dunia nie.. boleh jer kalau ibubapa nak berikan nama utk anak mereka tu... dan hukum nya adelah sunat!

Memang aku tak terfikir lagi nak bagi nama apa kat our precious tiny dot tuh... tapi lepas aku dengar kali kedua lagu CINTA nie.. terus aku decide nak bagi nama pada our little tiny dot as CINTA!

Binik: Bee.. I rasa nak bagi nama anak kite tu as CINTA laa...

Lakik: CINTA? kenapa?

Binik: sebab lirik dan bait kata lagu CINTA nie sgt terkesan dihati saya! dan dihari saya nak keluar kan baby dari rahim saya.. saya dengar lagu nie! Lagi pun kalau kite letak nama baby kite as CINTA.. ia juga mencerminkan kasih sayang antara kite berdua selama hari nie sehingga baby CINTA wujud dlm kehidupan kite berdua!

Lakik: huuurrrrmmmmmmmm... CINTA nie listed dlm nama² islam ke?

Binik: ok takpe.. kite gOOgle!

Selepas di gOOgle nama² indah dlm islam.. aku ketemu dengan nama MAWADDAH.. yg bermaksud CINTA KASIH!  Baru lah si ayah ceria dan terima utk menamakan our tiny dot as MAWADDAH CINTA!

Mawaddah Cinta...
Ketahuilah yg ayah & ibu sangat² mencintai & menyayangi mu!



Ok.. Jom layan lagu CINTA! :)

11 comments:

Anum said...

insyaallah ada hikmahnya

shuhadah Zainol said...

sweetnyeee...

insyaAllah kak...pasti ade rezeki Allah kasi kat akak nanti..:)

anna alaui said...

sabar ye sis..stiapa apa yg jd pasti ada hikmahnya..

sis, i nak tnya la,mcm mana kalau nak buat apoiment dgn dr masita tu?i tak jumpa review psl klinik medina tu..

nurul ayuni shafie said...

insyaAllah, setiap apa yang berlaku tu Allah dah aturkan. Hope sis neena always be strong. :)

Unknown said...

akak sangat tabah sebenarnya...

Mimy Hamid said...

Ya Allah meremang aku baca bait lirik lagu cinta...sangat mendalam tersirat..mawadah cinta hati ibu dan ayah :))

-anidaothman- said...

allah sedang aturkan yang lebih terbaik buat ibu dan ayah.....

insya'allah......

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

InsyaAllah akan ada rezki nanti.. =)

Nrsyikin Tahir said...
This comment has been removed by the author.
Nrsyikin Tahir said...

bru lepas baca novel y ada watak Mawaddah. moga kak neena tabah hadapi ujian..

http://ayumiafiqah.blogspot.com/2012/04/aku-masih-cinta-5.html

cikbedahlaser said...

insyaallah.. lps ni Cinta akan ade adik2 yg comel2 cam ibu die.... :)
yg terus mekarkan kasih syg n cinta ibu ayah...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails