COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Sunday, May 9, 2010

Tak Pasal2 Aku Nangis Tadi!


Tadi aku tengok cerekarama @ TV3... Citer "Serapuh Arang"... mula2 citer nie aku tengok cam ok lar.. tak der lah part mana2 yg menyentuh perasaan sangat! Tapiiiii... part last yg buat aku berjujurann air mata! huuuuwwwwaaaaaa..... :((


Aku tau... citer tu bersempena hari Ibu hari nie! Aku memang sensitif sangat tengok citer2 pasal ibu nie! Dulu2 tak terasa sangat.. tapi lepas ketiadaan ibu tersayang... memang tak dinafikan hati aku sangat mudah tersentuh kalau tengok citer2 yg berkaitan ngan Ibu!

Citer Serapuh Arang mengisahkan perihal dua beradik yg sentiasa bertelagah... Yang si Abg tu banyak bersabar ngan kerenah adik nyer giler duit sikit... Yg mak pulak dah semestinyer lah sayang kan kedua dua anak nyer... tapi as usual lah... anak bongsu haruslah mak nie kengkadang sayang lebih sikit.. actually bukan sayang lebih tu ade perbezaan kasih sayang antara anak2... cuma mak nie dia punyer feelings pada anak bongsu nie kengkadang cam manjaa dia lebih arrr... so apa yg anak bongsu nie mintak semua nyer akan dituruti....

Mula2 tu aku tak der kat mana2 part pun yg buat aku terasa sangat lah dlm citer nie... tapi ade kat satu scene tu yg membuat kan aku terasaaaaaaaaaaaa sangattttt sangatttt! antara scene tu adelah biler si abg marah pada maknyer.... naper turuti sangat kehendak adiknyer... walhal adik tu like ala2 notty sikit2 arrr... pastu maknyer pulak kata... dia tak penah bezakan kasih sayang antara anak2.. mak kata lagi... biasalah... adik tu dia tak boleh berdikari.. mak tau abg boleh berdikari... mak ade confident ngang abg... mak tau abg boleh manage diri dia sendiri.. tapi mak kurang confident ngan adik... pasal tu mak lebih memberi tumpuan pada si adikk... then ade lagi satu scene biler abg merajuk ngan mak.. dia ckp kat mak dia yg mak dia tak sayangkan dia.. sbb mak selalu lebihkan adik...

Hohohoho... kesemua scene tu yg sangat2 menyentap sanubari aku actually!! apa yg dilakonkan tu... penah aku lalui satu masa dulu... biasalah aku angah.. aku ade adik pompuan sorang.. mak aku pun penah kata camgitu kat aku... dia ade banyak confidence dlm diri aku... and aku penah merajuk ngan mak aku jugak sbb aku penah merasakan cam mak aku penah lebihkan adik aku... tapi tu dah lama lah.. waktu aku before kawin lagi... tapi biler dah lama2... aku tahu apa yg mak aku maksudkan tu.. aku paham & mengerti akan perasaan dia sebenarnyer! sobbb.. sobbb.... :((

Tapi aku tak merajok lama pun ngan mak aku... kejap jerk.. pastu tu confirm dah pegi mintak ampun maaf dari dia.... tu yg tadi biler tengok citer Serapuh Arang tu... berjujuran air mata aku.. tak terbendung ohh! Biler teringat masa lampau kan... uissh!! memang terasaaa lah sesangat... lebih lebih lagi biler sekarang nie aku dah pun kehilangan seorang ibu terchinta! Apa yg tinggal hanyalah kenangan yg tersemat di dalam hati & sanubari!

Hari nie hari ibu! Sudah pasti ramai yg akan meluangkan masa bersama Ibu mereka! Yeaa!! aku tak nafikan aku sangat jelesss ngan semua org ya masih ade Ibu! But yeet aku patot bersyukur kerana aku masih lagi mempunyai seorang lagi ibu i.e. My Mother In-Law! Selamat Hari Ibu buat My Mother In-Law.... Pn. Samsiah Binti Bakri... I love my MIL!

And to all of you out there... sayangi & hargailah ibu anda selagi mereka masih bernafas!! tunjukkan kasih sayang anda pada mereka... pasti mereka merasa bahagia... kalau diaorg dah tak der... kite nak menyesal di kemudian hari pun dah tiada gunanyer!

As for me... tidak ade apa lagi yg boleh aku buat & hadiahkan utk arwah ibu tersayang melainkan menyedekahkan al-fatihah & bacaan yaasin buatnyer! Semoga roh arwah dicucuri rahmat... Amin!


DSC_0201
"Mak.... sikit pun angah tak penah menyesal atau terkilan selepas ketiadaan mak di sisi... sebab angah tahu.. sebagai anak.... angah dah buat yg terbaik utk mak semasa mak masih hidup... I really missed you mom!"
~Al-Fatihah~


p/s: gambar tu sewaktu aku lepas akad nikah... memang tengah ber-adegan air mata gak tu! uhuk.. uhuk...

28 comments:

hasifi b hasnan said...

huhu, saye pon rindu kat mak saye.. da lme x balik uma.. kat 2 buln da.. huhu

A D I A said...

sebab i baca entry ni dear, berkaca mata i :) seriously.

i tak tgk cerita tu tapi i paham gak maksud si mak. i pun slalu terasa camtu tapi bila i dah kawin i makin rapat dgb my mum, skit2 refr kat dia.

i'm sure ur will b proud of u dear klu tgk u skrg :)

eqbalzack said...

abg eqnsangat sedih bace entry neena ni...

NeenaAnuar said...

sipisenan:
uishh! lama tu... nanti ade masa balik yer gie polok mak kuat2 taw... :D

NeenaAnuar said...

Adia:
memang sedih citer nie Adia...

Thanks! :)

NeenaAnuar said...

Abg EQ:
sobbb... sobbb... :(

cikbedahlaser said...

uhuhuhuhu...sedih nye...

slmt hari ibu... utk smua mak..
smoga mak kak nina... bahgia d sana... amin

Pepel BoNda AmaNi said...

kita pun tengok cita tue semalam..sedih kan..sob..sob..sob...ak-fatihah tuk ur late mum..semoga rohnya tenang di sana..amin...

CuppyCakeMommy said...

sedihnya..suka buat i sedih pagi2 ok..al fatihah to ur lovely mom

ratusiput said...

tu la...slagi ibu kite ade ni buatla mana yg termampu utk dia...yg terbaik...iskk takble truskan la...sob..sob gak...sensitip...

NeenaAnuar said...

cikbedahlaser:
thanks dik! insyallah.. aminnn...

NeenaAnuar said...

Purplelicious:
thanks sis! sobb.. sobb.. :(

NeenaAnuar said...

CuppyCakeMommy:
huhuhu.. sorry for that! thanks sis!

NeenaAnuar said...

ratusiput:
yes! exactly sis! sobb.. sobb... :(

Azmiezas said...

Akak tengok half way jer cite tu,..tak tau ending terzzzz..

Neena,.jgn la sedey2,..MIL tu pun mak kita jugak tau,..so jgn sedey2 lagi ok!!..n

akak pun nak sedekahkan al-Fatihah buat arwah..semoga rohnya ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..Aminn..

InaAchik said...

aku pon layan citer tu mlm td... aku sob3 jugak... lg la bila duk sorang2... achik xder... lg r emo... ngeheheheee...

neena syg... xmo sedey2 k... moga ur mum ditempatkan di sisi org yg beriman... al-fatihah...

NeenaAnuar said...

Azmiezas:
lorr.. tertido ker kak! hehehe..

ok kak! thanks yek! yeaa.. betoi tu.. MIL tu memang macam mak kite jugak kannn! :D

THanks sis! *HUGS*

NeenaAnuar said...

Iena:
hahaha.. sama lah... aku pun sorang2 gak beb semalam! tak dak sapa nak pujuk! huhuhu...

Thanks beb! insyallah.. aminnn..

Lady of Leisure said...

dont be sad dear, your mom insyaAllah happy di sana, dia akn happy kalau tengok anak2nya happy InsyaAllah.. al Fatihah for yr mom...

NeenaAnuar said...

Lady:
insyallah! thanks darling! *HUGS*

Unknown said...

I pun dok nangis2 teresak2 tngk citer ni....tak leh la tngk citer pasal2 anak buat mak ayah camni sensitif...al fatihah utk ur mum yer...dia bangga punya anak sebaik u...amin

mrs.ecam said...

huhuhu aku pong dh xdek mak la neena...dh 10taun dh...aku pong xleh tngk cite sedey2 psl ibu nih...aku tngk gak cite serapuh arang 2 pas 2 dh x leh tngk dh sbb umh aku dh bnjir ngan air mata aku....sgan ouh bile ank aku tgur n tnya "mama nape nangis?" huhuhuhuhu

Mimy Hamid said...

neena sedihh nengok gambo...bila tengok dari ajrak dekat..ko mmg persis arwah ibu ko...Al fatihah

matahati-aishahazhar said...

neena - muka tu memang ada iras maklah.. sedih tgk gambar ni..

NeenaAnuar said...

POSH:
thanks dear! *HUGS*

NeenaAnuar said...

Ecam:
waa.. ko lagi lama yek! apa pun al-fatihah buat mak ko jugak.. semoga roh arwah dicucuri rahmat.. amin...

NeenaAnuar said...

Mimy:
tu lah... memang ramai gak yg penah ckp camgitu... thanks babe!

NeenaAnuar said...

Kak Aishah:
yeaa.. memang dlm adik beradik rasanyer neena yg paling banyak ikut iras arwah mak! Thanks kak!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails