COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, May 14, 2010

Tongsel oh Tongsil!


Mowning oollzz!


Aku MC hari nie... demam aku tenggelam timbul... aku bukan demam batuk sesema... tapi aku demam sbb tongsel aku bengkak!!!! Hhhhhhhhuuuuuuuuuwwwwwwwwwwwaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... aku nak telan air liur pun tak boleh! sakit yg teramaaaaatttttttttttttt sangat!! aku jarang kene demam sbb tongsil bengkak nie... selalunyer demam sesema lah!

Aku tak tahu lah korang tahu ker tak perbezaan demam selsema & demam disebabkan tongsel bengkak nie... pada aku ade beza lah! aku tak der langsung bersin2... batok2... hidung meleleh... everything was cleared! cumaa aku rasa lemah2 badan... badan sentiasa terasa seram sejukk... then sakit yang terrramatttt sangattttt di bahagian kelenjar leher tu disebabkan tongsel aku membengkak! seyes! this is the first time aku rasa sakit demam tongsil begini! fuhhh!!! lagi terukkk sbb ko nak telan air liur pun dah tak leh.. camner ko nak makan ubat & minum air? belum lagi nak makan tengahari & malam! uhuk.. uhukk.. :(

Tak pe lah.... jgn mengeluh... Allah kata ko dah puas enjoy berjalan kann.. now aku kasik ko rasa enjoy kesakitan lak! hahahaha... tapi aku nak lah bagi tahu kat korang yer... aku dpt infection kat tongsil nie pun bukan pasal aku punyer percutian yg melampau tak ingat dunia tu! hehehehehe... kalau nak dpt... balik2 hari tu terus jerk dah demam kann.. tapi nie after 2 weeks baru aku kene.. itu pun aku tahu camner aku leh terkene jangkitan virus nie.... coz one of my officemate dia dulu dah kene.... cepat giler virusss tu merebakk... tapi aku tak salahkan kan kawan aku tuuuu.... coz bende dah nak jadik nak wat camner kann.. coz sometimes aku naik LRT pun ade gak org2 yg tak sihat siap batuk2 semua tanpa menutup mulut.... tapi mungkin waktu tu antibody aku kuat kott.. dpt melawan virus2 tuu.. pasal tu aku tak terkene jangkitan... tapi yg nie memang body aku tak kuat nak lawan virus yg notti ituuu! hehehe....

Cam dulu aku kat Gold Coast tu bukan aku sakit demam selsema pun.... aku just ade sinus!! Sinus nie memang dah immune ngan aku.... waktu aku bercuti MC sepanjang sebulan kat umah hari tu pun... hari2 aku leh kene sinus.... dok terbersin-bersin.. sampai mencecehhh air hidung! hihihi... Sinus ngan aku nie cam dah adik beradik... dia memang cukup suke ngan aku... tak nak go away forever! so that's why pada aku takat sinus tu bukan satu penyakit yg besar pada aku... coz at anytime aku leh terkene sinus nie! aku nie tak leh berkeadaan yg sejukkk sangat & tak boleh duduk kat tempat2 yg berabuk.... confirm lah sepanjang hari aku akan bersin non stop! :D

Paling kuat waktu aku gie Maldives... dok berjemur tengah panass cam nak rakkk.... sampai hitam legammm bagaiiii.. siap minum air batuuu jerk kat resort... air masak tak sentuh2 langsung... time tu memang dah cuak gak dah... abis lah.. confirm nanti leh dpt demam selsema nie sbb dok berjemur tengah panas matahari terik... but alhamdulillahhh... tak der satu penyakit pun yg menyinggah! malah aku lebih cargaassss dari biasaaaa lak dah bile balik sini! hehehehehe...

So pendek kata... kite tak leh nak jangka kan biler kite nak sakit... kengkadang kite dpt tu dari org sekitar kite... and sometimes memang datang dari diri kite sendiri which kite yg create like minum air batuuu banyak sangat or berjemur tengah panas... it's veryyy subjective gituuu.... :D

Anyway Guys! TQ so muchhhh diatas concern & doa korang semoga aku cepat sembuh... aku sayang korang semuaaa!! Muuaaaahhhhsssssss!!! ♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Tiap kali nak makan ubat... camni lah muke aku... camner aku nak telannn berbutir butir pills ngan tekak yg sangattt sakitt! huuuwwwwaaa... :(

p/s: buat masa terdekat nie... aku & en. teman tak dpt nak bermanja-manja kucing! sorang dok timur.. sorang dok barat... sbb aku tak nak dia lak yg berjangkit nanti... lagi susah aku... sapa nak jagaaa aku nanti kalau dia yg sakitttt! but yet dia kene jugak dekat2 ngan aku waktu nak kasik makan semua... tapi kiteorg 2 org cam "The Mask of Zorro" lah... dua2 terpaksa pakai mask! hihihi...

34 comments:

eqbalzack said...

get well soon...
jgn takut makan ubat k...hehe

A D I A said...

ala cian nya tonsel ek? dulu u penah buang tonsel tak? bukan kalau org ada tonsel sebulan sekali mesti demam ke?

apa2 pun u dalam x sihat tu tetap cute hehe.

Izza - Jiejah said...

ooowwwhhh akak ada tonsil , setiap kali kene mcm nak suh doktor injek kasi pengsan barang 2-3hari hahaha
sangat sangat sangat sakit kan?? hhuhu nanges kalau kene selalu ..

kumur ngan air garam suam selalu..insyaallah cepat sket elok.mkn pun kene fantang gakk ,jgn fantang nmpk ekeke.

Pepel BoNda AmaNi said...

kita dulu sampai kena operation taw buang tonsil tue...tonsil kita selalu membengkak..dah kita selalu sangat xsihat..dah membesar kat hospital jerk..sampai doc amik keputusan tuk buang tonsil tue..now alhamdullilah......

*sebab tue sora kita lantang...dah xda benda halang tekak..heheheheh...*

shuhadah Zainol said...

hehehe.. kena jadi mask of zoro la yer..
shu pon cam akak gak.. sinus ngan shu x dpt dipisahkan lagi.. even tgh wat keje kat opis ni.. selak2 paper..terus terbersin...hehehe.. sensitip sungguh idung ni..now pon mmg tgh dok bersin x berenti.. hahaha..

LiAnA said...

get well soon neena... kena rajin mkn ubat..

Mimy Hamid said...

beb take care..takpe kuarantin dulu manja kucing..nnt dah sihat mengiau cam kucing ekkk

mrs.ecam said...

loh yeke...smpi gitu skali ek x leh nk dkat...ko mcm somi aku la...snang kne sinus ni...sjuk ke habuk ke kompom bersin2...nsb bek aku n ank2 x kne pnykit nih....tp cian la kt die kdng smpi x leh nk bngn sbb sinus nih....tp aku x pnah dngo lg psl dmam tonsil...huuu hrp ko cpt sembuh n dpt smbg cite psl cuti ko...amin...

InaAchik said...

beb... hope u'll get well soon...
take care... xmo taku2 mkn ubat yer...
mmmuaks... hope reda sket sakit ko dpt ciuman lesbo aku ni... :)

ratusiput said...

takpe jejauh skit je...pasni dh sihat...kasi lekat2 sampai melekat ye...teeeettttttttttt..ehehe..

Cik Ina Do Do Cheng said...

Tongsel, kadang-kadang sebab cuaca yang tak menentu ngan makanan pun kena jaga gak.harap cepat sembuh ye.

Azmiezas said...

Telan jer ubat tu..pas tu minum air banyak2...(akak pun sama susah makan ubat..)..hehehe..

Semoga cepat sembuh..

Aida a.k.a Beardot said...

semoga akak cepat sembuh ya..rajin2 la makan ubat supaya cpat sembuh...

Unknown said...

cam ammar n adam la slalu kena tonsil...

anyway, take care urself ye neena..rest byk2

Lady of Leisure said...

kesiannya neena take care ye... skrg ni cuaca tak menentu...
moga cpt sembuh..

azzey said...

neena: mkn ubat on time & drink plenty of water....i pon dh mula sakit tekak nih....satu lg ulser....selalu sgt bertandang kat mulut nih....hu3....

Unknown said...

ooo I pun pernah rasa camni tapi tak tak demam or maybe I sakit tekak jer kot...anyway take a good rest tau & drink a lot water...

NeenaAnuar said...

Abg EQ:
okk... thanks bro!

NeenaAnuar said...

Adia:
oooo... kes camgitu pun ade gak... but like me nie more on virus attack.. so jarangggggg sangatt tuk I kene demam tongsil nie...

hehehee.. TQ darling! :D

NeenaAnuar said...

Jiejah @ Iza:
oh akak pun ade yer? huh! memang siksaa giler kannn biler kene serangan nyer!

hehehehe.. tu lah... terpaksa lah berfantang gamaknyer buat seketika! :D TQ sista!

NeenaAnuar said...

PuRpLeLiCiOUs:
ha'ah.. memang ade org yg buat operation... tapi cam kite nie bukan permanant punyer sakit.. mine more on virus... tak penah before2 this kite kene camgini... this is the first time or second time rasanyer! tapi memang sakit giler lah.. rasanyer baik kene demam selsema dari kene demam tongsil nie! huhuhu...

NeenaAnuar said...

Shu:
owh! shu pun sama yer ade sinus? memang tension kan.. memang alah ngan abuk lar kite nie! kalau shu ngan akak dok seumah confirm pecah umah kite kann! hahaha...

NeenaAnuar said...

Kak LiAnA:
Thanks sis! :D

NeenaAnuar said...

Mimy:
hehehehee... TQ babe! ;)

NeenaAnuar said...

Ecam:
memang siksa weii kalau ade sinus nie... alahan banyak sangat!

ok beb! thanks! :D

NeenaAnuar said...

Iena:
Ok babeh! Waaaaa... apakah???? takpe.. demimu Iena.. aku terimalah jugak ciuman lesbo mu itu! ahakssss!!!

NeenaAnuar said...

Ratusiput:
waakakakakakaka... tetttttttt! :D

NeenaAnuar said...

Kak ina:
tu lah tu kak.. btw.. thanks yer! ;)

NeenaAnuar said...

Azmiezas:
hehehee.. memang susah toi nak telan obat kan! Ok sis! thanks! ;)

NeenaAnuar said...

Aida:
TQ dear! ;)

NeenaAnuar said...

Cik E:
owh anak sis pun selalu kene yer! sian kat diaorg... btw, thanks yeah sis!

NeenaAnuar said...

Lady:
ok dear! thanks! :)

NeenaAnuar said...

azzey:
ok sis! thanks! you take care too!

NeenaAnuar said...

POSH:
ok babeh! thanks! ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails