COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, June 4, 2014

Terima Kasih Astro Kerana Memilih Kisah Aku & Lagu Bagi Konsert Separuh Akhir Kilauan Emas 4!



Honestly tak tahu macam mana nak mulakan cerita nie…. Tapi akan aku cuba ceritakan jugak pengalaman & kenangan indah nie disini…

Pada 18th May.. Petang ahad tu aku berada di KLCC… tup2 dpt panggilan telephone dari produksi Kilauan Emas (KE) 4! Tanyer pasal kisah kehilangan arwah mak aku… so pihak produksi tanyer kot2 aku available utk di interview petang tu jugak! Aarrgghh sudah… ketaqq lutut haku okkk! Tapi org kata terkadang peluang nie dtg sekali jer dlm seumur hidup kan… so dlm ketaq lutut tu aku berani kan diri jugak lah! Ahahaha…

Sib baik aku bergojes skit waktu gie KLCC tu.. kalau bergonjeng ajer.. gamaknya mau aku balik umah dulu utk tukar tudung & baju segala! Hihi.. So petang tu selamat lah aku di interview oleh pihak produksi KE.. actually aku di minta utk menceritakan sedikit pengalaman aku bersama arwah mak aku.. sebab salah satu peserta KE i.e. abg Arip akan menyanyikan lagu Untukmu Ibu.. so utk konsert separuh akhir KE tu.. akan ade nya segmen Kisah & Lagu! So kisah aku ngan arwah mak aku telah di pilih oleh pihak produksi utk lagu Untukmu Ibu dendangan Arip tu! so skg ade paham kenapa, macam mana dan bagaimana aku boleh terjebak ngan Konsert Separuh Akhir Kilauan Emas 4 hari tu? hihi..

En.teman as usual.. bile excited.. mula lah lupa nak amik gambar aku tengah di interview dan berceloteh depan camera hari tu! lepas abis interview session baru masing2 teringat.. alaaaaaaa.. naper tak amik gambar disebalik tabir? Aarrggghh. Takpe lah.. abaikan aje.. yg ade skg nie adelah gambar sewaktu hari konsert KE itu berlangsung! Of course aku di minta oleh pihak produksi utk hadirkan diri di Dewan Sri Putra, Kompleks Bukit Jalil pada malam konsert itu berlangsung! Aku dah lah tak berapa nak sihat pulak on that day.. ade selsema skit2.. tapi tetap gagahkan diri ke bukit jalil lepas kerja ok… ahaha..

Konsert bakal bersiaran pada tepat jam 9:30 malam… tapi aku di minta oleh pihak produksi utk dtg ke dewan sri putra pada pukul 8 malam… sampai2 kat kawasan dewan.. pihak produksi bawak aku ke bahagian back stage.. wah.. first time merasa tengok backstage… ahahaha… aku pulak tak tahan nak terkucil… so mintak staff Astro tunjukkan aku toilet… lepas2 keluar dari toilet.. ternampak si dia yg putih gebu ini yg menunggu giliran nak masuk toilet jugak!


IMG_8320 copy
Adira in the house yo! Waaa… putihhhhhhhh melepakkkk nya diaaaaaaaaaa! Amik gambar ngan ahkak gonjeng yg gonjeng nie.. makin terserlah lahhh kehitaman wajah kuu! Uhukk uhukk.. tapi serious Adira sgt friendly.. tak sombong.. very down to earth! First time meeting her face to face.. and yea.. she’s very humble! Loike her very much!


IMG_8325 copy
Dalam pukul 9 malam, staff Astro dah bawak aku masuk ke dlm dewan... waaaaaaa… duduk front tier sekali nieee!! Cuakk ahkak okkk!! Tapi still leh tersenyum gonjenggg! Ahaha… then terasa diri persis VIP bilie kat kerusi ade pulak name tag kite.. aaauuwww… retiss sgt feeling waktu nie! Muahahhahaa…


IMG_8329 copy
Sempat lagi berPeace Yo kat dlm dewan nie before siaran langusung.. ahaha.. btw, yg dok berdiri and garu kepala tu adelah one of staff Astro yg dtg interview aku pada hari ahad tu..!


IMG_8330 copy
Yg duduk sebaris ngan aku tu adelah mereka2 yg terlibat dgn segment Kisah & Lagu!


IMG_8331 copy
Sempat lagi update FB & Instagram before show start… nanti bile show dah start tak leh update dah melainkan waktu show break ajer!


IMG_8334 copy
Aku ngan en.teman terpaksa berpisah.. sbb aku dah kire golongan retis.. en.teman kire kelas PA aje! Muahahaha… en.teman kene duduk kat sini sepanjang konsert berlangsung.. aku memang kene duduk kat depan tadi sebab nanti camera nak focus kan pada wajah gonjeng ku sewaktu konsert berlangsung!


Tepat jam 9:30 malam.. show pun bermula.. ramai penyanyi2 buat persembahan… antara nya Nubhan & Siti Nordiana yg menyanyikan lagu Paling Comel… then ade persembahan dari…


IMG_8335 copy
Hafiz & Adira yg menyanyikan lagu Ombak Rindu…



IMG_8336 copy
Wahh.. ni evergreen giler.. Hail Amir & Uji Rashid yo!


IMG_8338 copy
Dan ini lah dia 8 org peserta yg bertanding di konsert separuh akhir KE 4!


IMG_8339 copy
Kak Engku Raja Azura sebagai pengacara majlis! Cantik sgt baju dia… sukeeeeeee!


IMG_8340 copy
Ni peserta pertama yg membuat persembahan pada malam tu.. nama dia Nas… dia nyanyikan lagu Perpisahan from Anuar Zain! Lagu nie adelah utk segment Kisah & Lagu.. lagu nie adelah daripada kisah seorang adik yg bernama Mira yg mana dia kini dah duduk di rumah anak2 yatim.. dia berpisah dgn kedua org tua nya yg telah pun meninggal dunia kerana kemalangan jalanraya! Serious aku sebak waktu Nas nyanyikan lagu nie… suara dia sedap dan menusuk qalbu jugak! Uuhuhu….


IMG_8341 copy
Yang nie Ben.. peserta seterusnya yg menyanyikan lagu Warisan Wanita Terakhir utk segment Kisah & Lagu jugak!


IMG_8342 copy
Yang nie Silva.. wahh.. boleh tahan uncle nie.. fasih berbahasa melayu tau!


IMG_8349 copy
Ehhemm.. ehemmm.. kenal tak sapa tu? *katup mukeeeeeeeeee* tu lah slot aku di interview waktu kat KLCC hari tu… diaorg tayangkan visual tu before abg Arip menyanyikan lagu Untukmu Ibu!


IMG_8351 copy
Ni lah dia Abg Arip yg menyanyikan lagu Untukmu Ibu bagi segment Kisah & Lagu antara aku dan arwah mak aku!


IMG_8352 copy
Ya allah.. time nie speechless sgt2.. aku memang menggeletar seluruh badan… tergamammm tengok wajah mak terpampang di back sceen tu! ;(


IMG_8354 copy
Aarrrgghhh.. lagi touching!!! Dah lah abg Arip nyanyi lagu nie dgn penuh emosi dan baik sekali.. lagi lah berdesuppp meresapp ke jiwaa aku okkkkk!


Waktu konsert tu berlangsung.. takde sapa lah yg nak amikkan gambar aku kan.. ahahaha.. tapi korang boleh tengok wajah gonjeng aku kat dlm video di you tube ini ok!




Nie rakaman penuh konsert yg berlansung hari tu tau… kalau korang malas nak tengok full video.. korang boleh aje forwadkan ke waktu 1:00 jam di video nie.. nanti korang boleh terus view my gonjeng face! Huhuhu…

Seriously aku tak sangka ramai pulak yg menonton wajah gonjeng ku pada malam tu… FB aku penuh dgn tag and notifications… huhu…


image
Status nie aku update waktu show break… serious tak sempat nak baca semua comment malam tu.. sempat go thru skit2 jer.. tapi dari apa yg aku nampak ramai yg kata aku dah membuatkan ramai org menangiss!! Huhuhu…



image
Nie status yg aku up keesokkan hari nya selepas aku baca kesemua komen dan photo tag yg korang buat utk aku!


image
Seriously aku nak ucapkan ribuan terima kasih pada korang semua yg sudi menonton konsert malam tu… byk sgt feedback yg aku dpt katanya tak pernah tengok konsert kilauan emas.. tapi disebabkan ade aku malam tu.. korang sanggup tune to AStro Prima chanel semata-mata nak tengok wajah ahkak yg gonjeng nie! Huhu.. thank you thank you you alls.. and astro.. you kene bagi I royalti skit nie sebab secara tak langsung your show rating dah increase dah nie selepas kemunculan I! muahahaha.. :p


Ok.. nie nak share pulak antara gambar2 yg di ambil oleh korang yg menonton wajah gonjengan ku di TV hari tu…


image
tu diaa.. nama jelas terpampangggg! Kembang kempus hidung ahkak gonjeng tuuu! Huhu… nie slot video yg disiarkan before abg Arip muncul di pentas dan nyanyikan lagu Untukmu Ibu!


image
me and mak during my majlis cukur jambul! Sobs.. sobsss…


image
during my nikah day! Huuwwaaaaaaaaa!!!!


Mana lahh aku tak tochingg??? Tak sangka betoi laa dia org boleh dok ulang tayang wajah2 arwah mak aku kat back screen waktu abg Arip nyanyikan lagu Untukmu Ibu tuu! Huhuuu… jom tengok snap shoot yg berjaya di rakamkan sewaktu muke ku keluar di screen TV masing2..


image
my first sadness face during concert! Ahahaha.. gonjenggg nya sayaaa kat dlm TV nie!!!


image
my second sadness face during concert! Oh tidakkkkk!!


image
nie last camera shoot kat muke aku.. waktu nie Arip dah selesai menyanyi kan lagu UntukmuIbu.. then Raja Azura naik stage.. then terus sebut yg aku turut menitiskan air mata… Uitt.. tanjatt sgt tauu… tu yg sempat senggehh gonjeng tuu! Ahaha.. dlm sedih sempat lagi menyenggehh okkk.. tindakan luar kawal sungguh! Serious terkejutt sebenarnya… huhuhu…


image
Waaa…. suke sgttt dgn pic collage nie! Siap masukkan sekali si Ziana Zain menitiskan air mata disitu! Huhuhu..



Weiii.. sumpah aku tak sangkaa okkk.. aku ingatkan aku sorang jer yg feeling nak mammm… rupanya si Ziana Zain pun nangiss samaaa??? Gulp! Serious aku terkedu… sampai dia tak leh nak comment kekdahnya! Aku rasa impak paling besar lagu nie adelah waktu pihak produksi paparkan wajah2 arwah mak aku kat back screen tu.. itu lah impak paling besar sebenar nya pada show abg Arip malam tu!


To be honest.. aku memang nak melalakk sakan dah tauu tak? I just feel wanaa let go all my tearssss… Tapi aku kawal emosi aku to the maxxxx supaya aku tak mengalirkan airmata yg terlalu banyakk.. aku takot tudung aku berpetaaaaaaaaaa nanti! Huhuhu.. but serious waktu Arip nyanyikan lagu untukmu ibu tu.. Allahuakbhbar.. Allah jer yg tahu perasaan aku dikala itu.. serius aku menggigilll segigil gigilnya… lidah macam keluuu sgt…. Hati dan jantung aku berombak ombakk okkk… tak pernah aku rasa macam tu.! sungguh aku rindu pada arwah mak.. sedih tengok wajah2 dia yg tersiar di back screen tu! ;(


Rata2 majority yg menonton persembahan Arip telah pun menitiskan air mata.. banyak jugak lah comment yg aku dpt kata sebakkk sgt.. sedihhh.. touchinggg… Yes.. it is so sebakkk, sedih and touching! Kalau duduk kat dlm dewan tu lagi lah terasa auraaa kesedihan tu tinggi menggunung sbb kite dengar secara live! Again thank you abg Arip for a superb performance that night!


Ok in between the show ade persembahan dari budak2 Idola kecil kalau tak salah aku…


IMG_8355 copy
Budak2 lelaki nie menyanyikan lagi tribute buat Dato’ Hattan! Boleh tahan budak2 nie… bakat bukan main besar walaupun umur kecik lagi!


IMG_8357 copy
Lepas show budak2 lelaki.. now budak2 perempuan pulak buat persembahan dgn menyanyikan lagu Ziana Zain…. Perrgghhh! Yg nie lagi dasyat persembahan nya.. paling dasyattt si kenitt yg kat hujung sekali tuuu.. sumpah kecik2 cili api! Tak padan dgn ceconittt jerr.. tapi suara fulamakkkkk… ngagaaa akak gonjeng dengar suara ko dik!


IMG_8367 copy
Last sekali.. sebelum pengumuman finalist yg berjaya ke pentas akhir Kilauan Emas dilakukan.. ade persembahan ohsem dari vocalist kumpulan May! Perrgghhh… memang layan abisss lagu rock kapak nie.. nostalgia sgttttt! Seperti biasa.. Mus the original singer utk kumpulan May memang legend!


IMG_8370 copy
Then diikuti oleh Yantzen! Memang penyanyi favorite aku jugak nie!




IMG_8372 copy
And nie kalau tak salah nama dia Oney kot! Dulu masa mula2 keluar kat industry, muke dia nie sebijik sejibon cam Awie Wings tau!


IMG_8374 copy
Mereka bertiga bergabung meletup! Hihi.. mereka semua adelah bekas penyanyi kumpulan May!


IMG_8376 copy
So tibalah masa nya utk mengumumkan finalist konsert akhir kilauan emas musim ke-4! dan ternyata 5 peserta lelaki adelah yg terhebat.. .




Maka tamat lah sudah konsert separuh akhir kilauan emas… abis konsert ingat nak lah amik gambar ngan si macho nachos Dato Ramli MS.. tup2 sekelip mata ajer dah hilang dari pandangan dah si macho tu! takpe lah.. moh lah kite balik!


IMG_8380 copy
Tapi sebelum balik sempat beramah mesra dgn kakak kesayangan ku ini! Kak Syarliz dan suami pun ade menonton konsert pada malam tu.. dia awal2 dah message aku ckp dia pun akan dtg tengok konsert tu secara live di bukit jalil.. hihi…


IMG_8381 copy
Biler blogger peramah bertemu dgn blogger peramah… waimaaa gitu lah gayanya! Hhahahaa..


IMG_8386 copy
Mulut pot pet tanpa henti jo lah jawabnya! Hehehe…




IMG_8388 copy
Aku kenal kak Syarliz melalui blog.. dia travel blogger okkk… memang banyak info2 menarik tentang tempat percutian boleh di rujuk dari blog dia!


IMG_8391 copy
Ok.. nak jugak posing sengsorang kat depan stage… motip?? Ahhaa..


IMG_8405 copy
Gonjeng nie memang tauu.. tak puas hati amik gambar kat bawah stage.. nak jugak dia berdiri di penhujung stage tu! ngeeee….


IMG_8406 copy
Nasib lah korang melayaan gambar si gonjeng nie!


IMG_8408 copy
Hahaa.. biaq pi laa.. bile lagi nak merasa naik atas stage kann! :p


IMG_8392 copy
Tengah2 posing depan stage.. nampak pulak Abg Arip… oh selfus please! Hihi




IMG_8394 copy
All the best for your final concert abg Arip!




IMG_8397 copy
Ahahahaha.. ya ampunnn… tak abis2 lagi gonjeng nie!


IMG_8400 copy
Alaa.. jap lah.. akak gonjeng nak bagi tahu yg tudung halfmoon nie akak gonjeng beli kat Radiusite! Serious aku suke sgt ngan collection halfmoon yg nie!


IMG_8417 copy
Thank you ASTRO.. thank you for the opportunity!


Seriously ini adelah satu lagi frasa kenangan terindah dlm kehidupan aku.. indah tu bukan sebab dpt masuk TV okk… indah tu lebih kepada tribute buat arwah mak aku! but yet I can't deny that I feel damn shy and super excited bile muke gonjeng nie terpampang kat screen TV Astro Prima.. satu Malaysia dah menonton wajah gonjeng I niehh! ahaha.. anyway, ini adelah satu memori paling indah selepas ketiadaan arwah mak.. walaupun hakikatnya aku sedih dan rindu kan dia sangatt… but yet I’m happy daughter! I love you mum till jannah!


Al-fatihah…



# Saja Jual pin tudung yg gorjes… anyone interested in buying boleh refer kat Pin2it by NeenaAnuar nie yer utk tengok gambar shawl pin yg gorjes itu! #






12 comments:

Gieyana said...

Alfatihah beb..moga areah mak neena tenang di sana. Jiwa meronta2 nk tau juga mak pergi sakit ker yunk?

MOMMYLIN said...

baca entry je pun da sebak... blum tgk lg...

Leez M. Saaid said...

hehehe......buruk bebenor muka akak masa ni...ketawa tak ingat punya. Anyway thanks neena....tetiba rasa famous bila masuk blog seorg blogger yg famous hehehe

MsBabble said...

baca ni je pun da sedih meleleh air mata..kalau tengok kat tv, mesti sedu sedan

p/s: da lama potong astro sejak pakai unifi. nnti kita try search kat youtube kot2 ade. boleh la tgk

Mimy Hamid said...

speechless..teruja nampak neena dalam tv..lagu yang abg arip sampai pun feel..ziana zain leh nangis terkedu dia...sobsssssssssssssssss

LV said...

betul tu kak neena..
adira mmg sgt friendly n humble...
teringat lagi first time jumpe die mase tu tgh duduk tetibe dia ckp nak duduk atas riba boleh??? hahha comel giler

nurulhuda said...

muka akak sebiji macam mak akak time muda2... saya pun sedey time tgk kat tv, uwaaa... nasib incik suami tak perasan saya nangis, hehehe.....

Chekgu Azrine said...

Sis neena..tdung dalam u tu mmg hard awning ke or u pkai somthing kt dlm tu..sbb nmpk nice sgt dgn muka u..

Btw..al fatihah utk arwah mak sis..
Semoga Allah cucuri rhmt ke atasnya

Unknown said...

al-fatihah buat arwah mak akak....

Unknown said...

alahai...sedihnya. tapi sy mmg selalu tgk kilauan emas tau. tu yang perasaan neena tu.

juliadorable la sangat

Aty Fared said...

muka u sama sangat2 macam muka mak u masa mudaaaa..!!! cantiiikk... neway.. touching baca.. but u still look soooooooooo gojes not gonjeng.. :)

Bellezza said...

masa i nampak muke u kat tv, i ckp kt my hubby, i kenal dia ni. siapa? ehh.. i x kenal dia tp mcm kenal pulak sbb i bace blog dia. dah lama x jengah blog u tetiba nampak u dah berhijab. sweet. alhamdulillah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails