COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, May 14, 2010

Bye Bye Ubud! :(


Sobb.. sobb.. sesuatu yg bermula pasti akan berakhirkan.. begitulah juga percutian aku di Bagus Jati Resort & Spa nie.... sesungguhnyer aku memberikan..........



_DSC1278 copy
10 bintang pada resort nie!

Everything was superb here! no complains at all! Memang aku ngan en. teman sangat2 berpuas hati ngan service yg diberikan.... dengan.............


_DSC1481 copy
Villa yg begitu indah beserta keluasan & ketinggian yg begitu berkaki kaki luas & tingginyer! sampai hampir gayat gak lah kami bile berada di bahagian balcony tu... hehehe...


_DSC0002 copy
system buggy yg disediakan! nak gie makan kat restaurant pun naik buggy sbbb malas nak memanjat bukit punyer pasal! :D


_DSC0006 copy
menyediakan satu kawasan istirehat yg sangat indah which diliputi hutan tebal dengan suasana yg indah, aman & tenteramm....


_DSC0004 copy
Insyallah... kalau ade rezeki... harus kami mahu kembali lagi ke sini... :D


_DSC0010 copy
Yeay!!!!

Okkk... tamat lah sudah citer aku bercuti di Bagus Jati yg terletak di kawasan Ubud, Bali niee... so on the way back to town of Kuta.... aku mintak driver van berhenti tepi sawah padi sat! Korang jgn lah tak tahu yerrr.... seumur hidup aku.... aku tak penah lagi bergambar @ berdiri di tepian sawah padi taw! haih! buat malu betoi kan... ye lah.. aku penah lah ke kedah nun... tapi tak penah lah lagi aku turun ke sawah bendang.. aku teringinnn bebenor yg sebenarnyer... walaupun hakikatnyer aku takot ngan pacat & lintah! hahaha... tapi tu lah nak wat camner... masih belum ade kesempatan nak berbuat begitu! :D


_DSC0011 copy
Keterujaan terserlah biler buat pertama kalinyer dpt memegang padi huma! :p


_DSC0013 copy
Padi nie dah masak dah nie.... tunggu masa nak di tuai jerk!

Then... lepas berhenti kat kawasan sawah padi tu... kiteorg berhenti kat kawasan nie pulak!


_DSC0022 copy
Kawasan sawah padi lar jugak..., tapi kat sini view dia chantekk sgt... and ianyer menjadik salah satu tourist attraction buat org2 yg datang ke Ubud!


_DSC0020 copy
Nampak tak ade 2 jenis tourist kat situ... couple yg putih & yg cukelat! hahahaha....


_DSC0014 copy
okk... kat sini memang best taw... dia tau ramai tourist akan berhenti kat sini.. diaorg dah siap2 buat tempat tuk tourist lepak2 kat area tu... nampak tak kat bawah tu ade banyak2 atap like gazebo?


_DSC0019 copy
Haa... nie lah pondoknyerr.... bestttt woooo lepak2 kat sini sambil minum air kelapa... aku memang suke betoi ngan tempat2 camgini..... sambil ko lepak + minum + bersantai... sambil2 tu ko menyejukkan bijik mata ngan melihat keindahan kehijauan alam sekitar! waahh! memang syiookk abis!! tapi aku frusttt sikit lah sbb aku tak berkesempatan buat tu semua this time! uhuk.. uhuk!! nak wat camner... coz van tu nak kene hantar kami ke town pulak! so tak leh nak lelama sgt lah di sini! :(


_DSC0026 copy
Tapi tak nak kasik kempunan punyer pasal... aku amik berkat gak kat sini... hehehe... sekurang kurangnyer merasa lah jugak aku dodok kat gazebo tu! hehehehe...


_DSC0027 copy
So to all of you, kalau korang sampai ke Ubud nie... jgn lupa tuk singgah tempat nie yer... sangat menarik tuk amik gambar & lepak2 buat seketika!

Lepas pada tu... kami pun meneruskan perjalanan ke Kuta Town... and check in ke sebuah lagi hotel... nak tahu hotel apa? check it outtt yeah! :D

p/s: oh ya! atas permintaan ramai ... nanti aku createkan satu entry about the cost to stay @ Bagus Jati nie yer... sbb ramai yg dah tanyer & kata nak tahu hari tu kannn... ok ok... will share with you guys later keh! ;)

18 comments:

Pepel BoNda AmaNi said...

jangan kata sis..kita yang orang kedah nie pun xpenah amik gambar dekat sawah padi..hahaha apatah lagi turun kat sawah padi tue...huhuhu takut pacat n lintahh...ohhhhhhhhh nooooooooooo...tapi bila balik kampung time sawah padi tengah menghijau..cantiknya ya allah...

shuhadah Zainol said...

abis dah cite bagus jati resort ni...???

so, kita tunggu next n3..cite ape plak yer....hehehe...

Lady of Leisure said...

my house in perlis surrounded by paddy fields... kiri kanan depan belakang...
:)
tapi kat bali tu cantik kan, padi ditanam nampak mcm bertingkat...

Unknown said...

mmg patut bagi 10 bintang mmg bess giler tmpt tu....cantik & mendamaikan...jgn lupa kasik budget yer mana tau nanti ada rezeki mau pergi sana...suka la semua ur picture tu...masuk sawah tu ada jumpa lintah tak hehe

[z@ck] said...

boleh pi honeymoon kat sini ni..
hehehe

NeenaAnuar said...

PuRpLeLiCiOUs:
hehehehe.. tu lah kan.. takot tol ngan pacat & lintah! huhuhu...

memang cantikk giler kalau dpt tengok sawah menghijauu kan! :D

NeenaAnuar said...

Lady:
besttt nyer lady.. harus tenang jerk kan bile berada di kampung you..

ha'ah.. kat bali nie banyak kawasan padi huma i.e. padi bukit!

NeenaAnuar said...

Shu:
YUp! abis dah darling tuk citer kat bagus jati nie!

hehehe.. ade sambungan nye! tungggguuuuuuuuu..... :D

NeenaAnuar said...

POSH:
insyallah.. nanti I buat review pasai harga lak yer dear! check it out! :D

thanks babe! tapi I duduk tepi jalan jerk tu... tak masuk pun ke dlm bendang! hehehe...

NeenaAnuar said...

zack:
boleh sesangat zack! :D

Yana@Nana said...

cantik yer pemandangan.. kat bali yer kak..
sy teringin nak pergi san..

ratusiput said...

aku pun tumpang sedih gak sbb dh takde gambo2 best lg pasni...sob..sob...

InaAchik said...

aku nk tambah 1 bintang lagi menjadikan bintang terkumpul adlah 11 bintang! hehehehhee...

#psssttt... aku x puas hati bila kwn aku ckp x best gi bali... dia ckp susah nk mkn... betui ker??? coz hati aku melonjak lonjak nk ke bali nengok pikces percutian ko ni. lg plak ni kali ke3 ko ke sana... pasti best kalo berulang ke sana kn...

mrs.ecam said...

eh dh abes ke review psl coti ko nih??? cam x puas lak tngk gambo2 superb ko...kalah supermodel u...hakhak....hah cpt2 wat n3 psl cost g sne ek...aku tunguuuuuuu heeeee

NeenaAnuar said...

Yana:
yup! kat bali dik... nanti hanimun gi lar sini! best tau coz bali sgt romantik! :D

NeenaAnuar said...

Ratusiput:
heheheh.. jgn lah sedih gitu... nanti pasti akan ade saja gambar2 baru yg akan aku saji kan tuk ko yer! :D

NeenaAnuar said...

Iena:
wah! TQ atas bintang tambahan tu! hehehe..

owh! part makan... errmm.. memang kat sana agak susah nak carik makanan yg 100% halal.. but yet ade! paling senang carik jer kedai nasi padang which memang confirm halal sbb yg berniaga tu semuanyer org islam... and lagi satu nak senang pegi jerk kat seafood restaurant.. dah tentu2 bende halal yg dijual! tak der nak sembelih2 kann..

so tuk aku gie bali nie tak der lah susah mana nak makannn... sbb seafood restaurant memang melambak kat sana.. :D

NeenaAnuar said...

Ecam:
haa... pasal bagus jati dah abis la... yg next station lom abis lagii... hehehe...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails