COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, May 31, 2010

High Maintenance_Part 3


Hah! amikkkk! sampai episod ketiga kooo! hahaha...


Ok... nie bukan part makanan.... tapi nie part penggunaan luaran jerk! aku actually tension gak ngan diri aku nie... asal laaaaaaaaaa asyik sesuai ngan bende alah yg mahal jerk? aku tersangatttt lah jeless ngan org2 yg leh jerk guna product2 yg murah2 pastu sangat sesuai ngan diri diaorg! *sigh*

Lepas hampir 30 tahun hidup (wahhhh ayat)... baru lah aku jumpa satu jenis syampu yg sangat sesuaiii tuk rambut aku yg lebat dan berketak-ketak nie! Dari kecik sampai ke tahap masih kecil remaja nie... :p Dah bermacam macam jenis syampu yg aku dah try! but yet masih belum dpt satu jenis syampu yg betol2 aku leh rasa keberkesanan nyer ngan kulit kepala aku! Dulu pakai lah jenis syampu jenis apa pun.... Rejoice... Herbal Essance... Pantene... SunSilk? Hmmmmmmm... semuanyer hampeh! Hampeh sbb lepas aku basuh sambil menggaruk + menyental kulit kepala nie... masih lagi ade saki baki kelimumur! arrrrrggghh!! tension! Tu baru lepas dibasuh tu.. belum lagi ko biarkan sehari tak dicuci! gamaknyer tiap2 hari aku mau cuci rambut! owh! fengsan makcik!

Tapi sekarang tidak lagi! Selepas bertemu 'jodoh dengan si dia ini.....


_DSC0347
Loreal Elseve!

Sebotol tu berharga RM23... kalau time promotion leh lah dpt dlm RM18 camgitu... so aku memang sentiasa survey jerk kat Guardian or Watson or mana2 yg jual syampu nie... kalau nampak harga murah jerk.. terus aku grab!

Hasil nyer.... tersangatt lah puas hati!!! Rambut aku yg kasar dah menjadik lebih lembut dan senang tuk di urus... Bau pun wangiii jerk! Verryy sweett2 gituuuu! hehehe... then lagi satu yg aku puas hati... tak yah lagi dah aku nak garuk @ gosok kulit kepala aku ni cam nak rak waktu mencuci rambut... just garuk2 cam biasa... hasilnyer you're clean & clear from kelimumur! Bagi memuaskan hati aku lagi... aku penah try sampai 4 hari tak cuci rambut.. nak tengok sejauh mana kelimumur tu nak dtg balik dan sejauh mana kepala aku akan rasa gatal mengeyam kalau tak basuh rambut! Dan hasilnyer tersangattt lah mantop!! Hari kedua memang tak der kelimumur.. hari ketiga baru ade lah tapi itu pun sikittt sangat... still leh kawal.. then hari ke empat memang aku tak leh nak nafi lah.. dah ade lah kelimumur tu kann.. tapi yet ko tak rasa gatal2 walaupun ko peluh sakan....

So tu testing jerk lah... now aku tiap 2 hari sekali harus cuci kepala... infact kalau boleh tiap2 hari mau cuci rambut sbb suke ngan bau syampu tuu! hehehe.... tapi tak leh selalu mencuci... mau bankrup asyik kene beli jerk sbb cepat habis kann! :p ehhh... ingat yerr.. nie pada aku tau... pada aku aku sesuailah ngan syampu nie... jgn nanti korang cuba.. korang tak suai.. jgn salahkan aku yer... sbb pada aku bende2 camgini agak subjective kan... ade org suai.. ade org takk... so, aku just share kat sini.. apa yg sesuai tuk aku lah! :D

Dulu pakai SunSilk.. makk aiii.. waktu tengah cuci pun dia leh kusuttt okk! tension aku.. dah lah beratt nak mamm rambut aku nie time nak mencucinyer.... sampai naik lengguh siku dan lenggan nak handle rambut yg tersangat lah lebat lagi hebat nie... Ooppss.. nie bukan merungut yer sbb rambut lebat.. kang tak pasal2 Allah tarik balik nikmat berambut kang.. botak baru ko tahu! huhuhu... tak tak.. nie tak merungut atau mengeluh.. tapi nie saja nak share & bagi tau jerk lah perasaan berambut lebat sabat nie! hehehe...

Okkk.. actually ade history disebalik camner aku leh ter-try syampu nie! Semuanyer berpunca dari si dia nie!


_DSC0348
Night Serum!

Kot2 ade yg tak tahu apa ke binatang nie... meh sini aku habaq sikit! hehehe.... bende ni dia cam minyak rambut lah! Tapi jenis minyak rambut yg ber-treatment! Dia tulis situ night serum... sepatotnyer digunakan di waktu malam.. so waktu kite tido nanti dia akan absort & akan treatment kan lah rambut kite... tapi aku bedal bende alah nie diwaktu siang especially time aku nak keluar! hehehee...

Aku guna serum nie tuk pintal2 kan rambut aku supaya jadik curly... kalau tak bubuh... tak menjadik lah curly aku tu nanti! dulu aku guna mousse... tapi rambut jadik kering lah.. dia tak moisture! dah lah rambut aku nie sememang nyer kering.. so kalau guna mousse.. lagi bertambah kering lah kekdah nyer! then plus rambut jadik keras sikit lah biler pakai mousse nie.. dia tak der flow! So, biler pakai serum nie.. dia buatkan rambut aku jadik lebih lembut & senang tuk diurus! lagi yg buat aku suke sbb bauu dia yg harummm semerbak! Harga serum nie lagi mahal dari syampu dia taw.. sebotoi nie beharga RM32! arrrrrggghhh!! bertambah lagik budget aku every month!

Tapi elok punyer pasal.. mahal sikit pun tak pe lah.. redhaaa jerk lar! huhuhu... berpunca dari aku berpuas hati ngan night serum tu lah yg membuatkan aku tergerak hati nak mencuba syampu dia pulak! and tak sangka ianyer sangat bersesuaian tuk aku! again incurred cost! *sigh*

p/s: aku cam sesuaiii jerk ngan madu kannn... mentang2 lah amal makan madu lately nie... sampaikan syampu & minyak rambut pun nak ber'perisa' madu gak! ahaksss! :D

16 comments:

Unknown said...

beb samala kita guna yg ni gak...kita ni mmg sedondonla...patutler rambut u lawa & ikal....mahal janji ada kesan...guna jari pun boleh hehe....

IdaShamsury said...

i pun tgh cari syampuu yg sesuai tp x jumpe²..tgk entry kak neena ni mcm besh je..tp np mahal..huhuhu..x pe nk try la..tq ur info bagus banget

mrs.ecam said...

uhuuu ahkak aku pong pki syampu nih n die pong ckp sesuai ngan rmbt die n nmpk lebut n halus jek..alaa syampu mhl mmg la kn...nsb bek aku pki rejoice gune jari pong boleh dh ok...klu idokkk terpakse la aku pki syampu ni gak...duit...duit...d mana ko duiit...isk3

Pepel BoNda AmaNi said...

sesuai nan madu???? apakah???? jangan madu lain dah la sis..hehehhe :P

Lady of Leisure said...

best kan loreal, lady pakai serie expert yg kaler pepel untuk rambut rebonding hehe...
nanti nak try yg neena suggestkan ni lak, patut la rambut neena cantikk..
:)

Unknown said...

eh eh..sama la syampu kita...sebab tu rambut kita sama2 lawa kan kan....hehehe

A D I A said...

oh i penah pakai syampoo ni tapi kaler pink punya, wangiii. i cepat boring sbb rambut i takde problem sgt. i tukar kai produk2 lain. jgn ikut perangai i ye.

azzey said...

every day, pagi petang cuci rambut.....selesa..lg2 rambut pendek...boy cut..lg lh senang...hu3.....

NeenaAnuar said...

POSH:
hehehe.. sama yek! great! tapi rambut you confirm lagi lawaaaaa dari I laa.. rambut I lebat sangat... pastu kasar2.. nak guna jari confirm tersekat.. melainkan waktu di syampu jerk dia lembut! hahaha...

NeenaAnuar said...

Nurhidayah:
hehehe... cuba lah.. insyallah adik akan berpuas hati kalau bersesuaian with your hair! ;)

NeenaAnuar said...

Ecam:
untung ko! kalau aku pun teringin nak pakai yg murah2 jerk.. confirm banyak duit leh save kann! hehehe...

NeenaAnuar said...

PuRpLeLiCiOUs:
hahahaha... tang tu nak kene kasik en. teman bermadu ngan lebah dulu.... tengok apa dia rasa sedap ke tak sedap biler di sengat si lebah! hahaha...

NeenaAnuar said...

Lady:
ishh! tak der mana nyer cantik rambut neena lady.. rambut you lagii cantik dari I.. nampak haluss mulus jerk! hehehe...

NeenaAnuar said...

Cik E:
hehehehe... bagus kan syampu nie sis! :D

NeenaAnuar said...

Adia:
untung you dear tak der problem ngan rambut.... cam I nie memang selalu tension jerk biler berurusan ngan cik rambut nie! hehehe....

NeenaAnuar said...

azzey:
hehehehe.. great! ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails