COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, May 19, 2010

Setiap Malam Aku Akan Ke Sini!!!


Setiap malam sepanjang aku berada di Kuta... Setiap malam jugak lah aku akan membuang duit aku kat sini!



_DSC0232 copy
Nampak mata aku dah memandang tepat ke arah Balinese Massage tu???? :p

Owh!! ini lah salah satu sebab musabab kenapa aku suke sangatttttttttt nak ke Bali! Yer! SPA! SPA! & SPA sepanjang masa pada harga yg sangatttttttttttttttttttttttttttt lah murahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!! Seriously! nothing can compare with Malaysia lah!

Aku memang penggemar SPA terutama Balinese Massage! aku dah penah cuba Sweedish Massage and Thai Massage! tapi pada aku lah... tak se-besttt Balinese Massage! Kat sepanjang Jalan Pantai Kuta nie.. melambak2 SPA massage centre ade.. korang pilih jerk nak yg mana satu.. harga pun tak jauh bezaa.. ade yg lebih sikit and ade yg kurang sikit... Tapi aku memang pengunjung setiaaa kat SMART nie! Tiap kali ke Bali... memang massage centre nie jerk yg aku akan visit... sampai ade yg dah kenal aku dah pun! hehehehe....


_DSC0233 copy
Let's SPA!

Okkk.. nampak tak kat dlm gambar kat atas nie... yg bahagian bawah tu tempat org buat Foot Reflexology... then yg kat bahagian atas tu lah tempat org ber-massage massage! TAPI!!! ngan malang nyer aku nak bagi tahu.... kat sini aku tak dpt sgt nak amik gambar... bukan diaorg tak bagi... tapi keadaan dlm bilik tu yg tersangatttt lah gelap gulita... cahaya sangat2 malappp... kalau nak amik gambar kene guna flash jugak which nanti akan mengganggu org2 yg tengah berSPA! coz kat sini.... dia bukan ade like bilik separate2 tuk SPA tau.. dia just separated by kain tirai jerk.... so rasa cam tak sedap lak nak ganggu org yg sedang ber-terapi!

To me dlm banyak2 SPA center yg aku dah survey kat Jalan Pantai Kuta nie... SMART nie yg the best dari segi environment nyer... diaorg siap pasang lagu2 Balinese which is akan menimbulkan satu suasana yg sangat santaii & relax! then.. walaupun ianyer tak berbilik dan hanya dilindungi oleh kain tiraii... tapi ciri2 keselamatan dan privacy sangat dititik beratkan... tirai2 tu akan ditutup rapi semasa theraphy berlaku.... and then diaorg sediakan dulang muke kat SPA bed tu... (sapa tak tahu apa tu dulang muke... gie carik kat my old entries under tag SPA) baru lah aku tak sakit tengkok! then kat bawah dulang muke tu diaorg letak 1 bowl of water with candle and fresh flowers! So ko akan jadik relaxxxxxxxx sangattt time dia urut badan ko! Sorry lah yer... gambo memang nan ado! dah mintak en. teman snap.. tapi gelapp sangat sbb tak leh nak guna flash! :(

So ini jerk lah gambar yg dpt aku share ngan korang!


_DSC0999 copy
Foot Bath!
Bende nie dilakukan sebelum bermula nyer Balinese Massage aku....


_DSC0254 copy
Foot Bath jugak!
Tapi nak tunjuk yg aku pegi hari lain2.. tak nampak baju aku lain2 tu! hahahaha....

Total kunjungan aku ke SPA nie selama berada di kuta adelah 4 Kali!!! Giler tak??? yer aku memang giler!! heheheee... Mauuu nyer aku tak menggila kat sana... Sila lah tahu wahai kawan2 ku sekaliannn alammmm bahawa se nyer yg SPA massage di sana adelah terrrrrrrrrrrr sangatttttttt lah murahhhhhh nyer!!! ko tak caya? tengok nie!


_DSC0310 copy
Memang nampak mahal kalau ko baca dlm currency Ruppiah sbb berSPA jerk dah beribu raban.. hahaha.. tapi cuba convert ke RM tengokk!!

Aku tiap kali pegi memang akan buat Balinese Full Body Massage! Yang tu dlm Ruppiah berharga Rp.90,000 for aromatheraphy oil with 1 hour massage! Kalau di convertkan ker RM tak sampai pun mececah RM30.. kalau ikut rate semasa lebih kurang RM27 jerk camgitu! Gilerrr okkkk.. kalau kat malaysia mana nak dpt camgini dik nonnnnnnn... pegi lah carik kat mana2 pun.. takkan dpt punyer... buat Foot Reflexology pun dah RM30 okkk... nie full body massage tau.. 1 jam pulak tu.... haa.. mau aku tak meroyan tiap2 hari nak wat massage kat situ... total aku spent 4 kali berSPA massage kat sana.. bersamaan dengan sekali jerk aku buat kat Malaysia nie hah! Itu pun aku tak berapa nak puas... coz cara urutan org Bali tak sama ngan cara kite urut kat sini... walaupun hakikatnyer kat malaysia nie menggunakan tagline "balinese massage"...

Biler dah buat massage nie... fuh!! memang relaxxed abisss aku rasa... lancar segala peredaran darah... cegarr bijik mata... teruss rasa cam leh berlari beribu ribu kilometer! fuh! memang awesome lah feelings dia! *now aku dah rindu nak wat massage nie! isk! :(*


_DSC0308 copy
Ok.. pada sapa2 yg ke Kuta.. jgn lupa tuk singgah ke SMART Salon & Reflexology Spot nie yer! memang aku recommend kat korang tempat nie!

p/s: korang jgn ingat aku sorang jerk yg berSPA bagai! en. teman pun joint sekaki okkkkkk... tapi dia request pengurut jantan lah! kalau org pompuan yg urut! aku rasa mau dia kerass semacam jerk & tak bangun2 dah kotttt!

38 comments:

shuhadah Zainol said...

shu pon suka la massage2 ni... shu penah wat kat penang ni.. sekali urut full body massage rm90 ok..mahal...

suezen said...

waaaaaa:((...mmg sgt murah!!!!!!!!!!

mrs.ecam said...

huiii murah tahap gaban...klu aku pong aku g 18kali...hakhak

eqbalzack said...

neena, nasib la byrnnya dalam rupiah...hehe

ratusiput said...

ya rabbi murah gilos....kan best kalau kat mesia ade camtu...tetiap hari g ngurut...!

Pepel BoNda AmaNi said...

kita masa dekat bandong hari tue pun...amik massage nie jugak..tapi sayangnyer..kita buat..en shukri jerk..sebab orang tue cakap dia xbrani sebab kita preggnant..huhuhuhu xpa next time..tungggggggguuu

pssttt sis...napa lak en teman keras??hahahahahaha tetttttttttttttttt

InaAchik said...

GILER MURAH CAM NK FEGSAN MAK CIK... KALO AKU MAU TUBGGU PINTU SPA TU JER HEHARI TU...

nairaariaa said...

tak penah berspa...teringin la..nanti keje nak berspa byk2...huuu...cam best je

Lady of Leisure said...

kikiki mana leh kasi pengurut pompuan kat somi kan kene kasi yang sama jantina la... wakaka... btw lady sangat agree ngan neena, lady pun prefer balinese massage berbanding thai or sweedish or even lomi-lomi... balinese massage sangat menenangkan... tapi apakan daya lady tak berpeluang lagi nak merasa balinese massage kat bali nun...

NeenaAnuar said...

Shu:
RM90 tu kire leh tahan lagi lah tu Shu... kat KL kalau tak cecah RM150 ke atas tak sah gamaknyer!

NeenaAnuar said...

suezen:
kannnnnnnnnn babe? murah giler kan?? haaa.. mana lah I tak meroyannn! hehehe...

NeenaAnuar said...

Ecam:
haaaa... tau tak pe! hehehehe...

NeenaAnuar said...

Abg EQ:
hahaha.. kalau dlm ringgit camgitu rupe! confrim suku kali pun neena tak pegi abg eq! heheheehe...

NeenaAnuar said...

ratusiput:
haa tu lah aku dok tension kat Malaysia nie.. segala bende mahal! tapi service cam haram! aarrgghh!

NeenaAnuar said...

PuRpLeLiCiOUs:
owh memang org preggy sgt bahaya tuk gie urut2 nie... memang tak di galakkan lah! takpe... sis nanti dlm pantang confirm akan beruruttt jerk nanti kekdah nyer! hehehee....

psssttt.... alah! sudah gaharu cendana pula.. sudah tahu bertanya pula! ewahhh!! :p

NeenaAnuar said...

Iena:
hahahaha.. tu lah pasal beb! aku memang cam org kene sawan kat sana.. kejap2 rasa cam nak ke SPA jerk! sbb dlm pale hotak nie dok ingat yg kat Malaysia tak dpt harga semurah nie! hehehe...

NeenaAnuar said...

nairaariaa:
owh you should try dear! sgt2 syiookkkk wooo! :D

NeenaAnuar said...

Lady:
kan dear! Balinese is da best kan? :D

takpe dear.. insyallah satu hari nanti for sure you leh ke sana.. and have a good spa there! ;)

azzey said...

Memang feel better klu dpt massage nih....rasa fresh sgt2..... so after that sume aktiviti pon lancarrrrrrrrrrrr..hik3.....

sisdee said...

ala jelesnya.........napa murah sgt :(
klu kat sini murah camtu mmg hari2 buat gak hahahhaahah

Unknown said...

kalu camni punyer murah I pun sanggup hari2 pi....sini kalu RM30 takat kaki dptler...bessnyer beb

♥ Juliana Violet ♥ said...

alahaiii...
bestnye... :)

Deqna said...

wah... memang murah dan berbaloi lah.. padanlah tiap malam ko bermassage-an.

so, ko pun tuk malam2 tu coti lah memasagge en. teman kan? hehehe

Azmiezas said...

mak aiii...murahhhhhnyaaaaaaa...

kalau akak la..agaknya sama ngan Neena kot..asyok ke spa jerr..dah tak ingat kat tempat lain dah..addicted sungguh..

fatenton said...

seriusly mcm tak percaya dengan harga spa kat sane..kenapalah spa kat malaysia tak mcm tuuu

Mimy Hamid said...

spa kat indon mmg heaven...murah giler babs...adoi la hai..nk giindonnnnnnn..apasalmsia mahal weh...nyampahh

NeenaAnuar said...

azzey:
hahahaha.. pandai pun! :D

NeenaAnuar said...

Sisdee:
tu lah pasal sis.. kat sini tak dapek lahaa nak berspa 3-4 kali camgitu.. sekali sebulan pun belum tentu! hehehe...

NeenaAnuar said...

POSH:
yeaa.. exactly! hehehe..

NeenaAnuar said...

Vee:
memang best dear.. nanti Vee pegi lar try Spa massage sekali.. syok tau! hehehe...

NeenaAnuar said...

Deqna:
hahaha... turn aku lak berehat! ahaksss!!

NeenaAnuar said...

Azmiezas:
yerrr kakkk! memang betoi! neena jadik addicted taw ngan SPA nie. tapi kat sana jerk lar... balik sini dah pikir 10 kali nak gi ker tak! hahaha...

NeenaAnuar said...

fatenton:
tu lah pasal! I pun dok tarik rambut jerk bile memikir kan tang mana lah Malaysia nie bagus! hehehee...

NeenaAnuar said...

Mimy:
bukan tahap menyampah lagi dah.. kalau boleh aku nak angkut malaysia nie masuk tong sampah jerk!!! rakyat di dahulukan tang mana pun aku tak tau lar! huh!

azzey said...

Neena: aiyyo !!!!! statement berani mati tuh !!!!! dah abis fikir ke neena ??? ha3 ...

[z@ck] said...

oh..teringin di massage..daki di badan dah tebal 1 inci..perlu disental.

NeenaAnuar said...

azzey:
hehehe.. I nie sometimes terlebih beranI! hahaha..

NeenaAnuar said...

z@ck:
hehehe... zack cuba lah wat kat NZ! :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails