COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, August 2, 2010

Happy Friendship Day Award!


Salam Monday Bluess you ollzz!


Semalam 1 August = Friendship Day! So aku sudah dpt award dari si cantik manis Naira! TQ dear! ;)




Dah lama aku tak buat entry about 'Quotes'... so hari nie jom kite sharing2 some quotes about friendship! ;)

~ Friendship is one mind in two bodies.

~ Friendship is an arrangement by which we undertake to exchange small favors for big ones.

~ Friendship is precious, not only in the shade, but in the sunshine of life.

~ Friendship is the shadow of the evening, which strengthens with the setting sun of life.

~ Never Explain - your Friends do not need it and your Enemies will not believe you anyway.

~ Make new friends but keep the old ones; one is silver and the other's gold.

~ A true friend sticks with you through thick and thin no matter what.

~ Friendship is a single soul dwelling in two bodies.

~ A Friend is someone who will help you move; A GOOD friend is someone who will help you move a body.

~ A friend is someone who can sing you the song of your heart when you've forgotten it.

~ True friendship is seen through the heart not through the eyes.

Kalau ikutkan banyak lagi quotes2 about friends & friendship nie... tapi yg aku share kan kat sini adelah some quotes yg aku sukee.... it's really2 meaningful!

Seriously aku seorang yg suke berkawan & buat kawan... suke jerk nak carik kawan2 baru.... tapi at the same time aku nie sangat fussy dlm memilih kawan rapat.... bukan apa... aku dah banyak kali terkena kawan makan kawan... depan kite pijak semut tak mati... belakang kite bukan main dia dok main tikam belakang! aku org2 camgini yg paling aku takot sekali.. coz diaorg nie ibarat musuh dalam selimut!

Then aku jenis yg sangat open and ikhlas dlm berkawan.... aku kalau ade rasa2 kecik ati... atau tak puas hati... aku willing to discuss and talk it out.. rather than aku main simpan2 dlm hati... pastu pendam sendiri.. lama2 jadik dendam kesumat! Ibarat sessi meluahkan perasaan lah gitu! hehehe...

Tapi through my experience.. tak semua org leh terima cara aku & aku pun tak expect org leh ikut cara aku... apa yg aku notice ade yg lebih suke bersikap hipokrasi! tak suke pada kite... tapi mati2 buat baik ngan kite... pastu kite pun percaya lah yg dia bukan main ikhlas nak kawan ngan kite.. end up rupe2nyer dia dah buat taik belakang kite... baaeeekk punyer! Lagi satu jenis yg try to buat baik ngan kite.. demi mencarik & mendapatkan info dari kite!

Aku nie ade satu masalah.. cam cepat percayakan org... so aku jenis yg susah nak capture org ade niat jahat... ye lah.. takkan kite asyik nak pikir org jahat jerk kan.. tak baik lah pulak... tapi kalau sekali aku dah terkena... siap lah... jgn harap aku nak percaya lagi... bukan aku kata org tak boleh melakukan kesilapan... boleh tu boleh... Kali pertama mungkin aku akan lebih berhati-hati lah... but after that... I'll only give 3 chances... lepas dari 3 kali.... kalau org tu masih buat bende yg sama.. maknenyer... dia memang jahat!!! :p

Aku jenis yg boleh menerima teguran... so aku lebih suke kawan aku tegur aku demi kebaikkan aku... coz aku percaya.. kalau org sayangkan kite... harus lah org tu akan tegur apa saja kelemahan kite.... tapi teguran tu harus lah bersifat IKHLAS yerr! bukan bersifat nak menjatuhkan dan menjahanam kan! Prinsip nie samalah cam parents @ suami kite menegur kite... naper diaorg tegur kite?? sebab diaorg semua sayangkan kite... kalau org tak tegur kite... maknanyer.. org dah tak peduli kan kite! betoi tak? :D

Tapi biler aku kata aku boleh terima teguran... aku pun nak lah kawan aku tu pun leh terima teguran sama... jgn lah pulak ko berat sebelah... harus lah ade give and take kann... ini tak... dah sedap2 ko sound aku.. tapi biler aku tegur ko.. ko pulak melenting kat aku! pastu terus chop aku jahat! memang hampaagass tol! So biler ade sifat give and take... baru lah disitu ade ciri2 keikhlasan! biler ade sifat ikhlas.. baru lah semuanyer akan harmoni & terbaik! ;)

So dengan berbincang... adenyer sessi meluahkan perasaan... aku rasa ianyer lebih baik dari kite diam2.. pastu simpan.. pastu masih ade perasaan tak puas hati later on! walaupunnnn.. waktu kite berbincang tu mungkin akan ade pertikaman lidah... tapi biler kite dah abis meluahkan.. aku rasa ianyer lebih relief! and end up akan adenyer perasaaan sayang yg lebih menebal! sama jerk concept cam laki bini... biler ko dah gaduh2 ngan laki ko.. masam muke 3-4 hari... pastu biler dah baik... hilang semua perasaan marah.. tak ker ko makin sayang antara satu sama lain kan?? Bagi aku... aku makin sayang laahhh... hihihi.... Lagi pun kite kene tahu yg no body is perfect! so kite tak boleh lah nak salahkan sebelah pihakk jerk memanjang kann... :p

In my life... aku selalu mementingkan Quality dari Quantity! So dlm berkawan pun cam tu gak! Pepatah ade berkata.. "bekasih biar satu... berkawan biar beribu".... pada aku... kalau boleh biar lah yg beribu tu yg berKualiti... aku tak nak yg beribu tuuu semuanyer stok main tikam belakang & jadik musuh dlm selimut jerk... pasal tu aku lebih prefer to have some quality friends rather than having thousands of 'enemies friends'....

Apa pun... aku bersyukur coz aku masih mempunyai kawan-kawan yg betol2 ikhlas dlm menjalinkan persahabatan dengan aku... sapa2 yg dah lama follow blog aku... memang akan tahu siapakah kawan-kawan rapat aku... and seriously I ♥♥♥♥♥ them sooo muchhh!!!!!

Tak lupa jugak pada korang2 yg baru aku berkenalan di dunia alam maya nie hah... thanks coz sudi be my gorgeous friends! Walaupun most of you.. kite tak penah bersua muke lagi... tapi berdasarkan tarikan gravitiy & magnetic... seriously aku boleh rasakan yg korang juga ikhlas dlm berkawan ngan aku... baik bagi kamuu yg ade blog & jugak tak ade blog a.ka. silent readers! TQ so much guyss!! ♥♥♥♥ & HUGS!

So disebabkan aku sayang korang semua... sapa2 yg ade blog tuu.. silah AMBIL & TERIMA AWARD ini yerr... aku tag anda semua... tak larat lah aku nak list down kan nama korang satu per satu kat sini... so make sure korang amik tau! Ini sebagai tanda persahabatan kite semua! Muuaaahhhhssss!!!

7 comments:

Unknown said...

I pun suker fren like u...tak HIPO...so I angkut this cute award yer...I nyer prinsip senang U baik dgn puluh kali ganda I baik dgn u...tapi bila start buat taek...bai2 la samalah kita cam fobia asik terkene ajer huhu

mekchu said...

happy friendship day :)

nasaoji said...

frenship day bukan ri ni ke kak?..

appy frenship day, kak neena..

nice knowing u...mmuuaahhh....

nairaariaa said...

hee..tq akak sb sudi amek...anyway, i loike 2 b ur fren...heee~

Pepel BoNda AmaNi said...

i lap u too..muahhhh2....

azzey said...

Neena: yeahhhhh.....nice to be fren with u...even in 'blogger's world' only....mudah2an satu hr kita blh jumpa ye....

NeenaAnuar said...

I LUV ALL OF YOU GUYSSS & THANKS FOR BEING MY SINCERE FRENS! MUAAAAHHHSSS!! :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails