COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, August 6, 2010

Aku Nak Tanyer Soalan Pasal Org Mengandung Nie!


Errrmm.. aku agak musykil lah... sebab aku belum penah melaluinyer... so aku nak tanyer pada korang2 yg dah penah merasai & melalui saat2 itu....


Soalan nyer berbunyik begini...

Org yang mengandung nie memang moody jerk ker? sampaikan nak senyumm pun tak boleh yek? kalau dah tak leh senyumm... dah tentu tentu lah nak bercakap apatah lagi kan?

Haaaa.. itulah persoalan yg berlegarr dlm kapla hotak aku nie hah! aku tanyer soklan nie sebab semalam ade lah satu preggy women dlm train... so aku masuk train memang dpt tempat duduk.... by the time dia masuk train... semua tempat duduk dah penuh and dia kene berdiri.... dia berdiri bukan exactly depan aku pun.. dia berdiri betol2 berhadapan ngan org yg duduk sebelah kiri aku... tapi biasalah ramai org2 kite skg nie yg kurang kesedaran sivik kann.... tapi aku alhamdulillah.. masih tak kurang ajaran sivik lagi lah.. so aku pun offer lah tempat duduk aku pada pregnant lady tuu... dia pandanggggggggg jerk muke aku cam samseng.... pastu... jgn lah kata nak ckp TQ secara pendek @ Terima Kasih secara panjang ... confirm lagi penat dia nak ckp)... nak lempaarrkan senyumann di bibir pun nan adoooo.......

Tapi aku tak sentapp pun ngan preggy lady tuu.... sebab aku paham.. biler tengah preggy... mood memang swingggggggg giler kann?? sedangkan kite yg biler nak period nie pun moodd ke lautann apiii.... ini kan org preggy ye dak? tapi tu lah.. cam yg aku penah rasa cam biler time period.. dia bukan lah sepanjang kite period tuuu kite akan sentiasa dlm mood swing kan... biasanyer dlm beberapa hari jek... so kalau org preggy cam ner pulak yek?? ade ker org preggy yg dia akan berada dlm mood swing selama 9 bulan? kalau betol ade... and bende tu happen kat aku.... mau fengsannn en. teman kalau aku ngandong esok... sedangkan yg 2-3 hari skg nie time period pun dia dahh tobatt... inikan pulak nak layan yg 9 bulan tuu! confirm en. teman pulak yg mabuk teruk nanti! hehehee...

So sapa2 yg penah preggy.. meh share sikit pendapat anda.... aku nak tahu lah jugak.. sebab kalau boleh aku tak nak lah sampai ke tahaap tak leh nak lemparkan senyuman waktu preggy nanti.... nak2 biler org dah berbudi bahasa ngan aku... kalau aku tak larat nak ckp TQ secara pendek @ Terima Kasih secara panjang... but at least kalau aku dpt buat satu senyuman simpul secantik simpulan popiah simpul dak Iena pun dah memadai dah rasanyer.... mudah mudahan lah kann..... aminnnnn..... ;)

40 comments:

SURIA AMANDA said...

Kak Long Lisa dulu mula2 jer moody pas tu ok dah..tapi yang x leh nak terima dia x leh bau atau jumpa pon bekas laki dia..pasal tu Dania photostat muk ayah dia..heheheh...rugi oh kalau x leh tgok muka laki sendiri..dekat pun x leh lagi la rugi kan..tido peluk laki best..huhuhuhu...

InaAchik said...

NEENA:
takkan all da time moody kot... larat ker nak moody smp 9 bln? aku yg moody sehari pon cam nyampah ngn diri sendiri...
lahai, kalo mls sgt nk say TQ, lempar senyum sesumbing senyum kambing pon jadila... xderla kite ni nyesal berdiri utk dia... kan nok kan?

Deqna said...

isy aku rasa tak lah semua cam tuh... kalau yg mcm tu memang jenis yg kurang kesedaran sivik lah..

sbb apa tau.. aku dolu2 masa pregnant.. bila org offer aku seat... aku akan appreciate sangat2 by saying thank u... dan senyum semanis -manisnya lagi..siap dalam hati doakan yg terbaik buat org tuh..

aku pun felik gak nape org tak reti nak senyum balik or say tq bila kita offer seat kat dia.. aku pun pernah kena gak...

mrs.ecam said...

eh cam aku jek...org yg smlm tu aku ke neena??? hahahha,...aku pong tkot jd gitu sebenonyer...muke aku ni dh la org ckp grng...sombong...mcm nk mkn org...kdng bile org dh bg aku ddk aku try la bg snyuman n ckp TQ walaupong kdng sore aku x kluo sbb cam malu2 itik gitu kn...aku try x nk buat muke ketat bile org bg ddk...tp kn de skali org yg bg aku ddk tu mcm x ikhlas jek...aku berdiri dpn die...mmg org rmai n org tolak2 aku...so perot aku cam kt dpn muke die la kn....pastu die bngn kire cam nk bg aku ddk tp muke masam gile mcm terpakse jek bg aku ddk...klu org cenggitu mmg aku x ddk lah...aku rela berdiri smbil ke destinasi....huhuhuh sekian

Anonymous said...

ERM kak neena....ms kiter pregnant kiter takder la nak masyam2

..sebenarnyer ikut pada org jugak...dah asalnyer diorang mmg suker bermuka msam kot..tu yg ms pregnant pun muka masam...cam oficer sy..uuuuhhh muncung leh ikat reben pink tu kak...hhehehe...

alhamdulillah ms kiter pregnantkan haziq dulu kiter happy jer...cumer sensitif sikitla...nak nagis je kalau sentap...

mcm kes akak td..mybe dia tgh marah asben dia tak pat amik dia...heheh...dia penat kena naik train plak...

[z@ck] said...

mati2 ingt sis yg preggy =P

Unknown said...

lum pregnant lagi so takdak experience...tp maybela masa tu hormon dia tak balance kot huhu..yelah bayangkan dgn penat naik public transport ...bawak perut lagi so keneler paham...tp kalu tak pregnant tu mmg ngendala tu huhu

ratusiput said...

dia ngah gado ngan laki dia kot...ehehe...

Pepel BoNda AmaNi said...

hmmmmmm..moody??? moody tue ada la..tapi idak ler all the time..sampai orang dah buat baik pun nak masam2 muka jugak memang gaya nak kena penyepak jerk la orang tue....agak2 la skit kan..*tengok mak yong dah marah..moody lagi..hahaha :P*...so far nak moody pun xda la semua orang akan terbabit sama..hanya moody dengan en laki sendiri jerk..ahhahahaha...
budi bahasa budaya kita xda la tue agaknya dalam diri orang tue..eeeeeeeeeee memalukan kaum ibu mengandong taw..not gud..huh`

ratna said...

lain org lain perubahan hormon dia.. maybe that pregnant lady tu ada problem lain kot..terbawak-bawak sampai awak pulak jadi mangsa..

A D I A said...

early pregnancy je ada moody camtu tapi takde la sepanjang masa kan. i dulu kuat sentap, tapi dgn husband je la hehehe

mekchu said...

kalo cenggitu kesah nye, bukan sbb pregnen la tu.. org lain pegnen gak.. tp x de dop loh empat jam nak moody je.. no no no good like that... nnti neena jgn mcm tu tau.. sok bby kluar pun masam je..

mekchu said...

ehh lupa nak ckp.. thanks review entry mekchu secara marathon itu.. hahahaha.. terbukti neena sayang mekchu.. ekekekeke.. suka tau :)

Nur Irfan Juezrie said...

tak juga akak.. dulu ju peknen ok je.. ha tgk yg keluar camne.. irfan yg suka senyum kt org.. hahah (puji diri sendiri la pulak)

CidaZam said...

heheh... sian...tak pa dapat pahala :)

Lady of Leisure said...

i kalau tengah period pain, masih mampu tersenyum... kalau preggy tatau la kan.. tapi i rasa bukan susah nak kasi sebuah senyuman kan.. :)

sLeepIng beuty said...

ingat tadi neena dah preggy ...
heheee...
mmg mcm2 peel org yg mengndung nie..
kadang2 kalau terlebey2 tue naik meluat kt diri sendiri rasa ...
hehee

azzey said...

Neena: mana ada org pregnant yg asyik moody jerk....yg u jumpa tu...org pregnant yg x de sivik nama nyer!!! hu3.....

suezen said...

x semua pregnant lady moody..erm..i x moody pun..happy je sepanjang mase..eheh

joijoi80 said...

ORG KATA. WAKTU MENGANDUNG..JGN LAYANKAN HATI.. KENA SENYUM SELALU..CERIA..BARU DPT ANAK CERIA

NeenaAnuar said...

Amanda:
hehehe.. memang parahh kalau tak leh dekat ngan laki sendiri... esok2 tang kite apalah agaknyer alahan kite kannN! :D

NeenaAnuar said...

Iena:
haaaaaaaa.... tu lah pasal beb! aku tengok dia ppunyer perot dah ala2 org preggy 6 bulan... tu yg aku pelikk.. takkan lah dah lepas trimester pun nak moody lagi kott... tu yg aku tanyer kat org2 yg penah preggy tu! hehehe...

yezzzzaaaaa!! aku sangat bersetuju ngan statement kamoo yg last tu! :D

NeenaAnuar said...

Deqna:
yea fren... itulah yg sebaiknyer kann... tak ruginyer kite say thanks or paling kokak pun just give a sweet smile... takkan lah sampai tak laratt langsung nak lemparkan secubit senyuman punn kannnn...

NeenaAnuar said...

ecam:
haaaaaaaaaa.. kantoiiiii!! sebab ko dari spesis yg sama yek?? hahahaha...

ish... ishh.. ishhh... tak baik kalau tak ikhlas kann... but ko don't worry beb... kalau aku lah yg dlm train tu.. pastu ko berada jauh dari muke aku pun.. confirm aku panggil ko tuk duduk.... hihihi.... :D

NeenaAnuar said...

blossom:
hehehe.. sampai leh ikat reben yek? panjang betoiii muncung dia tuu dik! :D

good.. goodd... kalau boleh memang kite harus happy sentiasa during preggy kann... but maybe as u said lah... agaknyer dia ade krisis ngan hubby dia kott! :p

NeenaAnuar said...

z@ck:
hahahahaha... :p

NeenaAnuar said...

POSH:
maybe lah kot beb... i pun dok pikir positif cam u ckp tu jugakk! :D

NeenaAnuar said...

ratusiput:
hahahaha... agaknyer lah tu beb! :p

NeenaAnuar said...

PuRpLeLiCiOUs:
hahaha... kan ibu pepel dah marahhh.. :p

sentapp ngan laki tu perkara biasa... hehehe.. alaa lagi pun tak rugi kann kalau kite just lemparkan senyumann.. pasti kite akan lebih diberkati.. insyallahhh.. :D

NeenaAnuar said...

ratna:
mungkin lah kot dearrr.. that's why I cuba berpikiran se-positive yg mungkin! :D

NeenaAnuar said...

Adia:
haa.. masalahnyer dia bukan early preggy tauu.. dia dah around 6 months camgitu.. perot dah besauu dah! :D hihihi.. very common tu sentap ngan hubby tu! :D

NeenaAnuar said...

mekchu:
hehehe... insyallah mekchu.. harap2 dan doakan lah neena sentiasa ceria seperti skg nie hah waktu mengandung nanti yerr! :D

NeenaAnuar said...

Jue:
hehehehe.. ok lar tuu.. memang betol pun.. dok tengok irfan memang dok senyummm jaaa! baguihhh! ;D

NeenaAnuar said...

mrs.hanibunny:
alhamdulillahhhhhh....... :D

NeenaAnuar said...

Lady:
betoi2... sokong you dear! :D

NeenaAnuar said...

sLEEping BEauty:
hahahaha... tertipu sudaaaaaaaaaa... :p

owh.. leh jadik meluat yek? huhuhuhuuuu.....

NeenaAnuar said...

azzey:
hahahaha..... tu lerrr.... :D

NeenaAnuar said...

suezen:
hehehe... good for you dear! happy alwayss kehh! :D

NeenaAnuar said...

joijoi:
betoi betoiiii.... :D

NeenaAnuar said...

mekchu:
hehehehe.... neena sayangggg ngan semuaaa kawan2 blogg neena!! muaaahssssssss!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails