COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, December 7, 2010

1431 Hijrah... Tahun Yang Penuh Dengan Ujian & Dugaan!


Setahun dah berlalu... tak aku nafikan macam2 dugaan yg aku lalui sepanjang setahun yg lalu...  lumrah kehidupan manusia... haruslah tidak terlepas dari dugaan & ujian dariNYA... hidup ini takkan indah tanpa dugaan.. hidup ini juga tidak akan berseri tanpa ujian... Kite diuji bermakna DIA masih sayang & ingat pada kite... Alhamdulillah.. aku bersyukur kerana masih diberi ruang utk memanjatkan syukur padaNYA.. masih diberikan ruang tuk bernafas di bumi ciptaanNYA... sekurang-kurangnya masih ade kesempatan utk aku ingat dan memohon keampunan dariNYA.. mensyukuri nikmat yg pernah dia berikan kepada aku selama hari nie.. dan juga lebih mendekatkan diri denganNYA..

Setahun yg lalu merupakan tahun ujian yg agak hebat buat aku & en. teman... tak sangka, di awal tahun aku diuji.. dan di akhir tahun aku & en. teman turut diuji... hurmm... kirenyer tahun 1431 Hijrah & 2010 Masihi nie merupakan tahun ujian buat kami berdua... tapi atas ujian-ujian2 ini lah yg membuatkan ikatan perhubungan kami & lebih kuat sebenarnyer.. and now aku rasa segala ujian2 itu adelah sesuatu yg indah utk dikenang kembali walaupun sewaktu kami lalui tu ianya sangatt pahit tuk ditelan...

Di tahun 1432H / 2011M nie nanti.. sudah semestinya aku mengharapkan kehidupan yg lebih baik dari sebelum ini... pinta agar diberikan kesihatan yg baik... dimurahkan rezeki dan berpanjangan.. dan memohon agar kehidupan kami lebih diberkati olehNYA...  INSYALLAH... :)

"Sebelum Allah hendak memberikan kenikmatan... DIA akan memberikan ujian demi ujian & dugaan demi dugaan kepada hambanya" (Dato' Dr. Fadzilah Kamsah) ~ Semoga tahun yg mendatang ini lebih baik dari tahun sebelumnya... agar hidup ini disinari dengan cahaya kebahgiaan dan keberkatan hendaknya... SALAM MAAL HIJRAH buat semua...

DSC_0199 copy

"Bila Allah cepat makbulkan Doamu.... Maka DIA Menyayangimu...
Bila DIA Lambat Makbulkan Doamu....  Maka DIA Ingin Mengujimu....
Bila DIA Tidak Makbulkan Doamu.... Maka Dia Merancang Sesuatu Yang lebih Baik Untukmu.... 
Oleh itu, Sentiasalah Bersangka Baik Pada ALLAH Dalam Apa Jua Keadaan Pun... Kerana Kasih sayang ALLAH Itu Mendahului KemurkaanNya......"

3 comments:

Aini said...

betul kak, selalunye selepas banyak sngt kesusahan & kepayahan, akan ada suatu berita yang baik akan kita dapat. InsyaAllah...

Banyakkan berdoa ok..

lady XOXO said...

KAK NEENA DEAR : well said ur last word.. betoi.. jangan salah sangka pada ALLAH.. sesungguh nya ALLAH tu MAHA segala galanya... dia menyayangi UMAT nya...jadi pikir positip ya dear.. ujian itu lah membuat kan kak n hubby makin kuat n intim sbg suami isteri.. insyaallah.. jadi sabar ya.. tahun depan bermula lah lambaran baru ya.. insyaallah wina doakan kak n hubby selamat segalanya n kekal bahagia hingga akhir hayat.. AMIN

~aku_najwa~ said...

Dugaan itu akan dtg dari pelbagai sudut. Allah menguji kita - maksudnya Allah masih sayangkan kita, kan....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails