COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, March 1, 2011

Blogger Balik Dari Jeddah... Terus Masuk Ward!


Kejadian di bulan lepas.. sbb hari nie dah masuk 1 Mac kann.. haha.. ok.. takpe.. utk blog I'm Yourss memang biasa wat kerja2 peram memeramm entry nie! :p

Ok.. ni nak citer... Last month aku gie ziarah sorang rakan blogger yg dimasukkan ke ward selepas terbang pulang dari Jeddah! Tapi dia dimasukkan ke ward bukan lah atas dasar rusuhan kat rantau Arab akhir2nyer.. dia dimasukkan ke ward atas sebab jet lag dan jugak masalah asma yg dihidapi nya... Wai call aku pada hari kejadian.. katanye dia dimasukkan ke ward secara emergency!  gagahh budak nie pi hospital sendiri.. leh drive lagi! aiyokkk ini budak manyakk belanii woooo...so tu yg dia roger2 aku coz dia pun 'sebatang kara' and lone ranger katanyer... ye lah.. family dia semua kat melaka.. and dia takmo susah kan family dia... lagi pun family dia sedang buzzyy bangatt ngan preparation wedding adik dia just around the corner... sian lak aku dengar.. sengsorang jek kat hospital tuu...

Since dia pun admitted kat Hospital Pantai Ampang and dekat jerk pun ngan umah aku... so harus lah wajib utk aku gie ziarah org yg sedang sakit... aku pun tanye lah dia nak apa2 tak utk keperluan dia selama beberpa hari kat sepital tu? then dia kata.. dia tak bawak apa2 pun ke hospital.. so dia mintak aku bawakkan dia towel & kain batik!  then aku terpikir.. takkan budak nie tak gosok gigi plak.. siann.. so aku bawakkan lah dia ubat & berus gigi sekali... tak mandi ok lagi.. tapi jgn tak gosok gigii kannnnnnn.... ngagagaga.....

budak yg 'sebatang kara' pada hari kejadian... ciann dak nih! hehehe...
After a few days.. Wai pun dah leh discharged from hospital.. alhamdulillahh....oh yaa.. Wai nie seorang Nurse taw... dia keje kat Jeddah... tu yg aku ade berlawak gak ngan dia.. "sian wai kann.. duduk kat Jeddah kerjanye jaga org sakit.. balik Malaysia utk bercuti.. Wai lak yg sakit... hehehee"   Then just before dia pulang ke kampung nye di Melaka.. we meet up for a dinner @ HomeTown Young Tau Foo Ampang Point!

Takyah focus kat object2 gorjess kat belakang tu.. sbb object yg berbentuk ikan dlm keadaan berwarna merah itu adelah yg paling terbaeekkk sekali pada malam itu!! huhu.. marbelesss weii ikan masak chili tuu.. 
Alhamdulilahhh.... merasa aku ngan en. teman duit dari Arab malam tuu.. hehehee.... TQ veryy muchh Wai... jaga diri baik2 keh biler dah balik ke negara org lepas nie... btw, hari tu Wai ade tanyer kat aku... aku nak balik ke semua barang2 yg berikan pada dia tuu... tapi aku kata kalau Wai rasa Wai nak... Wai boleh amik.. boleh lah Wai amik dan simpan sebagai kenang kenangan... and aku sempat bagi wasiat pesan kat Wai.. soh jaga kain batik aku tu elok2... sbb apa.. sbb kain batik tu adelah salah satu dari peninggalan arwah mak aku... sib baik lah aku ade a few kain batik dari peninggalan arwah mak.. so satu bagi kat org.. masih ade lagi kain lain di genggaman... :)

nie lah kain batik arwah mak aku yg aku berikan pada Wai sebagai kenangan... Thanks Wai sbb upload kat FB ko pakai kain batik nie! cute jakk akak tengok! :D

16 comments:

-anidaothman- said...

auchhh touching n3 neh....
ermmm betuahnyaa wai..siap dapat lawatan dr akak gojers beserta kain batik kesayangan tuh....

indaHnyaa dunia pesahabatan nieh....

Kyra said...

HOPEA MMber neena cepat sembuh yer..naseb baek ada kawan baek si neena gojes gonjeng ni..ALHAMDULILLAH

Kaseh said...

hometown yong taufu tu mmg super duper mabeles....

anyway u r a true friend la neena..susah nak carik macam nih..kawan sakit boleh teman..kawan ketawa huha pun boleh..ni yg org kata frenship remains n never can end.... peace..

shuhadah Zainol said...

terharunya baca entry ni...baiknye akak shu ni.....:)

Unknown said...

baca entry sis neena dgn rs terharu menilai erti persahabatan

Wahidah said...

hurm kalo korunk terharu sya ne lg la..dh la kenal pun thru bloggers n fb je..


u make me cry by this entry la sis..


seriously mmg agak terkapai2 waktu tu..sbb tk aspect all this things happen..

weather kot..n besenya admitted mesti hosp bg towel..

n bile kak neena n abg nuar ne dtg wai mmg terharu sgt n speechless sebenarnya...

syg sgt korunk dh mcm abg n kakak sendiri..:(

i owe u so much la sista..

pesal belanje tu small matter jer..
wai doakan korrang berdua sentiasa dlm lindunganNya n murah rezeki selalu..amin...

Anis Azalea said...

entry touching da buat leleh air mata la...hilang kebrutalan aku kekekeek

ratusiput said...

touching2... :)

NeenaAnuar said...

kak LiMaH:
ukhwah yg terjalin bersama kamu juga sangattt indah dearrr... muahh.. muaahhhss!!

NeenaAnuar said...

Kyra:
alhamdulillah dearr.. Wai dah makin sembuh daahhh... thanks dear! ;)

NeenaAnuar said...

Kaseh:
yup.. memang sedap makan kat situ kann..

thanks dear.. berkawan biar ikhlas.. insyallah ianyer bakal diberkati.. :)

NeenaAnuar said...

Shu:
alaaa.. jgn lah sedihh.. ehh.. jgn lah kata camgituu.. akak wat apa pun ikhlass ok.. btw thanks dear! Muaahss!!

NeenaAnuar said...

Wahidah:
alalaolololo.. jgn lah nangess.. nanti akak gonjeng nangis gak.. huhu...

alaa.. most welcome lah dear.. wai takde owe akak apa2 pun.. kami ikhlas dtg visit wai.. lagi pun skg masa wai.. esok2 mana tahu masa akak pulak kannn...

insyallah semoga perhubungan ini diberkati oleh NYA.. ;)

NeenaAnuar said...

Mia-Ina:
huhuhuuuuuu.. thanks dear! :)

NeenaAnuar said...

Eri-chan:
hahahaha... apa yg touching nyer bebb.. huhuhu.. takpe2.. nanges jek kalau ko nak.. takdak sapa nampak punn.. heeeeeeee.. :D

NeenaAnuar said...

ratusiput:
huhuhuuuuuuu.. sorang lagi.. thanks btw kalau rasa entry aku nie leh wat korang terharu biler baca ye! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails