COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, March 3, 2011

5th W.A. > 3rd Trip to Philea Resort & Spa @ Pavillion Villa!


Heeeeeeeeeeeeeee... jgn marah aku eeekkk.. saja suke wat korang geramm dan gerammmm ngan gorjes gonjeng nie hah! :p

Ok.. kali nie janjiii.. memang penuhhhhhhhhhhhhh jakk entry2 with picturesssssssssssss!! jom sambil layan gambo sambil lahh aku bercerita yerk! :)

DSC_0200 copy
Inilah dia Pavilion Villa yg kami duduki...
Choppppp!!!!!!!!! Jgn korang ingat dpt sebapak gedabakk cam gini lak villa nyer taww.. nehiii.. nehiiiiii.... ko punyer villa tang tempat yg aku berdiri tu jerkk... yep! satu building nie terdapat 4 Pavilion Villa... kirenyer ko berjiran tetangga ngan org sebelah @ atas bawah... harga bilik semua sama.. tak kire ko dok tang atas atau tang bawah... cam kiteorg hari tu since tak ramai org duduk.. so leh jek pilih nak bilik mana... tapi pada hari yg aku check it tu pulak.. bilik yg lokasi nyer best.. i.e. mengadap swimming pool + a good view of the resort... penuhh lah plak.. sbb ade org besauuu2 buat course kat situ... so bilik yg aku nak tuu hanya free pada lewat petang!  ermm.. rugi lah plak.. takkan aku nak masuk bilik lewat petang kott! then tanyer kat budak reception.. boleh tak kalau aku nak masuk jerk dulu mana2 bilik.. then kalau ade kosong.. baru aku nak tukar... kalau tak dpt first nite.. on second nite tetapp aku nak tukar gakk!  and alhamdulillah.. memang nak jadik kiteorg.. dpt lah jugak kiteorg tukar bilik walaupun dah lewat petangg... just before maghrib we moved to the room that I've requested....

Tapi waktu aku kat bilik yg view dia tak berapa nak best tuu... kiteorg tak de lah main pakai jerk sesuka hatii... we still keep maintain da room as per we checked in!  Tak usik satu apa pun.. just on TV... baring2 gak laa atas katil dia tuu sbb nak relaxkan badan tapi tak usik pun selimut or what...  Ye la kann.. dah kire baik gak lah pihak resort nie mau bagi aku masuk 2 bilik dlm masa satu hari... so harus lah kite hormati pihak resort jugak kannn...  selain tu harus lahhh kami ber-cam-whore sesaja dulu.... so gambar2 kat bawah nie.. ade yg aku amik kat bilik 1st and ade gak yg aku amik gambo kat bilik sebenar yg aku nak kan tu... alaa.. dari segi interior tak beza apa pun.. just view dari balcony bilik jerk yg berbezaaa.... so kalau nak tahu mana bilik 1st and mana bilik sebenar.. just check out my outfit! heeeeeeeeeee... :p

DSC_0383 copy
Jom kite naik tangga utk ke Villa 3050 milik kami...

DSC_0152 copy
Ini adelah bilik yg aku check in di lewat petang!  Location bilik 3050 nie besttt sbb view dari balcony leh nampak swimming pool and some beautiful scenery! btw, cute eh dia punyer signage Red & Greed tu.. .:)

DSC_0077 copy
Pandangan ke bawah di bahagian sisi balcony... leh nampak bilik guest yg lain... Kalau duduk kat ruangan atas ni... kene lah behave sikitt.. sbb rumah nie pun katanyer dari kayu kann.. so cam rumah kampung laa.. kalau jalan hentak2 kaki confirm org bawah dengar... tapi kaalau nak 'teriakkk'... ngeeeeeeeeee... pandai2 lah cover ekk! :p
Naper aku pilih nak stay kat ruangan atas inspite of bawah?  takde apa... cuma nakkan permandangan dari balcony bilik ngan lebih jelas lagi.. so kalau lagi tinggi of coz lah lagi cantik view kann.. tapi nie dah abis tinggi dahh.. sbb dia Villa 2 tingkat jak! :D

DSC_0034 copy
ruangan beradu di Pavilion Villa! Oh... sangat cozy & romantika de amour ok! :p

DSC_0037 copy
katil dia empokkkkk bukan main..... NO complaint at all! bantalll apa tahh lagi... baring letak kepala jakkk teruihhh meloyottttttt.. owh indah sungguh!

DSC_0038 copy
view from the other side pulak sbb nak kasik nampak pintu balcony tuuu.. 

DSC_0041 copy
sila teropong gonjeng kat balcony!

DSC_0072 copy
Nie view dari balcony yg pertama.. bilik yg aku tak berapa nak suke tuu.. sbb view dari depan balcony adelah bilik Royal Villa... pastu permandangan cam terbantut sikit.. tak seluas mato yg memandang!! :D 

DSC_0147 copy
OK.. nie kat bilik 3050.. jom kite ke balcony bilik nie plak!

DSC_0142 copy
See... nie lah view dari balcony bilik yg aku mintak tukar tuu...

DSC_0143 copy
pandangan dari sisi kiri balcony!

DSC_0144 copy
nie dari sisi kanan balcony plak!

DSC_0149 copy
yeaa.. ini lah permandangan secara terus ke hadapan! *awat gonjeng tuu serious bebenor? panass dowww! mato nak terkelip2.. gonjeng lupa nak pakai specs kasik gorjes! :p*

DSC_0151 copy
Gedik bersama harus ade!

OK... jom tengok apa yg menarik ade kat dlm Pavilion Villa kat Philea Resort & Spa nie...

DSC_0076 copy
OK.. ingat lagi tak statment yg aku highlight kan kat previous entry pasal resort nie?  tak ingat takpe.. aku pastekan balik kat sini.. *baik aku kan? :p*  "Uniknya resort ini kerana seluruh bangunan bilik penginapan dibina menggunakan 100 peratus daripada kayu jenis pine log yang diimport dari Rusia"  Yup! inilah dia rupe kayu pine log yg diimport dari Rusia nie.. bolat bolattt jerkk kayu dia... and then yg lebihhh menarik nya resort nie... keseluruhan Villa yg dibina tidak menggunakan sebutir paku pun taw... *teruja*

DSC_0039 copy
Kipas angin dia unik kan? *suke*

DSC_0045 copy
Salah satu wall lamp yg ade di dlm Villa... menarik jugak kan?

DSC_0046 copy
Ok.. jom akak gorjes gonjeng bawak you ollzz terjah lagi bahagian2 lain dlm Villa nie...

DSC_0051 copy
as usual.. pastinya ade coffe & tea maker facilities!

DSC_0052 copy
Dlm almari.. ade disediakan jugak peralatan2 seperti diatas ini...

DSC_0059 copy
Jom kite terjaahhh tempat yg paling pentingg sekali.. apa lagi kalau bukan bilik aiyak @ bathroom!

DSC_0060 copy
memang sungguh kekayuan resort nie...  pintu toilet pun dari kayu taww!

DSC_0063 copy
nak berendam boleh...

DSC_0064 copy
Nak ber-standing shower pun boleh! senang citer tak yah nak berebut sapa nak mandi dulu... nak lagi best.. dok berendam sama2... pasti awesome! :p

DSC_0066 copy
Nie adelah toiletries amenities! amikk kauu.. so far yg paling banyak aku penah jumpa bile pi holiday kat mana2 resort.. sampaikan shaver & shower scrub sponge pun dia baginyer... *motip bubuh atas katil bende alah nie? well.. matooo photographer kekdahnyer! :p*

DSC_0071 copy
masih adakahhh org yg menulis surat chenta skg nie?  ermm. rasanyer semua org dah gunakan internet jek utk berkomunikasi kann.. oh ya.. Free wifi memang ade diseluruh resort... tapi.. location bilik memainkan peranan gak.. cam aku duduk kat bilik yg 1st tu cam tak berapa nak bagus receiver wifi dia.. kene duduk kat balcony baru leh dpt!  so pendek kata.. pilih lah bilik yg berhadapan ngan swimming pool sbb receiver wifi kat siti bagus!! :D

DSC_0126 copy
Fuhhh... kite take a break kejap yo! will continue laterrr... aku akan bawak korang pi jalan2 disekitar kawasan resort pulak yo! :)

16 comments:

ratusiput said...

fuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhh...tapi mmg cantik beb tempat dia.kayu.umik.takde paku.mmg pun mahal.ehehe...tp mmg lawo gila dh mcm bukan kt msia lak aku tgk.

InaAchik said...

nak lagi.... nak lagi!!!

giler ah menarik...
tang harga pon rase cam poket ditarik-tarik! atoyaiiii~

shuhadah Zainol said...

mmg sempoi la resort ni.....

nak lagi...nak lagi..cepat !!!

♥ciK-t0ge ♥ said...

huh!
baru ade kepuasan skit.. hahahaha...
sis.. memang very very the marbelesssss kt sanaaaa..

u buat i teruja teruji tawww!

far@nep said...

cntiknyer...wah..bestnyer klu dpt g....jelessssssssss

Deqna said...

cantik siot... mcm bukan kat mesia jer tgk.... apsal masa aku gi melaka dulu tak jumpa...ceh....rupanya ada gak resort yg menarik kat melaka yer..

yatt said...

canteekkk giler bilik dia...

Kaseh said...

bilik dia sesuai giler utk honeymooners...

NeenaAnuar said...

ratusiput:
ha'ah... memang satu resort yg sangat unikkk lah pada aku utk berada di malaysia niee.. :D

NeenaAnuar said...

InaAchik:
hahaha.. takpe2.. akan aku buat ko lagi meronta2 lagi lepas ni! hikk.. hikkss!

NeenaAnuar said...

Shu:
hihihi... will do dear! ;)

NeenaAnuar said...

ciK-t0ge:
hehehee.. you shud go for a holiday here dear! :D

NeenaAnuar said...

cookies:
jgn jelesss dear.. you can go.. but go during the promotion ok! :)

NeenaAnuar said...

Deqna:
ade frenn.. tapi resort nie baru bukak laa. tak sampai setahun pun lagii... :D

NeenaAnuar said...

yatt:
yup... lain dari yg lain kann.. :)

NeenaAnuar said...

Kaseh:
yeezzzzzaaaaaaaaaaaa.. so apa lagi beb.. gie lah ko hanimunn kat sini.. heeeeeeee.. :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails