COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, March 3, 2011

5th W.A. > 3rd Trip to Philea Resort & Spa!


Ok.. ingat lagi about my 5th W.A. (wedding anniversary) vacation trip? hehehe... 2 dah settle kannn.... so yg nie adelah trip yg ke-3!  Seriously aku tak plan pun trip nie.. memang takde dlm senarai punn... yg dah ade dlm senarai aku... lambat lagi... dlm pertengahan tahun... but since kebetulan aku ade mendapat jemputan walimatus urus di Melaka... So apa lagiiiii... harus lah sambil menyelam dan tegukkkk air gituuuu! ngeeeeeeeeeee... :D

Percutian yg pendek saja... just over the weekend... me and en. teman pergi merehatkan jiwa raga kat.....

DSC_0390 copy
Philea Resort & Spa yg terletak di Ayer Keroh, Melaka!
Actually disebabkan aku dpt promotional rate lah aku jejakkan jugak kakiku disini.. if not jangan ko harappp okkkk aku nak pay for 1 nite @ published rate of RM780 per nite!  gilozz bapakk mahal!  memang aku tak nafikan lah yg resort nie dari apa yg aku tengok kat official website dia nie memang lah cantiksss! tapi kalau dah RM780 per nite.. aku rasa better aku gie Bali lagi sekali coz I can get a cheaper villa with a private pool @ rate of RM500++...

Ok.. at Philea with the rate of RM780 nett per nite tu adelah room/villa dia yg paling murahhh... they called it as Pavilion Villa!  Then dia ade Philea Suite which is expensive than Pavillion Villa  with rate of RM1,200 nett per nite and then comes the most expensive Villa in the resort i.e. Royal Villa... kat Royal Villa nie ade private pool... so harga adelah beriban-riban... nak tahu harga.. sila pejam mata.. eh kalau pejam mata camne korang nak baca... ok sila cekik air liur sendiri sbb harganya adelah RM4,300 nett per nite! gilozz bapak mahal.. aku dah boleh pergi Bali and stay for 1 week @ pool villa gak! phewww!! tu yg aku kata harga kat Malaysia nie memang tak hagak2.. kalau kot ye pun nak mahal.. jgn lah melampauu bebenor kekdahnyer!

Sebenarnyer aku dah lama dah review about this hotel.. since early of January lagi hari tu.. tapi biler aku call in January hari tu.. diaorg bagi harga masih lagi @ RM780 nett per villa... bile dengar harganya camgitu.. memang aku pendamm kan jek laa hasrat nak pi coti2 kat situ... Then somewhere in February biler aku dpt jemputan walimatus urus di Melaka.. terus aku saja gatal2 pi check lagi sekali ngan hotel nie.. aku call resort utk tanyekan harga utk check in date yg aku nakk.. sekaliiiiiiiiiiiiii......... TINGGGgggggggggg!!! memang nak jadik rejekkii ahhkak gorjes gonjeng kekdahnyer... diaorg bagi tahu yg rate for da date aku nak check in tuuu adelah RM468 nett per nite for Pavilion Villa!  biler aku calculate almost 40% off from the published rate! huhuhu.. aku rasa cam rugiiiiiiiii gilerr nie kalau aku tak grab! lagi pun memang dah satu arah tujuan pun nak ke Melaka... pada satu malam... gosok2 en. teman sikit... gosokkan aku menjadik dan mengenaa.. so apa lagii.. Green Light dah diberi oleh ketua nakhoda.. makaaaaaaaaaaa... Zaaaaaaaaaaaaaaassssssssssssssssss aku sepantas kilat call balik and wat booking with the hotel! :D

Tapi waktu wat booking tu.. againnn aku sajaaaa gedikk gie tanyer kan harga villa2 dia yg lain tu.. kot2 lah ade promotional price gak ker kannn.. then they said.. for Royal Villa yg ber-pool tu nan hadoo discount!  then for the Philea Suite adee.. after discount RM768 nett per nite... but aku tak de nye nak booking yg Philea Suite tuuu.... hehehe.. lagi pun first time pegi.. so harus laa survey2 dulu tempat tuu and tengok sama ade worth paying or not to stay at that room! 

Kalau ikutkan perancangan awal.. we ollzz nak stay 2 days 1 nite jerr kat Philea nie.. tapi biler pikir2 balik.. dah alang2 pegi.. entah bile nak pegi lagi.. and entah biler leh dpt promotional price camgini lagi.... (ok tu semua ayat nak sakio dan menyedapkan hati sendiri & force our self to go! hahahaha) so end up we booked for 3 Days 2 Nights stay @ Philea! Tapi seyess.. cam aku pegi Hard Rock Penang last year.. time tu pun dpt promotional price utk stay kat Deluxe Sea View Room dia... and now biler saja aku search2 balik.. nak tengok kot2 lah leh dpt tak aku pegi lagi @ that price.. errmmm.. haramm kot dpt! selalunya camgitu lah.. based on aku punyer experience laa nie yekk.. lepas aku dah purchased something yg on promotional price... lepas2 pada tu memang saja aku survey2 balik... nak tengok betol tak aku dpt harga yg special! and biler betol.. tu yg skg nie kalau ade jerr any promotion aku rasa worth it... memang aku akan grabb laa... :)

Ok lah.. bebel lagi panjang pun tak berguna.. sbb aku tahu korang semua dah tak sabarr nak tengok pictures2 sekitar resort nie kann.. of cozzz I'll share with you guyss!  and of cozz jugak entry aku akan dibuat secara berantaii... haha.. well gambo banyakk kannnnnnnnn.. :p

DSC_0005 copy
Check In time.. di bahagian lobby hotel.. memang nampak simple.. tapi perhatikan pada certain2 bahagian.. as korang dah baca kat entry yg lepas... diaorg menggunakan kayu2 railway keretapi dlm mendekorasi are resort nie! seyes.. ianyer memberikan satu element yg sangatt berbeza!

DSC_0007 copy
as usual.. sampai2 jerk akan dpt cold towel & welcome drinks!

DSC_0008 copy
Owh! that gorgeous lady water veryyy delicious!
Aramakk... tengok air nie.. dan dannnn aku haus... nak pi minum sat laa... kite sambung kat next entry yep! :p

20 comments:

Kaseh said...

gojes tpt diaaaa...ko pun gojes gak beb,..muehehe

wahida said...

dengki!! dengki!!

eyndayusoff said...

Dah lama berangan nak stay kat situ....bila la nak pegi melaka lagi ye :-D

InaAchik said...

aku nk try gosok achik gak la... kot2 dpt tido smlm sini pon jadila... ;p

ratusiput said...

tp utk aku yg dh 4 org skeluarga ni...400+ utk smalam pun dh kire mahal n pk 10 kali nk pegi.tapi suke berangan2 jugak kadang2.syok.tgk ko dpt pegi lg syok.seolah2 aku jugak pegi.eehehe...tp bg pencinta cuti2 malaysia...dorang mmg tak kisah psl tu sme.satu kepuasan.mcm aku...priority aku adalah rumah.sgt taksub dgn peluang utk mencantikkan rumah.eh tp mmg cntikla tmpat ko pegi ni.kot2 nnti aku dapat duit terrrrrrrrrrpihak ke leh g gak.

♥ciK-t0ge ♥ said...

arghhhh,,
sissss...
xckup la pichaaaaaaa...
nakkkkk tengokkkkk lagiiiiiiiiiii...

Dgn penuh semangat membaca nie..
selalu byk picha...


plisssssss...
upl0ad m0reee...
aaaa im begging u!

hehehehehe

attyfir said...

memang berbaloi ler ..tmptnya cantik.

MiYOKO SuKi said...

Ina, ko gosok achik...
aku nk try gosok sape ek...

diri sendiri la nmpk gayanye...hahahha....

temapt die mmg CUN....kalo g honeymoon kt sini, ok takk..

Unknown said...

pernah sruvey psl resort ni di internet...tp ble tgk harga..aduhai..berkecai impian..huhu

shuhadah Zainol said...

Owh! that gorgeous lady veryyy delicious! aucchhhhh!!!!!

lawa la plak tgk meja kerusi dia..walaupon pakai benda recycle..

NeenaAnuar said...

Kaseh:
hahaha... TQ beb! :)

NeenaAnuar said...

wahida:
hahaha.. amboiii.. jgn lah marahh I lalinggggggggggg... :p

NeenaAnuar said...

eyndayusoff:
alaa.. akak leh jerk pegi bila2 kak.. tak jauh punnn.. hehehee...

NeenaAnuar said...

InaAchik:
hahaha.. gosok! jgn tak gosokk.. gosokk!! jgn tak gosok gosok!! *sambil nyanyi lagu kumpulan Spider!* :p

NeenaAnuar said...

ratusiput:
beb.. hari tu diaorg kata.. satu villa tu memang leh masuk 2 dewasa and 2 kanak2 laa.. tapi kalau ko nak beromentika di amour memang payah laaaa kan coz dah satu bilik.. hahaha.. takpe beb.. aku sentiasa mendoakan semoga ko dpt gak ke sini satu hari nanti ye... :)

NeenaAnuar said...

ciK-t0ge:
hehehe.. sabar ye dear.. will upload more and more soon! ;)

NeenaAnuar said...

atty:
yeaa kak.. neena merasakan sangat berbaloi ngan harganya.. but on promotional price la... kalau published rate tu rasa cam memang mahalll giler llaa plak! hehe...

NeenaAnuar said...

MiYOKO:
hahaha.. ala Tin.. nanti pegi during your honeymoon! seriously tempat nie sangatt sesuaii utk berhoneymoon! :)

NeenaAnuar said...

Mia-Ina:
miaa kalau nak pegi.. better grab during promotion time.. baru lah berbaloii! :D

NeenaAnuar said...

Shu:
hahaha... leh makan ker gorjes lady tu eekkk?? grrrrrrrrr.. :p

ha'ah.. memang unik walaupun dari bahan yg terpakai kann.. :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails