COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, March 10, 2011

Serious Aku Teruja Nak Nonton Hikayat Merong Mahawangsa!


Hari nie... first day tayangan bagi filem Hikayat Merong Mahawangsa di seluruh pawagam di Malaysia... seriously aku dah berabad lamanya tak pegi nonton malay film kat cinema!  Last aku ngan en. teman tengok filem Baik Punya Cilok! so banyakkan lah betapa lamanyer dah tak penah tengok citer melayu kat pawagam... bukan tak mo atau down great kan filem2 tempatan.. tapi entahh.. aku rasa cam tak berbaloiii nak tengok citer2 yg pada aku tak de kelainan! balik genre seram... cintan cintun.. tak de impak yg menarik lah pada aku utk di nonton di pawagam.. but again this is what I feel lah yerr...

Actually dulu penah gak nak tengok citer2 melayu kat pawagam.. cam contohh citerrrrr..... ok lah tak yah mention citer apa.. kang aku kene saman! hahaha... :p tapi biler citer tu kuar kat ASTRO.. serious aku tak rasa menyesal pun tak gie tengok kat wayang.. baik tengok kat ASTRO Ria / Prima jerk... walaupun lambat.. tapi seriously aku rasa like wasting money gie tengok kat wayang ngan tahap quality cerita dan jalan cerita yg gilerrr hampeh!!  May bukan citerasa aku kott... huhuhu... *again my own feelings & opinion!*

But this time berlainan benorr feeling nak nonton malay film!  Hikayat Merong Mahawangsa (HMM)! Yess and Yess!! aku mesti pergi nonton di panggung wayang! aku dah sound en. teman awal2 dah... citer nie dia kene gak bawak aku gie tengok kat wayang.. en. teman lagi lah.. kaalu gie tengok wayang memang filem pilihan dia dari keluaran Hollywood sesaja.. *eksyen cam dia tu lahir kat negara org putih!*

Entah kenapa... HMM nie macam ade tarikan yg tersendiri pada aku.. seriously aku tak delah minat menggila pun ngan si Stephen Rahman Hughes tuu... biasa2 jerk lah pada aku.. tapi the main point yg aku tertarik ngan citer nie aku rasa macam hasil air tangan KRU nie dah macam ala2 citer Hollywood gituu... maybe jugak pelakon2 yg di guna pakai dlm cerita nie memberikan satu element yg berbeza!

Ishh.. tak sabar nak gie tengok citer nie nanti... awal2 nie mesti pawagam penuh menggilazzz!! nak booking pun mesti nak kene awal2 kekdahnyer! So sapa2 yg dah tengok citer nie nanti.. jgn lupa share2 your views & reviews with me yerr.. nak tahu jugak pandangan & pendapat korang...

Terbaca artikel NIE di newspaper... serious rasa bangga gak lah biler ade anak jati Malaysia yg berkebolehan dlm menghasilkan filem seperti ini... harap2 KRU berjaya mengutip kutipan yg tinggi nanti... insyallah...!

Owh yaa.. lagi satu yg aku terujaasss... of coz lah abg anuar jenggggg I niee hah.. dia nyanyi lagu Sedetik Lebih as lagu tema utk HMM! :D

12 comments:

-anidaothman- said...

jOOM AKAK maLam nie.......kita tgk sama-sama erk...ehehehhehe

anuat zain....oh anuat zain....ensem selalu...=)

BabiesMom said...

Tu la sis.. wina tngok review filem ni cam not bad.. sbb kualiti mmg ok.. mmg berbangga toi ngan KRU kan akak.. kak p tngok n then kak review kat blog camner ok dear sis.. have fun

shuhadah Zainol said...

jom tgk.. en.fairuz dah book shu weekend ni...menggila dia nak tgk cite ni..hehehe...

attyfir said...

kty tgk trailer ..mmg besh lah .

Queen said...

nik pun teruja nak tengok cite ni dgn yabang..last time baby tak berapa nak behave dalam perut..hopefuly kali ni die behave....hahahhaha

InaAchik said...

jom nonton sesama jom!
ngok ngek pon teruja!!!

Miracles Of Life said...

oh...nk tonton gak...

lgpun flem ni shooting di Pandai Pandak , Terengganu.

eLLy said...

akak pun teruja jugak !!! jom kita buat rombongan cik kiah jom!!

ratusiput said...

plan nk tgk jugak weekend ni ank2 ratu takde.tak pnh tgk wyg sorang2.just try... :)

DeardanSayang said...

jom jom, tengok balik keje...cayalah HMW

Lia said...

lia pun mmg excited nak tgk citer merong mahawangsa ni tp kena tunggu dvd lah jwbnya nak pegi panggung susah le dgn anak ni. nanti dia lari penuh panggung.. haha

A D I A said...

best crita ni u, i mmg terkesima tgk cerita ni. scene lawan2 mmg memukau.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails