COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, March 9, 2011

For Balinese SPA Massage Lover... You MUST Go & Visit Costa SPA!


Seriously! sapa2 yg mahukan urutan Bali yg ORIGINAL... sila lah kunjungi Costa SPA yg terletak di bandaraya Melaka nie!  Actually Costa SPA nie milik Seri Costa Hotel Melaka... So kalau korang nak tahu location sebenar SPA nie.. carik lah Hotel Seri Costa.. then kat belakang hotel tu jerk terletaknyer Costa SPA nie... and also location dia dekat2 gak ngan Restaurant Asam Pedas Selera Kampung tuu...

Actually aku dah lama minat nak tay kat Hotel Seri Costa nie... hotel dia simple but ade touch of Balinese! serious aku suke... tapi so far tak tersinggah lagi nak stay kat hotel tu.. harga dia serious reasoanble! location pun bagus.. aku memang recommend kat korang utk stay kat hotel nie... walaupun aku tak stay lagi.. tapi dari apa yg aku tengok kat website dia nie cam baguih gak laaa hotel nie if korang nak stay just for an overnite.. ibarat balik malam nak tido jerk.. then esok pagi dah keluar bilik and gie meraban sana sini.. memang confirm sesuaii dok sini.. hehehee.. insyallah aku pun nanti kalau terpegi ke Melaka nak jejalan dan meraban sana sini. memang hotel nie lah pilihan aku nanti.. cuma satu jerk yg tak bestnyer hotel nie.. location dia betol2 setentang ngan loji penapisan lahhh plakkkk... huuuuuuuuuuu... tapi as I said laa.. kalau takat ko nak stay overnite.. this hotel is really recommended!

Tapi utk Costa SPA nie.. aku dah banyak kali pegi.. tiap kali pegi Melaka. memang tak penah lagi aku missed utk singgah ke SPA nie... sometimes aku leh wat keje giler just travel to Melaka and pegi balik hari utk dptkan Balinese SPA yg sangat lahhhhhhh ORIGINAL!  Serious terasa seperti berada di BALI! OK nak tahu why aku ckp original?  will story morry you soon....

DSC_0033 copy
mari kite memanjakan body kite!  See.. dia punyer decoration kat depan pintu masuk SPA pun dah rasa cam Bali!

DSC_0027 copy
as  you walked in into the SPA.. bau aroma yg sangattt menenangkan!  serious bauu pun dah terasa seperti berada di SPA2 di Bali!

DSC_0010 copy
Tempat buat foot bath!

DSC_0011 copy
Sebelum berurut.. memang kene buat foot bath dulu...

DSC_0014 copy
Kakiku di basuh dengan air suam bersama petals & limau nipis!

DSC_0019 copy
Ok.. jom aku bawak korang jejalan kat sekitar SPA nie!

DSC_0022 copy
Ni bilik single..

DSC_0024 copy
kalau nak bilik couple pun ade kat sini!  majority setiap bilik kat sini akan ade tub jacuzzi... tu utk kalau korang package mandi-mandian like Herbal Bath!
To me.. the setting & decoration of this SPA memang bestt laa.. aku suke.. can feel veryy relaxx! dengan alunan muzik Bali yg berkumandang.. that's why aku ckp terasa seperti berada SPA yg berada di Bali!

DSC_0023 copy
OK! ini face hole!  Ini merupakan kriteria yg paling PENTING sekali bagi aku kalau tiap kali aku nak pegi wat SPA massage!  nak tahu kenapa? coz kalau tak de face hole camgini.. kepalaa aku sakittttt okk.. nak dok ber-telenggggggg selama 1 jam! so biasanyer aku akan call dulu mana2 SPA massage centre yg aku nak pegi tu... too make sure that katil dia ade face hole camgini!  Baru lah biler kite kene massage.. the whole body kite jugak akan relaxx sepenuhnya!  Tapi yg aku geram.. kebanyakkan SPA kat Malaysia nie lah.. susah betoi nak cater bed yg ade face hole camgini.. semuanyer just a normal bed.. dia aspect kite nak telenngg kan kepala! huh!

DSC_0018 copy
salah satu ruangan beristirehat!  tu aku dah lepas kene massage tu! fuuhhhhh.. memang terbaekk laah! I had such a wonderful 1 hour of Traditional Balinese Full Body Massage!

DSC_0030 copy
as usual.. customer akan disajikan dengan air teh halia utk membuang angin!

DSC_0032 copy
Ok... inilah dia keistimewaan SPA di Costa SPA nie!  kesemua tukang urut dia adelah di IMPORT dari Bali! so memang confirm ORIGINAL! serious aku sangat2 berpuas hati!  aku memang pencinta Balinese SPA! pasal tu lah aku sanggup turun Melaka semata2 nak pegi wat SPA kat sini! huhuhu.. btw, budak yg kat sebelah aku yg aku peluk tu adelah tukang urut yg urut aku hari tu.. perrghh.. diaorg nie nampak jerk kecik.. tapi tangann kuattt ya rabbiiiiiiiiii!! tapi aku memang suke urut kuat2.. kalau slow2 tak de feel! biler kuat baru rasa puas! hahahhaa... but ade org kata sakit kalau kuat2.. memang betol.. pada aku plak.. Sakit tu yg syokk dan best tuu! ngagaga.. :p

Ok.. nie adelah brochure Costa SPA!

macam2 jenis urutan terdapat disini...

dan ini adelah senarai harganya as to-date!
To me frankly speaking.. harga kat SPA nie sangat2 berpatotan! serious to me its quite cheap la if were to compare with SPA2 yg ade kat KL... dulu dah 3 kali aku pegi aku selalu jerk amik Aromatherapy Balinese Massage.. which massage dia more relaxx  laa... but this time kali ke empat aku visit SPA nie.. aku try Traditional Balinese Massage plak! fuhhhhhhhh.. sapa yg  tahan sakit.. memang leh cuba jenis urutan nie.. memang puass hati! hilangg segala stress2 dlm badan.. confirm urat2 yg tersimpul dan terbelit akan ikut aluran seperti sedia kala.... hahahaa...

Lepas nie memang aku akan pegi lagi ke SPA nie.. nak try massage2 yg lain pulak.. and aku berharap sangat SPA nie masih mengekalkan tukang urut yg ORIGINAL from Bali nie... so korang sapa2 yg tersingggah ke Melaka... don't forget to try out this marvelous SPA ok! really2 recommended! ;)

11 comments:

ratusiput said...

aku pn dh lama tak g berurut...budget sik ke lain je....ni dh mula sik sakit2 bdn ni...nk kena g gak nanti....

attyfir said...

tengok gambar2 ni rasa mcm nak diurut2 pulak bdn nie.

Zana Adieyza said...

salam kenal..

wah, bestnya dapat manjakan diri kat spa..

Anonymous said...

kompom dah diurut rasa taknak bangun.. :)

sebab sedap sangat

NeenaAnuar said...

ratusiput:
haa.. pegi beb.. kalau dah lama tak pegi... sekali pegi.. mesti layann abiss punyer! hehehe....

NeenaAnuar said...

atty:
hehehe... pegi lah kak... dpt urut sejam pun dah best giler dah! :D

NeenaAnuar said...

aDieyZa:
hi dear.. salam perkenalan... yeaa.. sekali sekala memang kene wat sessi manja2 camgini.. hehehehe.. :D

NeenaAnuar said...

makdara TERdiva:
hahaha.. betoi2... :D

eLLy said...

Melaka? hurmmm klu akak ke sana harus dia terjah

NeenaAnuar said...

eLLy:
haa.. terjaahh tau.. puas hati bangatttt dehhh! ;D

Unknown said...

bila last time pegi? tak penah pegi first time nak cuba. and laki bole jgk kan? :S

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails