COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, March 31, 2011

Garden Lifestyle Store & Café @ The Curve!


Lepas balik dari wedding Zetty kat Putrajaya hari tu.. aku balik umah dulu.. rehat2 kan diri jap.. lepas maghrib.. aku & en. teman kuar gie The Curve for dinner.. bersempena ngan b'day en. teman.. aku suruh lah dia pilih nak gie makan kat mana.. haruss lah aku yg belanja.. so priority memilih tempat makan adelah terletak ditangan nyer...

So, en. teman pilih nak makan kat mana?  aku rasa dari tittle entry nie pun korang dah dpt jawapan nyer kannn...

DSC_0375 copy
Yerr!! kami dating kat sini!  Memang tak dinafikan concept dia cantikss sangat.. I loiikee... see.. siap ade sangkar burung lagi kat depan entrance dia.. tapi sayangnyer takde burung merpati putih.. kalau ade lagi kelaaaaaaaaasssssss gituuuuu...
Actually aku dah lama tahu tempat makan nie.. tapi tak penah lagi terjah.. so this is the first time our visit here.. Garden Lifestyle Store & Cafe nie berkonsepkan ala2 tempat makan dlm taman gitu.. dah namanyer pun Garden kann.. harus lah berkonsepkan garden.. tapi yg uniknyer concept garden dia tu cam ala2 ibaarat garden org putih punyer taman laa... majority decoration dia berwarna putih & hijau!  Jom tengok sekitar kawasan restaurant nie...

DSC_0369 copy
ade piano putih!  cantikss gak!  before amik gambar nie ade org tengah main piano.. quite nice actually sambil makan sambil dengar alunan muzik!

DSC_0371 copy
such a cozy place.. memang nice utk dating & lepaking..

DSC_0372 copy
suke lah all da setting here.. veryy the english style gittuu.. btw, kat belakang aku tu.. I mean behind the window tu adelah bahagian ruangan makan dlm restaurant.. situ ber-aircond la...

DSC_0276 copy
Ok.. dah dpt tempat duduk....

DSC_0280 copy
Birthday Boy sila order!

DSC_0278 copy
suke kerusi dia jugak... :D

DSC_0283 copy
sementara tunggu makanan sampai. kite gediksss-gediksskan diri dulu..

DSC_0285 copy
my love!!!

DSC_0290 copy
Owh! Birthday Boy begitu terujaa nampak gaya nyer!!

DSC_0291 copy
Gonjeng seperti biasa...  harusss amik bauuuuuuuuuuu duluuuuu!!!!

DSC_0288 copy
apa yg kami order?   we both order bende alah yg sama.. aterr nak wat gimana kalau dah dua2 citarasa nyer sehati sejiwa.. dua2 pun nak makan Spaghetti Seafood Marinara!  First time dtg.. so dua2 teringin nak makan bende yg sama.. so orderr jugak lahh sbb kalau share nanti tak cukup lak...

DSC_0294 copy
Haaaa.. tang air leh share... seriously aku nie jenis yg kalau kuar gi makan kat mana2.. memang tak penah amik air satu jerk utk aku... biasanyer en. teman akan order satu air.. then aku akan share2 jek ngan dia.. and en. teman pun prefer that way.. coz takmo membazir... well.. mungkin kalau org tengok cam kiteorg nie kedekut.. makan minum pun nak bekira.. but disini bukan soal berkira.. tapi soal pembaziran.. kalau dah order 1 air sampai RM10.. pastu tak abis nak wat apa kan..  lagipun aku nak enjoy da food.. not so much of the drinks.. so pasal tu lah aku order air kosong jerk satu.. and satu lagi air manis @ berperisa... lagi pun sharing2 nie lagi romen-tikkksss kannnn... :p  But yet sekali sekala cam contoh kalau aku tak makan makanan yg heavy.. yea that's the time yg aku akan order sorang satu air.. :D

DSC_0296 copy
Happy b'day Bee!!! Selalu kite main suap2 kek kann.. takpe this time kite main suap2 spaghetti plak yer! :D

DSC_0366 copy
Tang kene bayor.. muke haruslah serious!!! :p
Overall.. food wise aku leh kasik out of 5*.. aku kasik 4 bintang laaa.. not bad.. sedap gak spaghetti seafood marinara tuu.. menepati citarasa aku & en. teman... and watermelon juice pun tak mengecewakann... tapi on other menu aku tak tahu lah sedap ke tak.. sbb tak penah cuba lagi..  then tempat dia pun menarik... with all da lovely decoration.. feel very cozy.. relaxss.. and sangat sesuai utk bersantaian.. :)

Actually kann... aku masih hutang hadiah en. teman nie..  tak tahu nak kasik apa.. aku tanyer dia.. dia nak apa pun dia tak leh nak ckp apa yg dia nakk.. so far dia kata dia tak terlintas lagi dia nakkan apa2 melainkan dia teringin nakkan body camera yg baru...  kirenyer dia nak upgrade dari camera dia yg skg nie laa.. and korang nak tahu berapa harga camera tuu?? harga camera itu adelah bernilai almost 10K okkkkkkkkk!!! so jawapannyer dari aku haruslah NEHI.. NEHI.. AND NEHI!!! hahahaha... tapi waktu en. teman mintak tu pun actually bukan lah dlm keadaan yg serious punn.. sbb dia kata dah aku tanye apa yg dia nak.. so tu yg dia bagi jawapan sebenar apa yg dia nak laaa.. hehehehe.....

Anyway, en. teman kata hadiah dia nanti kasik secara belated jerk laa.. as and when dia tengok ade apa2 yg di berkenan nanti.. dia akan mintak.. so jawapan aku... OK DEAL! :D

 

10 comments:

shuhadah Zainol said...

waaa..best tu..kalau aritu jadi kitaorang nak lepak2 ngan akak..dapt la pi sana kan..leh celebrate bday abg nuar sekali...

-anidaothman- said...

ROMANTIK KAPEL.......idola saya nieh..=)

chantiklaa tempat dia akak..bestkan dok sana...sume tempat makan lawa-lawa ....ahakzzz...

ratusiput said...

air kosong tu bpe hengget lak kot2 pengsan ke rega dia...ehehe...tp berbaloila kan ngan tmpt dia yg cantik ni.ade memain piano lg...romantik.

anies muy hermosa said...

chantekk sgt tempat...
di tambah pula ada my gojes kajol...
1st time tgk u, tros heart...

Anis Azalea said...

dah brp kali aku lalu tapi takde rezeki di situ jugak..
romen-tikkk ahahaha ..suka tgk korg berdua..

NeenaAnuar said...

Shu:
hehe.. tu lah tuu.. takpe2.. next time ade rezeki kite gie sini yer together2.. :D

NeenaAnuar said...

oP_ida:
TQ darlingg.. muahss!!

alaa.. kengkadang kat KL nie.. tempat jerk cantik.. tapi makanan sometimes tak berapa nak sedap.. susah gak nak carik tempat yg cantik + makanan yg bestt!!! :D

NeenaAnuar said...

ratusiput:
air tu berapa sen entah tak ingat.. hehehe.. tapi ok lar tempat nie utk sekali sekala melepak! :D

NeenaAnuar said...

anies:
huhuhuuuuuuuuu... *blushing!!*

TQ soo much darlingg!! muuaahss!!

NeenaAnuar said...

Eri-chan:
hihi. thanks beb! ala takpe.. lepas nie ko gie jerk dating kat sini yek! :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails