COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, March 24, 2011

3 Tahun Berlalu Pergi... Kini Aku Rindu Setengah Mati....


GUMMY POST!!!
~PLEASE SCROLL DOWN FOR NEW ENTRIES~


aku ingin engkau ada disini
menemaniku saat sepi
menemaniku saat gundah

berat hidup ini tanpa dirimu
ku hanya mencintai kamu
ku hanya memiliki kamu

aku rindu setengah mati kepadamu
sungguh ku ingin kau tahu
aku rindu setengah mati

meski telah lama kita tak bertemu
ku selalu memimpikan kamu
ku tak bisa hidup tanpamu

aku rindu setengah mati kepadamu
sungguh ku ingin kau tahu
ku tak bisa hidup tanpamu
aku rindu…

Hari ini genap 3 tahun arwah mak pergi meninggalkan aku.... kesannya masih terasa sehingga kini! walaupun tak seteruk tahun pertama saat aku kehilangan nya... tapi setiap detik dan saat aku tidak pernah melupakannya!

Apatah lagi disaat aku menjamu selera dengan makanan2 kegemaran nya... she's a good eater, food lover and such a good chef too!  Seriously I missed her air tangan damnnn much!!

Aku rindukan hilai tawanya.. aku rindukan pelukkan nya.. aku rindukan rindukan pendapat, pandangan & nasihat dari seseorang yg bergelar IBU! walaupun aku dah berkahwin.. dah punya suami.. tetapi kata2 hikmah dari seseorang IBU aku masih perlukan.. kerana aku rasa IBU ade satu kuasa ajaib yg mampu memberikan ketenangan disaat kite meluahkan perasaan kite padanya! tak kiralah di saat kite meluahkan perasaan gembira @ sedih.. at anytime and anywhere.. we'll always feel secured and comfort! But it doesn't mean talking to my hubby I don't feel secured & comfort... but what I try to say isss... there's a different between mother's love and husband's love! both are great loves for me.. but I need BOTH indeed!

Tapi lepas arwah mak dah pegi.. En. teman lah pengganti arwah mak aku secara total.. my dad... dia mengalami depression after my mom passed away.. so memang dia pun memerlukan kasih sayang & perhatian yg tinggi dari anak2 dia... so that' why aku tak boleh nak kata my dad yg replaced arwah mak!  And alhamdulillah.. sesungguhnya aku bersyukur ke hadrat mu ya Allah.. kerana mengurniakan aku seorang suami yg sangatt penyabar, penyayang & memahami... aku merasakan umpama Engkau mengambil arwah ibu ku pergi.. tetapi di masa yg sama Engkau telah kurniakan aku seorang suami yg terbaik buat diriku...

Mummy... I really missed you soo much! Seriously Angah sangat2 merindui pelukkan.. sentuhan dan belaian dari mak! tapi angah tahu mak lebih tenang diSANA... Angah disini tidak akan berhenti mendoakan utk mak... Tidak sedetik pun angah mampu utk melupakan mak! Hanya iringan doa angah mengiringi pemergian mak... dan dikala angah merindui mak.. mak hadir dlm mimpi angah.. itu adelah satu2nya hadiah yg paling berharga buat angah diketika ini....

~Al-fatihah~

22 comments:

Shu Shinju said...

Al-fatihah.... semoga arwah MAK akak tenang disana....amin..

✿ etiey erywan ✿ said...

al fatihah.. menitik nitik air mata daku menghabiskan coretan ini...

emak juga segala-galanya for me!!!

-oP_ida- said...

ALFATIHAH.........

moga rohNya dicucuri rahmat dan ditempatkan di Kalangan para Solihin.........

akak, nida dapat rasakan "rindu stgah mati..."
akak......RINDU pada insan yg begelar mak takdapat nak ucap ngan kata-kata.......

bonda dadif aka akish said...

al fatihan utk emek...

=(

konpem rindu yg amat gile kan....

muge dtempatkan kalangan org yg beriman...

faiez said...

be strong....

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

beb...aku baca sambil lap air mata...huhuhuhu aku tumpang sedey atas kehilangan ko...aku dapat rasakan apa yang ko rasa beb...memang terlalu sukar tuk kita menerima hakikat..kehilangan insan yang paling kita sayang dan bermakna dalam hidup kita kan...al-fatihah..semoga roh mak ko tenang di sana..amin...

Mia-Ina said...

alfatihah..smeoga ibu neena aman di sana..amin

Kyra said...

al fatihah
moga mak gojes gonjeng tenang di sana...amin

Rinna said...

Al Fatihah.. Moga ibu Neena tenang di sana..

miss.dee said...

be strong..i feel you :)
my mum passed away 3 years ago too..

Mimy Hamid said...

aku sedih ni..dah dah ...doa alfatihah mengiringi ibu ko neena...amin ...tenang la dia di sana

InaAchik said...

sedey mendengar gonjeng saya dalam keadaan begini...

sabar ya jeng... ngek akan sentiasa ade di sisimu...

mari kite sedekahkan ayat2 suci buat arwah... semoga dia lebih TENANG di sana...

sW33tdARLiNG said...

al-fatihah untuk arwah...

Dee said...

Al-Fatihah..moga rohnya damai bersemadi di sana..amin..

Hanis Azla said...

emaklah insan teristimewa dlm hidup kita..

lady XOXO said...

AL-Fatihah untuk arwah...

semoga arwah berada d kalangan orang yang soleh dan solehah...

kak neena sabar yer,,, jgn cedeh2..na

Kaseh said...

alfatihah...moga arwah ditempatkan dikalangan org yg berimann..aminn..

i know how u feel beb..sebab tu la selagi mak aku ada nih..kalau aku kecik ati sebesar mana pun ngan dia..mesti aku mintak maaf ngan dia balik..

btw.. ko nampak sangatttt canteks dalam itu gamba... :) namo sedey2 lagi ok..cheers..

AkUiStInI3 said...

sedih sgt baca...smpi mengalir air mata..im your new reader..n i love ur blog...Al-Fatihah to ur mom akak....

NeenaAnuar said...

THANK YOU SO MUCCHH MY DEAR FRIENDSS FOR YOUR PRAYERS & COMMENTS! luv you people a lot! *BIG HUGS*

miSsMawar... said...

al fatihah.. sebak i baca nih... btw i rasa u ikut muka ur mom... sbb tgk dr pandangan tepi...

nairaariaa said...

al-fatihah...dengan ibu,kita akn rase tenang dan semua masalah lenyap...

eLLy said...

Al fatihah ..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails