COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, October 1, 2009

Bergediksss di Swiss Garden!


Citer raya aku tak abis lagi nieee... selagi adee.. aku citer jerr.. sapa rajin nak layannn... layann kan aje lah yerr... aku tengah rajin giler menghupdate niee..
Tapi before aku proceed lagi with my raya story.. jom kite lekkk lekkkkk dulu...

Waktu kat Swiss Garden hari tuu... ade masa terluang dok tak der buat apa tuu... laki aku apa lagi.. ajak aku buat outdoor shooting lar pulak... nak mengasah bakat photography katanyer.. so sapa lagik yg harus menjadik model nyer kalau bukan akuuu... maka ku layannnnnnnnn kan sajerrr lerrrrrrrrrr....


Gilerr kooo... Model freee tuuuuu.. mana nak dpt... kalau photographer2 kat luar tu nak carik model... haruslah berbayar OK! paling komannn pun RM50 taww photographer kene bayar kat model tuu.... Aku tak lar dibayar oleh laki ku.. tapi kire ok lar takat dia bagi apa yg aku mintak... ala.. bukan mitak apa punn... takat2 pun handbag @ jam tangan baru jer lagi satuu... ahakss!! So, En. Anuar.... sila bersyukur sbb awk dpt bini yg kaki gedikksss nie yer! huhuhuhu.....

OK dahh.. jom layan fotogedikksss aku nih! Sambil2 tu meh sini aku nak comment & ktirik dulu gambo2 laki aku tuuu supaya dia improve lagi... nie dari pandangan aku lar kannn.. kalau dari kaca mata professional photographer lagi teruk rasanyer kene comment niee.. ahakss!!

Now, kite mulakan dari yg tak berapa nak bagus dulu....


Gambar nie agak blur & agak gelap!


Gambar nie pun agak blurr.. kurang sharp!



Now gambar2 yg agak bagus!


Gambo nie OK! Tak terlalu terang or gelap...


Yg nie pun OK... Sbb tak menggunakan Flash diwaktu malam...



nie pun sama.. tak guna flash punn..


Nie guna flash.... but nice setting coz tak terlalu terang...
Korang nampak aku tak kat dlm gambar nie?


Ok.. now gambar2 yg aku leh katakan mabelesss from my hubby's touch!!!


Tak menggunakan Flash!
But manage to get teknik langit biru!
Gambar nie diambil almost waktu senja...
Actually kalau tengok langit ngan mata kasar waktu tuu...
Ianyer amat2 berbeza dari gambar niee..
So, majority professional photographer kalau kat forum larr....
they all memang suka amik gambo ngan teknik langit biru camnie...
Sooo.. thumbs up for you Bay-Behh!



Gamba nie sooo spontaneous!!
Aku tengah dok borak with my sis on da phone..
Tak perasan langsung dia amik gambo waktu niee..
Tup2 tengok hasil nyer memuaskan hati aku...



Uuuuuuuuuhhhhhh...
This is such a nice shott!! I'm loving it!!!
It was sooo natural.. tak gelap & tak terang sgt settingnyer..
Actually gambo nie pun candid... sbb waktu tuu...
aku terdengar bunyi letupan kecil... So aku terkojotttt..
Terus jer hubby aku amik gamboo... Well done Bay-Bee...
This is how it should be! To be a professional photographer...
U must very2 fast in order to snap a candid moment!
Waahh... Terlebih Sudaa ku kritik laki kuuu...




Ammpuuunnn Bee.. jgn marah yek! Anje kritik tuk kebaikkan Bee jugakkannn.. hehehehehe.. So, lepas nie kite nak wat shooting kat mana lak?

9 comments:

Hasra_Razali said...

his is how it should be! To be a professional photographer...
U must very2 fast in order to snap a candid moment!---> agreed ngn komen ini..mmg btul pun...so nnti2 CEPAT2 la yerk...hehehe..:-))

Pepel BoNda AmaNi said...

wah bestkan..bravo to temanNeena..
teruskan usaha..asah lagi bakat yang ada..jangan jadi cam asben kta..dok peram jerk DSLR dia tue..nak uat hadiah dekat cucu cicit gamaknyer..hhahaaahah

Nur Irfan Juezrie said...

very nice pisc!!

Norlida said...

wah makin cantik gambar2 yang ditangkap ni.. model pun kemain lagi er.. agak2 nk sparing partner tak (tgh angkat tangan ni)...hihiihhi

TemanAnuar said...

tima kasih pada anje yg komen gambar teman nie, banyak lagi teman kena belajor...nanti klu dah pro leh buat job..eeeeee,,

nanti leh komen lagi ye, bagi improve teman lagi nie...so nanti kita ambil gbar banyak2 ye, leh la anje komen banyak2 samapi anje puas hati,..

bila anje dah puah hati, baru teman leh buat job...eeeeeee..

ok, tima kasih anje, muahhhhh

Deqna said...

dah macam juri professional pulak ko ni kan.... takpe kritik dan puji laki sendiri..

tak lama lagi boleh lah en teman buat job dah..

Suki Cida said...

mana itu nuar? mmg dia langsung tak ambik gamba sekarang ni eh... ambik la berdua...kinda miss jugak tengok aksi korang yang romentik tu... wink wink

NeenaAnuar said...

Hasra:
hihihihi.... memang dia perlu bertindak lebih pantas lepas nie!

Purplelicious:
tu ar sis.. sayang arrr en. shukri simpan DSLR nyer tuuu.. patot sis lah jadik model nyer kannn... :D

Nur Irfan:
Thanks Dik! ;)

lidasyah:
sparing partner?? ok jerr kalau Ida nakk... hihihi...

NeenaAnuar said...

TemanAnuar:
Tak per.. Bee blajor pelan2 yer sampai pandai.. nanti dah buat businesss leh shopping banyak2 tuk Anjee... Eeeeeee...

Oohh... komen lagi tu harus & wajib... hahahahaa.. sampai anje puas hati?? aikk cam perli jer Bee??

Sama2 kasih Beee... Muaaahhhh!!

Deqna:
hahahaha.. juri professional? harus ko.. kalau tak dia tak pandai nanti.. ahaks!!

Suki Cida:
Nuar now dah malas nak berposing with me! huhuhu... lebih suka bergerak belakang tabir kott... but don't worry camner pun kalau ade peluang... harus kami ber-romantik together2 jugak nantii... :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails