COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, October 7, 2009

Car Service


Sabtu... pagi2 dah bangun tuk bawak kereta gie service... since aku nyer kereta nie still under free service for 2 years... aku tak leh ambil sambil lewa jer tuk buat service coz ianyer secara automatik akan void warranty kalau dah terlebih dari tempoh yg sepatotnyer tuk aku gie buat service kereta...



Dateline 4hb October.. hari ahad...


Sah2 kereta aku nie under used... ye lar hari2 gie balik keje naik LRT.. so kereta hanya parking kat umah jerr... kalau guna pun waktu weekend ngan balik kg jer larr... so, kalau nak kata dah mencecah 13,000++ kilometer tu memang mustahil lar kann... but yg pasti tarikh 4hb Oct tu yg dah menyusul dulu... so kene ikut which ever comes first lar kannn....


Kereta aku tengah beratur tuk diberi nombor!
Dpt numbor yg keberapa pun aku tak ingah dah waktu tuuu...


Memang kalau buat service kereta hujung minggu nie agak menduga perasaan sikit arrr... ye arr dah sah2 org nak catch weekend jer tuk buat service kete kann.. takkan lar just b'coz nak wat service sanggup amik cuti kot?? aku idokk lar sanggup sebegitu sekali... biasanyer kalau date tu jatuh hari berkerja.. aku akan gie buat seminggu awal camtu larr.. dia awal takper.. janji jgn lewat!


Penjagaan rapi sebelum di service!

Aku memang sentiasa pegi ke Honda Service Centre jer.... kalau masih dlm tempoh warranty kite gie workshop apek2 kat luar tuu... gamak2 nyer VOID lar warranty kereta ko! Lagi pun aku suka cara Honda Service Centre nie buat keje.... very sistematik... bersih... kemas dan teratur lah! bestt jerr walaupun costly sikit tapi aku don't mind sgt sbb yg penting kereta aku terjamin mutu keunggulannyer... and kat Jln Ipoh nyer service centre nie memang kerap pack coz org suka pegi sini coz ianyer salah satu pusat service yg terbaik for Honda!

Maka.. dlm pada dok menunggu kereta aku di servicekan... boring tak yah nak ckp arrr kann... Aku dah tau dahh memang akan bosan tahap cipan nyer... so aku dah prepared tuk bawak...



Lappy...


Sib baik ade Free Wifi... alaaa kalau tak der pun tak per....
Aku ade beruk brand!

Sooo... kalau layan tenet tak lar sedar masa berlalukannn.... tup tap tup tap.... siap lar kereta aku tuuu... tapi dlm pada tup tap tup tap tuu pun membawak beberapa jam ok... paling komman dari pagi ke tengahari tu dah sah2 arrr... Tang aku sibuk dok layan tenet... laki akuuu????


Test kereta baru??
Mau tukar kereta ker Beeee???


Actually aku dpt jemputan rumah terbuka dari Ijat... tapi tak dpt lar nak pegi sbb by the time abis service kereta pun dah almost lunch dahh... aku kene singgah pasar sbb nak buat preparation malamnyer pulak coz ade org nak dtg beraya di umah hamba!

6 comments:

Pepel BoNda AmaNi said...

sapakah umat2 yang datang beraya e2...hhehehehe makan sodap btoi kat umah sis hari tue..

Suki Cida said...

wah wah sempat on line... sekarang tak macam dulu... nak service kertea sampai tertido2... yang lelaki lak, kalau gi service kereta rasa diorg pun boleh buat part time tengok makenik tu betulkan kereta, but sekarang... buat lama2 pun tak pa, janji ada benda tuk onlinekan???

NeenaAnuar said...

Purplelicious:
hahahaa.. ade lah umat2 e2... aik.. dah jawab dahh.. hahhaa.. TQ sis! rasa berbaloi-baloi masak hari tu biler dpt pujian sebegitu rupe! ahaks!! Thanks again! :D

Cida:
tu lar tue.. sempat sajork! memang punn.. jaman skg and jaman dahulu kala.. memang sgt2 berlainnan kann..

Deqna said...

wah siap amik nombor cam nak jumpa doktor pulak.. almaklulam aku servis kat kedap apek jer..hahahaha..

mujur ada lappy.. takdelah bosan sgt..

Norlida said...

huish siap p service centre ni.. mantop!!! kete ida hubby service sendiri jer.. maklumla dia kan mekanik.. hehehe

NeenaAnuar said...

Deqna:
hahahaaha.. tu lar pasal... kereta pun nak gak jumpa doktor dia kannn....

yup! kalau takk memang aku sanggaapp giler.. if not aku suruh nuar jer lar pegi sorang2 buat service tuu.. baik aku tido jer kat umah... hahahaa...

lidasyah:
wahhh.. ok lar tuuu... at least hubby ida pandai wat service kereta.. dah sah2 free kann.. tak yah nak kuar2 duit lagi tuk buat service! kelas!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails