COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, October 8, 2009

Hari Nie Hari Kurang Ajar Lar Aku INgat!


Aku ingat hari nie HARI KURANG AJAR lah!!


Giler sengalll! dari pagi sampai lar ke petang.... leh aku jumpa jer ngan org2 kurang sivik minded nie lagi! adoosssssss........

Kan pagi tadi aku dah citer ngan korang about THIS issue kannn... ok, ptg tadi lepas aku balik keje... aku singgah Best Denki tuk aku beli sesuatu... apa sesuatu tuu... nanti2 lah aku citer kat korang yer.. maybe di entry akan dtg....
Now nie aku nak cerita dulu 2 incident yg aku lalui disebelah petang nyer pula....



1st Kes @ Best Denki KLCC


Aku beratur nak bayar brg yg aku beli tuu... waktu aku kat counter table tak der cashier kat situ.. so aku tunggu.. tup2 dtg sekor betina haram mana entah... tup2 teruss jer potong que aku... boleh???? tapi budak cashier tu pulak memang dah nampak aku yg que dulu so dia nak bukak bill tuk aku lar dulu... tapi boleh pulak si betina giler tuuu ngan slumber b*bi nyer leh ckp kat budak cashier tuu... "Ehh.... yg tuuuu brg I tuuu..." (sambil menunjukkan electric shaver kat hujung meja)

Weeeiiii... Betina!! gerammm tol aku.. apa ko ingat ko cantik sgt ker?? ko ingat ngan ko berpakaian sekksiiiiiiii giler b*biissss tu.. ngan dress pendek yg paras bawah punggung kalau tonggeng sure semua org dpt tengok free show.... dan jugak lowwwww cut gilerrr kat bahagian dada ko tu yg mana hampir2 tersembul keluar dah ko punyer tet*k tuu... so ko rasa ko lebih hebat dari aku ker yg hanya sesuci lebaran ngan berbaju kurung aje??

Pastu ko nak berlagak lak ngan aku biler nak bayar... ko mintak wallet LV (Louis Vuitton) dari handbag LV yg di pegang oleh maid ko ngan cara yg veryyy the overrrrr (maksud over tu dia mintak wallet dari maid macam lah maid dia tu jauh sebatu... bukan main kuat lagi suara dia... walhal maid dia tu berdiri sebelah dia jer punnnn..) seolah2 ko sorang jer lah kat dunia nie yg pakai beg LV kannn??? Pastu ditambah lak ngan gayaaaaa yg ala2 mengada-ngada gilerrr.. tergeliat sana.. tergeliat sini.. terlentok sana.. terlentok sini... eeeeeeeeeeeee... meluattt aku OK!!! Pleaseee lah!!

Weeii... kalau nak over berlagak punn.. tak yah lar ko nak buat maid ko jadik kuli batak sampai camtu sekali.... org lain pun ade maid gakk.. tapi tak penah lar aku tengok lagi sampai handbag pun maid yg pegangkan and ko jalan lenggang kangkung cam model!

Yeaaa!!! aku tak deny lah badan ko leh tahan gak lar lawanyer.. kulit pun ala2 putih lar dari aku yg ala2 Kajol niee.. haaaa.... kurang2 aku ade lar ala-ala Kajol kann.. KO?? ala2 sapa? Yg ko nak berlagak cam nak mampus ngan org nie? Adekah ngan berpakaian seksi... ko org kaya... ko guna brg2 branded... ko beli shaver bulu kaki with price of RM100++ dah cukup syarat tuk ko berkelakuan KURANG AJAR ngan potong que?? Ko sorang jer lar nak cepat?? yeaa.. aku tak der umah.. aku tak der laki.. ko sorang jer lar yg ade laki kaya... camtu?

Sooo... korang nak tau aku buat apa?? aku sound dia kah? maki dia kah??

Aku buat bodoooooo jerr.... entah... aku pun tak tau naper aku leh diam lak waktu tuuu... kalau ikutkan diri aku yg sebenar & nyata niee... memang dah kena tiaaaww dah minah gilerrr tuu ngan aku.... tapi yg pelik nyer.. aku boleh coooll giler lak waktu tuu.... but aku tak lar cooll kosong jerr... meluattt tu tetap ade OK!

But aku tak sound or what lar.. aku biarkan jer budak cashier tu punch payment for betina giler tu dulu... while aku buat muka sambil tersenyummm siniisss jer tengok kat budak cashier tuu... and budak cashier tu pun senyum balik kat aku sambil pandang2 kat minahh giler tuu.. itu bermakna budak cashier tu paham ngan senyuman aku tuu... which aku menyirap ngan betina tuu!


Dia nak gak berlagak sgttt ngan aku kannn... konon dia sorang jer lar yg pakai brg2 branded nie.. aku sambil tersenyumm sinis nyer.. keluarkan Coach Wallet aku.. & jugak Aigner Handbag aku.... slumberrr jer aku bubuh atas meja cashier counter tuuu and purposely aku bubuh depan biijik mata dia!


Jgn main2 ngan aku!
Nampak sharp focus kat Beg aku tuu??? hahahaa..


Memang saja aku nak dia tengok! jgn ko ingat ko sorang jek yg mampu nak pakai brg2 branded.... alahhh! takat ko pakai barang2 LV yg boleh dpt merata2 kat Petaling Street tuu... ko ingat aku heran sgt ker?? At least aku nyer handbag brand tak der lar senang sgt nak dpt dimana2 cam brand LV tu kann... melambak2 satu dunia leh dpt brg ciplak LV niee... pasal tu aku tak suka pakai brg LV!! huhuhuhu..... saja jerrr.. kasikk lar aku chann nak veeelagaakkk sekali sekalaaa...

Takk larr.. aku memang geramm taw... kalau org tak berlaagak camtu... aku tak der lar nak showw off show off niee.. tapi kalau ko dah mula kan dulu... haaa.. siap lah! sama ade aku sound ko direct to your face or else aku just akan buat secara senyap and will show off to you tooo...


Aku pun hairan.. naper lah aku tak sound dia kannn... Maybe mood aku tengah baik gilerr lar agaknyer... sbb hari nie 1 whole day aku dok ulang2 tengok video clip Our Love Chronology yg sememangnyer membuatkan hati aku ceriaaa jerrr.. tak henti2 tersenggih sowang2.... bestt jerrr.. terbayang2 kat mata aku video clip tuu... so pasal tu ko selamat betina giler! kalau takk.. aku ingat memang leh perang tarik rambut lar jugak kott tadii... hihihi...

Anyway.. yg buat aku sedih tu bukan apa tauu.... si betina tu adelah org melayu... dah lar ko berpakaian kurang sopan... perangai ko lagi bertambah kurang sopan.. no respect for others.... so pendek kata.. nie lar attitude segelintir org melayu kite... baru dpt gaya hidup mewah sikit.. dah mula lupa diri... bongkak.. angkuh & sombong! Apa pun.. aku sentiasa berdoa supaya aku dijauhkan dari sifat2 sedemikiann...



2nd Kes @ Dalam LRT

Waktu dlm train, ade sorang budak pompuan nie... dia punyer LRT ticket terjatuh and dia tak perasan punn.. aku yg nampak.. so aku bagi tau dia.. "dik.. adik punyer tiket terjatuh tuu"

Dia tunduk amik tiket dia tu.. pastu buat bodooo jerr.. pandang muka aku tak.. say thanks pun tak!! Ok lah.. aku bukan lah buat camgitu nak kan apa2 tindak balas ker apa ker kan.. but secara asasnyer... org kata.. "Org Berbudi, Kite Berbahasa"... so, susah sangat ker nak ucapkan perkataan Thanks.. TQ... Terima Kasih?? Ok lah... kalau rasa berat sgt mulut tu nak bukak... senyum pun boleh apa... tu pun dah memadai dah bagi aku... nak kata ko bisu.. mustahil lak.. sbb aku dengar ko berborak sakan ngan member kat sebelah ko tuu...

Errrmm.. gituh lar ragam manusia nie kann.. macam2 hal! Apa punn.. aku tetap tak mo jadik manusia yg kurang ajar kat muka bumi niee.. sbb aku tak di didik camtu... and dlm agama islam pun dah ckp yg kite perlu respect each other walaupun berlainan bangsa & budaya... malah ngan haiwan pun kite kene respect kann.. nie kan pulak org...

p/s: now aku terpikir... betina tadi tu manusia ker haiwan?

8 comments:

Hasra_Razali said...

Aah kan...knp berat sgt nk ucap kan TERIMA KASIH? ntah la ek..manusia ni..macam2 kan...

Norlida said...

wah again!!! bad day la neena kan.. tp tak per.. at least love video tu pengubat hati :-D

Nanthini said...

kak neena......i think u should sound back lah.....its ok as long as the people surrounded u (cashier n maid), know what happen....

Suki Cida said...

ku sokong... bagus... lain kali kuarkan duit depan mata dia... wakakak over tul...

mama-syira said...

heran gak nape ko tak sound. belagak nak mam....

yg 2nd incident tu penah berlaku kat aku gak dlm komuter. tolong amikkan brg dia jatuh, dah la tak senyum, tima kasih pun tak..siap jeling! rasa nak tampo je tapi aku sabarkan diri..harap dia dpt balasan. haha

Pepel BoNda AmaNi said...

memang patut pun u bertindak xsen balik dengan minah poyo giler tue sis..
huk alo...asal la yang kerek na tue...
kaya melampau kah kaw yang nak menyombong sangat tue kan..anak menteri ke..ish geram taw baca N3 nie sis...kta lak rasa nak lempang fomfuan tue...sakit hati btoi la..

Deqna said...

yg berlagak tu satu hal..
ni yg tak reti cakap terima kasih ataupun thank you ni.. fuh rasa cam nak tenyeh je muka..

adalah offer seat tuk pregnant lady... pastu duk menonong jer..senyum idak. terima kasih idak.. rasa nak lempang jer..

dia ingat kerusi tu dia punya agaknya.. memanglah.. seat kat dalam train tu priority for them tapi agak2 lah...

NeenaAnuar said...

Hasra:
tu lar pasal Has! to me kan tak der susahnyer nak ucapkan TERIMA KASIH kan? entah lar.. itu lar manusia nie.. macam2 hal!

lidasyah:
tu lar nasib baik ade video tu.. selamat dia dari kene maki hamun aku.. hihi..

Nanthini:
Yea.. now when I think it back.. i tot to my self.. aiyoh.. why didn't sound her!

Cida:
tu lar pasal!! biar mata dia lak yg berbeliakkk kann..

mama-syira:
sbb aku tak sound, sbb hati aku happy tengok video clip aku sendiri for the whole dayy.. hahaha..
tu lar.. org2 camnie.. memang patot jer kite bagi penampoooo!

Purplelicious:
tu arr... memang minah tu velagakk nak mammmmposs! entah apa punyer meroyan entah.. memang patot kene lempang pun! tolong lempang dia sikit sis.. hihi...

Deqna:
tu lar pasal beb! aku kalau lar tak salah nak bertindak ganas pada org awam nie.. memang dah lama ramai yg kene tenyeh ngan aku kot! hihi..
haa.. tu satu hal gak kann.. kite dah ngan niat suci murni bagi tempat.. at least kalau dah berat ade batu sgt dlm mulut tuk ckp terima kasih tu.. sekurang2nyer just smile lar kan.. susah sgt ker??? emoo sudaaaaa aku niee... hihi...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails