COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, October 13, 2009

Sedara Dtg Menyerang!


Hari sabtu.. my relative dtg beraya @ my house!

Sila tahu yg aku masak sendiri OK! hihihi... sakan koo... masak apa lagi kalau bukan menu special dari aku tuuu.. Mee Hoon Sup Ayam @ Mee Hoon Soto!! hihihi.... why aku balik2 masak yg sama jer?? sbbnyer pada aku lar... time2 raya nie org dah muak gak kan makan yg lemak2 dan agka berat kan.. so aku nak bagi something yg lite & jugak agak senang tuk disediakan... senang tak senang arr.. coz nak membersihkan ayam tu yg leceh.. yg lain tu senang jer....

But ternyata berbaloi-baloiii aku buat mee hoon sup tu sbb semua relative aku enjoy giler makan hari tuuu.... bervungga-vungga hati aku biler diaorg kata sedappp aku masakkkk.... wahhhh.. memang aku tak deny lah aku kembang berpuluh2 mangkuk time tuuu... hihihi... ye lar... rasa berbaloii sgt2 ngan penat lelah aku memasak tuu.. berdua jer ngan hubby bay-bee aku tu kann... so biler org puji kata sedap... perrrrghhh! memang tak leh nak digambarkan perasaan aku time tuu.... puasss hattiii sgtt... hilang semua penat2 yg adoooo... tapi kalau org tak puji pun aku tak lar sedih ker apa... cumanyer ngan pujian2 tu membuatkan aku lebih semangat nak belajar memasak! waaaahhh... gituuu... hihihi...

And then yg palinggggg tak leh blahhh... maklong aku siap puji sampai kataa....

"Naaaa..... sedap ko punyer mee hoon sup nie... kalau mak long dah kata sedap tu sedap lar tuuu"

Huhuhuhu... terharu aku sehhh.. but memang betol pun.. mak long aku nie payah tau kalau nak dengar dia bagi pujian pada masakan org lain... sbb dia such a good chef gak lar.. air tangan dia bagus... so biler dia ckp camtuu.. lagi lah bertambah2 kembang vuntutt akak nie hah! heheheehehe....



Mee Hoon Soto hidangan buat sedaraku yg hadir....


Sambal Kicap yg menjadik kegilaan ramaiii.... hihihihihi...


Oh yaa.. as for dessert on that day... aku buat sirap tembikai... senang jer tuk buat nie.. cincang2 jer tembikai tuuu... then, tuang sirap and air sikit.. agak2 lar tahap kemanisan tuu.. kalau suka manis.. lebihkan lah sirap...


Tembikai Sirap Cincang!


Ok lahh.... tak der apa pun yg menarik sepanjang majlis kat umah aku tuuu... so jom lar layan jer gambar2 yg sempat di snap oleh En. Teman tuu...


Dik Yan tak tahan pedas kerr?? hihihi...


Busu dah puluan dah... Paksu baru nak joint!


Family Mak Long tetamu awal...
Maka, mereka lah yg merasmikan Mee Hoon Sup aku tuu!


Ateh & Mak Teh sedang menjamu selera...


Aqil (my cousin's son) dok pulun suppp nyer saja...
Dia pun sukaa bangat ngan sup ayam aku tuu...
Huhuhuhu.... nanti MakNgah buat lagi yer Aqil..... :D


Antara mereka2 yg tersandar selepas pekena Mee Hoon Sup aku!


Tuan Tanah pun nak gak menjamu selera! Lapooooo.... :P


Eh.. masih ngayam ketupat??
Hihihi.. akak sepupu aku ngan Busu aku sempat lagi mengayam ketupat reben...
Busu aku ade occassion hari raya pada esok hari nyer...
So, sambil2 perot dah kenyammm tu.. mereka sambung lar mengayam ketupat lak!


My Familiaa......


Qaseh & Aqil...
Sila tahu yg si Qaseh lagi brutal dari si Aqil...
Tak padan ngan pompuan ko yer Qaseh!


So, pendek kata... menu umah aku tiap2 tahun memang dah dpt contract dari relative yg suruh aku buat mee hooon sup jer every year... hahahahaa... ok gak tuu.. sbb aku sendiri pun suka makan bee hoon sup aku sendiri... boleh? sendiri buat sendiri suka! ahaksss!!


Pheewwww!!
Walaupun terasa agak letih, tapi aku gumbiraa sgt sbb....
Dapat melayani sedara mara yg hadir sebaik mungkin!



9 comments:

Marlia said...

apa lagi dear, new post pasal resepi bee hooon sup plak plus sambal kicap yang nampak tempting tu!

Pepel BoNda AmaNi said...

mee hoon sup tue memang mabeles...nanti leh share resepi nyek..sharing is caring..heheheheh

Nur Irfan Juezrie said...

fuh.. terasa nk belajar je camne buat sambal kicap tu.. npk dah sedap.. klu mkn lagi menjilat jari..hehe

Norlida said...

terliur plak tgk sup tu kan.. mm nanti neena wat untuk ida leh.. special request ni.. hehehe...

a.j. said...

uhuk uhuk!

Norlida said...

hari yg sama gak ida pun buat sup for my open house.. sama2 la kita bz melayan tetamu kan..

Deqna said...

kalau dah cenggitu apa kata korang bisnes mihun sup lar laki bini..sure laku...

"mihun sup NeenaAnuar" amacam?

NeenaAnuar said...

Liea:
hihi.. aku dah buat pun Liea.. nanti cuba lar yek! :D

Purplelicious:
Thanks sis! kite dah share pun.. nanti2 sis cuba taww....

Nur Irfan:
hihi.. me dah share dah the receipe here.. so nanti2 cuba lar yer sis!

lidasyah:
oooo.. boleh jerr.. nanti neena buat lagi Ida leh lar rasa yer...

Ayub:
alaa.. siannyer org jauh yek... tak dpt joint that day... takper... nanti2 kite buat lagi yek tu abg Yub pulak.. :D

lidasyah:
yeaaa.. tu lar.. biler lar Neena nak merasa bee hoon sup Ida lak kann..

Deqna:
waaaahhh... kelasss ko! boleh2.. nanti lah.. esok2 kot2 aku dah tak bekerja ke kan.. harus lah aku buat business nie jerr.. :D

azzey said...

neena,
bg le resipi..he3..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails