COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, October 9, 2009

In Advance!


Kelmarin... laki aku memang dah tak boleh menahan nafsu serakah dia dahhh... aku memang tak boleh control lagii... dia nak jugakk... nak jugakkk.... walaupun pada mulanyer aku cam mengelakk kan diri... aku cuba bertahannn... and cam tak mo la layaannn dia sgt kan... but at last aku sendiri pun hanyutttt bersama2 diaa..... UUuuuuhhhhh....

Hah!! korang pikir apa nih? dah2... blog aku nie masih suci murni.... tak der lagi berunsur2 18SX ok.. 18SG mungkin arr kot.. kalau2 korang tengok font ala2 merah tuu..... haaa... paham2 jer lar kann...

Apa yg laki aku tak tahan kan tuu??

Apa lagiii.. skg nie dia mana ade napsu ngan aku sgt dahhh.. dia lebih bernapsu ngan "baby gurl" dia yg baru tu larr... huhuhuhu.... Maka kelmarin secara gelojohhhnyer laki aku ajak aku gie shopping brg2 baru tuk "baby gurl" dia tuu larr...

Lepas keje terus jer kami ke AmcorpMall, PJ... giler tegar laki aku kannn... tapi demi menjadik isteri mithali ku turutkan juaa langkah laki ku iituu... huhuhuhuhu.....



Apa yg hendak dishoppingkan nyer tuu?


Dia carik bag pack for "baby gurl" nyer tuu...
Waktu mula2 beli dulu memang dpt free bag..
tapi beg tu tak berapa nak convenience katanyer...
Compartment pun kurang & agak susah tuk di carry sbb side ways....


Berjam2 lar jugak we ollzz dok spent kat dlm kedai tuu... uuhh.... org lelaki nie kalau dia yg shopping lagi dahsat dari org pompuan tau.. walaupun satu barang jerr...

Anyway... memang dia dah lama aim nak beli one of the parts of "baby gurl "dia nie... tapi aku yg dok kata tak per lar.. biar lar dulu... biar lar dulu... so dia pun bertahan lar.. tapi biler kawan baik dia dtg beraya umah aku hari sabtu hari tu... and bawak gadget yg sgt2 di idamkan olehnyerr tuu... terus lagi membuatkan laki aku tak tahannn... and yg lagi best... bukan dia jer yg tak tahan... ngan aku2 sekali tak tahan samaa... hahahahaa...

Eh.. korang mesti nak tau gadget apa yg diidamkan sgt oleh en. teman tu kan??? Ni hah!


Speed Light SB900!


En. Shah bersama D90 & SB900 nyer!


2 org kawan baik nie... diaorg bersaing secara sihat tauu... kalau org nie baru beli satu gadget baru.. diaorg share info... then sorang lagi beli brg lain lak... diaorg share gak lagi info tuu.... sampaikan cam org bercinta ko... siap calling bagai... wahh.. bagus2... I loike!!! Teruskan lah amalan mulia begitu selamanyer yerr.. kami isteri2 sgt2 merestui hubungan kalian berdua... wahhhh... hahaha...

But seyes... selepas tengok hasil gambar yg ditangkap dari camera en. shah pada malam tu... uuuuhhhh... memang aku sendiri pun yg jadik tak tahan sebenarnyer.... hihihi.. cantikkkk sehhh.... output gambar memang totally different lah! hasil speed light tak sama ngan build in flash!

Gambar without Speed Light!


and gambar with Speed Light!
Lain kann... gambar cam hidup jerr.. skin tone pun cantikk jer semua...
So lepas nie kalau amik gambo aku tanpa bedak tepekk yg tebai pun sonang larr...
Hahahaa...


So, tu yg aku pun dah tak sabar2 nak gak suruh dia beli speedlight tuu... hehehe.. aku lak yg lebih dari en. teman tu kannn.... ye larrr... nanti yg cantik2 gambarnyer pun gambar sapa kann.. bukan gambar aku??? dah sah2 larr muka kau jer yg melambak2 nanti kann... so tu kire taktik lar tuuu.. nak suruh gak en. teman beli speed light tu so that leh amik gambo aku ngan lebih cantik lagiii.... huhuhuhu.....

Lepas hampir sejam berada dikedai camera tuuu... segala urusan jual beli dah pun selesaii... maka masa tuk pulang! jauh lagi perjalanan nak sampai umah nieee... uhukk.. uhuukk...


Tuu diaa teruih pakai tuu dari kedai
Errmm.. nampak cam berat semacam jek bag pack tuuu...


Apa yg dishoppingkan nyer???


Camera Bag Pack...
SB900 Speed Light....
Re-Chargeable Battery for Speed Light...
Lense Cleaning Kit....


Ok larr... dari dia beli bende yg tak tentu arah kann.. kalau dah itu minat dia.... aku sentiasa support dia dari belakang.... kalu support dari depan dah jadik kes lain dah tuuu.. so sila abaikan!

Ehhh... aku rasa cam aku tak deliver lagi message with regards of my title of this entry kann?? errrmm.... apa yg aku maksudkan "IN ADVANCE" tuu yer???

Takkkk.. camnie.... IN ADVANCE tu bermaksud.... aku secara rasminyer telah pun mengHADIAHkan semua brg2 tu tuk hubby aku.... makanyer hadiah tuk birthday dia tahun depan & jugak hadiah anniversary dia tuk tahun depan aku dah pun langsaikan awal2 tahun niee.. gilo!! tak penah dibuat org ko bagi hadiah setahun awal!! takper... org tak buat ... biar aku yg buat.. ahaks!!

Alaaa.. ye lar kannn... esok2 bende alah tu jugaklah yg dia akan mintak punn tuk aku kasi kat dia... so since dah skg nie dia nak sgt2 bende alah tuu... so aku in advance kan saja hadiah b'day & anniversary dia...

Korang jgn tak tau... si shah ngan si nuar nie dah ala2 kembar dahh... permintaan tak henggatt nyer terhadap bini masing2.. si shah pun ade memberi kata2 yg sama pada bini nyerr supaya memberi hadiah berbentuk ala2 gadget nie jer pada diaa... so frennn... be prepared tuk spend duit ko for new gadgets nie yerrr.... siksa aku dah lepass.... hahahaha...

And to you my beloved hubby... be prepared tuk bagi I hadiah yg lebih hebat & advance dari gadget2 you tu yerr... sbbnyer hadiah2 you nie dah dikire interest niee... coz terlaluuu IN ADVANCE!! ahaksss!!!

6 comments:

Hasra_Razali said...

Wahh...tul2 minat giler dah ni...
Best..best...Kira nnti korang kalau berjmpa,ngn Lee & Rudy nnti...elok sgt la tu..so pas ni kalau ada apa2 occasion, jmput2 la mereka2 ini ek...leh imporve skill...lepas dh improve nnti pe lagi...leh buat income maaaa....:-)

Norlida said...

adoi.. pembukaan tu mmg very the sesuatu tau.. dah la lepas mlm jumaat ni kan. oppps!!!!

bagus gak neena.. time ada duit beli ker in advance kan.. mana la tau sok2 time bday or anniversary time tu gak budget tak cukup.. kan dah frust kan.. hihih..

ke ni preparation bercuti.. so kena ada all gadget supaya all picture kat sana lebih cantik kan..kan.. kan... :-D

Pepel BoNda AmaNi said...

hahahahah cayalah btoi2 in advance nie..
xpenah di buat org..setaun awal..
leh amik idea nie gak nie..
tapi idak ler maw hadiahkan gadget2 tue...lari simpanan bulanan i nanti kang..hahahahahah

Deqna said...

hadiah birthday yg super advance... alamak birthday shah tak lama lagi nie.. aku tak leh gitau dia yg ko hadiahkan nuar speed light sempena birthday dia.

kalau setakat bateri tuk speed light tu boleh lak aku hadiahkan tuk dia..hehehe...

senang lah ko beli back pack tu.. nak travel senang... pasni kalau nak bercuti dah bertambah bag lagi satu.. yg nyata kita sibuk kemas beg kain baju, laki sibuk kemas beg kamera jer..dah tu jer yg derang ingat kan...

aku harap2 pasni nikon jgnlah kuarkan produk terbaru dalam jangka masa terdekat kalau tidak... abislah kita.. speed light tu kira yg paling latest kan..

ko tau masa hari nuar beli speed light tu rupa2nya si shah dah beli pulak battery grip tu... tapi dia tak terus gitau Nuar time tu sbb time aku ada kat sebelah takut kantoi lah tuh...

ok lah panjang lah pulak..
akhir kata majula nikon utk negara..
hehehe

B. Arafia said...

wahh SB 900!!! i'm still waiting for my gaji from client before i can even look at my next gadget .. huhu but tak jadi beli D90 kot .. terus upgrade either D300s or D700 .. have fun with ur new gadgets :D

NeenaAnuar said...

Hasra:
tu lar.. dah boleh jadik satu geng DSLR dah nie.. hihi...

lidasyah:
hahahaa.. sesuattu kahh? ahaks!!
yeaa.. tu lar pasal! senang lar awal2.. malas dah nak pikir2 lagi.. hihi..

Purplelicious:
hahaha.. kannn.. giler setahun awal.. tak per lar.. senang lepas nie tak yah pikir2 lagi... hihihihi..

Deqna:
verryy the superrr advance ko!
hahahaa.. dia baca blog aku tak? kalau dia baca, confirm dia tau punyer... hihihi..
hahahaaha.. bateri speed light.. good idea.. tuk tahun berikutnyer aku bagi dia hadiah tu jer dah...
yes.. sgt2 berguna beg pack tu.. very easy to handle dari sling beg yg dpt free tuu.. bertambah beg tu dah semestinyer lah! memang pun.. kite sibuk tang lain and diaorg sibuk tang lain...
hahahahaa.... bende nie takkan berhenti beb! ade jer keluaran2 terkini nyer nanti tuu.. tunggu ajoo larr..
wahh.. dah beli battery grip kah>? bagus2.. kelas! kire dia pun dah complete dah niee...
Takper.. ko komen lar nak panjang mana pun.. aku reply pun panjang gak dah nie.. hehehe..

Balqies:
hihihi.. Thanks Dear! wahh.. better u upgrade terus lar darling! Lol!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails