COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, October 7, 2009

Raya Bersama Blogger2


Abis service kereta dah pun membawak ke tengahari... since nak ade org nak dtg beraya umah aku.. harus lah aku sediakan sesuatuu kannn... maka dari service centre terus jer kami zaaazzzsss ke pasar berdekatan ngan umah aku tuk beli bahan2 masakan... gedebak gedebuk dah membawak ke petang... just nice tuk aku bersiap2 coz lepas kol 8 malam sekumpulan kawan2 aku nak dtg beraya di rumah ku syurga ku itu!


Asalnyer member aku Deyna yg awalnyer kata plan nak dtg beraya umah aku... but since ade beberapa org lagi kawan yg nak gak dtg beraya.. maka aku sekalikan jer lar mereka2 tu tuk dtg beraya umah aku.. senang kannn.... sekali gus aku layan tetamu and sekali gus jugak aku masak tuk tetamu... tak lar dua tiga kali nyer keje kannn...


Antara tetamu terawal yg dtg...
Rancak sungguh Shah & Lee berborak!
For sure about DSLR lar tu kannn.. apa lagiiii.....


So mainly tetamu yg sudi dtg bertandang ke umah aku adelah.......

Pasangan Deyna & Shah, Za & Lee, Awien & Rudy dan jugak Hasra... They all semuanyer kawan2 blogger aku lah! Accept Deyna lar yg sememangnyer kawan aku waktu kami belajar sama2 kat UiTM dulu...


From Left: Awien, Za, Hasra, Deyna & Me!


From Left: Shah, Lee&Darwish, Nuar & Rudy!


Sian gak kat diaorg waktu nak dtg ke umah aku.. jenuh gak mencarik direction sbb umah aku nampak jer cam senang kalau org dah tau.. tapi kalau org tak biasa memang payah sikit arrr.... tapi alhamdullilahh... sampai gak all of them lepas direction aku bagi over the phone... yg paling best Deyna larr... since dari Highway Duke sampai lar ke rumah aku.. aku leh direct dia over the phone jerrrr walaupun dah beberapa kali dia dtg umah aku.... hihihi... tak per frennn.... aku paham sbb ko ikut Highway Duke for the first time kannn.. so harus lah ko agak blur2 ngan jalan tuu & I'm sure lepas nie ko tak lupa dah sbb umah aku sah2 belakang KDE jerrr.... hihihi...

Oh yaaa.. selain kawan2 di atas tuuu... aku turut menerima kunjungan seorang lagi kawan blogger yg sebelum nie kami hanya communicate di alam maya sahaja...


Siapakah gerangan beliau?


Miss Purplelicious....
She came with hubby En. Shukri and her cousin!


Aku yg begitu sibuk melayani tetamu pada malam ittuuu...


Tengok En. Shukri... begitu Khusyuk dia menjamah masakan akuu...
Hihihihi... sedap sgtt kaahhh?? wahh pasannn dah!


Sedap tak sedap larrr....
Sampai terduduk & tersandar gak lar En. Shukri,
Lepas pekena aku nyer Mee Hoon Sup + Sambal Kicap Power!!


Oh yaaa... menu aku pada malam itu adelah Mee Hoon Sup Ayam, Nasi Impit Kuah Kacang & Watermelon Sirap Cincang as a dessert! Gamboooo?? Sila seyykel laki aku sbb tak amik gamboooo... tensiii.. tensiii aku dibuatnyer... penatt2 aku masak semua menu2 tuuu.. boleh dia tak amik gambo masakan bini dia yg terchinta niee???

Aku sendiri tak tau yg dia tak snap punn gambo2 food yg dah terhidang indah dlm Corning Ware tu lagik!
Haaiisshh! Udah lar Corning Ware tu keluar setahun sekali jer waktu raya.. sayang lar konon2 nak guna time belasahan... boleh dia tak amik gambo? aku nak gak tengok camner rupe masakan yg aku masak sendiri tu dlm gambo with his new DSLR kann??? cun ker tak cun? cun tak seperti tuan yg memasak ituu?? ahaksss.... dah2 sila lah muntah wahai pembaca sekalian alam! abaikan jer bebelan aku nie!

But yg pasti memang aku dah buat CSI kat laki aku... apsal tak amik gambo masakan saya?? Jawapannyer... "I terrrlupaaaa lar darlingg.. jgn lar marahh yek... terlalu sibuk dok melayan tetamuu sampai leh lupa nak amik gambo... tak per tak per... this weekend u masak lagi kan... nanti I amik yek!" Sib baik reason mu leh diterima pakai oleh ku! kalau takk... memang saja jer lar aku mogok nanti tak nak dah jadik model free tuk dia kannnn.. baru dia tauu... ngehh.. ngehh.. ngehhh...


Agaknyer dah terlalu biasa dok amik gamboo aku jer before2 this...
Tu yg asyik dok snap muka aku jer tuuu...
Sampaikan lupa nak amik gambo2 lain kannn... hihihi...



Dlm pada melayan tetamu tuuu..
Sempat gak lar aku merembat sama masakan sendiri...
Sbb waktu tu aku pun dah laparr tahap gabann gak tuu...


Makan sakan dah.... borak sakan pun dahhh... so tiba lah masa tuk kawan2 aku nie pulang...


Sempat kami berposing depan pintu umah...
Just before Miss Purplelicious pulang...
Thanks sis for coming to my house!! You all rockss!

*BUAT MEREKA YG TAK KENAL:- *
"korang jgn ingat yg pakai baju purple tu si Purplelicous taww...
Yg pakai baju Merah tu adelah Miss Purplelicious! hihihi...
"


Then, the rest of them pun nak balik dahh...
Sbb malam dah menjenggah hampir ke 1 pagi...


Tapi sebelum balik tuuu... aktiviti wajib adee harus lah bergambar beramai2 kannn...



Guyss... Korang memang sporting lah!


To all of you yg sudi dtg beraya ke rumah Neena... thank you so mucch!! Kalau ade kat mana2 yg terkurang dari segi layanan kami suami isteri sepanjang kalian semua berada dirumah kami... ampun maaf dipinta keh! Jgn serik tuk dtg lagii tau! Luvs u all....

9 comments:

Suki Cida said...

alah ku dan zamani ketinggalan... raya tahun depan buat lagi eh... heheh...

ampun dan maaf sbb tak dpt pergi ari tu... sbb MIL pun buat open house... kena sambar petir jika ku lukakan ati ibu... walawehhh... kih kih kih... gurau je naaaaa

Pepel BoNda AmaNi said...

ahahhaha tue la kan..si purplelicious tue asal lak pake kaler merah nie..dah konpius sekejap..heheheh anyway thanks to u sis..masakan u memang mabeles lah malam tue..sampai bertambah2 en shukri lantak..ish buruk lantak taw laki aku nie..wakkakakaakka..
p/s: sis lepas nie jgn lupa jemput lagi yer...

NeenaAnuar said...

Cida:
tak per cidaa... paham... u ollzz pun sibuk kan hari tu.. neena pun nak mintak maaf gak sbb tak dpt memenuhi jemputan kalian!

Purplelicious:
u're most welcome sis! hahaha... takper... seronok kite tengok awak2 semua makan hari tuee... :D
p/s: wooohhh... harussss! thanks for coming yeahh!

Norlida said...

adoi rasa kerugian ida tak dtg ni.. sorry ye neena.. anak tak sihat.. selsema.. cirit birit..kesian lak nk bawa jalan kang meragam..

nnt neena wat la mkn2 lagi.. wah siap request ni..

Deqna said...

aku jadi purplelicious pun ok what?? hahahahaha...

nasib aku pakai bil kalau aku pakai prepaid aku rasa prepaid aku abis time tu jugak.. apa taknya dekat setengah jam kita bercakap...

takpe nuar tak amik gamabar makanan ko.. shah ada amik.. walaupun adalah 2 keping saje.. tapi oklah kan..

tak serik taun depan aku datang lagi.... rmh baru dah siap time tu?

Marlia said...

alah sonoknya! next time nak itut leh? ahaks. Mr,Hubby confirm suka sebab ada geng DSLR dia ahaks!

nasaoji said...

amak aaiii...mner temannyer kak hasra ituuu?...


aduhai kak, nper sya tak d jmpt nih...dah le duk tingin mkn meehun sup!.. :(

Hasra_Razali said...

Buat Neena terima kasih krn melayan kami malam tu smpai kul 1 pagi...and sorry sgt sbb "tak sempat" nk menikmati jaudah yang disediakan...:-(

NeenaAnuar said...

lidasyah:
It's ok Ida... yg penting kesihatan anak2 tuu...
Hihihi.. insyallah... nanti kalau ade.. sure neena invite Ida gak nanti... :D

Deqna:
Aku OK jerr.. si Yus Ok tak? hahaha..
Memang sgt2 bernasib baik! ade gak kelebihan guna fixed line nie yer..
Thanks for the photos yerr..
Ok.. u're most welcome frenn.. rumah baru tu.. insyallah.. tak tau lar sempat ker tak....

Liea:
Eh... boleh jerr joint.. silakan.. u're most welcome dearr... :D

nasaoji:
teman kak hasra tak dpt joint sbb dia sibuk kat umah dia hari tu sbb diaorg pun buat open house....
alamakkk dik.... bukan tak nak jemput... akak tak plan pun, everything was last minit.. sorry lerrr.. teringin yek ibu mengandung niee.. siann.. takper nanti2 kalau akak buat lagi bihun sup tu akak bagi tau kat adik yerr...

Hasra:
Sama2 Kasih Has! tak per... lain kali leh rasa lagi my bihun sup tuu... :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails