COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, October 21, 2009

Our 4th Wedding Anniversary Escape!


Yuuuuhhuuuuuuuuuu.........


Hi ollzzz.... I'm back!

UUuuuhhh... liat sungguh jari aku nak memulakan mukadimah about our vacation last week... ye lar dah lama cuti dari berbloggin.. and now banyak lak report2 yg perlu aku siapkan tuk korang kan... tak per.... disebabkan aku sayang korang semua yg begitu setia mengikuti blog aku yg tak seberapa nie... ceaaa... maka, aku mulakan nyer secara perlahan-lahan lah yerr... so, harap2 korang jgn bussann udah lar yer.... banyak bende aku nak citer nie....


Ok... kite mulakan ngan mukadimah vacation aku nie dulu lar yer... harus lah korang tertunggu2 dan tertanyer2 mana lah destinasi pilihan kami berdua kali nie kan? Destinasi nyer adelah......



Gold Coast, Australia


It is our first time to Gold Coast and 2nd time our visit to Australia!

Actually our vacation nie awal sebulan dari actual date of our wedding anniversary... WHY?? b'coz of few reasons yg membuatkan kami membuat keputusan sebegitu... kalau ikutkan memang macam aaaallaaaa... like boring lak celebrate awal sebulan kannn.... but atas faktor2 berikut, keputusan tuk pegi sebulan lebih awal telah dibuat:-

1) Waktu aku nak purchase package nie, aku dpt offer at a very good price for the dates yg aku pegi nie i.e. 12th October - 18th October...

2) Memang aku try to avoid pegi dlm hujung tahun coz harga hotel & flight akan melambung tinggi coz kat Aussie hujung tahun merupakan peak season!


3) Memang aku avoid jugak tuk pegi dlm musim cuti sekolah coz everywhere will be buzzzyyy and hactic! Jgn tak tau org Malaysia suka bawak anak2 diaorg holiday to Gold Coast biler tiba musim cuti sekolah!


3) Aku nak catch musim bunga (Spring Season) that is our favorite season! Kat Aussie musim bunga dia starts from September - November with 15-24 darjah celcius... sejuukkkkkkkkk wooooo... best2.. aku suke!!


So, tak kisah lar awal ker lambat ker dari tarikh anniversary... janji we both enjoicceeeeee... :D

Ok... lets continue with my story.... Perjalanan ke Gold Coast mengambil masa selama 8 1/2 jam... pergghh... memang busannn tahap gaban OK duduk dlm flight!! abih, kalau dah tak naik flight camner lak aku nak sampai ke sana kan? so nak tak nak pasrah jer lar 8 1/2 jam dlm flight tuu... pejam celik... pejam celik.. tak sampai2 gak... bukan nyer leh tido lena mana pun dlm flight tuu.. so, biler dah tak leh tido... mcm2 bende lah yg di rakam...


Flight Information...
Flight kiteorg dah dekat2 nak sampai Gold Coast dah tuu...
By the way.. korang nampak tak "Outside Air Temperature" tu?



-74.2 F ...
Sejukkk giiler OK kat luar flight tuu...
Sampaikan ais boleh develop kat flight window!


For this trip, we ollzz amik flight malam to Gold Coast.... departing from Malaysia @ 9:35PM (Monday) and arriving at Gold Coast on da next day, Tuesday @ 7:30 AM on local time... so, jimat masa of travelling & boleh lar tido2 ayam dlm flight.. sbb dah sah2 malam mengantuk nyer.. kalau siang tu payah sikit lar nak paksa tido kan...



Jam telah pun menunjukkan 4 pagi waktu Malaysia....


Fajar dah pun terbit di Australia....


Gold Coast.... Here I come....


Aussie ngan Malaysia berbeza waktu dlm 2 jam... kirenyer masa Aussie lambat 2 jam dari Malaysia... kalau kite kat Malaysia kol 4 pagi gulap gulita.... kat Aussie kol 6 pagi dah cerah & terang benderang OK! so pendek kata.... Aussie siang dia awal... and malam dia pun awal... kol 5 pagi dah terang and kol 6 ptg dah gelap cam 8 malam... Perot kiteorg pun nak tune to their timing agak susah pada hari pertama... nanti later2 aku story about this.. sampai ke pharmacy ko!

Ok.. back to my travelling story... As usual lah, we ollzz punyer package percutian nie sesungguhnyer yg budget2 saja.... maka we olllzz traveled by....


Air Asia X
*En. teman curik2 amik gambar nie....
coz now nie kat airport diaorg tak kasik dah amik gambar kat lapangan pesawat*


Memang lah kalau nak di comparekan dari sudut keselesaan antara Air Asia ngan MAS agak jauh beza sikit lah dari segi keselesaan kerusinyer tuu... nak2 kalau tuk perjalanan jarak jauh nie... tapi demi budget, kiteorg sanggup lar suffer kejap dlm flight tu... alaa... kengkadang kite jer rasa yg cam nak budget2 kann... korang jgn tak tau.. ramai giler hoke mat2 salleh yg traveled by Air Asia nih! majority dlm flight waktu aku pegi balik semua nyer terdiri dari golongan mat salleh... kiteorg jer mat kilau! ahaks!!!


Senyumman penuh gumbira walaupun tak cukup tido!


Sesampai jer we ollz @ Colonggatta Gold Coast Airport, terus we get a bus to our hotel! Jarak dari airport ke hotel dlm 1 jam perjalanan lar... oohhh.. kat sana best.. system bus diaorg superb! tak yah risau nak naik apa kalau nak travel from one destination to another destination... yg nie pun akan aku citer later2... nak citer semua kat sini panjang berjela-jela lak nanti...


Hotel yg kami duduki selama seminggu @ Gold Coast...
Islander Resort Hotel...



Ok.. about this hotel... hotel nie 3 star jer... and I bought it under Air Asia Go Holiday Package.... maka harga nyer amat2 lah berpatutan kalau dibeli under package Go Holiday nie sbb it includes of air ticket + your accommodation sekali... nak tau berapa harga package? nanti2 lar yekkk... lastttt sekali nanti, di akhir pengembaraan kite nanti.. aku bagi tau kat korang yek.. so, awal2 nie tak yah lar kite cerita about moneyyy... sbb sesungguhnyer duit aku dah pun banyak abis.. hahahahaa....


Nie lar Islander Hotel dari pandangan hadapan...
Uuhh.. cam kat Las Vegas lak dah....


Hotel yg aku duduk nie betol2 located at the heart of....


Surfers Paradise & Cavill Ave!


Kalau gie Gold Coast... tak pegi Surfers Paradise tu maknenyer tak betol lar tuh... coz Surfers Paradise tu adelah Gold Coast and Gold Coast adelah Surfers Paradise... everything about Gold Coast @ Surfers Paradise... memang tumpuan pelancong! Tempat yg very2 happening! silap2 leh fening pun yer gak.. hihi.. why aku ckp camtu... so tunggu lah next2 entry aku yg akan dtg keh! nie pun dah panjang sgt dah niee...

So, keep on mengembara bersama-sama aku keh!! ;-)

8 comments:

Norlida said...

akhirnya................ reveal juga tpt percutian neena n nuar.. penat nunggu ni...

ok cepat2 la update.. tak sabar nk bercuti sekali wpun hanya di blog tau.. hehehe.. :-D

Pepel BoNda AmaNi said...

yeyeyeyey tekaan kita adalah tepat..gold coast..yang pertama london yang kedua..so gold coast tue btoi la...besttttttttnyer sis...

Deqna said...

hah tejawab sudah teka teki yg bermain2 di benak fikiran.. wah ayat tak larat..

ok ok teruskan lagi berciter.. aku pun tak sabar nak mengembara bersama nie..

Afiqueku said...

hmm dah agak dah... sure ko g aussie lgk.. bestkan aussie nie... can say it vr laid back country, systematic (esp public transportnye- sharp on the dot) n diorg pun peramah... hehe.. x sbr nk tunggu next entry... (but no pressure ;D)*as*

Suki Cida said...

WAHHHH tak sabar ni... cheh mukadimah pendek2 ler... update cepatan!!! mau tahu nih....

mama-syira said...

wawawaa bestnyee... cepat sambung nak baca. btw, ko punye cerita memang terperinci hehe..bagus!

Cik Yayang said...

Dah terasa "pengembaraan" nyer nih...ok..next! :p

NeenaAnuar said...

lidasyah:
hahahaha.. sian Ida.. tunggu punyer lama yek.. giler kijamm neena kann..
sabar yerr... tengah ku hupdate slow and steady ni hah! :D

Purplelicious:
Yezzzzzaaaaa... anda adelah pemenangnyer! hehehe... sila collect hadiah anda di counter pertanyaan.... hahahaaha..

Deqna:
yup! teruskan yer mengembara bersama2 aku...

Afiqueku:
yeS!! sgt2 best aussie! i luv it! memang betol As, dia punyer public transport are really superb!!
Tunggu yer aku nyer next and next update.. TQ!! :D

Cida:
hahahaa.. sabar yer pn. cida.. akan ku hupdate sebanyak nan mungkin!

mama-syira:
hahaha.. terperinci kannnn.. masalahnyer aku lak jenis yg tak tau nak bercerita kalau cerita lebey kurang jer.. jenis tak puas! hehehe..

Cik Yayang:
hahaha.. bagus2.. maknenyer message tu sampai lar tuu.. ok teruskan pengembaraan anda yerr.. :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails