COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, June 24, 2009

SRK 1 + 2 Kuala Ampang = SMHK


Cam formula matematik lak aku nyer title tu kann
nn....

Kalau ade yg dah 'terjah' Facebook aku mungkin tau lar kot... anyway, last week on friday nite.. after almost 12 - 17 years tak jumpa... kami kanak2 yg lahir dari sekolah SRK 1 dan jugak SRK 2 Kuala Ampang berjumpa atau erti kata lain nyer reunion lar.... Aku lahir dari SRK 2 Kuala Ampang i.e. sekolah sessi petang... and SRK 1 Kuala Ampang nie di sessi pagi... SRK 1 & 2 nie tak leh ngam... ibarat musuh tradisi lar... kalau ade apa2 perlawanan sukan ker apa ker.. mesti tak leh ngam.. nak gadoohhh jek.. tak tau lar naper.. ala2.. budak2 kann time tuu.. so like fanatik giler lar konon sekolah masing2 lagi terror & power.. walhal sama jekkk.. hehehe.. But biler abis sekolah rendah.. maka kami2 yg dari SRK 1 & 2 nie bersatu kembali under satu sekolah yg sama i.e. Sek. Men. Hulu Kelang (SMHK)... yg musuh dulu dah jadik kawan daaa... hehehe...

Actually idea to do this reunion nie tercetus dari laman Facebook larr... kat situ aku dpt jumpa ramaii sgt kawan2 lama aku.. dari sekolah rendah, sekolah menengah & jugak UiTM.... So.. wanna say THANKS to FB!!! ;)

So, biler dah ramai berjumpa di facebook.. maka tercetus lar ilham nak buat reunion nie.. tapi idea nie bukannyer dtg dari aku... aku memang ade rasa nak buat.. tapi aku tau takkan happen in such a way yg sumer org or majority can make it.... susah biler ade org yg tak nak bagi commitment!! But end up kawan aku yg amat lama aku terputus contact since after standard 6 i.e. DJ Samir... dia lar yg beria-ia suruh aku yg organizekan reunion nie.. dia bagi aku tarikh - 19th June & tempat @ Hard Rock Cafe...


Nie lar Samir Sharman...


Aku tak sangka kawan satu kelas aku nie dah jadi DJ radio RedFM skg nie... before joint RedFM, dia work with HitsFM... and also b4 dia keje ngan HitsFM... dia adelah recording artis... tak tau lar korang familiar ngan dia ker tak... tapi Samir nie adelah malaysian independent hip hop artists... Dia jugak famous larrr sekejapan kat Radio Era ngan laku Dikir Berbisa satu ketika dahulu... Actually, aku rapat giler ngan dia taww waktu aku darjah 5 & 6... bukan pakweee keh! but very closed fren of mine lar... aku ingat lagi... waktu school trip kiteorg gie Langkawi.. arwah my mom ikut sekali... memang bagai nak rak arwah mak aku shopping taww kat langkawi.. and samir adelah org yg sentiasa bersama aku & my late mom ke hulu ke hilir waktu bershopping.. dari bermulanyer trip ke langkawi sampai lar balik.. samir adelah org yg menolong my late mom angkut all barang2 shopping dia.... banyak giler sehh.. aku sendiri leh ingat lagi.. how he carry all da big bags and boxes by him self! hehehe.. anyway he's really cute that time tho! :-P Sampaikan my late mom amik dia jadik anak angkat lar time tuuu... punyer lar arwah syg giler kat Samir nie... and my mom tak pernah lupa Samir even we both lost contact since 13th years old.. coz samir dah masuk sekolah menengah @ private school... lepas dari tu.. memang aku terus lost contact with Samir till da day we ollz gather at this reunion party... And for Samir also, dia sendiri terkejut coz my late mom passed away.. and he still can remember about da Langkawi trip... what a sweet memories rite!


OK.. OK.. berbalik pada citer reunion nie tadiii.... memula tu aku memang agak reluctant nak organize.. coz aku tau memang like hampeh nyer outcome dia.. tapi aku pikir2 balik tak per lar.. since dah lama pun aku tak jumpa Samir & da rest.. why not aku just send a note to all contacts yg aku ade kat facebook... notes nyer seperti di bawah nie....

aku publish notes ni on 18th May 2009 @ FB

Biler aku publish jerr.. wahhhhh... sumer2 yg berkenaan tu, all da ex-student like veryyy dah happie giler larr coz ade reunion party nieee.... ramai lar yg memberi comment yg memberansang kannn... "OK.. OK... I'll joint you guys... "great.. will confirm later.." and blaa.. blaa... blaa...

Kat notes tu aku dah siap tulis... "please confirm by 5th june for RSVP purposes" so by that date.. aku sendiri tak tau sapa yg tol nak gie sapa yg tak.. aku tak amik serius sgt this occassion coz aku dah tau dah penyakit nyer.. memang cam gini lar.. semuanyer like hangat2 taik ayam jek! Mula2 jek masing2 like yooo yooooo oooorrrr jek nak joint.. lepas aku antar confirmation berapa org yg confirmed so far nak pegi by da dateline 5th June tuu.... errrmmm... hampeh kelapa! sumernyer yg beriyo-iyo nak pegi awal-awalan tuu... terus jek like diam membisu seribu bahasa.. coz why?? coz biler diaorg tengok nama2 yg tertera tuu.. dia org tengok tak der member2 @ geng2 depa kott.. itu pasal diaorg like cam tak berapa interested nak joint..

Deeeyy!!! Yeennaaa Deeeyyy!! nama pun RE-UNION kannnn.. korang paham tak apa itu RE-UNION??? kalau korang nak pegi biler ade member2 korang jek yg korang dah selalu keep in touch... baik lar tak yah buat reunion camtuh... baik korang kuar gie makan kat kedai mamak jer dah.. abis citer.... eeeeeeee... aku memang sungguh tak paham lar ngan attitude2 camnih! aku bukan marah.. tapi feliikksssss jek... naper isu "geng" nie menjadik satu masalah biler reunion time... bukan ker tujuan reunion nie tuk berjumpa member2 yg kite tak berapa rapat & jugak tuk get together with old frenss yg memang dah lost contact? kalau ko dah nak bergeng-geng.... tak yah lar buat reunion camtuh! isshh.... ayyooo yooooo...

But it's ok.. lupakan pasal mereka2 yg tak tau nak Value apa itu reunion gathering... maka... on last friday ON lar jugak kami punyer reunion party yg tak seberapa ramai niee...

Kami berjumpa di mana????


Di "Batu Keras" KL... tempat nie di suggest oleh Samir jugak... aku tolong arrange kan jek!


Jom tengok sapa yg dtg on that day.....


kami suami isteri adelah org pertama yg sampai... kol 7:45mlm aku dah tercongok kat situ... janji kol 8-9 mlm...


Lemonade & Pineapple Juice tuk kami berdua....


aktiviti apa lagi yg aku ade selain dari bergambar sementara menunggu kehadiran para tetamu...


Antara org2 tiba selapas aku.... that iss......

From Left: Kim Leong, Priscilla & Samir


then tak lama lepas tuu.. Eswari pulak sampai.. she's one of my best fren jugak waktu primary school dulu.... punyer lar dia best fren ngan aku sampai nak masuk puteri islam.. boleh?


Then tak lama lepas tuu.... mereka2 ini pula tiba...
From Left: Balvin, Ravanah, Kutty (nampak muka jek.. hehehe) & Benjamin (baju biru)


Mr. Jay Rich

Dia nie pun aku lost contact since after primary school... huh... lain giler dia after 17 years tak jumpa... aku masih ingat dia selalu kene marah ngan aku sbb langgar disiplin sekolah... huhuhu.... almaklum lar sila tahu yg aku nie ketua pengawas.. awas... pengawas OK.. bukan pengganas! ahaks!!


The Gur Gurlsszz.... Yg kanan sekali baju biru belang2 tu Carmen Chin...


Haa... yg nie nama dia Megat Mohd Irash... yg sebelelah tu tau sapa kann.. tak yah lar aku perkenalkan lagi yerr... saja aku amik gambar niee... sbb....

Mamat nie selalu kene gossip ngan aku waktu aku standard 6 dulu.. entah arr tak tau naperr.... sumer org ingat kami nie like ade apa2 lar gitu.. ala2 cinta monyet lar konon2nyer.... tapi tak der maknenyer OK! kecik lagi.. tak leh nak cinta cintun niee.. tak leh.. mak marahh woooo.... hehehehehee.... Aku siap ckp ngan hubby aku lagi... "Bee... nie lar I punyer cinta monyet dulu..." Nuar relaxx jeekkk... suka dia berkenalan ngan cinta monyet aku... tapi si megat nie yg sampai naaik merah muka dia.. huhuhu... dia amat lar pemalu org nyer.. berat mulutt sehhh.... But... kat facebook dia ade lar comment then ckp kat aku yg Nuar amat lar sporting.. dia suka ngan nuar.... huhuhu... semamangnyer laki aku tu cool!! :))


masa tuk makan... sememangnyer kami laki bini tekak melayu! huhuhu.. order Spicy Thai Fried Rice.. perghh. memang beshhh... melatopss! tapi kiteorg amik satu jek & share 2 org.. bukan kedekut yer tuan2 & puan2... tapi amount nyer amat lar banyak pada kami... coz masing2 masih tak terasa lapar pada waktu itu.. jadi biler kite share rasa just nice.. so tak der lar istilah "membazir" kannnn....


kami semua sedang sibuk ber chit chatting...


Priscilla dah nak balik.. dia ngan samir adelah org yg terawal balik coz Samir work on shift.. biasa lar nama pun DJ kann.. then priscilla niee mother of 2 kidss yeahh.. sila tahu.. tapi badan dia.. perghh aku memang kagennn sehhh.. al maklum lar ex-stewardess lar pulak kann.. grooming amat melatoopss gitu... dulu dia nie waktu belajar... ishhh.. berisi taww... leh dikatakan gemukkss lar jugak.. tapi skg tengok amacam... harus aku jadik kan contoh biler aku dah beranak pinak esok.. nak jugak badan maintainn camnie jek.... huhuhuuu....


Live band hendak bermulaa.... suka tengok hard rock nyer stage after diaorg buat renovation... cantikkkss!


Gitu lah gamaknyer reunion kami yg hanya dihadiri oleh beberapa kerat jek... but still we ollzz had fun that nite... coz dah lama sgt tak jumpa kannnn.. so harus lar byk citer yg nak dikongsikan.. and jugak mengimbau zaman kanak2 dulu... lepas makan we ollzz jer hang out sat kat HR till live band starts.. then layan live band around 1 hours.. after that around 12 midnite... sumer org balik... ade yg pie sambung lagi tuk cucuk langit... tapi aku idakk yerr... nak balik tido! sehari suntuk aku kat luar... kuar umah pagi gelap.. balik pun gelap! huhuhu...

Apa pun.. dengar kata kawan2 ku ini masih nak teruskan reunion nite camnie.. just proceed with berapa kerat yg adoo tuuu... but dunno lar.. kalu ade.. why not! insyallah aku joint kalu keadaan aku mengizinkan....

3 comments:

Deqna said...

ko tau berjangguit nak tunggu ko citer pasal reunion nie....

patutlah amik masa kan.. panjang entry nya..

eh kira ramai gaklah yg turn up masa reunion tu... muhibbah sgt kawan2 ko kan.. kalau sekolah aku dulu majoriti melayu lar...

NeenaAnuar said...

Deqna:
hahahaha... sorry yek sbb buat ko tertunggu2...

biasa lar aku kannn.. mana sah kalau buat entry pendek2.. rasa cam tak puas jek bercerita kalau tak in details.. tu yg end up jadik panjang berjelaaa tuu..

haaa.. ok lar.. not bad lar.. aku tawakal jek.. sapa adooo... adooo lar... kalau tak der... tak per... aku makan berdua2 jek lar ngan si nuar.. hehehe...

memang pun... sekolah aku dulu ramai cina & india... but best taw kalau dpt bergaul ngan berbagai bangsa niee...

Jay Rich said...

hey neena...
excellent write up of the reunion in HRC. was a bit hard for me to understand cos everything was in malay.haha. lucky my BM tak fail.

anyway..we will definetely meet up again for a BBQ before i leave.

cheers
Jay

p.s that pic of me doesn't help to attract chics lah.haha.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails