COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, June 15, 2009

Dance Graduation

Sabtu malam minggu yg lalu... aku telah menghadirkan diri ke majlis ini.....


Invitation Card yg aku terima 2 minggu sebelum occasion..


Occasion tu namanyer "Salangai Poojai"


Me & Hubby di jemput sama.... bagi meraikan Pritika & Tisya


Tempat nyer... di sini... TaaaPPiiii.... Chopp!! yeeeaaa, aku tau nie ni hindu temple, tapi occcasion tu diadakan di dlm Hall yg bersebelahan temple niee...


That isssss...... sepertiii di sini.....

macam wedding hall kan... haa.. tempat nie kirenyer memang tuk occassion2 wedding ker apa2 ker tuk community org india... so, senang lar sbb berdekatan ngan temple diaorg kan.... hall nie cam small banquet hotel room lar...


Soooo... meh lar aku citer serba sedikit about aku nyer invitation nieee... apakah yg di maksudkan ngan invitation niee? org kawin kah? menari kah? Ok.. invitation nie aku dpt dari my cousin sista.. i.e. Mrs. Laavania & Mr. Srimahran.


My cousin Sista... Laavania



My cousin brother... Srimahran

Before that, mungkin ade yg tak tau.. atau ade yg dah tau.... tak per.. aku bagi tau jugak lagi sekali kot2 ade yg tak tau... huhuhu.... berapa banyak tau daaaaa...... hik.. hik.... OK! aku nie kan ker berdarah campuran bollywoood gitu! ayahanda aku adelah seorang indian kristian before getting married to my late mom... so, biler kawin ngan my late mom dia convert to islam lar.. but all others family members my dad still lagi menganuti ugama hindu & kristian... So, lepas2 nie jgn terkujat naper tetiba jek muka aku ade kat occassion org2 bollywood yek! :)) So, berbalik kepada function niee tadi, actually function nie merupakan satu acara dlm komuniti org india..... diaorg panggil "Salangai Poojai Ceremony". Aku pun tak berapa sure apa yg dimaksudkan ngan acara nie... tapi dia lebih kepada acara tari menari lar... or to be more specific it is an Indian Classical Dance!



So, cousin sister aku yg Laavania tuu... dia ade academy sendiri.. dia dari kecik memang suka menari classical dance niee... so di sebabkan minat, dia bukak dia punyer own academy... tu yg kalau korang perasan kat invitation card tadi tuu... tertulis Siva Ruby Dance Academy. Oh ya FYI, Siva tu merupakan Laavania's Dad which is my uncle & also my dad's brother in law, then Ruby tu adelah Laavania punyer late mom which is my late beloved untie & also my dad's elder sister.... tapi my untie dah passed away lama dah... due to heart attack! errmmm... terasa rindu pulak kat dia! :-(

My Siva Uncle!

Academy tu melatih anak2 kecik or org tua pun leh gak... agak2 kuat lagi menari leh jerrr joint... huhuhu... so, kat academy nie diaorg ajar lar cara2 menari indian classical dance, and then biler dah complete.. of course nama pun belajo kann.. harus lar ade graduation day nyerrr.... Maka... pada hari sabtu lepas, jemputan tu bagi meraikan 6 org kanak2 yg telah graduate ngan cemerlangnyer dlm indian classical dance nie... so, kirenyer hari convocation mereka2 laa.... so, antara dlm 6 org tuu... 2 daripadanyer adelah anak kepada cousin aku i.e. Laavania Sis & SriMahran Bro! Laavania & SriMahran nie adik beradik tawww.. So, anak kepada Laavania nie adelah Pritika & anak kepada SriMahran adelah Tisya! aku citer jek lar.. kot2 korang nak tau.. kalau tak nak tau.. tak per... ignore jek lar aku nyer citer salah silah keluarga aku nih yerr! huhuhu... aku citer tu bukan apa.. kang senang korang tengok gambar...


Pritika


Tisya


Jadi ayoh leeww kite nengok gambo..... antara aksi2 yg sempat dirakamkan malam ituuu.....


Setibanyer VIP... ahaks! pasannn.... aku telah di sambut oleh Sis Bella (wife kpd Bro Srimahran)



sampai2 jek, kami diberikan Program Sheet...


aku ngan tekun nyer membaca program sheet tuuu... ahaks! ye lar.. aku sampai2 gamaknyer terlewat sikit... sbb dia start kol 7:30 mlm... kami tibe kol 8:15 mlm.. tak per lar.. lewat 15 min jek! tak banyak pun yg kami tertinggal!


Sib baik we olllzz tak terlepas performance from our cute angles i.e. Pritika & Tisya... setibanyer kami, students lain yg tengah buat persembahan... so, sempat lar we ollzz tengok aku nyer 2nd cousin nie beraksi.... Saksikan aksi cute mereka!


Pritika & Tisya (they are cousins)


Pritika mewarisi bakat dari ibunyer...


Tisya... mewarisi darah untienyer jugak!






they are sooo talented!

Akukan waktu diaorg wat show niee.. aku cam ternganga lar coz kecik2 lagik dah terror camtuh... betol lar kata pepatah... melentur buluh biar dari rebungnyer!

Antara org kuat dibelakang tabir pada hari ituu.....


Bro Uthandy i.e. Laavania Hubby a.k.a Pritika's Dad


They must be proud of their daughters! (aku hanya dpt amik gambar dari belakang.. sbb mereka ini super Bzzz)


Of course yg turut terasa sibuk adelah my cousin bro i.e. Srimahran & Wifey


nie lar Wife Bro Srimahran ... Sis Bella also a mom to Tisya!


oh yaa.... Sis Laavania merupakan penyanyi @ penyumbang suara latar bagi performance malam tuu.. diaorg nyanyi live taww! music pun secara live.....


Program nie ade 2 session.. so in between da show ade intermission... so, tiba lar masa nyer tuk nikmati juadah ringan yg disediakan oleh organizer....


gambar kandid yg hubby aku amik sewaktu nak turun dari hall...


uuuuiiii... ramainyer org kat bawah tuuu... semuanyer kelaparan lar tuu...


we ollzz menikmati juadah ringan jek.... ade karipap, kuih muih indian.. ok lar... janji lapik perottt...

Sebahgian keluarga my dad....
From Left: Uncle Siva (dad's BIL), Uncle Akioaraj (hubby to Untie Pushpa), Dad, Dad's cousin (tak ingat nama) & Untie Puspha (dad's cousin)


we're still chit chatting


cian hubby aku... asyik amik gambo org jek.. meh aku amik gambo dia lak! Ensem tak laki aku? huhuhu...


huhuu... ensemm nyer laki aku dlm pakaian Kurta! hahaha.. like Father in law like Son in law...


now my turn laks! ahaks! mana leh kalau tak der gambar aku kannn... nak gak menyibuk! huhuhu...


cantik deco bunga kat depan hall tuu... harus amik gambo!


now we ollzz dah ready for da second half of da show!


yg nie pun cousin my dad.... Ravi namanyer! dia nie suka jekk kacau aku kalau we ollzz berjumpa!


OK... now da 2nd session begins!


Pritika berbaju biru laks! Baju jek tak tau berapa kali bebudak nie tukar... setiap kali buat show tiap kali tu lar depa tukar baju.. and baju2 mereka nie custom made tuk mereka yerr.. memang dah ade tukang jahit special...


cute tol mereka beraksi... aku laks verangan2 cam nak masuk jek classical dance nie.... huhuhuhu.....


selesai sudah persembahan dari si cilik ini.... keenam-enam mereka telah menamatkan pengajian ngan cemerlang!


mereka mendapat Standing Ovation dari audience!


The Guru... getting ready for convocation ceremony....


Pritika menerima sijil tamat pengajian dari Guru yg juga merupakan Ibunyer....


Tisya jugak menerima sijil penganjian dari Guru, yg juga merupakan makciknyer...


skg nie masa tuk memberi penghargaan kpd Tatta (datuk) mereka yg mana dia merupakan pengasas bagi academy nih....


Uncle Siva menerima peluk kasih sayang dari anakanda nyerr.... kalau korang nak tauu, my uncle nie yg menitip berat kan soal asas2 pembelajaran tarian india niee.... so that's why anak dia sampai leh jadik Guru & then bukak academy sendirii....


cucu memberi tanda hormat sambil menyerahkan hadiah penghargaan kpd datok mereka....


mendapat peluk cium dari Tatta mereka....


Ok... skg sessi bergambar bersama si cilik ini... so aku pun tak nak lar melepaskan peluang... al maklum lar... nama pun bergambar kannn... aku kan ker elergik! huhuhu...


aku nie nak bergambar ker nak menyanyi niee... cam aku duet lak ngan akak sepupu aku tuuhh...


ini jek yg ade kat atas pentas... family member yg lain entah kemana hilang sumernyer... aku rasa depa malas nak naik on stage!


oh ya... yg sebelah kiri aku tu.... makcik aku jugak lar kirenyer... dia adelah kakak ipar my dad... Hubby dia yg mana merupakan my dad's elder brother dah meninggal jugak due to heart attack jugak in a few years a go...


Tisya, Aku & Pritika


I'm really proud of you girls!


dah nak balik dahhh... say bye bye to my cousin sista! hugs... hugss..


dlm pada nak balik... tak balik2 lagi... dok continue chit chatting ngan family member yg lelain...


haaa.... nie lar Patty ku! patty panggilan org india tuk nenek.... nenek aku nie dah 80's yrs old tauu.... masih lagi kuat... tapi dia bukan lah nenek betol.... dia nie nenek tiri aku jek! coz nenek betol aku meninggal dunia waktu ayah aku berumur 17 thn... nenek aku tu meninggal waktu dia melahirkan anak perempuan dia yg last sekali i.e. adik perempuan my dad yg bongsu!



Patty yg tak lengkang dari senyuman... yg sesungguh nyer dia happy sgt sbb aku dtg pakai baju punjub tuu..... huhuhu... dia kata cantikkkkkkk sgtt cucu dia yg sorang nih!! huhuhu.. kembang bermangkuk2 dah nih!


Ok larrr.... nie betol2 nyer nak balik dah nih! tak nampak dah kosong dewan tuuu....


TAPI... sebelum balik.... sempat lagi aku menggedikssss kat luar dewan tuuu... hahaha....

kalau sukaaa..... korang layaannnnnnnnnnzzzz jek lar yerrrr.....

























hahaha... nie ha baru lar nak gediks ngan hubby ku... dah tuu.. Mr. Tripod tak ikut.. jawabnyer sapa yg nak diharapkan amik gambo? takkan nak harapkan ayah aku laks! cian lak kat dia.. tak laratnyer dia nak layan karenah aku nih! hehehe... tapi ok lar, nie laa satu jek lar yg dia leh amikkan... ok larr... not bad!


Sungguh aku amat teruja melihat classical dance nie apatah lagi yg menari tu bebudak sekecil itu... and also this is da first time lar in my life aku tengok live show camtuh... before this selalunyer tengok kat TV jek! but this time is really special coz dpt tengok secara dekat & jugak lebih bermakna coz ianyer melibatkan family aku sendiri... Apa pun aku really enjoy da show.... rasa cam nak belajor menari pun ade ngan cousin aku tuuuu... errmmm... tengok arrrr camne nanti... kot2 ade masa aku yg terluang ker... maybe aku akan joint! huhuhu... & that occasion nie abis dlm kol 10:30 mlm.... pastu we ollzz pun beredar lar pulang... adekah kami terus pulang ke rumah? ataupun kami meneruskan perjalanan kami ke tempat lainnn... tunggu yek!

7 comments:

Marlia said...

cantiknya cik neena pakai baju bengali tu ( aku tak tau nama betul arrr) ni kena belajar make-up ni... cantik bangat deh!! hehehe

Hasra_Razali said...

Ohh baru ler tau kisah salah silap family Neena...Padan ler muka tu mmg ada iras org bollywood!! Tambah pulak, bila Neena pakai baju punjabi tu (bj punjabi ke bengali ke, tak sure la kan)...ya salam...mmg dah sebijik muka Kajol dah..!!

Cantik sgt Neena malam tu...:-) Sure bangga En.Nuar kan..ehem..ehem..:-)

Deqna said...

sebijik kajol.. ko...
tapi ko kalau ada peluang tu why not join jelah kelas tarian tu.. something intereting ok..suka gambar ko 3 org ngan budak2 cilk tuh..

Suki Cida said...

wahh international family... nuar mesti terasa asing di situ... heheheh... oklah 5 bintang tuk outfit nuar...and u look beautiful la yang... cantik sangat! agree dengan deqna...mcm kajol

NeenaAnuar said...

Liea:
TQ Lia.. baju tuh namanyer Punjubi suit! Woohh... boleh jek kalau nak belajar makeup.. senang jek tuu...

Hasra:
huhuhu... Kajol kerr?? hehehehe.. TQ!

NeenaAnuar said...

Deqna:
hahaha.. sebijik yeahh?? huhuhu.. harus aku create satu entry about aku & kajol kann.. ahaks!

tu lar kalau aku ade peluang rasanyer nak gak aku belajor.. tapi leh lagi ker since urat2 belikat aku nie yg dak keras semacam nieee... adoiiaii..

Cida:
nuar dah biasa dahh coz dah selalu gak we ollzz berjumpa.. mula2 dulu memang dia terasa agak asing coz baru lagi kan... now dah biasa dahh...

hehehee... TQ Dear! Harus En. Anuar vangga ngan comment cida niee..

Cik Areja said...

owhh baru tahu sis neena ni org india..hehe..... patut lar sy suka sgt tgk gmbor akak, mcm kajol..heh hehh... nice family ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails