COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, June 17, 2009

Kesimpulannyer.....


Apa yg aku nak simpul kan nie? errrmm.. layan jek larrr.. tengah rajin nak menulis nie haa...
Maka kesimpulan nyer... apa yg leh aku simpulkan ngan aktiviti hujung minggu aku yg lalu adelah.......


Ya Pertama:
Aku amat berbangga ngan Akak sepupu aku yg telah berjaya melatih anak2 murid nyer yg mana dua daripada mereka adelah anak & anak buah dia ngan berjaya sekali.... "Sis Laavania, I am dammmmnnn proud of you!!"

Yg Kedua:
Aku juga amat berbangga ngan 2 org anak duapupu aku nieee... sbb kecik2 dah pandai giler menari Indian Classical Dance... "Tisya & Pritika... Untie Nin really proud of you two!"





Pritika & Tisya on da Show!
Aku record nie ngan camera HP jek.. tak berapa nak clear coz aku duduk agak jauh sikiit... nie da best shot yg aku leh amik... tangan pun goyang2.. ishhh.... tak stable langsung!


Yg Ketiga:
Aku jugak berbangga ngan diri aku sendiri larrrr... hahahaha... apa kes nak bervangga-vangga ngan diri sendiri nie?? errmmm... hehehe.. ye larr..... harus lar berbangga ngan diri sendiri kannn.... nie bukan nak masuk bakul angkat sendiri yerr.. takk.. cuma rasa happy ngan diri sendiri... tu jek! tapii... naper aku bangga ngan diri aku sendiri yer?

Errrrmm... ye lar.. aku rasa happiieeee sgtt coz aku leh menjalankan tanggungjawab aku sebagai ANAK & jugak sebagai MENANTU dlm masa 2 hari.... walaupun aku penat... letih.... & jugak sakit perott tahap kritikal bagai... tapi aku still rasa heppi coz dpt bersama2 my both side of family... tapi kalau aku ckp camnie.. mungkin ade yg berkata.... "alaaaa.... cam lar dia sorang jek yg leh buat camtuh org lain tak leh buat ker?" well... yeah... tuk sapa yg buat tuu bagus... aku juga bervanggaa ngan korang! tepuk tangan ngan kaki sekali tuk kite semuaaa.... huhuhuhuhu....

But, the main point naper aku ckp aku berckp begitu... coz ade jugak KES yg mana ia memang benar2 terjadi dlm sesetengah family, yg mana ade jugak antara anak2 yg mengabaikan tanggungjawab diaorg to their own parents... lagi best biler mana, ade yg tak der family in-laws dah... expecially tak der Parents In Laws dah pun... hanya ade parents sendiri jek... tapi itu punnnn susah nak bahagikan masa tuk bersama2 family diaorg sendiri.... APAKAHHHH???

Tu yg aku fellikkkss gilerzzz tuuu... hanya ade own parents, tapi masih lagi kata tak der masa?? ermm.. memang lar takkan ade masa kalau kite tak tahu macam mana nak membahagikan masa kite ngan betol! kalau takat nak bagi alasan... tak der masalah, memang mudah kannnnn... so, pendek kata kata lar kan... antara kite mahu buat ngan tak mahu buat jek! simple!! Bak kata pepatah... Hendak 1000 daya.... Tak Nak 1000 Dalih.... aku memang suka benoooo ngan pepatah nieee...

Sooo... itu fasal lar aku kata aku bervangga ngan diri aku sendiri.. coz aku masih mampu menjalankan tanggungjawab aku bersama my only Dad & jugak my only Mother In Law.... aku seronok sgt dpt bersama2 my in-laws family walaupun dlm keadaan yg singkat kat kg Besout hari tuuu... kalau cam kat umah BIL tu selalu gak lar me & hubby gie visit my MIL kat sana.. cumanyer kat Besout jek jarang dah skg nie... coz my MIL dah stay with my BIL kat subang... feelings kalau kat kg tu lagi besshh lar pada aku... tak sama cam kat bandar nie hah! huhuhuhu... but like my dad dah sememangnyer laaa aku sentiasa berada di samping dia since my late mom passed away kann...

Jadik pendek kata.... kalau kite betol2 nak melakukan sesuatu tuu... pasti boleh kalau kite betol2 mahu melakukan... tapi kalau kite tak nak buat tuu... maka akan timbul lar beribu-ribu alasan yg tak munasabah pun ade gakss..

Apa pun... Selagi my dad masih hidup...



Akan aku jaga dia sebaik mungkin & jugak akan aku jalankan tanggungjawab aku selagi mana aku termampu... insyallah....

Dan begitu jugak with my mother in law.....



Akan aku cuba menjalankan tanggungjawab aku sebagai menantu sebaik mungkin coz aku tak nak jadik menantu hantu yerrr... hahahahaha... & jugak sebab MIL jek lar yg aku ade skg nie tuk aku lepaskan rindu aku ngan memanggil... MAK!! :-((

7 comments:

Deqna said...

I dunno why but I found it so touching lar.. sob sob...

teruskan menjadi anak yg baik yer...

syabas bete!

NeenaAnuar said...

Deqna:
Insyallah... akan aku terus & terus menjadik anak yg baik! Thanks Fren!!

Wahh.. mentang2 semenjak 2 menjak nie aku berbolllywood.... ko ckp pun dah ala2 bollywood gak nie... ahaks!

Marlia said...

neena... betulla bila diorang ada selalu kita tak fikir kan... so now time to sedar diri !!!! sayang ibu bapa anda dan inlaw anda!!! ( amaran kepada diri aku sendiri nih gamaknya)

Suki Cida said...

true...banyak org selalu ambik lewa benda ni... tanpa memikirkan perasaan mak ayah, FIL and MIL... mmg susah dan penat sbb nak berlari dan letih bila cube bahagiakan hati seua pihak...

syabas neena... hugzzz

NeenaAnuar said...

Liea:
yeah.. marilah kite menjadik anak2 yg terbaik! :))

Cida:
Yup, Betol! biler kite bahagia kan org especially our parents.. insyallah the rewards is there!

mama-syira said...

terima kasih kerana mengingatkan. sementara masih hidup cuba bahagiakan tapi masalahnya selalu terlalai.

NeenaAnuar said...

Mama-Syira:
sama2... sharing is caring rite! :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails