COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, June 3, 2009

Bermulanya Disini


MULANYA DISINI

Tibanya di sini
Bagai terulang lagi
Kisah yang indah
Di antara kita berdua


Sehingga di sini
Tiada berpaling lagi
Kita berteman

Seiring jalan dan sehaluan

Sama sama menjejak mimpi
Sama sama mencari dan menanti
Segalanya direstui cinta sejati
Sama sama gunung didaki

Sama sama turun ke lembah sepi
Suka duka bersama dirasai

Mulanya di sini
Ku kenali dirimu
Sehingga kini
Sehingga ke akhir waktu

Akhirnya di sini
Ku kenali hatimu
Sehingga kini

Kita akan terus berlalu

Sama sama menjejak mimpi

Sama sama mencari dan menanti
Segalanya direstui cinta sejati
Sama sama gunung didaki
Sama sama turun ke lembah sepi
Suka duka bersama dirasai


Di hadapan kita ada jalan
Menuju di kejauhan ada sinar menanti
Di penghujung perjalanan ini

Oh... sambil bernyanyi
Mendendang senandung yang syahdu

Riangnya hati dan indah duniaku

Sama sama menjejak mimpi
Sama sama mencari dan menanti
Segalanya direstui cinta sejati
Sama sama gunung didaki

Sama sama turun ke lembah sepi
Suka duka bersama dirasai



Waahhh.. tetiba jek bernostalgia lagu2 lama aku nie... actually aku tengah dok pikir tajuk apakah yg paling sesuai tuk entry aku yg first about my trip nie ha... pastu tetiba jek leh nyanyi lagu Freedom nie ha... pastu rasa2 lirik dia tu cam ishh.. kene jek.. so, aku pun tempekkan lar kat sini.. huhuhu... Errmmm.. camner aku nak start yek.. keh lah.. let me story mory sikit on how aku terjebakss ke kancah (wahhh... ke kancah tuuu) percutian di Maldives nie... OK... bermulanyer plan percutian aku nie waktu aku gie Matta Fair bulan 3 hari tuu... sometimes org mesti pelik ngan aku nie.. asyik berjalan jek.. dlm setahun entah berapa kali dok berjalan tak henti2... tapi mungkin ade yg tak tau... yg aku bercuti tuh kebanyakkan nyer I've purchased it at a really good bargain! yeah.. biasanyer aku akan shopping time2 promotion sahaja.. especially during Matta Fair lar... memang leh dpt verry verryy good deal!!

Acutally waktu pegi matta fair bulan 3 hari tu... aku memang tak tau nak purchase apa.. saja jek jalan2... tak der lagi dlm kotak pikiran nie nak beli apa... tapi dlm hati tu dok berkata2 jugak.. kalau lar aku dpt pegi maldives or mauritius kan best... itu pun kalau dlm budget aku lar... tup2 biler aku baca kat Matta Fair newspaper... terus ternampak this offer.. CLUB MED OFFERS.. BUY 1 FREE 1... mauuu tak meroyan aku tengok advertisement tuuu... terus aku ajak my Bay-Bee gie booth Holiday Tours & Travel coz diaorg joint venture with Club Med for this special promotion... Uuuiihhhh... Memang laku betol booth Holiday Tours & Travel due to this promotion.. macam nak rakk aarrrr org serbu.. almaklum lar.. Club Med nie kan konon2 nyer lar.. exclusive... tu org kata lar OK.. dulu aku selalu dengar org lar dok kata again yeah.. org dok kata.. :)) "woww!!! club med nie tempatnyer mahal & very exclusive!!" yea ke idakk.. aku pun tak pasti sebab aku sendiri tak pernah pegi club med nie walaupun ke Cherating satu2 nyer kat Malaysia nie ha....

So, we ollz pun tengok2 lar apa promotion yg diberikan... promotionnye memang tertulis BUY 1 FREE 1... and it is just valid for traveling period from middle May till end of June 2009... coz it's a low season kat maldives.. pasai tu lar diaorg leh bagi offer nie kannnnn... kalau tak.. harge nyer ermmm.. leh tahan lar mahai nyerrr....

So, for this Maldives trip... percayaaaaaaa laaaaaaaaaaaa.... aku hanya bayar RM3000 nett for 2 person which incluvise of:-

  • 5 Day 3 Nights stay @ Club Med Kani Maldives
  • Return speedboat transfer (1/2 hour journey from the airport vjetty)
  • Snorkeling trip
  • Food included sepanjang stay kat sana i.e. breakfast/lunch/dinner/snacking/juices... pendek kata tak lapar lar.. agak2 nak makan @ minum jer... memang leh gie jer kat restaurant & bar yg ade... memang kenyannggg jek perot aku nie dok sana!
  • Club Med Member's Fees RM95/person for 1 year. (so aku leh pegi mana2 Club Med resort kat dunia nie tak per perlu bayar member fees lagi... member fees nie wajib bagi setiap org yg nak stay kat ClubMed Resort)
  • Use all faciliites @ resort such as sailing, kayaking & gymnasium

Kot2 ade yg kata... Hanya RM3,000??? murah ker??? Yeaa!! Murah!! for ClubMed it is Cheap! coz kalau tak der promotion nie... harga tuk 1 org saja hampir mencecah RM5,000 OK! tuh sorang tuu.. kalau 2 org tak ker almost RM10,000... so, kalau di compare kan ngan apa yg aku dpt nie RM3,000 for 2 person... tak murah ker tu??

Oh ya... harga nie belum masuk flight tiket lagi tau... Flight tiket aku dpt offer waktu Matta Fair tu jugak... disebabkan pegi ke Maldives nie, Air Asia tak der route ke sana... so, memang tak der option lain melainkan aku amik MAS or Sri Lanka Airlines... so biler check with MAS... the cheapest flight tiket RM1,600 per person.. so, for two person = RM3,200... kalau Sri Lankan airlines lagi mahall... so, we ollzz pun ngan tak der choice lain.. terpaksa lar jugak purchase MAS ticket tuu... walaupun terasa cam ishhh.. mengong tol!! harga tiket flight lagi mahal dari kiteorg duduk, tido & makan kat clubmed nie... tapi apa boleh buat... kalau tak.. tak sampai lak aku ke Maldives kannn.. memang dah tak der option lain punn... coz kalau nak dicomparekan normal price tiket MAS to Maldives nie.. RM2,500 on wards lar harganyer.. soo still aku dpt good bargain at the air ticket... so, tu yg terus aku grab tu!

So secara totalnyer aku bayar RM6,200 nett tuk stay @ ClubMed & Flight ticket..... Jgn ade yg salah paham yer.. aku bercerita tentang harge nie bukan apa.. just share da information with u out there if ade sapa2 yg terigin nak pegi.... so leh lar amik info aku nie sebagai guidelines korang keh!

Eh!! OK lar.. dah penat aku bercerita niee... actually banyak lagi cite yg aku nak share kan disini... tapi kite take a break with a kit kat sat keh!! moh lar kite nengok gambo lar pulaks! dah tentu2 nie pun yg korang tunggu2 kannnnnnn....

Ok.. perjalanan ku bermula di sini....


kami tak amik teksi.. saja nak try KLIA express plak coz before this asyik travel with air asia.. so, tak der kesempatan nak naik train... lagipun harga train for 2 person = RM70 sama jek ngan amik satu teksi...


sempat berposing ngan replika KLIA Express Train..


Mana lar train nie tak sampai2 lagi nie... aku dah tak sabar nie!


Yeay!! train dah sampai!


nampak tak sapa kat situ?? Sila carik bende yg tersembunyik! hehehe..


Dlm train.. besh arr train nie.. tak sama cam LRT kat KL nie... Train nie cam train yg aku naik waktu kat Australia dulu... comfort giler... patot lar mahal!


Dlm masa 28 min jek from KL Sentral dah sampai di KLIA... aku berkata kat abg tuu.. "Bangg.. cepat lar bagi tiket saya bang... saya dah tak sabar nieeeee!!"


Eeehhh.. tetiba lak aku terasa seperti berada di London....


nie lak.... seperti di Australia.... huhuhuhu...


our gate.. Gate 10


haiiii.. tak sabanyer nak naik flight yg menang best service award! konon2 nyer larrrr...


masih menanti tuk boarding! tido sat!!


:D posing tetap posing!


biler dah boringkannnn.... dok menunggu flight... apa lagi.... amik gamboo je lar jawabnyer.. tiket pun jadik bahan gak!


nampak tak muka aku semacam?? naper agaknyer yerr... errmmm... sbb org2 yg tengah dok beratur tuuhh... majority org sri lanka yg nak balik colombo.. flight aku nie qoute share.. dia akan pegi Maldives dulu.. pastu baru proceed to Colombo Sri Lanka... so, tu yg ramai org2 sri lanka tuuu... tapi aku bukan lar nak ckp @ menghina... tapi aku tak sanggup lar nak dodok ngan depa2 nie.... nak tau naper... sbb bau badan diaorg .. masyallahhh... tenggitttt gilerrzzz.. satu flight berbau OK!!! tapi apa leh buat memang tu jek flight nyer... OH YA LAGI SATU.. KORANG JGN TENGOK TANG PERUT AKU OK!!! SILA BUAT2 TAK NAMPAK!! SEMEMANG NYER PEROT AKU KEMBUNG SBB DAH 2 HARI TAK GIE TOILET!! SILA PAHAM... agak2 korang nak tengok aku gemukss.. haa.. camtuh larr..


The Crocs Club!! waktu nie tengah beratur for boarding... aku yg berkasut pink itu.. and yg depan aku tuh chinese couple yg pakai crocs jugak.. so apa lagi.. bahan niee!

aikk... tok sami pun nak gie maldives jugak ker???


Dah kat dlm flight.. minum air jus guava sambil menonton movie!


aku lak cam tak pernah jumpa kacang.. cam best sgt kacang MAS tu kannnnn...


Dinner Time! Nie baru main course dia... wah... meriah sungguh.. menu dia mengikut destinasi mana yg kite nak gi lar aku ingat.. sbb dia siap bagi papodam... kuih yg macam sugi tuu yg warna oren2 tuu... memang indian nyer manisan lar... sayur pun ala2 indian cook jugak.. ermmm.. tapi rasanyer tak berapa enak lar.. pada aku lar.. aku lagi suka Air Asia nyer nasik kot!!

biler perot dah kenyammm... apa lagik.. ZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzz lar jawab nyer! nie aku tengah tido betol2 nie.. aku tak tau pun biler Bay-Bee aku nie amik gambar nie... dia yg tak leh tido on flight! so, kejenyer mengambik gamboo larr...



akhirnyer!! sampai jua aku di paradise island niee.. tapi nie baru kat airport yea.. baru jek flight buat landing tepat jam 9:40 mlm waktu maldives = 12.40 waktu malaysia... time difference around 3 hours!


That's our plane!


Welcome to Maldives


sampai2 jek kene isi form nie.. H1N1... ishhh.. aku dah lar tension kalau flying nie nak kene isi form bebanyak... nie tambah lak lagi satu!.. hantu tol lar...


apsal lak tetiba jek topi ngan rambut aku jek yg nampak kat sini.. hahahaha... ade cerita disebalik gambar ini... yg benornyer... mamat yg tengok dok menunging menulis tuuu.... actually dia tu tak pandai menulisssssssssssss..... ehh. abis camner dia tulis tuh??? K camnie citernyer... masa aku tengah dok mengisi borang yg cam gambar kat atas tuu.. tetiba jek mamat niee dtg.. ngan entah apa bahasa pun aku tak paham.. ngan senggih kerang busuk nyerr... seolah2 mengofferkan pen kepada we ollzz.... tapi yg pelik nyer aku tengah dok mengisi borang.. so dah tentu2 aku dah ade pennn.. kannnnnnnnnn... tapi dia sua pen tu kat si nuar... punyer lar baik nampak mamat nie.. tak pernah aku jumpa org yg sebaik ini.. org yg dah ade pen pun boleh offer bagi pen lagi... while aku dok sibuk isi borang kat atas tu.. si hubby aku nie selidik lar apa yg tersirat di hati perut mamat niee.... selidik punyer selidik.... udah ibarat ayam ngan itik berckp... aku yg nak isi borang pun terbantut seketika dek kerana mamat nie... rupe2nyee... mamat tu BUTA HURUFFFF daaaaaaaa!! but in this case dia buta huruf tuu... for that particular form.. coz aku rasa dia tak paham bahasa inggeris.. so dia suruh we ollzz translate kan kat dia.... sbb kiteorg like verry da confiuss gilerr.. dah tuu.. bayangkan ayam ngan itik dok berckp... apa yg paham nyerr... so si nuar pun tulun lar dia mengisi borang H1N1 tuu... biler nuar ckp UR NAME... NAME... then dia pun paham sikit2... dia pun tulis lar nama dia kat borang tuu... punyer lar menulis... sampai makan habis line yg kat bawah tuu.. which dia kene isi dia punyer Passport No. & Flight No. ... so consider borang tu dah tak leh nak guna lar... then si nuar suruh lar dia gi amik borang baru.. biler dia gie amik borang baru tuuu... terus dia dah tak dtg kat we ollz balik.. rupe2nyer.. dia dah dptkan bantuan dari pekerja immigration seperti gambar yg diatas... adoi haiii.. cam2 org lar aku jumpa!


Keh.. dah sampai kat counter Club Med... Ms. Penny from Malaysia yg bertugas di Maldives yg menyambut ketibaan kami!

Nie kat airport... kuar2 jek dari pintu airport.. kat luar tu terus jumpa jetty nie... lihat lar air ituu... di waktu malam yg gulap gulita.. tatap terserlah kejernihan airnyer...


aku kasi zoom sikit itu air.... sempat lagi aku snap air kat jetty tuh before boarding naik boat di waktu malam...


yeahhh.. this is our boat! sememangnyer ngeri giler ok naik boat di waktu malam gulap gulita nie... gilerzz arr.. memang satu pengalaman yg tak dpt aku lupakan..... dah lar laut agak bergelora... masing2 tak pakai pun jaket keselamatan.. aku bertawakal jek dlm boat tuh.. harap2 tak der apa lar yg akan berlaku.. diorg punyer lar dah biasa bawak boat waktu malam.. siap main racing2 boat lagi tau tak! hampeh tol... kiteorg kat dlm boat dah macam naik roller coaster OK!!! org2 yg ade heart attack & kencing manis.. tolong jgn cuba2 naik ini boat... hehhehe..

Da Welcome Drink..

Ice Lemon Tea... mmmmmm.... cedap!


after welcome drink.. we all ade a short briefing from da Club Med Staff..


nampak tak minah2 itu? apakah yg mereka lakukan? diaorg nie sumer adelah staff clubmed... staff clubmed nie terdiri dari berbilang bangsa dan kaum tau! coz diaorg akan amik seorang dari setiap negara yg ade ClubMed resort.. contoh yg kat dlm gambar tuu.. yg kiri sekali tu dari dari ClubMed Phuket Thailand... yg no 2 tu, dari ClubMed Bora2 Island Tahiti, yg hujung sikit tu.. dari ClubMed Brazil.. and banyak lagi.. ade yg dari Indonesia.. Malaysia, Korea, Japan.. China.. and many many more... enjoy gak camnie... kite leh tengok cam2 org kat situ.. So... waktu ni, a few staffs beratur sambil memegang sepanduk yg tertulis No. bilik guest.. then, kite just perlu berdiri infront of them.. then diaorg akan bawak kite gie ke bilik masing2.. errmmm.. something that really interest me!

So, dah sampai pun ke bilik kami... we all masuk bilik tepat jam 12 malam waktu maldives = 3 pagi waktu malaysia... errmmm... da room is very simple... but verry da nice & cozy athmosphere.. I like!!! memang lampu dia diiimmmm jek... tak der lampu putih langsung... maybe sbb nak mewujudkan suasana romantik kot! huhhuhu.. & memang pun... verrrrrrryyyyyyyyyy daa romantikkk jek rasanyer sepanjang berada dlm bilik ituu...

aku kalu gie holiday... tempat yg wajib aku amik gambar... hahaha.. harus toilet nye!!! nice too...


kain lapik kaki pun hubby aku amik gambar jugakkk....

tuala yg di gantung rapii...


Towel sesaja hubby aku amik gambo! hisss.. cam penuh maknenye jek!! nak meeting sesama jugak ker kat sini Bee?? hahahaha..


HI.. tunggu sapa memalam tuuu???


masih menanti... ngan penuh sabar.... dlm suasana yg romantis!!


errrrmmmm......... ehem.. ehem....


Jeng.. jeng.. jeng...

maka.. lampu pun terpadam lar tepat jam 1 pagi.. apakah activity seterus nyer?? apa lagiiiiiiii .... tak paham2... TIDOOOOOOO LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA......... tak der maknanyer nak cari "pahala" memalam buta tu haaa.... org dah ngantok gilerrr... naik boat mcm roller coaster... sampaikan nak termuntah2 pun ade...

Sooooooo OK lah... aku pun dah yantookkkkkkkkkk giler dah nie ha.. dok menaip blog cam nak rak pasal maldives nih... still tak abis2 lagi nie taww.. masih banyak lagi citer2 yg nak ku kongsikan disini.... esok aje leww teman menyambungnye yeerr.... teman nak beradu dah nieee... esok nak keroje!!

Gud Nite... Daaaaaaaaaa.....

8 comments:

Deqna said...

wah.. cam ni aku suka.. very the detail...cpt sambung lagi next story yer..

aku suka baca bila aku juga turut sama merasai keadaan di sana..

tapi ko memang berani amik gambar yg atas sofa tu.. very the sesuatu ok....

pasal naik bot tak pakai jaket keselamatan tu tetap aku tak leh terima.. selamba katak jer yer org kat sana...

more photoz pls..

NeenaAnuar said...

Deqna:
yeaa.. sabar2.. jenuhh aku dok memerah otak tuk membuat entry2 yg seterusnye tawww... aku memang kalau boleh nak citer detail2.. tapi aku takot org lak boring nak baca entry aku yg panjang berjela-jela.. hehehehe.. tapi tu lar ko pun tau aku kannn.. kalau bercerita.. mesti in detail nyerr.... cam tak puas jek kalau berciter like very da simple one..

haa.. bagus.. bagus.. waahhh... rasa berbaloi gak lar aku mengcreate entry nie cam nak rak seharian semalam... at least ko merasa seperti berada disitu kannn. I LIKE!!!!

hahahahaha.. itu gambar veryyy daaaa sesuatuuu kannnn??? huhuhu....

ha'ah.. memang diaorg kat sana like veryy da crazy people dow!

Cik Pah said...

ishh.rugi rugi takde adegan mencari pahala malam tuh. huhuhu.. berdebar tunggu next entry.

Marlia said...

yup yup aku pun tak sabar nk baca next entry, anyway aku suka your makeup masa dalam flight tuh pic posing ttp posing... nampak berseri-seri, cant wait more!!!! bak kata deqna masa baca macam terasa kat sana plak.. heheh

Hasra_Razali said...

Next entry please...hehe....seronok ler, rasa cm g sama kt sana...hehe..

Ermm....kelako tang "ayam n itik" berckp tu..hik hik hik...dpt bayang muka blur korang..:-))

NeenaAnuar said...

Cik Piah:
hahahhaa.. rugi jugak rasanyer.... tapi memang kelotihan yg amat sgttttttt... jadi tak nak tambah kan lagi keletihan ituuu.... hehehhee.. tunggu jgn tak tunggu OK!!

Liea:
ahaks!! TQ.. aku pun cam surprise jek tengok gambar tuu.. camner lek cam cantik jek makeup aku... walhal aku makeup cam biasa2 yg aku penah makeup jer... maybe due to da lighting kot... bagus.. lagi sorang terasa seperti berada kat sana.. kire berjaya lar aku membawa korang terbang ke sana yerr.. secara tak langsung lar... hahahaha..

Hasra:
hahaha... pasti ade next entry.. lagi sorang terbang bersama kuuu... hehehhee.. bagus.. bagus...

memang kelakor giler... kiteorg dok bantai gelakk jek lepas tuu...

Suraya said...

oh i love the way you put your stroy to detail.. rasa mcm leh imagine how does it feel to be there! hehehe... and i'm so jealous of you.. suka la beaches!!!!!

NeenaAnuar said...

Superstar:
heheheh.. TQ Sue! baguss.. baguss.. i rasa puas hati lar jugak dok memerah otak cam nak rak biler create all entries for this trip! pheeww!! really worth it rasanye biler viewers can feel it!

alaaaa... remember yeah.. don't jealous in da negative side.. but on da positive side OK! :))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails