COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, June 22, 2009

Father's Day & 58th Birthday Celebration


2 in 1... his 58th Birthday & also Father's Day...


Me & Hubby decide bawak my dad makan @ one of his favourite restaurant... i.e. Cozy Corner @ Ampang Park.. Restaurant nie membawa 1001 erti dlm hidup dia... coz my late mom punyer favourite restaurant actually... he and my late mom always go there... sooo banyak lah sweet memories for both of them... so, to make him happy... I did ask him... "Dad.. no surprise... I wanna take u out for dinner... just tell me where u wanna go..." but biasa lar... jawapan dia... tak nak menyusahkan aku... "anywhere also can..."

Tapi aku tau... dia memang sukakan restaurant tuu.... bukan saja banyak kenangan dia with his late wifey... tapi makanan kat situ memang tak dinafikan... aaammmaattt lar sedap!! memang delicious!!! pasal tu aku sendiri tak boring2 nak pegi situ over & over again... walaupun ade sesetengah org cam rasa tak suka nak pegi tempat yg sama.. balik2 tempat yg sama for them.. but to me... buat apa nak pegi tempat yg lain tapi kite tak puas hati makan! rasa tak sedap! buang duit kannn??? so, to me.. aku nak rasa puas hati biler bayar makanan tuu mahal2 & jugak ngan rasa yg sedap... aku tak suka nak show off tempat jek yg havocc giler cam best sgt.. tapi food taste like shit! Soo... adelah lebih baik aku bayar makan almost RM500 pun tak per.. kalau taste sedap.. harus aku puas hati yg tahap gaban nyerr.... coz aku penah lar kene like restaurant jek like veryy daa happening... cunnn abiss.. tapi biler sampai tahap food taste.. adooiiaiii... memang rasa nak muntah balik jek tuk dptkan balik duit aku!

But so far... Cozy Corner nie tak pernah menghampakan aku larr.... setiap masakan yg aku cuba.. sumernyer besssshhh.... but oh ya... Cozy nie ade banyak cawangan tauu.. aku dah cuba cawangan2 dia yg lelain tuu.. tapi memang tak best lar... tak sama ngan tukang masak kat Cozy Ampang Park niee... tak tau lar naperr...

OK... Jom tengok lauk apa yg my dad order.... sumer tu pilihan dia.. aku just ckp kat dia... "ayah pilih jek apa yg ayah rasa nak makan.. don't thing about da price... just pick & choose!" why I did say that.... coz it is his special day kannn... so harus lar aku mengenjoykan diri dia.. bukan aku enjoy kan diri aku... ahaks!!


my dad nampak cam marah jek kannn... hehehe.. dia memang gituh.. amat susah tuk senyum depan camera! muka asyik serius jek!



Deep Fried Siakap with Nyonya Sauce


Broccoli with Oyster Sauce



Chicken with Lemon Sauce


Black Pepper Prawns


Lupa lak nak amik gambar air... my dad ordered Fresh Manggo Juice... fuhh!! memang pekat giler manggo juice tuu.. coz dia bukan pakai cordial.. tapi memang fresh manggo.. memang sodap! pekat & likat! anyway gambar2 ni sumer aku pakai camera phone jek... tak bawak big camera... coz nak enjoy da food... kalau ade camera kat tangan kang... jawabnyer dok sibuk bergamboo jek aku niee... huhuhu... Tengah sedap makan memang tak amik gambar dahh... nak tengok best ker tak best food dia... nie jek lar yg adooo.....



sesungguhnye licin kesemua pinggan! yg tinggal kepala ikan sajok.. huhuhu.. memang lappoo gilerzz we ollz!


muka kami yg ke kenyangan!


oh yaa.. daddy amik dessert.. Sagu with Gula Melaka...


FIL nak bagi SIL rasa itu Sagu Gula Melaka... begitu romantik sekali! ahaks!! Yg benor nyer dah ke kenyangan.. amik satu dessert share 3 org... coz for sure tak abis kalau order sorang satu!


Tak der potong kek? heheheehe.... adee... tapi aku gie hari lain tuk upacara potong kek tuu.. coz dah kenyang giler makan kat Cozy... so, tak larat dah nak makan kek... hari berikutnyer baru lar gie makan kek kat secret receipe... my dad's favourite Carrot Walnut Brownies.. Maaappp.. gambo tak adooo... coz aku agak tak sihat waktu gie makan kat secret receipe tuuu... maka.... idok lew aku bawak camera hp mahupun camera yg besooo itu...

Anyway, my dad was really happy to have dinner there with us.... Oh yaa.. jgn tanyer Only 3 of Us?? eerrmmm... aku rasa aku tak perlu citer lebih lanjut about that coz Allah Maha Mengetahui... and also nothing there for being sooo weird coz most of da time pun memang aku sentiasa be with my dad kannn....

But apa pun
... yg penting... my dad really enjoyed with da dinner & cake cutting too... Aku heppie biler dia heppiee...


Da only Dad that I have!


Kissed from Daddy!

What ever it is my dear Dad....


I will always love u and love you... will take a good care of you as much as I can....

7 comments:

Cik Pah said...

it's okay neena - as long u make an effort to be with ur dad. n yg penting dia happykan..

Suki Cida said...

oh so sweet... tak pa, bertiga pun bagus... selagi ada hayat mereka, kita kenalah jaga... kalau diorg dah tak ada, skurang2nya kita tak rasa terkilan sbb tak dpt bahagiakan mereka... neena, cida salute habis dengan apa yang neena lakukan... tak semua bolh buat begitu dear... not even me... sumetime i forgot my parents... and zamani yang tolong ingatkan... but nuar is nice guy after all...hugz gurlfriend

Marlia said...

ala comelnya.. bertiga pun bermakna babe... !!! all the food nampak cedappp kena try nih!!! nih cozy yg gelap tuh kan.. bukan ygh terang... sebab ada 2 la kat situ

NeenaAnuar said...

Cik Piah:
Thanks Kak! :)

Suki:
TQ cida... tak per.. sama2 lar kite ingat mengingati kannnn... selagi parents kite ade... better kite buat da best for them... coz once diaorg dah tak der, segala yg kite buat for them tuu... akan menjadik kenangan yg paling manis buat kite... believe me... coz I did that with my late mom!

Liea:
Yup... yg gelap tu Lia.. you shud try.. yg terang tu tak best.. aku dah cuba.. walaupun harga nyer murah sikit dari cozy yg gelap tuu...

B. Arafia said...

I LOVE COZY CORNER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NeenaAnuar said...

Balqies:
hahaha.. fan cozy corner jugak yek! good! ;)

Suraya said...

on father's day i takde buat any plans pun. anak yg teruk kan i ni.. hishh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails