COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, June 29, 2009

Sepetang di Subang Jaya


Ade masa terluang... harus aku gie visit my MIL kat umah BIL kat Subang...



sempat lagi aku kannnn... pantang ade camera kat tangan!


Setibanyer aku kat depan pintu umah BIL.. kami disambut olehh....



Si cutieee Nabilah... dia memang teruja sgt biler tau PakNgah & MakNgah dia nak dtg....







sampai2 jer... tak bagi channn... terus jer dia bercerita tanpa henti.. rasa nak cubit2 jer mulut dia sbb cam bertih goreng! Tapi aku memang suka melayan budak2 especially anak2 buah aku...



Nenek tengok video kat hp.. dia pun nak jugakk menyebok! hehehe..


sessi beramah mesra ngan MIL... waktu nie tak ingat apa yg diborakkan... tetiba jek cam serius jerr kann muka MIL aku tuu... yg benorr nyer MIL aku tengah get ready nak dengar mulut aku berceloteh tuu.... MIL aku suka kalu aku ade sbb dia kata riuh rendah & pasti meriah keadaan sekeliling... hehehe... mana tak nyer kannn.... harus suara aku sorang jek yg kedengaran waktu tuu! huhuhu...


Dlm pada aku dok melayan MIL... tetiba jek si Nabilah naik angin ngan PakNgah dia... Dia dok berebut remote TV.. PakNgah nak tengok Badminton Live... Dia pulak nak tengok Cartoon! abis larr.. memang berebut lar jawabnyer....
Yg si PakNgah lak buat deekkkk jerr ngan dia... bolayannnn... Ishh.. sian kat budak tu taww!


Ayokk... tak tauu... takott woooo... PakNgah dah marah...


Nabilah minta simpati dari aku... ala-ala... cian nyerr dia... sampai cebek2 muka.. PakNgah memang camtuh.. suka garang2 ngan Nabilah yerr... nanti kite babbap dia...



alaa.. alaa.. buchuk MakNgah niee.. majok tol ngan PakNgah dia... sampai basah lar seluar jeans aku tuu kesan air mata dia.. Takper... MakNgah pujuk Nabilah nyerrr....


"Tengok niieeeee...."


"Nak nie takkkkk???"
(kebetulan lar pulak aku memang belikan gula2 tu tuk dia ngan abg dia si irfan... tapi saja simpan kat dlm handbag coz tak nak bagi awal2... tup2 dah majok ngan PakNgah dia.. langsung ade modal aku nak pujuk! kalau takkk.... Pheww!! jenuh gak aku nak pujuk dia tuu)


terus dia capai gula2 tuu.. tapi sambil teresak2 nangis lagi tu sebenarnyer...


"meh... bangun dulu kat MakNgah"



muncung2 & cebek2 muka dia...


terus ciummm yerrr... muaahhhh kanan...


muaaaahhhh kiri....


yg nie "SX" sikit... comolot! huhuhu..


Happyy nyer dia! "yeay! sebungkus nabilah punyer"



"Mmmmmpppphhhh... cayang Nabilah!"


Betapa gumbiranyer dia dlm dakapan aku! seronok lar tuu dah bantai sebungkus gula2 Fruit Plus!


Dlm pada aku sibuk memujuk si nabilah... ayah & PakNgah nyer dok sibuk layan tenet!


Hah! ni aksi dah berbaik ngan PakNgah dia... bercerita lar.. menyanyi lar... semuanyer dlm bahasa cina... almaklum lar sekolah di SJK (C)... mesti lar ckp cina berdepuh2 kann... Yg si PakNgah tu paham kerrr?? Layannnn yer larrr... huhuhuhu...


Dah penat2 buat performance tuk PakNgah dia.... masa tuk melayan si nabilah minum petang lak... *sian MIL aku.. tersepit kat tengah2 tuu... hehehe*


sedapnyer dia makan Bubur Pulut Hitam yg aku dtgkan Khas dari Ampang yerr.. hehhehe... dia makan ngan ais batu taww....


Biler perot dah kenyang.. maka apa lagi.... ZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzZZZZzzzzzz lar jawab nyer.....


tetiba jer si irfan pun balik dari sekolah! sekolah?? yea.. diaorg dah mulakan sekolah ganti di hujung minggu... diaorg 2 beradik nie sekolah cina... so tuk raya puasa akan dtg nie.. sekolah akan ditutup seminggu... so, from now diaorg dah siap2 ganti sekolah dah....


muka comot si irfan! nama cina... Muhaimin.... ermm.. jauh menyimpangnyer ngan Irfan!



lepas minum petang .... tiba masa tuk makan malam lak... Makan Malam?? kat luar tu nampak terang jer kan?? Yerr.. We ollzz makan malam awal.. elok wooo.. jaga kesihatan.. kami makan malam waktu tu tepat jam 7 mlm.. memang terang lagi waktu tuu....

MIL masak... ya allah.. sedap nyer.. walaupun lauk simple jek... ade sambal belacan (adelah wajib), masak daging kicap ala jawa (perrghhh memang sodap!), ngan sayur kacang buncis jer... Oh ya.. tak lupa begedil home made by MIL... aku tak penah wooo makan begedil sepanjang hidup aku.. tapi entah naper aku cam tak suka ngan begedil... tapi biler aku taste MIL buat hari tuu.. perghh.. terus dah tersuka lar pulak... yumm.. yumm...


Lihat lar... sehingga ke titisan terakhir tawww aku makan ... MIL aku suka tengok aku makan camnie... berbalooii dia masak katanyer! huhuhu... anyway, aku memang camnie.. ngan arwah mak pun aku akan makan camnie kalau lauk tu sedaapp sgtt... *tetiba lak rindu sgt ngan air tangan arwah mak.. :((*


Lepas makan malam... masa tuk Irfan ulang kaji pelajaran.. PakNgah ajar irfan... tau ker pakngah tu ckp cina??


Irfan lak ajar PakNgah... hahahaha. baru betol!



Khairol Anuar Junior & Senior....
*cuba carik part mana yg paling sama* huhuhu...


Tak lama lepas makan malam tuu... we ollzz pun beredar lar pulang...


adekah kami terus pulang? nantikan di next entry yer...

2 comments:

Hasra_Razali said...

Mak ai...seiras nyer muka Irfan & Nuar....:p
Cm kelakar la pulak kan, nama IRFAN dlm bahasa cina jadik MuHaimin...jauh bebenor..:-))

NeenaAnuar said...

Hasra:
haa.. seiras kann... pasal tu panggil junior & senior.. hehehe...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails