COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Saturday, June 6, 2009

Events & Activities

Sepanjang berada kat sana... masa berlalu ngan begitu pantass sekali... sekejapann jek rasanyer... cam tak cukup waktuuu... mana tak nyer... walaupun kami tak buat any aktivity2 yg keluar dari pulau tersebut like island hoping, touring & sebagainyer... tapi masa kami berdua habis begitu sahaja ngan aktivity2 berikut...

Bercanda di tepian pantaii..












Aktiviti merehatkan mindaaa dan menenangkan jiwaaaaaaaa.............








Melayani ikan2 di sekitar pulau tersebut... dari siang sampai lar ke malam...







Aktivity senamrobik.... seharussnyeee... sbb dah banyak sgt lemak terkumpul... dah tuuu asyik makan jek 24 jam tanpe henti kat sana.. sumernyer freee... so, belasah jek lar.. soooo... seharus lah aku melakukan aktiviti ini.....


laki ku memulakan nyer dulu...


kemudian di ikuti oleh ku....

wahhh.. semangat tol aku time nieee.... dah tuuuu.... dah berkurun2 lama nyer tak eksesiees camniee... fuhhh.... berpoloh2 makcik! phew!!




tapi besshhh arrrr dia punyer gym.... mengadap lautan yg terbentang luas! memang syiiiokkkk..... sooo.. mari kite lihat berapa kalori yg mampu aku bakar sekejapan ituuuu....




Yeaaa.. aku hanya mampu membakar kalori sebanyak 21 sahaja yeee.... wahh cam lar banyak sgtt... tapi ok lar... at least aku dah mampu bergerak sejauh 166 km meter ker meter aku pun tak pasti larr.. tapi dia tulis distance kat situ.....


then aku buat yg nie pulak....




nie tuk alat gym yg style berlari tuuu.... so, kite leh set apa yg kite nak target... kirenyer setinggi mana kah yg mampu kite daki... adekah setinggi tower of pissa saja? atau pun setinggi eiffel tower...... aku berasa bangga lar jugak sbb KLCC pun tersenarai kat situ... huhuhu....


Kat clubmed nieee.. pendek kata penuh gilerrzz arrr ngan aktivity... kalau agak2 kite boring.. tak der apa nak buat... diaorg memang dah sediakan aktiviti tuk kite... kirenyer setiap hari ... aktiviti kat resort nie padat lar... kite leh choosee sama ade nak joint atau tak jek!

kalau di siang hari.. antara aktivity2 yg diaorg adekan adelahh....



cam yg tertera kat board nie.. korang nampak ker?? kalau tak nampak.. aku bagi tau lar sikit2 antara aktivity nyer... acara berkayak lar... marathon lar... main guli pasir lar... pool polo lar... beach volley ball lar..... like that larr.. so, board nie diaorg letak kat luar velhi restaurant supaya sumer org leh nampak apakah aktivity yg diaorg organize setiap harii... so ikut kite lar kite nak joint atau tak.. tapi aku satu pun tak joint! hahaha.. tak der masa arrrr.... aku lebih suka free and easy jek bersama suami ku coz time is very da limited kannn..... soooo.... yg aku joint cuma yg belah malam jek.. seperti di bawah ini....


1st nite aku kat sana.. diaorg buat show bertemakan 60's , 70's & 80's

then... 2nd nite lak...

bertemakan Latino Show!


memang best giler arr show diaorg.... kiteorg amat teruja OK! something that very different.. aku nak terang kan camner kar show diaorg tuu agak susah.. unless korang tengok sendiri.. tapi banyak unsur2 kelakorr lar.. like stand up comedy pun adee..... memang puas hati... every nite diaorg nyer show lain2.. and diaorg nie berkerja almost 24 jam sehari tau... oh yaa kalu korang nak tauu.. yg buat performance tuuu sumernyer staffs2 clubmed tu jugak... siang diaorg jaga bahagian diaorg masing2 & malam diaorg sumer kene entertained guess yg adooooo..... aku memang selute arrr diaorg nieee... memang mempunyai ketahanan mental dan fizikal tol! kalau aku dah pengsan dah agak nyer ... dah tuu keje tanpa hentii!!

Then after da performance.. performance tu biasanyer akan bermula jam 9 malam waktu diaorg lar.. kalau time malaysia dah kol 12 tgh malam OK! so guess sumer dah tau.. lepas dinnerr.. terus jek proceed kat Iru Barr tengok performance kat situ... Then after performance tu abis dlm kol 10 mlm camtuhhh... terus staffs2 tu pegi ke main stage kat Iru Bar nieeee....




thennnn.... akan diadekan acara iniiii pulak!


acara tari menari....



staffs2 club med yg buat performance tadi tuu.... lepas jek abis show.. diaorg akan terus ke stage nieee... tuk lead all guess menari bersama2 diaorg.. time niee best sgtt.. tarian diaorg buat ala2 tarian pocho-pocho... korang nampak tak pak itamm kat situ??? berseri-seri dia aku tengok ngan suite putih cam gituuh! hhahaha...


aku pun tak ketinggalan menari bersama2... memang syok abis lar malam tuhhh....


lepas abiss staffs2 tu layan kiteorg... so dance floor pun open larr tuk kiteorg sumerrr for clubbing... wahhh.. clubbing gitu... tapi aku suka tempat niee.... clubbing di tepian pantai.. mana nak dpt kan malaysia.. hahahaha..

sakan akak menari ok!! wahhh dah lama tak cucukk langitt nieee....

nie aku menari ngan hubby ku.. harus lar kannn


then ngan minah nie lakk!



aksi ku bersama needjaa... org ramai dah tak der.. tapi kiteorg masih melayan diri sendiri... huhuhu.. tapi minah nie dasat dari aku ok.. aku dah serrende pun dia tak serenda2 lagiiii.. huhuhu...


Ohhhh yaaaa... ade satu lagi aktivity yg kiteorg sempat lakukannnn.... aktivitinyer adelahh...


Sailing! wahhh.. penuh aksi laki akuuu.... mcm lar dia bersailing atas lauuttt.... walhal atas darat jekk.. dah tuuuu.... tu jek yg sempat pun..lagi pun kiteorg saja nak merasa camner sailing atas darat.... hahahahhahaha.....


Actually banyak lagi activity2 lain yg dioffer oleh CLubMEd niee.. tapi kene bayar lewwww.... yg aku buat kat atas tuuu sumernyer freee yerrrr.... idak mengeluarkan cost langsung! tapi.. yg list kat bawah nie adelah aktivity yg perlu kite keluarkan sendiri... mooh kite lihat!

  • Robinson Tour by Seaplane........ berharga MRF (maldivian rufiya yerr.. info nie aku bagi kalau kot2 ade yg tak tau apa currency maldives nieee...) MRF4,800 = USD$376 = RM1,318 for 1 PERSON ONLY! SILA TAHU!! NAK TAU NAPER DIA MAHALL.. SEBABNYER INI...

nie lar seaplane nyerrr.. nama lain air taxi... aku tengok jer lewwww org yg pegi tour tuuu... kalau aku yg nak pegi... uuuuuiiiiiii.... mau aku harus jual bulu nieee... bulu apa???? bulu ayammmmm... jgn pikir lain yeerrr..... hehehehe...


sooo kalau naik air taxi tuu maka akan tiba lar kite ke tempat iniii........




CANTIKKKK KANNNNN???? ERRRMMMMM... MEMANG CANTIK BANGATTT... LELEHH AIR LIUR AKU TAWWW... GAMBAR NIE AKU AMIK DARI INTERNET....


  • Male Shoppingg..... bukan shopping lelaki bawak balik yerrr.. jgn salah pahammm.. kang korang ingat leh shopping jantanss lat kat sanaa.. satu hal lak... huhuhuhu... ingattt.. it's not male jantass.. but pronouce it as Maaa-Layyyy... OK!!

nie lar town Male'


sooo herrrrgenyerr bersamaan dgn MRF750 = USD$59 = RM206 per person jugak yerr.... tapi yg nie aku nak citer sikit.... ade satu family cina from malaysia lar.. diaorg plan nak gie lar town male nieee... coz nak tengok2 lar town dia & do some shopping.... then diaorg ajak lar kiteorg pegi sekali.... tapi kiteorg cam malas jek nak pegi.. sbb memang nak relax jek kat resort jek.. kalau nak gie town tour at least makan 1/2 day jugak larrr.... kiteorg pun just forget about it! then in da evening satu family cina terserempak ngan kiteorg kat Velhi restaurant during dinner... monncoonng jek aku tengok sekor-sekor... then diaorg citer lar.. "ishhh... not worth it lar... luckly u ollz tak pegi... such a waste of money..." aku tanyer lar nape? then diaorg ckp... " u know... we just went to such a small tiny little village... with a tiny little road... soo smalll... then they bought us to the 1 old mosque.. then went for shopping at a local market there... haiyoooo..... da mosque not as good as in malaysia larr.. in malaysia nicerrr... then shopping also very expensive! really not worth it larr" tuuuu diaaa... marah giler cina2 tuuu.. sian gak aku tengok ... dah depa 4 org.. RM800 dah terbang kat situ jek.. balik tak dpt apa2.. dlm hati aku... sib baik aku tak pegi... kalau takkk.. terbang RM400 duit aku.... huhuhu... cuma tu lar... biler dia ckp part masjid tuuu... aku nak jek ckp... "kat malaysia tu besar jek lebihhhh.. but belum tentu adoo org kat dlm nyerrr.... tapi yg kat maldives mana lar kite tauu.. walaupun nampak old & tradisional sikit masjid nyerrr (sorry aku tak dpt nak bagi gambar kat sini.. tapi aku ade tengok kat brochure waktu kat CLub MEd hari tuu), mungkin ramai org beribadat di dlm nyerr.." tapi aku tak salahkan lar cina2 tuuu... sbb pada diaorg maybe lagi besar masjid tuu... lagi bagus kotttt... haiii.. macam2!!

  • Submarine Tour ...... MRF1,700 = USD$133 = RM467 per personn... kalau ade yg tak tau apakah itu submarine.... tau kannn??? ia adelah kapal selammm.. wahhhh.. aku dah bukak kelas apa nieee?? kelas mengira?? dan jugak kelas geography?? hahaha.. apa2 je lar... sooo.. kapal selam nieee.... akan turun sedalam 40 meter ke dasar laut... then kite boleh lihat ikan & coral yg berwarna warni secara dekat.... dia more like scuba.. cumanyer kite dlm perut kapal then tak basah laaa.....

  • Deep Sea Fishing..... yg nie diaorg tak bagi harga... b'coz it is upon request... tapi aku rasa mesti mahal gak kott.... sebab korang tengok lar gambar ikan kat bawah nieee...
nie lar rupe ikan kalau balik dari deep sea fishing.. ikan nyer memang nampak deeep!! huhuhu...

Ohhhhhh... satt... satt.... satu lagi aktiviti aku yg aku buat... lupa nak hupload kat atas tadiiii... tak per lar ku ceritakan di sini saja lar....

Aktiviti bergambar.... dari siang sampai ke malam jugakkk...... apa lagi kalau bukan aktivity pebrate aku... kalau lar en. shah & pn. deyna adee... aku rasa gambar2 aku haruusss lebih menarikkk.. coz ade org tolong amikkan secara dekattt.... hehehehehe.. dan jugak harusss aku beli extra memory card... sah2 tak cukup nyerrr.... soooo aktivity nyer adelahhhh.... BERGAMBARRRR....




aksi siang...

&

nite scenery....


dlm banyak2 aktivity.... aktiviti nie lar yg paling dahsattt we ollllzzz laku kannnn....... memang banyak gilosss gambar kami.... almost 600 picture before edit buang mana yg tak nak... dah tuuu nie jek kenangan yg akan ku bawa pulang bersama kuuu kannnnn... so haruss larrrrr bergambar sakan... menadahh muka jekk lar kat matahari yg terik tuuuu... punyer lar kiteorg letih bergambar.. sampai kan hubby ku........


menguappppp tak heengattt nyerrr... sambil pegang tripod lagi... gambar nie aku amik kandid... kebetulan aku tengah dok pegang camera..... coz dia nak lipat tripod tuh after we ollz bergambarr... aku tengok dia menugapp teruss ku snap pic niee.. hahahaha...

weeeeiiiii... ok lar ... aku pun ngan ngantokk giler dah nieee... memang giler pun.. dha almost 2 pagi dah nie haaa... keh larrr... tengok si nuar menguap kat gambar tuuu... aku pun menguap sama... so u ollzzz.... kalu rasa tak boring.. nanti ku sambung cerita2 lain esok yerr... GOOD NITE!!!

6 comments:

Deqna said...

byk tul aktiviti ko yer... tapi aktiviti yg paling best haruslah bergambar.

Tapi kan aku rasa aktiviti bergambar ko jer dah bakar beratus kalari daripada aktiviti gym ko yg hanya burn 26 kalori...

sampai nguap nuar, tu menunjukkan memang keletihan tahap maksimum dah tu...penat duk ngusung tripod..hehehe

padat gak yer male city tu.. tapi aku pun setuju ngan ko kalau ke sana wat pe aku nak gi town tu, katanya nak berehat2 sajer wat pe nak cari penat ke sana yg penuh dengan kesesakan.

tapi aku memang tak dpt bygkan kalau kita berempat sekali ke sana, aku rasa kepenatan laki2 kita ganda 2 kali lar...hahaha

NeenaAnuar said...

Deqna:
hahahaha.... betol lar... aku pun tak terpikir gak tuu.... aku berjalan keliling satu pulau tuu tuk amik gambar.. memang sah2 byk dah kalori aku terbakar kannnnnnn...

ha'ah kannn... aku rasaaaa laki2 kite bukan nguap lagi dahhh... tapi pengsan terus kootttt... hehehehehehe.....

Suki Cida said...

u dengan nuar mmg best la... kena dan hrus ingat memori nikan... nanti tunjuk kat anak2 that mum and dad pasangan yang paling rmantis... uhuhuh... ni kena bagi zamani baca blog neena ni, bagi tahu kena romantika macam ni selalu... uhuhuh

NeenaAnuar said...

Suki Cida:
TQ... we all ade minat yg sama... alhamdulillah... tu yg leh buat apa pun sumernyer together2... & byk jugak lar memori leh dikumpul... huhuhu.....

Hasra_Razali said...

Ermm.....sungguh bahagia...mmg tul2 dapat release tention..!

NeenaAnuar said...

Hasra:
Yup! memang beshhh tempat niee... sgttt tenang & aman...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails