COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, June 23, 2009

DiSimpan 1 tahun


Citer nie cam dah basi sikit.. tapi tak per.. hari nie baru ade masa nak create entry...

Waktu nak beli tu... tengok punyer tengok sumer nyer tak tak sesuai ngan aku... tak tau lar naper.. ade tu yg aku berkenan sgtt.. tapi semuanyer cam besar kat bahagian dadaa... ermm.. amat lar bahaya OK! bukannyer tak leh nak di alter... tapi.. aku rasa tak syiok lar kalau beli baju nak alter2.. cam tak sedap pakai... pastu makan masa lak tu tuk diaorg buat alteration...

Punyer lar banyak kedai yg aku masuk.. lepas satu... satu... tapi tak der satu pun yg aku berkenan... dah tuu... sumernyer tak fit tuk body aku & jugak bersaiz amat besar.... aku nie suka sgt kalau baju yg fit2 kat body aku.. aku tak suka beli baju yg besar2 sgt... tapi for this outfit... memang aku dah aim tak nak amik yg berkaki besar bagak cam yg biasa org pakai tuu... aku nak carik yg berkaki kecikkk & tiruuss gituuu... alaaa... yg macam ala2 dlm filem bollywood tuuu...

Sampai lar kat satu kedai nie... banyak lar jugak choice yg cam aku nak carik sgt tuu.. cantik2 semua nyer... but biler try on me still tak berapa nak fit to my body.... aku puas dok belek membelek... ade yg aku sukaa.. but still besar at certain part.. sampai lar budak yg jaga tu kata.. memang semua costume nie custom made from India.. diaorg buat sumernyer 1 design & 1 peace.. and diaorg jugak buat saiz tuk org2 diaorg kat sana.... haaa... patot lar besar pun.. dah tentu2 org india nie bagak2 saiz badan diaorg kannn...

Tapi yg felikkss nyer tuu... waktu aku belek2 kat rak tiang besi yg diaorg gantung kat kedai tuu... leh aku tak perasaan kan satu baju nie yg amat larrrrrr sesuaiii ngan aku.... walhal aku dah belek sepanjang satu rod besi tuu.... ade lar about 10 pasang baju tergantung kat situ..& out of that 9 daripadanyer aku leh amik & tengok... but only to this 1 particular hanger yg aku tak amik tengok & lihat... boleh lakkkk aku overlooked gituuu...

Nak tau camner aku leh dpt tengok that 1 particular hanger yg aku missed out tuu?? Haaaaa..... it is b'coz of budak salesgirl tu yg bagi kat aku... agaknyer dia tengok aku dah bersungguh2 giler nak beli baju time tuuu but still tak dpt yg sesuai... so dia pun keluarkan lar baju yg dia sendiri sorokkan...


Nie lar budak sales girl yg entertained aku tu... Then korang nampak baju2 yg tergantung2 kat belakang kiteorg tuu... haa.. tu lar yg aku maksudkan ngan rod besi tadi... kan banyak baju tergantung kat dlm satu rod besi tuu...


Nak tau naper aku kata dia yg sorokkan.... memang betoll.. seyes.. dia yg sorokkan... dia sendiri yg bagi tau kat aku biler dia dah keluarkan baju tu dari rod besi tuu... rupa2nyer, budak salesgirl nie sendiri ade hati ngan baju tuu... dia sorokkan baju tu selama setahun OK ngan harapan tak der org beli baju tuu... nak tau baju apa... ala... baju apa lagi... baju nie lar...

baju yg dah sah menjadik milik aku....

Aku biler dia tunjuk kat aku baju tu... aku memang dah jatuh chintaa gilerr dah.. walaupun aku tak cuba lagi... but aku nyer instinct kuat mengatakan yg baju tu amat lar sesuai tuk aku... Then aku ckp lar ngan budak tuu...

Me : Ishh.. how come yer I boleh tak perasan baju nie ade kat sini.. ishh.. my eyes just overlooked!

Salesgirl : yeah.. I keep it for 1 year pluss sis... I suka sgt with this suit.. so.. that's why i sorok2 kat belah belakang sikit.. so that no body can see it....


Me : yeah.. memang pandai you sorok.. seriously I memang tak perasan langsung till u take it out... Errmmm.. Butt... kenapa you simpan baju nie for 1 year? you suka ngan baju nie or something wrong with this costume?


Salesgirl : No lar sis... I sukaaaaa sgt with this suit... memang minat abis...


Me : (aku ngan penuh rasa hairan)... errmmm.. but why did u keep it.. since u like it.. u should buy it...

Salesgirl : (ngan senyuman yg penuh makna)... I suka... but I know .. it wont be really nice on me...


Me : you penah try on you tak? then macam mana you tau it doesn't fit you...
Ishh.. aku nie nak beli ker atau nak bagi dia yg beli kan... hehehehe.. tak de lar.. aku just nak tau naper baju nie di simpan sungguh special sekali sampai 1 tahun kann.. lama tuu..

Salesgirl : I tak pernah try... but I know it doesn't look nice on me...


Me : than what makes you keep this suit for 1 year plus?


Salesgirl : coz I simply loves da design... da colour... and also da cutting...


Me : ooohhh.. ok.. me too.. I memang really adore this suit.. memang I dah lama sgt nak kan baju like this.. dah lama sgt I look for this type of suit but now only baru jumpa.. itu pun you yg bagi to me.. if not... mesti I tak jumpa jugak kannn... butt... are you ok if I buy this suit since u have keep it so long?


Salesgirl : (ngan senyuman penuh makna)... It's ok sis... since I tengok you memang bersungguh2 nak beli constume nie... that's why I bagi you jugak... coz i know it will fits you very well....


Me : ohhhh... girl! you're sooo sweett dear.... memang nak jadik rezeki I lar niee.... But.. again.. wanted to ask you something... why from da begining waktu I carik2 baju tadi you tak tunjuk terus this suit? you still tak rasa nak let go this suit is it?


Salesgirl : (senyummm lagii...) I thought u will find something else which is better than this.. but since I see you tak jumpa lagi da best costume that fits you... then only I can imagine how nice it's gonna to be if you put this suit on you... that's why end up I feel happy to give this suit to you....


Me : (terkedu seketika!!) ohh... TQ.. TQ.. dear... u are really sweet!


Maka.. aku pun try lar baju ituuu.... memang sedap sungguh biler pakai.. rasa selasa jek.. tak yah buat alteration... and ternyata budak salesgirl tu pun puas hati biler tengok aku pakai baju tu....

Salesgirl : wow.. it was really nice on you!.. kalau I pakai belum tentu it will looks nice..


Me : (kembang seketika.. hehehee) eh.. how do u know u won't looks nice? coz u tak cuba lagi kann?


Salesgirl : yeah.. i know.. it won't... coz I rendah.. you tinggi.. seluar tuu memang sesuai for you...


Me : Oh ye ker... ermmmm.... (rasa bersalah pun ade gak dlm hati... :( coz budak tu memang suka sgt ngan baju niee.. tapi nak wat camner... dah memang nak jadik rezeki aku kannn...)


Sooooo... aku pun tak melepaskan peluang tuk beli baju tuu.. kebetulan pulak tengah on sales waktu tu.. dpt lar 20% discount.. oh ya.. kalau ade yg tak tau.. baju2 yg ala bollywood niee.. amat lar mahal OK... walhal kat india murah giler jek.. tapi biler dah bawak sini... terusss mendadak naik harga nyer.. biasa lar kann.. tax of gomen! Apa pun.. aku amat gumbira ngan baju yg aku beli nie....


Nie merupakan first baju punjub yg aku ade... before this tak pernah ade pun... yg aku ade hanya satu lenggaa jek for indian costume... itu pun dah lama giler dah.... Maka jgn lar ade yg terkejutt atau terkujat kalau tengok lepas2 nie aku asyik pakai baju punjub biru nie jek berulang2 kali for my indian function yerrr... cozz aku bukannyer kerap ade function2 yg memerlukan aku dress in indian code niee.. it's only once in da while.. so.. takkan lar aku nak asyik beli baju baru jek kannn.. harus aku belasah baju nie puas2 gak since aku dah melabur hampir RM250 only for this punjub suit! huhuhu....

Bagi melengkapkan pakaian bollywood aku tuu... harus ade constume jewellery kannn.. so aku beli sekali gus kat kedai tuu.. nama kedai tu TBC tawww.. ia terletak kat Semua House & Briekfields.. wah promote dah niee.. tapi memang best kedai nie.. collection dia cantik2..



Nie lar costume jewellery nyer.. Bangles kiri & kanan... Bangles nie bukan yg biasa2 punyer tau.. dia ade byk ranking.. and bangles niee.. yg paling mahal nyer.. hehehe.. sajork nak memuaskan hati sendiri.. sbb cantik sgtt bangles niee... since aku nak beli sekali jer pun kan.. so harus lar aku amik yg betol2 puas hati... nanti esok2 leh pakai ngan costume yg lelain pulak.. oh ya... also da Pottu kat dahi aku tuu.. tu pun kire costume jewellery gaks... and yg tu tak der lar mahal pun... murah jek..

Oh yaa.. aku jugak beli kasut yg khas tuk baju nieee...

kasut yg ala2 bollywoood jugak..

Itu lar cerita disebalik baju aku niee.. walaupun dah 1 tahun dok terperuk kat kedai tuu.. tapi tak per.. coz pada aku.. aku puas hati sgt.. aku dah check baju tu elok lagi.. tak der cacat celanyer... memang dah nak jadik rezeki aku pun gamaknyer.. thanks a lot to that salesgirl.. tak ingat apa nama dia.. but she's soo sweett....

Cuma ade satu jer lagi skg nie yg aku belum penah cuba pakai... SARI! aku memang dah lama gile teringin nak pakai sari.. so harap2 ade lar occassion lepas nie yg memboleh kan aku tuk pakai sari... harus aku pegi kedai nie balik & jumpa budak nie balik.. mana tau kot2 ade yg dia smipan lebih 3 tahun ker.. and makin cantik biler lagi lama dia simpan kat kedai dia tuu.. ahaks! apa pun.. tunggu lar sajork kemunculan aku nanti ngan gaya SARI yer... biler kah itu?? entah.. aku pun tak tau biler.. biler ade nanti.. harus aku share ngan korang yerr! Adios!!

12 comments:

Deqna said...

memang ok sgt baju tu ngan ko..
lama tul budak sales girl tu simpan yer...tapi yg bagusnya sorang pun tak pernah perasan baju tu yer..

ko nak pakai sari? Menarik dowh.. kalau ko pakai yg 'steng' lagi kelass tau...

Suki Cida said...

mmg kena la... sejibik kajol la neena!

Marlia said...

cantik sgt baju ko tu... selain sari apa pakai yg ada dgn skirt tu pun cantik... apa ek nama dia? lenga ek? kalau hilang perut2 aku nih confirm aku cari gak .. ahaks

NeenaAnuar said...

Deqna:
tu lar yg aku pun pelik giler.. sampaikan tak der sorang pun perasan akan baju tuh! memang dah nak jadik rezeki aku lar tu kot... hehehe...

haaaaa.... memang menjadik idaman aku tuk pakai yg 'steng' tu... tapiii... apakah Bay-Bee ku memberi kebenaran?? huhuhu...

NeenaAnuar said...

Suki Cida:
hehehehehe.. TQ dear! *blushing*

Liea:
ha'ah Lengga yg blouse & skirt tuh... hehehe.. leh liea... ko beli jek.. confirm cantikss! :)

mama-syira said...

memandangkan aku peminat kaler BLUE, baju tu sangat cantik pada pandangan mata aku. cantek ah. oohh dan baju tu pun sangat 'kena' pada ko.

nasazfrog... said...

boleh tahan harga dia kan.. tu ingat nak buat 1 baju raya guna kain cmtu,, agak2 cantik kan ekk,, teringin sangat,, hihihihi.. nanti la kita cuba riki kat kedai tu.. :)

oppss u pakai baju tu cantik sgt,, bdn slim mmg pakai apa pun kena.. :)

NeenaAnuar said...

nasazfrog:
Thanks dear for dropping your comment here...

boleh rasanyer.. u boleh buat baju raya.. mesti cantik... nanti jgn lupa share kat blog yek! :)

Tqqqq dearrr!! *blushing* *blushing* ;)

B. Arafia said...

see, this is why I'm so happy to have indian blood. :p we look good in saree(s) and baju kurung :P

Suraya said...

alalalalalala cantiinyer... tetibe i pun teringin nak pakai baju camni, tapi ada size ke utk badan dinasour i ni?? hahahaha

NeenaAnuar said...

Balqies:
you have an indian blood too??? errmm... how come I didn't know that.... ermmm....
hahaa.. yeah.. agredd with u! :)

B. Arafia said...

well Pakistani lol (:

my mom's chinese :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails