COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Saturday, June 6, 2009

Food @ Maldives

Pasal makannnnnn.... errmmmm... secara general nyer apa yg leh aku katakan... edible jek lar... tak der lar sesedap mana punnnn...... takat org kata leh makan jer larr... actually aku tak happy sgt about da food there... presentation jek lawa nak mamposss... tapi rasa out! tak berapa sedap larr... maybe cara masakan diaorg camtuh ker aku pun tak tau larr.... tapi memang banyak varieties larr... jom tengok apa yg sempat aku rakamkan kat restaurant2 kat sana....

Fruits



apa yg aku amik tuuu??



nie haaa... chili sugar... first time lar aku makan bende nie.. dia memang khas makan ngan buah2an jek.... kire cam cicah kuah rojak arrr..... dia di buat dari cili kering yg di kisar halus.. then, ade rasa manis2 .... sedap larr.. sememangnyer menjadik citarasa aku.... sbb pedasssss kan.... tak sangka makan buah ngan cili yg rasa pedass tu sedap... huhuhuhu....


Pastry & Dessert










kek jek sampai 3 jenis dlm satu hari....


aiskrim adelah menu tetap kiteorg setiap hariii... harussss!!! pencuci mulut yg wajib lar kirenyer.. dah tuu.. dia punyer topping tu macam2 tawww... geram aku tengok..... kacang sumer yg mahal2 .... kacang badam.. hazel... gajus.... and banyak lagi larr...


Sea Food


ni tempat makan2 ala2 shushi yg chef nie akan served... sorry aku tak makan shushi.. tapi ikan tu memang nampak fresshh arrr.. dia kata ikan tuna maldives tuuu....


yg warna merah tu ikan red snapper... sedap ikan tuuu.... ikan2 yg nie diaorg buat sebagai hiasan jek.. kat blah sana tu sikit baru diaorg served ikan yg dah siap masak... so, ikan yg lagi 2 tuuu aku tak tau lar ikan jenis apaa.....


tapi aku like frust jugak lar.. sepanjang kat sana aku tak jumpa langsung seafood lain selain dari ikan.... macam sotong ker.. udang kerr.. ketam kerr... yg aku dpt makan hanya red snapper tuuu ngan ikan local tuna.. ishhh.. memang aku frust lar ngan food dia kat sini... takkan lar tempat island yg terkenal ngan seafood leh tak served seafood.... dia dok bantai bagi kiteorg makan ayam & daging... bosan tauu.. Eeelloooo!! aku pegi sana nak makan seafood larr... kalau takat aku gie sana nak makan daging baik aku dok sini jek makan... bodoss ar clubmed nieee.. tapi tu lar kan... dlm sesuatu perkara tuu tak semuanyer indahhh... tak semuanyer 100% akan jadi perfect.. so dlm pada aku rasa tempat tu amat cantik dan indah... still ade bende yg kurengg kat situuu... pada aku yg kureengg tu adelah dari segi makanannyerr!!

sooo.. sepanjang kat sana kalau korang nak tau aku makan kat mana.... nie antara restaurant2 yg ade kat sana....


Velhi Restaurant for Breakfast, Lunch & Dinner



malam nie special sikit kat Velhi.... tema malam tuu all white.. then diaorg setting ala2 romantik dinner larrr.. so tuk couple leh enter to this romantic corner... coz setting dia amat berbeza... dan amat romantisss.. aku leh rasa keromatikkan ituu yerrr... :)


Kandu Restaurant



Kandu Restaurant nie tuk late breakfast, snakking & late dinner... incase lar kalau kite terlepas waktu nak makan pagi, tengahari & makan malam... so, kite leh pegi ke kandu restaurant tuk having kite punyer late breakfast, snakking -dia served after 2PM sampai 4PM jek... biasanyer kat Kandu nie dia bagi makanan yg simple2 jek lar... kalau time breakfast, dia just bagi buah, roti & cereal jek.... cam aku pegi on last day aku kat sana.. sempat lar aku merasa breakfast kat kandu nie sbb we olllz bangun lambat.....


Iru Bar




Iru Bar nie dia bukak time malam jek... coz kat situ kat tempat diaorg buat life performance malam2... so kirenyer sambil tengok performance.. kite leh minum2 larrr... cam2 jenis air lar ade.. air kencing syaitan dah sememang2 nyer ade leww... hehehehe.... ok lar.. diaorg still served juices... so kiteorg dok bantai minum juice jek lar...


Sunset Bar




Sunset Bar nie dia bukak khas tuk org tengok sunset lar.. tapi dia still bukak from morning till nite... org sentiasa leh minum lar kat situ... oh yaa.... makan minum memang dah termasuk dlm package kite tawww.... so minum lar berapa kali nak minum... no limitsssss.....

Oohhh yaaa.... kat sunset bar nie jugak location for barbeque lunch.... barbeque lunch nie diaorg tak buat tiap2 hari taaww.. dia on selected days jek... pengurusan clubmed yg akan tentukan hari apa yg diaorg nak buat BBQ lunch tuuu.... so, ok jugak lar we ollz dpt merasa BBQ lunch tuuuu....



lakiku tengah memilih BBQ food...

TAPIIIIIIIII............. TETAP TAAK DER SEAFOOD!! BENGANG TOL LAR!!!!

yg adooo.. ayam, daging & ikan tuna jugakkkkk!!!



nie jek lar yg kami makan.. ok larr.. nak wat camner kann.. cam aku ckp tadi.. tak semestinyer sume nak perfect kannnn.... tapi aku rasa pengurusan clubmed kene amik berat tentang hal nie.. coz dah tentu2 nama pun BBQ .... mesti lar nak kene ade varities kannnnn.... but anyway, kiteorg still enjoy coz kiteorg dpt menikmati hidangan BBQ tuuu di kawasan yg menarik seperti ini......






memang indah tempat niee.. lupa kejap aku pasal tak der seafood tuuuu.... hehehehhee....


Oh yaa.... about this thing... aku rasa felikkss jerr tawww bile aku ade kat meja makan kat restaurant kat sana..... cuba perhatikan gambar kat bawah niee...


apa yg kurang??? perasan takkk??? kalau ade yg tak perasan... meh aku bagi tau... Sudu makan tak derr.... boleh? yg dia bagi... 2 garfu , 2 pisau & 1 sudu teh..... aku memula tu ingat diaorg nie salah set table ker... then aku tinjau meja org lain... pun sama jugak setting up nyerrrr.... then biar kan jer larr... tapi aku pikir gak kalau lar aku nak makan.... takkan aku nak makan ngan sudu teh tuuu.... kalau aku makan jugak.. sah2 org akan kata aku ni no table mannes kann... then mungkin jugak kalau aku makan guna sudu kecik tu jugak... sah2 perot aku dah kenyang dulu sebelum sempat aku abis makan.... lambat sgttt kan... sbb sudu kecik.... ishh.. memang pelik lar.... diaorg memang tak der sudu besar kat situ... rupe2 nyer ... org putih nyer stail makan.. makan ngan garfuu laaaa.... isshhh.. mengong... aku pun kene lar ngan ngan garfu.. perghh.. leh tahan siksanyerr... lambat lar nak abis nasi....



yg nieee.... makanan typical maldivian food.... nasi dia macam pulut.. tapi penuh lemak... cam nasi lemak pun ade.. tapi nie lagi berlemak... banyak tol santan nyer.. then lembik lak tuuuu... aku suka sgt masakan maldives niee.. coz diaorg nyer lauk sumernyer spicy2... sampaikan ade like chili paste .. perrghh... power arr dia punyer masakan... memang aku leh duduk sana nampak gayanyerr.. hehehhe.. tapi food dia diaorg served sekali jek sepanjang aku duduk kat sana.... frust tol larrrr...

OK... berjumpa lagi di lain entry... mesti korang heran kan... biler lar nak abis citer si neena nieee... bosan yek??? kalau bosan.. tak per lar.. korang jgn baca keh!!! TTTAaaaaaa........

6 comments:

Deqna said...

makan pakai garpu...lambat lah camtu.. kalau aku kalau dah lapar sangat mau pakai tangan jer kaedahnya..hehe

tapi memang peliklah tempat dah memang byk ikan, tapi boleh seafood derang kureng nak served. mungkin derang nak pelihara ikan, udang segala yg ada kat situ...

gula cili... camnelah agaknya yer rasanya yer..

Suki Cida said...

tu maknanya suruh pakai tangan... compom mat salleh kat situ tercengang badak... wakakakak

NeenaAnuar said...

Deqna:
haa tuh lar.. memang pelik makan nasi pakai garpuuu... apakah?? memang aku dah ingat jek nak pakai tangan.... tapi dok tengok kiri kanan depan belakang sumernyer dok pakai garpu... aku pun nak merasa lar camner agaknyer makan ngan garpu... Ok lar.. not bad! hehehehehe... cuba ko try... memang menguji kesabaran ko nak makan keh! hik.. hik...

haaaa... mungkin lar kot... nak pelihara lar sgtt kannnn.... huhuhu...

Suki Cida:
haaa.. tu lar.. memang compom lar diaorg pandang aku nie cam sakai lar agaknyer... hehehehe...

Hasra_Razali said...

Dorang tak sempat nk tangkap udang,ketam smua tu kot...ikan dorang bela kt dlm kolam dah...hehehe

NeenaAnuar said...

Hasra:
huhuhuhu... maybe lar kot... tapi apa pun... amat lar tak patot!

Izyan Helmi said...

sis,

ayam daging kat club med maldives ni halal ke eah?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails