COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, June 9, 2009

People Won't Get Angry for No Reason!!

Kannnn... aku dah kata jgn bagi aku marah OK!! kalau aku dah "Merah" tuuuu... memang nahas lar jadiknyer!

Memang aku hangin satu badan hari nie.... actually dah beberapa hari dah bende nie... tapi aku masih lagi bersabar dan bersabar... dah lama pun aku bersabar sebenarnyer.... tapi hari nie baru nak meletop!!! Naper lar manusia2 ini tetap ngan perangai pentingkan diri sendiri dan suka mencarik salah org lain saja? apa salah aku? tak cukup lagi ker ngan apa yg aku dah buat? apa lagi yg diaorg nak dari aku? aku merasakan seperti mereka mengambil kesempatan atas kebaikan yg aku lakukan selama ini... :((

Biler aku suruh ckp apa dan kat mana salah aku... naaahhhhh! tak leh lak nak ckp apa salah aku.. tapi mereka hanya menggunakan alasan2 lain yg tak berapa nak logik tuk menjadikan itu sebagai satu isu tuk menyatakan aku selalu mengungkit ngan apa yg telah aku lakukannn.... setiap apa yg aku katakan kepada mereka... mereka ambil dari sudut yg amattt negative..... yeahhh... kamu tak berada didlm kasut aku!! sememangnyer tak der sapa yg akan tahu apa yg aku rasa.. melainkan kamu dan kamu duduk dlm kasut aku... baru korang tau apa yg aku rasa!!

aku bukan suruh kamu2 buat apa yg aku buat... tapi pikirlah!!! dah lar tak buat apa2... pastu nak questioning org punyer urusan lar pulak! kurang ajar ker tak kurang ajar tuu??? pastu nak jugak tak puas hati ngan aku just b'coz aku menerangkan & menyatakan apa yg BENAR kpd mereka... & mereka sememangnyer terasa ngan apa yg aku kata kan kpd mereka... jadik apa lagi yg mereka hendak berdebat ngan aku????? of course!! tak der apa yg bleh mereka katakan pada ku... melainkan hanya cuba memutar belit cerita ngan menyatakan ketidakpuasan hati mereka kepada aku tanpa memberi alasan yg kukuh!!

bonggok! ade otak pikir.. tuhan bagi kite akal suruh kite berpikir.... tapi kalau kite tak nak gunakan akal kite tu sebaik mungkin.... jgn lar nak salahkan org lain pulak ...dah awk yg bodoh tak nak gunakan akal tuk berpikir... apa yg baik & apa yg buruk!! kalau dah tak buat apa2 tuuu... boleh diam tak?? ikut jek apa org ckp!! nie tak... dah lar tak menabur budi... buat taik lagi ade! kalau aku ckp.. korang tak suka.. pastu nak kata aku dok mencanang yg aku mengungkit apa yg aku dah buat! pale hotak korang arrr!! abih tuu... korang nak aku jadik pak turut korang arrr?? I just have to keep quiet & jadik like org bodoh is it?? ikut jek apa yg korang ckp? then aku lak tak leh nak bukak mulut & ckp apa2 ngan korang??

Hello!! ko pandai sakit kan hati org kann.. then bile aku ckpkan apa yg betol kat korang... korang terus terasa & tak suka yek??? haaa naaaaaaaaaaaaahhhh rasakan ko!!! Soooo.. tolong jgn nak sakit hati ngan apa yg aku ckp ngan korang tuh sbb itu lar hakikatnyer... pasal tu korang marah ngan aku biler aku ckp camtuh... kaannnn??? tu lar aku kata dah berkali2... pikir... kalau ko dlm kasut aku... apa ko rasa kalau ade org lain buat kat korang cam apa yg korang buat kat aku niee... time tu baru ko tau apa yg aku ckpkan tuu sumernyer betol! jgn lar hanya mementing kan diri sendiri.. jgn hanya pandai memberi alasan! kalau ko ade 10000 alasan... aku pun boleh nak bagi beriibuuuuuuuuu ribuuuuuuu kali ganda alasan OK!

kalau ko rasa aku mengungkit... itu ko yg rasa! apa aku leh buat kalau ko yg rasa camtuh.. tapi hakikatnyer ko pikir tak naper aku ckp camtuh... org bodoh jek yg berckp tanpe berpikir... and aku rasa korang tergolong dlm golongan2 ini lar yg tak berpikir sebelum berckp! korang hanye pikirkan masalah korang ... macam lar org lain nie sumer tak der masalah! again.. think.. think and think!!!

org yg ade lagi banyak commitment pun leh jalan kan tanggungjawab diaorg sebaik mungkin! inikan korang yg tak der tanggungjawab sebanyak mana pun!! tapi dok mencanang as tho korang lar org yg paling sibuk kat dunia niee.. ingat!! kalau ko rasa ko dah teruk sgt kononnyer... tapi percaya lar bahawa ade org lain yg lagi teruk dari korang lar! so jgn lar memberi alasan yg tak munah sabah OK!!

actually aku tak paham ngan diaorg nie.. apa sebenarnyer yg diaorg nak dari aku hah?? dah aku katakan dulu.... aku memang dah tak peduli ngan korang lagi dah... korang buat ker tak buat ker.... tu tak der kene mengenakan ngan aku lagi dah.. aku memang dah redha... biler kata kalau aku dah redha tuu... maknenyer aku menerima semuanyer.... ade ker since ever since aku kaco korang & tanyer @ persoalkan naper korang tak buat camnie.... naper korang tak buat camtuuuu??? ade??? dulu dulu mungkin ade... but nowadays mana ade lagi kann!!! jgn nak menipu OK!! Tapi... korang yg dah melebih2 ngan aku.... mentang2 aku diam... ikutkan jek rentak korang.. korang ingat aku leh terima jek segala percakapan korang?? walaupun korang ckp bende yg salah... still aku kene kata OK ngna korang?? camtuh?? tak der maknenyer OK!!! korang sapa aku nak kene ikut ckp korang! kalau korang tu buat bende yg betol dari apa yg aku buat.. tak per lar jugak.. leh lar aku jadikkan contoh.. nie tak... dah lar masing2 ke laut... dok sibuk nak berdebate ngan aku lak!

That's why i've said that i've changed! At leasttt... aku berubah OK.. dari korang tuuu... tak berubah2 langsung! apa kejadah nyer itu semua???? Coz aku redha ngan apa yg korang buat lar aku tak ckp banyak dah since da last incident... aku berserah pada Allah jek! biar lar DIA yg membalasnyer kalau betol perbuatan korang tu salah.... Coz just 1 thing I would like to remind you guys... WHAT COMES AROUND GOES AROUND!! soooo ingat... jgn ingat segala perbuatan korang skg nie tak berbalas... aku pasti & yakin... ianyer akan berbalas jugak satu hari nanti.... and now pun aku dah nampak dah sikit2 actually....

Aku bukan nak riak @ takbur... tapi aku nak korang pikir lar balik... sapa yg selalu bawak masalah & sapa jugak yg sentiasa bermasalah... pernah tak anda2 semua terpikir... kenapa anda2 berada dlm keadaan tersebut! jgn hanya nak menuding jari pada org lain atas apa yg anda2 lalui.. kerana sesungguhnyer anda2 yg memilih jalan tersebut.... dan juga jgn lupa.. naper anda2 semua berada dlm keadaan itu?? kerana anda tidak pernah mendapat keberkatan!! pikirkan! pikirkan apa yg telah anda2 lakukan selama ini... dan pikirkan mengapa kehidupan kalian sebegitu... Allah tak zalim pada hamba nyer melainkan kite sendiri yg menzalimi diri sendiri...

I've changed a lot! Try not to be veryyy hot tempared! BUT!! I have my limits in being patient... Jgn lar sebab aku mendiam kan diri selama hari nie.... korang leh take advantange on me sesuka hati korang yek! dah lama giler aku bersabar ngan korang! semamang nyer korang kurang ajar lar!! tu jek yg boleh aku katakan kat sini! ("korang" kat sini tak der kene mengena ngan korang2 yg berblogging OK!)

First of all aku memang tak nak marah2 camnie! but as a human being... aku rasa selembut mana pun seseorang hamba Allah tuuu... pasti mereka pun ade tahap2 kesabaran mereka kannn... jadi apatah lagi aku yg sememangnyer ade hot temper history in my life.... Yea aku tau... amarah itu hanya lah mengikut perangai syaitan.... but again.. i'm not angel! i'm just a normal human being with feelings! I've tried not to get angry.. but again... I just Can't helped it lar for this time!!

But now I feels much much better... maybe after praying and put some doa to Allah.... "ya allah... ko berikan lar hamba mu ini kekuatan... aku anggap ini semua ujian dari mu ya allah... sesungguhnya engkau lebih mengetahui atas apa yg berlaku ini.. pasti akan ade hikmah nyerrr"

I think they are playing with fire!! Please!! Don't taxxxx me too much! I had enough of you "people"!!

5 comments:

B. Arafia said...

Kak neena, seriously not worth it getting all worked out. You don't need an influx of b*tches in your life.

they can say what they want, do whatever they want but you have a choice of ignoring them.

I don't have a clue in what your going through but I guess that's life. and at least you have a wonderful husband and family and friends :D

Deqna said...

cool yer neena.. aku tau sekang mesti ko dah cool dah....

yea what comes around goes around....

just remember.. setiap kebaikan yg kita lakukan ada balasannya dan begitu juga sebaliknya..

NeenaAnuar said...

Balqies:
yeahh.. u're rite... TQqq dear!

Deqna:
hehehee.. dah cool dah nie pun... sejukk jek rasa pagi niee... huhuhuhu...

yeap! masanyer akan tiba dan biar lar masa yg menentukan nyer jua..... Thanks again fren!! ;))

Suki Cida said...

erk apa kes ni???? sabar ok... tak semua org faham kita...so org2 gini boleh jalan ;)

NeenaAnuar said...

Suki Cida:
camtuh lar kesnye cida... kalau boleh memang nak reveal jek sapakah mereka2 ini.. huhuhu... tapi coz i masih waras.. so abaikan jek lar....

ha'ah... memang dah takmo layan lagi dah... biarlar masa jer yg menentukannyer... anyway, thanks yeah!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails