COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Sunday, April 4, 2010

Hentikanlah Kepura-puraan Itu!


Aku tak paham sungguh ngan sesetengah manusia nowadays! Berpewatakkan muslimah konon! bertudung! sembahyang bukan main show off lagik! tapi hakikatnyer dia lah orangnyer yg dok menabur fitnah sana sini! suke sgt menghasut org lain! aktiviti mengumpat apatah lagi! memang dah sebati sgt dlm diri dia! and yg lagi best biler ramai yg suke geng up ngan org2 camgini.. oh ya! aku rasa sbb mereka2 nie pun 2 x 5 jerk ngan org2 jenis syaiton nie! pasai tu diaorg leh geng up! :p


Aku memang sedih biler pikirkan hal nie... apa maknanyer bertudung biler mulut.. perangai & hati budi ko macam SETAN?? sesungguhnyer ko telah pun mencemarkan perwatakkan seseorang muslimah! Org kata.. ibarat ko telanjang gak lah! sbb apa pun yg Allah pandang adelah hati & perbuatan kite! bukan kepura-puraan munafik ko tuh! sila2 lah bertobat!!


jeling!
Hey! Please bear in your mind that I know what you did behind me! Beware & Watch Out!!

p/s: no offence pada mereka yg bertudung! cuma apa yg menjadik kesedihan aku biler ade sesetengah manusia munafik nie yg berselindung disebalik imej baik2 demi menyembunyikan perangai SETAN diaorg tu! "kerana nila setitik.. rosak susu sebelanga!"

34 comments:

eqbalzack said...

hoho....abg eq bley buat novel pasal manusia mcm ni neena..

kalau nak letak gambor dia pun bley...cuma sabar je...

p/s: sebab tu abg eq ambik study leave 2 tahun....nak tgk muka dia kat opis pun nak muntah!

Mimy Hamid said...

macam2 hal manusia skrang kan...cool sabar okeh..

sisdee said...

memang selalu jumpa dgn mnusia sperti ini...

wat malu kaum jek :(

mrs.ecam said...

alahai spe la yg fitnah ko 2 nokkk....cilikn jek molot die...wat malu kaum wanita jek....tp ermm nk buek camno...dlm dunia nie mcm2 leh jd kn...xpela sabo jela bnyk2...doa org yg teraniya 2 kn makbul.....amin

suezensuzanna said...

erm...sebab nila setitik..rosak susu sebelanga:D

SURIA AMANDA said...

mak aii..betul2 punya marah ni sis..x yah pi jauh la..dekat opis Lisa ni bersepah kak..Bos pun takut nak complain...bengong...munafik semua tuh...

Nor Aishah said...

sabarlah neena.. lumrah hidup memang mcm tu.. diorang perasan apa yg kita lakukan.. tapi kesilapan sendiri diabaikan...

L@n@ said...

masa i keje dulu .. org2 mcm nilah penuh kat opis tuh .. i mmg x campur ... lantaklah diorg nak kata i nih bagus ke berlagak ke .. asalkan i tak kacau org & taknak tanggung dosa.. butakan mata pekakkan telinga .. sentiasa pikir .. allah sentiasa bersama org yg teraniaya..

eynda said...

Macam2 manusia dlm dunia ni...semoga kita tak tergolong dlm golongan macam ni...

Lady of Leisure said...

sabar neena... kadang org kata rambut sama hitam tapi hati lain2... dalam ramai2 manusian ni, macam2 ragam ada kan...

POSH76 said...

i ni hari2 dok mengadap manusia yg ala2 muslimah kunun2nya tapi disebalik tu Allah saja yg maha mengetahui....pandai manusia la ni asal pakai tudung tu semuanya baik...entah dia pakai tudung sbb nak coverline...fesyen ke apa ker...wallhualam..tu sbb kalu nak pakai...pakai betul2..huhu

mrs.hanibunny said...

tak semua manusia sama... and mulut org takkan berhenti dr berkata ikut apa diorg suke... cheer up darling... biarkan mulut mereka berkata2... ok..

hahah aku cakap org kena aku sendiri naik angin... hehehe

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

memang penuh dengan entry emo jerk nie..heheheh..sabar k sis..biasa la tue manusia..kadang2 berselindung jerk di sebalik perwatakan tue...sabar k..

ina mail said...

neena, semalam akak baru terkena.dorang nak musuh sesama jiran , akak tak pedulik,janji akak baik ngan semua org.akak minta kebenaran nak ambik daun pandan. jiran sebelah tu siap naik motor jeling tajam kat akak ye sambil gumpat ngan kawan dia. apa kena pulak dia ni, ko musuh sorang jelah, ngan akak pun dia marah tegur org tu. tapi jelas org tu ketua wanita muslimah kat kawasan akak tau. kawang kwang.cam mana tu

Ms AiReEn MoHd said...

ko daring sape lak ni...hhuhuhu sabo babe....

sipisenan said...

stuju tu kak.. kadang2 stgh2 org ni, kat mulut x pernah lekang sebut.. masyallah, subhanallah.. tp bile nk wt keje, x pnh wt.. menyusahkan lab partner terutame nye.. bukan nk mengutuk ea, rumate saye da pnh kne ngn org cmni... bile disuruh wt keje part die, buat lmbt.. dan x betul pon ape yg die wat tu.. sbb die la lagging keje2 org laen..menyusahkan org.. bgus ke cmtu... huhuk...(ter emo lak..)

Vee Violet ~vLockheart~ said...

sukenye pic you yang nie...
=)
lawa... :)

NeenaAnuar said...

Abg EQ:
betoi tu abg eq! kalau ikutkan hati kite nie macam2 kite leh buat kann... cuma banyakkan bersabar jek lah gamak nyer! huhuhu..

NeenaAnuar said...

SisDee:
betoi tu sis... :(

NeenaAnuar said...

Mimy:
yea... sabar separuh dari imannnn... ;)

NeenaAnuar said...

ecam:
hurmm.. kalu ikutkan aku bukan nak cilikan mulut atas jerk.. ngan mulut2 bawah dia pun aku nak cilikan sekali... wakakakaka... betoi tu beb... mudah mudahan doa itu termakbul jua... aminnn..

NeenaAnuar said...

SueZen:
exactly! ;)

NeenaAnuar said...

Amanda:
memang merata rata org camgini kite leh jumpa kan! ;)

NeenaAnuar said...

Aishah:
betol tu sis... diri sendiri tak cermin kannn...

NeenaAnuar said...

L@N@:
exactly dear! I really agreed with you and memang itupun yg I amalkann... :D

NeenaAnuar said...

Kak Eynda:
insyallah kak... :)

NeenaAnuar said...

Lady:
yeaa... agree with you lady... ;)

NeenaAnuar said...

POSH:
totally agreed with you dear! munafik tak bertempat!

NeenaAnuar said...

HaniBunny:
hehehe.. thanks for support dear! ;)

NeenaAnuar said...

Purplelicious:
yeaa... thanks babe! :)

NeenaAnuar said...

Kak Ina:
hohohoho... memang saiko punyer orang kannn... tak per kak.. yg penting kite dah mintak kebenaran.. and kite tak munafikk kannn.. :)

NeenaAnuar said...

Aireen:
daringg kat org2 senggall kat luar tu hah! hehehehe...

NeenaAnuar said...

sipisenan:
hihihi.. tak per.. sama2 kite emo dik! :D

NeenaAnuar said...

Vee:
thanks darling! :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails