COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, January 24, 2011

U & iPhone!


Citer basi tahun lepas lagik! huhuhu... belasah.. basi tak basi.. aku citer gak! :p

Pada hari genapnye 5 tahun usia perkahwinan kami... 19hb Nov 2010... kami berdua sama-sama pi shopping talipong baru! huhuhu.....

DSC_0704 copy
@ Maxis KLCC!

DSC_0702 copy
Bangga menjadik costumer pertama @ Maxis KLCC! :p
Ok... kan pada hari anniversary tuu we ollzz pergi short holiday kat Felda Residence Hot Spring Sungai Kelah kan? haa... kalau nak tahu....Sebelum we ollzzz bertolak ke sana... we both pepagi butaaa dah terconggookk kat pintu Maxis KLCC tu tau!  yerrr... seawall pukul 7 pagi okkkkkkkk... itu pun org dah berduyun-duyunn manusiaaa yg dah que up tuk nak dptkan Iphone 4 nie!  aku ingatkan aku lah org yg paling awal and takde sapa yg nak dtg awal2 di hari bekerja tuu... rupenyer nan hado!  keje tak keje.. semua pakat serbu pintu Maxis in order tuk dpt kan phone yg sangatt panassssssssss dipasaran skg nie!

Tapi ramai2 pun sib baik lah aku berada dlm que yg nombor 1... fuhh.. lega!  if not mau petang baru selesai buat urusan pembelian... serious weii... aku merupakan customer pertama yg purchase Iphone seawal kol 8:30 pagi... end up selesai segala urusan pembelian & activation pada kol 11:30 pagi... so bayangkan lah org yg dpt nombor dah lewat2 tuu... mauu kol 3-4 petang baru selesai!

DSC_0705 copy
Kenal tak mamat sebelah en. teman tu?  hehehe.. kebetulan we ollzz terserempak ngan client kiteorg yg NIE waktu nak beli Iphone... dia nak belikan Iphone as a birthday gift utk tunang dia yg skg nie dah pun menjadik isteri terchinta dia... :)
Seriously aku tengok org cam nak gilerr membeli Iphone nie!  mula2 memang gilerr vaviss punyer tak pahamm.. apa lah hebat bebenorr sampai org berduyunn-duyunnn nak dptkan Iphone nie!  hebat sangatt kahh??? tapi sebelum beli memang terasa jugak lah kott kehebatan nyer.. sbb nyer... setiap kali pegi tanyer ade stock ke tak... memang sentiasa jerk Maxis ckp abis stock... nan ado stock.. kene tunggu lagi seminggu dua.. kalau nak booking mau makan bulan lak tu! so kirenyer phone nie like first come first serve basis!  Wooooooo... then baru lah aku tahu.. nape tiap2 hari aku tengok kat Maxis KLCC tu dari pepagi butaaa org dah terconggookk... sanggup que panjang berjela-jela.. just utk dptkan Iphone yg smartttt bangat nie!  Tiap2 hari Maxis tak keluarkan banyak stock.... per day maybe dlm tak sampai 100 units pun kott... sampai ade customer yg aku jumpa sampai sanggup datang tiap2 hari just tuk dptkan Iphone... kesiannn lak aku tengok.. dia dtg lambat... pasal tu lah tak dpt.. tiap2 hari pun dtg lambat... cuba dtg cam kiteorg nie yg pepagi butaa dah terpacul kat depan pintu Maxis yg belum pun dibuka lagi.. haaa... insyallah leh dapat! hehehe.. But by now rasanyer dah takde masalah lah kot utk dptkan Iphone 4 nie... waktu awal2 dulu jerk dia macam goreng pisang panas.. so tu yg bukan main hebatt tuuuu....

Ok... chop! chop!  actually aku nak habaqq niee... plan asalnyerr... seriously aku tak terpikir even terlintas yg aku nak dptkan Iphone utk diri aku sendiri... org yg beria-ia sejak dari awal nak kan phone nie adelah en. teman!! dia memang dah lama aimm nakkan phone nie since dari Iphone 3Gs lagi.. tapi aku jerk yg dok hold on kat dia.. tak mo kasik dia bazir duit kat phone.. coz waktu tu dia baru jerk beli phone LG time tu... tapi by the time Iphone 4 nie keluar.. phone LG dia tu pun cam dah lamaa dah dia pakai.. about a few years.. so cam aku pun tak kisah lah kalau dia nak tukar phone.. and aku plak tak terpikir nak tukar phone coz aku sendiri baru jerk setahun pakai HTC Diamond 2...

So apakah yg telah membuatkan aku memiliki Iphone 4 nie jugak??  Ateeeerrrrrr.... kan ke aku dah kene rompak di awal bulan November hari tuu... waimaaaa harus lah my HTC Diamond 2 tu dah arwah dahhh...sedey.. sobb.. soobb.. actually aku masih sayangg kan phone HTC aku tu.. memang aku takde niat pun nak tukar ke Iphone coz pada aku biarlah en. teman sorang pakai udah lerr...  tapi itulah.. dah tak menjadik rezeki aku tuk pakai HTC phone tu lelama... walaupun HTC phone tu tak hebat mana kalau nak dicomparekan ngan Iphone nie.. but still aku sangat2 sayang kan phone tu coz ade sentimental value disitu...

Maka... biler phone dah kene rompak... still aku nak kene beli phone baru gak kan? dah alang2 nak beli baru... waimaaaa... iphongg terusss lah yg aku tujuuuu... ngagagaga... En. teman kata kat aku apa tau... "ok la tu... ade hikmah disebalik kejadian rompakan tu kannn... tak pasal2 you pun dpt Iphongg!!"  bluekkkkk!!! :p

Kalau dipikirkan balik memang lah cam leh dikatakan hikmah.... ye lah... kalau tak pasal kene rompak hari tu.. confirm aku tak merasa pakai Iphone... en. teman jerk laa yg akan pakai... aku tompang gitu2 dah lerr... tapi itu tak bermakna aku suke kene rompakkkkkkk okkkkkkkkk..... trauma dia sampai ke hari nie masih terasa tauu... huhuhu.....

Ok lah... so kirenyer memang aku & en. teman telah ditakdirkan sama2 sehati sejiwa dlm apa jua perkara... sampaikan phone pun nak be together2.... hehehehe.....

DSC_0484 copy
U & I~Phone!

DSC_0485 copy
aku memilih housing berwarna purple & en. teman memilih warna hitam!
Memang terrrrasa sangatt advance biler dpt pakai smart phone camgini...  segala2nyer advance belaka... ianyer tersangatttt lah friendly user... sangat mudah dipahami... tak yah baca manual pun boleh paham... pendek kata.. memang serba serbi di hujung jari anda... features2 dia memang sangat menarikk... with the LED screen.. pergghh.. gambo yg tak lawa pun leh jadik lawooooo..... tang applications dia tak yah ckp lah... memang sangat2 canggih lah pada aku... now baru aku tahu naper org giler2 nakkan smart phone camgini... huhuhu.... bak org kata.. Tak Kenal Maka Tak Chinta kannn??? ngagagagaga... :p

Ok... mungkin ade org ingat applications2 kat Iphone nie banyak cam games.. movie.. lagu jerk kan.. tapi ternyata tidak yer... banyakk gilerr applications2 yg berguna boleh kite muat turun kat Iphone nie sebenarnyer.. cam contoh... kalau nak booking flight ticket... ko leh connected direct ke MAS or Air Asia... then kalau dari segi social networking nie tak yah ckp lah.. like Facebook, Twitter, YM dan macam2 lagi leh jerk di download.. and features dia sangat2 mudah utk di handle... then sistem GPS pun boleh didownload.. Google Map pun boleh.. ish.. macam2 lah... owh yaa.. dlm pada tu... dari sudut ugama pun ianyer sangat berguna tau... kite leh download alQibla.. application nie bagus... kat mana pun kite berada.. kite leh tahu the actual time masuk waktu sembahyang.. siap dengan compass nyer sekali utk lihat arah kiblat... and then tiap kali masuk waktu dia akan notify kite... then ade gak application iQuran.... banyak surah2 yg boleh kite baca disitu.. in case kalau outstation ke apa ke... rasanye lebih mudah ngan adenyer application secara mobile nie....

Rite.. nie aku ade rakamkan gambaran sebenar Iphone 4 utk tatapan korang... so enjoy the video keh! ;)



So sapa2 yg nak beli phone baru.. memang aku recommend Iphone nie kat korang!  confirm korang tak nyesal biler dah memiliki nyer! hehehehehee....  Btw, in case ade yg ingat Iphone nie adelah hadiah bersempena anniversary kami... owhh.. tidakk.. tidakkkkk sama sekali... nie masing2 beli sebagai hadiah buat diri masing2... en. teman dah setahun awall dpt hadiah dari aku kannn... so anniversary hari tu .. memang nan ado hadiah utk dia... tapi aku dah dpt dah hadiah dari dia.. tapi aku lom cerita lagi kat sini kann... ermmm... entah lah... rasa2 cammm.... errmm... sedih lak nak bercerita tentang hadiah tuu! ^_^

27 comments:

ratusiput said...

aku mmg surrender bab2 gadget ni.aku manusia plg mls nk explore.sampaikan mp3 nk masuk lagu pun aku tggu cik kitol balik.lgla plak nk pakai hp canggih2 ni...silap2 nk tulis msj pun kang terkial2 cari.ehehe..hp skang E72 pun dh dkt stahun aku pakai...just guna utk call n mesej je.terer n jakun tak..???ekeke..

-anidaothman- said...

WAH iPHONE...best nie...
SEHATI SEJIWA laa akak bedua nie..best..........

idam gak nie nak pakai menda alah nie....hekhekhekhek

shuhadah Zainol said...

wow.... best !! tp, iphong mahal..huhuhuhu...

shuhadah Zainol said...

suka pic kiss2 tu... sgt kreatif..:)

Softtouch [Hanim] said...

bestnya neena ada iphone 4...tahniah tahniah..bila lah sy nk merasa nie...

BabiesMom said...

wah2 warna PURPLE ../. adehhhhhh tak tahan tngok.. bak sini kat wina.. wina kasi 30posen ahahahha.. lawa ar pon akak.. nanak.. ekekekke... jeles nieeeeeee PURPLEEEEEEEEEE

Marlia said...

suka and romantik! aku pun nak iphone jugak tapi Mr.H kata sabo dulu, hp yang ada baru pakai (baru 5 bulan) last-last mek dpt ipod touch jek! suka lagi! LOL

nasaoji said...

suker iPhone jugek..dgn sgala function!..nak2 amat smooth bila d-slide-kan..snap gambo pun..perrrhhh...tapi, tak leh share ngn anpon lelain paling ralat..Apple agak kedekut..hehe...

Queen said...

alaa..citerla..citerla..hehehehee....

tapikan neena..iphone 4 tu lebih berharga kalau neena hadiahkan kat nik satoo..muehehehhehheehe

Lia said...

kreatif pic tu.. sweet2...

Anis Azalea said...

gambar kau dgr nuar tebaik..weeeeeeeeeeeee...
aku punya phone esok umur dia 4 tahun.sekian terima kasih.

Lady of Leisure said...

yeayyy dapat iphone 4 bestnya... hehe..iphone best kan neena, once dah pakai iphone mesti akan stick dengan iphone.. :)

NeenaAnuar said...

ratusiput:
hehehe... aku dulu2 pun malas beb.. pakai HTC pun cam tak banyak explore.. tapi skg tidak lagi... itulah penangan iPHong! huhuhu....

NeenaAnuar said...

aNida:
insyallah dear.. akak doakan satu hari nanti nida leh pakai phone nie yerr! :D

NeenaAnuar said...

Shu:
errmm... tak dinafikan lah.. tapi berbaloi and worth the amount actually... :)

NeenaAnuar said...

Shu:
hehehe.. tq darling! muahh... muaahhss!!

NeenaAnuar said...

Softtouch [Hanim]:
insyallah satu hari nanti tak mustahil you can have it dear! :)

NeenaAnuar said...

lady XOXO:
hehehe... kamoo pun peminat fanatikk pepel yerk? thanks dear! :D

NeenaAnuar said...

Liea:
hehe.. ok la tu... takpe.. lepas nie confirm leh dpt iphong niee.. :D

NeenaAnuar said...

nasaoji:
hahaha... tu lah pasal.. apple memang kederekkk!

NeenaAnuar said...

Queen:
muahahahahhaaa.... terlebih bernas idea nik nie tawww!!

NeenaAnuar said...

Lia:
thanks dearrr... :D

NeenaAnuar said...

Eri-chan:
hahaha... thanks beb! :D

Mimy Hamid said...

hikmah hilang HTC dpt iphone..caya laaaaa....canggihhh wooooo

sW33tdARLiNG said...

dear, me mmg takleh nak beli handphone baru sbb takleh nak let go my N97 ni.. tak lakuuu....! so pakai je laaa apa yg ada
sw33tdarling.com

Deqna said...

kreatiflah wallpaper i-pong korang tu... cute...

cikbedahlaser said...

waaa semakin membuak lak rasa nye nk pakai iphone... dr mule kenal hp..smpi skrg..asyik pakai hp org je.. org tukar hp..bg sy...asal tukar bg sy... dr abah..smpi la ke suami sy.. sama je..


sweet je gmbr kapel kt atas tu.. heheheheh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails