COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, January 26, 2011

Axis SOHU & Residence Dah Boleh Duduk... Biler Laaa Pulak Axis Crown Nak Siap Ni!


Wow! dah lama giler tak update about our dwelling kan?  last update pun last year bulan 5 kalau tak salah... errrmm... ye lah.. rumah masih on construction... apalah sangat yg boleh aku update.. kalau update pun takat dpt lihat makin lama makin meninggi jerk building Axis Crown tu! huhuhu..

Tapi since nie dah hampir 8 bulan aku tak update apa2 pasal rumah ku syurgaku Axis Crown Condo tuu... so hari nie meh nak update sikit.... actually takde apa pun yg menarik... just over the weekend baru nie... aku saja lalu & singgah sat kat umah aku utk amik picture terkini....

DSC_0504 copy
Pandangan dari MRR2!  Seriously skg nie umah aku adelah bangunan yg tertinggi disekitar kawasan Ampang!

DSC_0510 copy
anak panah putih menunjukkan lokasi rumah aku secara lebih kurang laa....  bak kata org putih.. Approximately! :D

DSC_0514 copy
Wah! Subway sudah bukak lah kat Axis Atrium! nak diet senang nie... hehehe...
So far itu jerk la updatenyer... apa yg boleh aku nampak... around 85% dah siap laa.. now dlm process finishing jerk... building nampak cam dah di cat.. cuma kain 'lampin' dia jerk yg belum ditanggalkan... hehehe...  yang benor nyer.. aku tak sabauuuu nak tunggu kain 'lampin' tu ditanggalkan sepenuhnya!! huhuhu... tiap2 hari balik dlm LRT.. mesti dok tinjauuu.. dah bukak belum.. dah bukak belum... at last dpt lah jugak tengok biler sebahagian sarung 'lampin' dibahagian punggunggg umah nie terbukak....

DSC_0516 copy
nie dibahagian belakang... rumah2 belah nie mengadap view area Pandan Indah & LRT station... view nie tak berapa nak best... pasal tu aku amik view yg mengadapp KLCC! :p
Haiii... tak sabarnye lah nak tunggu umah aku tu di'bogel'kan sepenuhnyer!  Cepattt laaa siappppp umah kuuuuuuuu... haih!  penattt tauu dok menunggu niee... ikut perjanjian S&P.. kunci patot diserahkan pada owner bulan 5 tahun lepas!  tapi nie dah delay 8 bulan dah nie... adusssss... sabarr jerk lah kann.. nak wat camne.. ini lah dugaan kalau beli umah dlm pembinaan nie.. but apa pun aku still bersyukur coz developer umah aku nie takde lah main2.. risau gak kalau kene umah terbengkalai terus ker.. fuhh.. memang scarryy laa... utang ngan bank tetap kene bayar... tapi umah tak dapat2... memang sadiss kalau kene camgitu...

Anyway... since dah overdue 8 bulan nie.. kalau ikutkan S&P agreement... kalau developer tak dpt nak serahkan kunci mengikut perjanjian.. diaorg kene bayar balik ganti rugi pada setiap owner... so now aku tak tahu lah ganti rugi macam mana yg pihak developer nak kasik nanti... so just wait and see lah till the time come!  harap2 berbaloi lah pampasan yg nakdiberikan tu nanti... yelah.. teruk taww skg aku dah lah bayar sewa umah.. and then bayar umah nie kat bank dah full tau.. cam dah duduk sana dahh... *nanges*

Takpe la... aku setia menanti... harap harap... by this year dpt lah aku pindah ke umah aku sendiri nie...  dah tak larat nak keluar duit sewa umah for no reason.. ibarat cam aku leh duduk sebuah umah banglo dah kekdah nyer biler bayar 2 umah sekali gus nie... huhuhuhu....  hari tu aku ade call developer.. tanyer biler expected umah nie leh siap sepenuhnya.. katanyer paling lambat pun bulan 5.. paling awal bulan 3... nak tunggu dptkan CF paling lama pun 2 bulan... so waimaaa.... memang lambat lagi lah aku leh masuk umah aku nie.. tu belum masuk tempoh nak wat renovation & pindah randah lagi tu... hadoii.. *nanges sekuat hati lagik*

DSC_0521 copy
Sempat berhenti sat kat entrance Axis SOHU & Residence!  Seronokk la diaorg dah duduk dah pun kat umah masing2...

DSC_0523 copy
Kunon2 nak masuk lah kat area lobby Axis SOHU & Residence nie... sekali.. terlupa plakkk.....

DSC_0524 copy
Memang kat area lobby ade security daaaaa... hanya owner yg ade pass jerk boleh masuk dan access melalui pintu nie... btw, sekali pandang cam office pun ade kan? hikk.. hikkkss.. :D
Esok2.. umah aku pun camgini jugak... akan ade lobby with security access.... tak sabar plak nak tengok camne rupe my lobby tu nanti.. isk! semuanyer tak sabar lahh.. :p

35 comments:

shuhadah Zainol said...

wah...shu yg baca ni pon x sabar...hehehe...

Anonymous said...

wah! seronoknye nak masuk umah baru.. :D

MiYOKO SuKi said...

bestnye, sis neena...da ada umah br kann...sure tak sabo2 nk dok situu...

i wish i can buy one...dlm mimpi kott...

ratusiput said...

mmg kena alert skit ngan developer ni beb.jgn bg muka...dorang mmg suke lencong2 ni...ehehe...standby $$$ bebanyak pasni utk umah baru beb... :)

Dee said...

cantiknya rumah neena..lum siap tp leh imagine..nti buat housewarming ajak eh..hahaha..x malew..

InaAchik said...

jgn kata ko... aku pon x sabor nk labuhkn montot lepak mkn eskrem BR kat balkoni umah ko sambil tgk klcc... hehehee

Queen said...

santeeekkk.....paling best...santai2 je bolehturun mall dekat bawah..hehehe

Alida Ali said...

Selalu lalu sini sbb umah BIL umah teres depan tu...

matahati-aishahazhar said...

mmg cantik.. ala2 dok obersea gitu..

-anidaothman- said...

wowwww weeee.....tudia SINGGAHSANA cikpuan neena anuar bakal nak siap dah..

pasni leh g singgah umah akak ...sambil makan suBway hehehehhe

akak chantiknyaa.......

NIDA Tumpang gumBira....hoyeh...hoyeh...hoyeh

eLLy said...

cantikkk ... mesti ade pool =)
akak nie suka pool walaupun tak pandai berenang ;p

Mimy Hamid said...

aku lalu nak ke ampang nampak bangunan ni automatik terus teringat ko neena...sat kan penangan korang..hehe

Deqna said...

wow.. dah nak siap dah rmh ko nie... opismet aku pun beli rmh kat situ gak.. jgn2 korang berjiran.. ko tingkat bape?

NeenaAnuar said...

Shu:
hehehe... jom sama2 kite bersabarr! :D

NeenaAnuar said...

makdara TERdiva:
huhuhu.. tu lah tuuu... :D

NeenaAnuar said...

MiYOKO:
tu lahh.. memang tak sabarr giler nak pindah! hehehe..

insyallah dear.. akan ade rezeki you nanti... the time will come.. don't worry yeah! ;)

NeenaAnuar said...

ratusiput:
yup! sib baik lah dpt developer yg tak mengong.. kalau tak mampuihh aku.. huhu.. tu lah beb.. seriau betoi biler mengenangkan simbol $$$$$$$$$$$$ niee....

NeenaAnuar said...

Dee:
thanks sis! owh insyallah... kalau ade rezeki harus nak invite semuanyaa... :D

NeenaAnuar said...

Iena:
hahaha... sabarrr.. simpan montot ko yg montokk tuuu dulu wat masa nie.. sampai masa nanti.. kite lepaksssssss! ;D

NeenaAnuar said...

Queen:
hehehe... tu arr.. en. teman kata.. nanti turun ngan kain pelekat jerk! ceaa.. velagakk lak mamat tu! hahaha...

NeenaAnuar said...

Alida:
owh ye ker.. ok.. nanti me dah pindah... leh singggah yeK! :D

NeenaAnuar said...

rATu kEBaYA:
hohoho.. obersea ka kak? no laa.. biasa2 jerk... btw thanks yeah! ;)

NeenaAnuar said...

aNida:
TQ so muchh dear! boleh jerk nak maii.. kalau turun KL.. jgn lupa singgah naaaa... :D

NeenaAnuar said...

eLLy:
ade pool kakk.. ok.. nanti dtg lah berPOOL dirumah neena yer.. :D

NeenaAnuar said...

Mimy:
hahaha.. thanks beb.. memang dah jadik cam satu lambangg peringatann gitu kann.. :D

NeenaAnuar said...

Deqna:
oh yaa... ko penah bagi tahu kat aku dulu.. aku tingkat 14.. kawan ko tingkat berapa lak?

Bitt (double IS) said...

best dpt suasana baru...doakan semuanya berjalan lancar to u neena..axis ramai yg cousin kat sinun..ahehehhe nanti p umah derang bleh singgah umah u...akekkekee ;)

Anis Azalea said...

tunggu house warming..
dah dekat ngan umah aku ni...nganganganga

sW33tdARLiNG said...

syioknyaaaa tgk rumah orang cantik2... nak beli sendiri tak mampuuuuu booeh tumpang gembira je laaaa
sw33tdarling.com

cikbedahlaser said...

sabar...sabar....
kami pon tgh bersabar tgu dpt kunci nih.. aritu siap kuar kat metro lg.. penduduk cakap SPNB tipu...

kami baru beli..takde la rsa lama sgt tgu.. ade yg beli dr 2008... lg teruk dorg mengamuk.. uhuhuh

NeenaAnuar said...

Bitt:
owh really?? ok.. nanti kalau mai Axis jgn lupa singgah umah I okkk! btw thanks dear! ;)

NeenaAnuar said...

Eri-chan:
hehehe.. insyallahh kalau ade rezeki nanti... :D

NeenaAnuar said...

sW33tdARLiNG:
insyallah dear... satu hari nanti pasti akan ade ur rezeki utk beli umah sendiri.. cam I ni pun like terjebakk jerk...

NeenaAnuar said...

cikbedahlaser:
adoiiiiiiiii... kes2 camgini yg wat i seriauu giler nie.. huhuhu...

Unknown said...

Salam, Need to know when your bought the unit from Axis crown, was there a column stating the maintenance fees?? I call up developer last week, they said 0.385 cent per sqft.
so for smallest unit tu 890sqft pun kena bayar rm 330. Please let me know bout ur S&P details about the unit

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails