COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, October 11, 2010

Nie Lah Menu Limited Edition Tu!


Ceh!  Cam kereta @ perfume lah pulak siap ade limited2 edition! hahaha...

DSC_1186 copy
Nie lah menu limited edition yg aku sajikan khas buat kengkawan yg hadir malam tu....
Ok.. nak tau naper ianyer limited edition?  first of all... aku memang tak larat nak masak banyak rendang ayam mak kite tuu...  memang dari awal aku dah niat nak masak jugak rendang tu utk dijamukan pada kengkawan yg dtg beraya umah aku hari tu.... tak banyak sikit pun jadik lah!  tapi biler check kerisik dlm fridge, tengok ngam2 jerk tuk masak sekor ayam... ikutkan hati memang aku nak masak 2 ekor lah at least since member pun ramai... tapi serious aku tak larat nak buat kerisik lagi... coz my main menu on that day adelah mee hoon sup kann.. so buat rendang nie pun just org kata main rasa rasa jerk laa... hehehe...

Aku memang tak jamu rendang ayam nie pada my family members yg datang pada tengahari.. coz diaorg semua dah makan dah pada minggu pertama hari raya... that's why aku keep this rendang specially for my frens malam tu... bukan kedekut.. tapi kalau ade org nak tolong gorengkan kerisik (at least 5 bijik kelapa), basuhkan ayam sampai 5 ekor & jugak buatkan cili boh tuk aku.... memang confirm aku leh jerk masakkan ayam rendang tu secara pukal!  hehehe... itulah yg penah aku ckp dulu.. masak rendang is very easy! but the things that you need to prepare adelah bende yg membuatkan anda terbantut nak masak ayam rendang dlm kuantiti yg banyak! :D

DSC_1183 copy
Lee antara org pertama yg serbu my rendang! dan dia jugak lah yg paling takot nak makan ayam yg di 'peram' olehku! ahaks!! :p
Aku keluarkan rendang ayam nie biler semua org dah makan main menu dulu... and also semua 20 org kengkawan ade time tu.. senang sekali harung.. aku siap buat announcement lagi hari tu kat diaorg semua... "kengkawannnn.... rendang ayam nie veryy the limited edition.... quantity pun limited gak... coz saya tak larat nak masak banyak2... so sapa nak rasa rendang nie cepat2 serbu yer... siapa cepat dia dapat... kalau ade yg tak dpt rasa nanti.. jgn salah kan I taw! hahaha"

Giler jujurrr tuan rumah kannn.... hehehe.. jgn risau aku sememangnye seorang yg jujur! bukan nak masuk bakul angkat sendiri.. tapi itulah hakikatnyer! :p  sebab aku tahu kalau aku tak keluarkan secara serentak waktu semua org ade... maybe I would being unfair to certain people! but seriously aku bernasib baik gak lah coz all my fren ade at the same time... so tak de lah ade yg dah balik dulu and tak sempat nak jamah rendang nie.. and also alhamdulillah... 1 ekor ayam nie just nice for all of them... thanks jugak kat kengkawan yg amalkan concept 'sikit sama sikit... banyak sama banyak'... really love all of you guyss!!

DSC_1184 copy
Ehem.. ehem.... 2nd round nampak... sesungguhnya En. Rosli kite nie tidak dpt menafikan lagi kesedapan rendang ayam aku tu! kwangg.. kwangg.. kwanggg... :p
Selain rendang ayam.. aku jamukan jugak kuah kacang dan nasik impit bersama... eh! sebut pasal kuah kacang.. alamak aku tak blog out pun lagi pasal kuah kacang resipi mak aku tu kann.. ermm. tak pelah.. dah abis raya dah pun... nak citer pun dah basi coz tak der sapa dah nak masak kuah kacang time nie.. hehehe.. takpe... aku simpan entry tu tak raya tahun depan lak yek! :p 

Ckp pasal nasik impit lak.. aku beli ketupat nona yg ready made tu jerk!  aku sebenarnyer berhempas pulas gak laa carik daun ketupat tuk dihidangkan pada kengkawan hari tu... coz aku sendiri sebenarnya tak suke makan nasik impit.. so that's why aku cuba gak carik daun ketupat nak masak laa ketupat sendiri kengkononnyer... tapi dah puas aku round kat pasar tani bagaii... memang tak jual dah daun ketupat nie lepas2 raya... isk! tensi aku tensii tau! tapi ade org kata kalau nak daun ketupat lepas raya leh jerk cuba carik kat pasar pudu or pasar borong chow kit or selayang!  errkkkK!! tu yg tak sanggup tuu! huhuhu.... :p

DSC_1244 copy
Alhamdulillahhh... .licinnn rendang aku! :D
Ade gak yg request next time buat lebih sikit rendang nie... insyallah.. boleh jerk.. provided korang semua berkampung ngan aku tuk potong bawang.. serai.. bla.. bla... blaa..., buat kerisik, basuh ayam dan blend cili...  time tu aku masak 10 ekor ayam pun boleh rasanya! ahakss!!!  Btw, sorry sesangat pada kengkawann yg terpaksa makan rendang nie secara catuan... kalau ade kudrat next time.. insyallah will try to cook more than this! :D


22 comments:

BabiesMom said...

mak ai lincin rendang tue.. perghhhhh sure MARVELOUS.. ehehhe comei ar budak isap putng yg atas tue.. ehehhe

Rinna said...

Wahhh caya laa laku yer..rendang Neena.. alhamdullillah..kiranya semua merasa laa yer.. :)

Anonymous said...

salam.

wah..nasi himpit dan rendang...bestnya.

mohon izin follow ur blog

-anidaothman- said...

wah licin abeh rendang akak....saheh sedap nieh....
saya nampak ada budak isap putinglaa comeilaa dia......

Dee said...

mesti sedaplah ni..kalo x, xkan smpi simpan n skali kuar..licin terus..hahaha..

oshinz said...

berpeluh nak buat kerisik!! haha. nampak sedap. terliur la pulak.

mrs.ecam said...

vahh wat open house ek...xpe...biar sikit dr x dpt rs langsung...heeeee

mizzura said...

walaupun baru je habis syawal dah rindukan semula ketupat rendang...adoii..

Pepel BoNda AmaNi said...

wah licin hoke..harus la sedap kan....huhuhu xdapat nak merasa.... :(

Ann Ishak said...

huhuhu sedehhhh tak dapat rasa...look deliciousss

NeenaAnuar said...

lady XOXO:
hehehe.. owh.. tu anak Lee & Za... baby darwisy! :D

NeenaAnuar said...

Rinna:
alhamdulillah siss... mula2 tu risau gak in case tak cukup.. but syukur sgt.. semua nyer dpt merasa gak akhirnyer! :D

NeenaAnuar said...

sekamar rindu:
salam... thanks for visiting and following my blog! :D

NeenaAnuar said...

NiD:
sedap ker idak tu kene tanyer mereka yg makan! hehehe... owh tu baby darwisy.. dia memang cute cam sinchan! ahaks!!

NeenaAnuar said...

Dee:
hehehehe... alhamdulillahhh... :D

NeenaAnuar said...

0sh!Nz d' sen0r!ta:
haa.. tu lah pasal.. buat kerisik yg tak tahann tu kan! :D

NeenaAnuar said...

ecam:
hehehe.. tu lah tuuu! ngee... :D

NeenaAnuar said...

mizzura:
betoi2.. me too! rasa cam nak makannn jerk lagi! huhuhu..

NeenaAnuar said...

PuRpLeLiCiOUs:
alololo.. cian toi sis nie.. takpe.. next time okk.. insyallah akan ade rezeki sis nanti! :D

InaAchik said...

rendang mak kite mmg terbaekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!

Unknown said...

cayaloh mesti shedap nie hehe

Mimy Hamid said...

rendang mak kite itewww sedap wlaupun makan di hening malam...series beb..kitaplan buat together gether aku sokong sgttt

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails