COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, October 7, 2010

Glamour Raya @ Teratak NeenaAnuar! (Part 1)


Dalam minggu ke-3 Syawal... aku ngan en. teman decide nak buat jamuan hari raya utk our both family members... since my dad & sisters nak dtg beraya... so aku pun pikir2 balik baik sekaligus kan jerk terus ngan menjemput our immediate family members ... then sempat lagi sambung berpikir... hehehe... dah alang2 aku masak utk family members... baik aku sekali gus kan jugak dgn menjemput teman-teman...

Tapi seriously aku takde lah buat concept open house punnn!  kalau nak buat open house.. aku tak leh masak sendiri.. confirm kene wat catering sebab aku tak mampu nak masak tuk jemputan yg lebih dari 50 org... sedangkan jemputan tuk immediate family members & kengkawannn nie pun dah dekat 40 org tau...  itu pun dah rasa nak melecetttt seluruh anggota badan! hehehe... but seriously it was fun biler masak sendiri! kepuasan tahap maximaaa walaupun kepenatann maximaaa yg melanda diri! :D

Ok... jemputan aku bermula dari sessi tengahari... which all family members jerk yg datang... then sessi belah lewat petang hingga ke malam... baru lah my frenss datang ke rumah... ok in this part 1 aku story for session belah tenghari dulu yek!

Menu utama yang aku sedia dan sajikan adelah mee hoon sup!  hehehe.. sapa yg dah lama follow blog aku mesti tahu.. tahun lepas pun my main menu adelah mee hoon sup!  rasanyer mee hoon sup nie akan jadik menu wajib aku tiap2 tahun kotttttt.... dah jadik trademark gituuuuu.... hahaha...

DSC_1162 copy
Ni lah Sup Ayam yg aku masak pada malam sebelum jamuan diadakan...
Tapi kat gambar tu nampak 2 periuk jerk kan? but actually total aku masak 4 periuk tauu tuk 40 org jemputan.... fuh! sib baik lah en. teman ade... dia lah yg menemankan aku sepanjang aku berkungfu di dapur.... banyak yg dia tolong aku.. as usual... potong bawang... basuh ayam.. dan macam2 lagi lah... memang sesuai sangat rasanyer aku bagi nama dia en. teman sebab dia tak penah tak teman kan aku kat mana2 pun.. melainkan waktu bekerja sbb dah sah2 kami keje tempat lain2 kannnn.. hahaha...  btw, nak selit lah jugak kat sini walaupun dah berpuluh kali aku say Thanks to him... again aku nak say it here.. mana lah tahu esok2 anak2 aku baca blog aku.. sekurang-kurangnyer diaorg tahu yg bapak dia rajin gak duduk kat dapur.... :D

"TQ very muchhh Bay-Bee!!  Kalau tak der Bee... I tak tahu lah boleh ker I sengsorang nak buat semua semua nie!  Takpe... nanti I bagi token for you yek!" (tu ayat bodek supaya lepas nie dia tolong aku lagik! muahahahahaha....)

Kalau takat tuk jemputan dlm 10-15 org tuu rasanyer aku boleh jerk buat sorang... tapi biler dah sampai 40 org... memang aku surrender... sumpah nak kene ade pembantu! huhuhu...  Ok lah.. in case kalau korang nak tahu resipi sup ayam aku tu... sila lah refer kat ENTRY NIE yek.. aku dah penah blog about it pun tahun lepas... :)

Tepat jam kol 2 petang.. tetamu pertama dah pun sampai kat umah aku.... my MIL & SIL datang with their families.... family in law aku nie memang punctual gilerr... bagus I loikkee!  sib baik lah aku dah mandi... cuma make up and set rambut jerk tak sempat.... hahaha.. ok laa... better lah lagi dari tak mandi kannn... :p

DSC_1144 copy
Icha bergambar bersama Chef of The Day!  Chef tak sempat nak bersiap betol lagii.. baru sempat pakai bedak jerk... hehehehe....
Tu jerk lah menu yg mampu aku sediakan... semata-mata Mee Hoon Sup Ayam, Trifle & Air Sirap... ++ ade satu lagi menu yg aku tak keluarkan time nie... tapi menu tu akan keluar time kengkawan aku jerk dtg nanti... menu apa tu? nanti aku story later waktu kengkawan dtg beraya keh!  Yg puding trifle tu pun akan aku story later... aku idok ler serve camgitu kat org ngan dulang2 atas meja.. hehehe... aku cuma bubuh kat situ tuk sementara nak bergambar nie jerk... coz trifle nie kene disimpan sejuk.. kene makan chill2.. so biler org nak makan baru aku keluarkan dari peti ais and potong2 bubuh dlm pinggan.... :D

DSC_1147 copy
Sessi makan makan bermula....

DSC_1149 copy
Gaya Icha makan mee hoon sup!

DSC_1150 copy
Nie gaya Apik lak! hehehe...

DSC_1151 copy
Hah! tu diaa.. bersungguh bapak Apik mamammm mee hoon sup!

DSC_1152 copy
Icha mamammm kuih raya!

DSC_1153 copy
Tak lama lepas my in laws datang... my dad pulak datang... en. teman pun dah lapar... so joint sekaki makan ngan bapak mertua! :D

DSC_1154 copy
Icha sibuk nak bergambar ngan mak ngah yg separuh siap! hehehee... dia tengok aku pakai eye shadow.. dia pun nak pakai gak.. tu nanti aku blog kat entry yg lain gakk... lepas dia tengok aku siap make up mata.. tak sempat aku nak pakai lipstik.. dia dah sibukk nak suruh pak ngah dia amik gambaaa.. adoii laaaa dak Icha!  cute tawww diaa... hehehe...

DSC_1155 copy
Sibuk nak suruh amik gambar dia banyak kali.. macam lah dia yg bermake-up! hahaha....

DSC_1172 copy
Sebelum pulang.. gambar secaraas berramai-ramai harus diadakan...
Lama gak lah MIL aku lepak umah aku... by then adik aku ngan akak aku pulak muncul... tapi en. teman dah sama sibuk melayan tetamu... dia punyer duty as cameraman pun terbantut... tak pe lah.. aku pahamm.. aku pun tak aspect dia amik gambar sangat.. sbb kami sama2 sibuk nak layan tetamu kannn... yg penting dpt satu keping sebagai tanda kenangan camgini pun dah cukup dahh! :D

DSC_1177 copy
with my younger sister's family!

DSC_1175 copy
and my elder sister familiaa... :D
Ok.. drama seterusnyer akan bersambung in Part 2 later! ;)

29 comments:

Natasha said...

wow.....SUOP tuh...slruppp....
aallaalala....bebudak dalam nie comei=comei blaka....gewam....

InaAchik said...

UHUK2... dah start enjin dah...
gud2... x sabar nk tgk muka kitorang mencapap dlm glemer raya neena ni.
tp xtaula part berapa br muncul muka kami tu yer... kih3

ratusiput said...

tak sabo aku nk tgk menu yg lum kuo tu...ehehe...cpt kit nin..tak sabo dah ni...

Azmiezas said...

Amboi..chef..w/pun masak sup sampai 4 periuk, tapi tetap vogue gitew..

yana2605 said...

erkkk tnya sikit leh??napa ader grill dalam umah ya??bukan biasa gril kat luar pintu ke??

NeenaAnuar said...

Natasha_Comel:
hehehehe.... Thanks dear! :D

NeenaAnuar said...

Iena:
perrrgghhhh... perkataan apa kah itu mencapap??? first time aku dengar nie! hahahaha..

ade2.. tungguuu dlm entry yg keeee... entah aku pun tak tahu lagi! hahahaha....

NeenaAnuar said...

ratusiput:
kekekekeke... ala menu biasa di hari raya gak.... nanti aku reveal yek! :D

NeenaAnuar said...

Azmiezas:
hahaha.. takde lah akak.. masak bersungguh2 4 periuk tu di waktu malam... hari yg org dtg nie just panas2 kan jerk! btw TQ so much sis! :D

NeenaAnuar said...

yana:
owhhh.. hehehe.. actually grill di dalam rumah lah yg paling selamat! nak tahu kenapa? will blog it out one day! thanks sbb sudi bertanyer coz dpt new idea for new entry! hehehe... :D

cikbedahlaser said...

kak...
sile tgk video ni...minit ke 1.09
tu akak nye gmbr kan..

http://www.youtube.com/watch?v=dzZsPLgd2XU&feature=player_embedded#!

saje je..nk tny...
sy terjumpa org post.. tgk gmbr tu..mcm kenal je pakcik kt ujung tu... mcm ayah akak..

NeenaAnuar said...

cikbedahlaser:
lorrrrrrrrr.. ha'ah lerr... siott tol! nie nak kene saman org yg cilok gambar aku tanpa permission nie! suka suki dia jerk ekk.. sib baik lah gambar yg dia cilok tu gambar secara beramai-ramai.. heheheh...

Anis Azalea said...

hehe..akhirnyaaaaaaaaaaa...
cepat neena..kitorg nye muka lak nextttttt

Unknown said...

suke tgk neena cantik lg cute

Bitt (double IS) said...

waaaa mee hoon sup gituw.. yummy..
perhh memang tak menang tangan kalau semua prepare sendiri..hehehe
Me pon cenggitu, mana nak hidang, mana nak sediakan semua, nak makeup bagai, nak iron baju lagi...nak berdandan, pastu budak2 tu lagi satu hal..akekkee last-last nak mengemas lagi..hehehe akhirnya penat, happy dan puas hatikan...

BabiesMom said...

wah ada part 2... cantek baju sis n hubby,, matching.. wah jadi chef.. cedap tngok mee hoon tue.. nanak

Pepel BoNda AmaNi said...

i miss the bihun sup.....

Softtouch [Hanim] said...

mihun sup....fav tu..ni mesti sedap ni..mkn pnas2..syiok...betullah neena, tetap vogue..

NeenaAnuar said...

Eri-chan:
hahahaha.... berdoalah supaya muke korang keluar lepas nie! hehehe...

NeenaAnuar said...

Mia-Ina:
huhuhu.. blushing.. blushingg... TQ dear! muaaahhsss!!

NeenaAnuar said...

Bitt:
yessss!! totally agreed with you dear! hehehehe... :D

NeenaAnuar said...

lady XOXO:
hehehe... TQ! kalau wina dekat leh ajak dtg umah.. takpe next time okk..

NeenaAnuar said...

PuRpLeLiCiOUs:
tu lahh.. sis tak der lak tahun nie kannn.. takpe lah... tahun lepas sis dah merasa dah.. sib baik kkannn.. :D

NeenaAnuar said...

Softtouch [Hanim]:
tu lah.. hari tu keje lain tak der.. asyik dok panaskan sup jerk..sbb kalau dah sejuk tak best kan! hehehe.. TQ dearr! muaahhss!!

A D I A said...

wow menu wajib eh mihun suo, feveret i tu hehe tapi tak penah pulak i buat sendri. tau makan je. hmm nnt i dah pindah umah sendri takleh bayang la camne i nak berilat gak dapur prepare food unt 40 orang hehe.

mummysyafie said...

cantik la baju raya tu..sedondon ngan hubby neena. icha sampa terduduk makan sup..mesti sedap.

NeenaAnuar said...

Adia:
hehehe.. takpe beb.. mula2 memang rasa2 cam tak leh.. biler dah start buat nanti cam okkk jerk rasanyer! :D

NeenaAnuar said...

mummysyafie:
hihihi.. TQ sis! :D

Unknown said...

mesti sedap tu...tp mmg kalau masak bnyk2 kena ada pembantukan hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails