COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, October 29, 2010

Melawat Baby Amani!


Di pagi sabtu yg indah... aku masih lagi bergolek-golek atas katil bersama suami terchenta.. baru nak bermanja-manja kucinnn... sekali talipon aku menyanyi-nyanyi.. tengok nama si IenaAchik! cet! potong stimm arrr ko Iena! hahahaha... dlm hati aku berkata...  tak penah dia calling2 aku pepagi.. nie mesti ade something nie.. hehehe.. memang betoi pun.. dia call nak mintak resipi puding trifle! hehehe... eh btw, ramai betol yg cuba buat puding trifle dari resipi kat blog aku nie... thanks yek korang sebab sudi mencuba resipi yg aku pun baru cuba buat pertama kali! hehehe... :D

OK... first memang dia call nak tanyer pasal trifle.. pastu dia selitkan sekali tanyer aku pasal nak pegi melawat baby amani...

Iena:  Eh.. aku petang nie nak gie umah Yus Purple... nak gie melawat baby amani.. yus kata ko pun ade kata kat dia nak pegi melawat dia.. tapi tak sure lagi biler... so tu yg dia suruh aku tanyer ko nie kot2 ko nak joint aku sekali petang nie...

Aku:  ha'ah.. aku memang ade ckp ngan dia hari tu.. nak visit dia ngan Amani.. tapi tak decide lagi biler.. sbb hari nie pun aku tak tahu lagi plan nyer camner... takpe.. kang tengahari sikit lepas aku dah confirmkan plan aku tuk hari nie.. aku roger2 kot balik yek!

Iena:  ok! ok!

Dlm tengahari camgitu aku pun call si Iena.. ckp ngan dia ok lah leh joint dia sekali since belah petang tu dah confirm aku pun tak der apa2 program!  Then aku terus call Awien.. tanyer kot2 dia nak joint kiteorg sekali nak ke rumah Yus.. dia pun ok and joint us!  Zaa ade hal lak time tu.. if not maybe Zaa pun joint sekali....

Aku gie amik awien ngan rudy kat umah diaorg kat keramat.. since dah dekat.. aku ngan en. teman memang dah aimmm nak makan Nasik Ayam Ownn yg kat pasar keramat tuu... jgn nak terkejut berukkkss kalau aku kata  sekali 3 pinggan aku ngan en teman belasah.. hehe.. jgn tak tahu yer. memang gitulah kiteorg tiap kali pegi makan nasik ayam kat situ... confirm terus order 3 pinggan terus!  takde nak order dua dulu pastu satu lagi! hehehe...

DSC_1838 copy
Orang ade 4.... nasik ade 5... Ngeeeeeeeeeeeee... :D
Janji jumpa dak Iena kat persimpangan bukit jalil...  Kami semua first time nak ke rumah sis purple nie.. so since Iena yg dah get the full detail dari Yus camner nak ke rumahnyer, maka dia ngan Achik lah yg akan lead we ollzz semua ke rumah Yus..  Tapi memang sah si IenaAchik buat ajaran sesat!! Jalan yg mudah dah dipanjangkan menjadik double trouble!  elok2 tak yah masuk kampung cina.. abis dia sapu semua oldtown yg sangat best biler tersangkut dlm kawasan yg banyak motokar.... sib baik tak sangkut dlm jammed jerk! hahaha...

DSC_1843 copy
Rudy kata... "nak kene kereta Waja nie.. buat ajaran sesat nie!" hahahaha...
Adoi laa.. memang lawak gak lah time nie... seyes lawak... nak marah pun tak leh sebab diaorg pun first time pegi... kalau diaorg dah penah pegi.. tapi tetap buat ajaran sesat barattt nie... confirm si Achik ngan si Iena kene seligi ngan kiteorg berempat! hahahaha... apa pun.. terima kasih lah yer babe sebab berjaya jugak bawak kiteorg ke rumah si Yus ngan jaya nyer.. syabass! bravo! bravo! kalau tak de ko.. lagi laa aku tak tahu ke laut mana yg bakal kami terjah! hahahaha....

DSC_1845 copy
Hah amik ko!  punye panjang berjela direction yg dia tulis.. tatappppppp ko sesatt kan beb? hahaha..
Sampai2 jerk kat umah si Yus.. terus si Iena tunjuk watikah road direction dia kat si Yus.... hehehe... aku sendiri tak perasan waktu nie.. end up sapa yg silap.. sama ade si Iena tersalah tulis direction or si Yus yg tersalah bagi direction.. ala.. tak pe la..  tak kisah pun... at least secara tak langsung ko bawak aku jalan2 kat balakong, puncak jalil, taman equine.. dan jugak kawasan2 persekitarannyer yg belum penah aku sampai pun sebelum nie.. kalau tak disebabkan ko.. maybe aku pun tak kenal kawasan2 tuu... :D

DSC_1849 copy
Kiteorg sampai2 jerk tengok baby Amani baru lepas mandi... dan MakTok dia tengah pakaikan baju dia...

DSC_1884 copy
Lepas dah mandi.. baru untie untie gedikss nie nak berjimba sama Amani... Sekaliiii.....

DSC_1861 copy
Amani mintak diri mau tidoo dulu daaaaaa....

DSC_1871 copy
Sementara Amani tido.. kami berborak2 mesra dulu ngan Bonda & MakTok Amani....  Like mother like dotter kan? :D

DSC_1864 copy
Dalam pada borak.. kami dijamu dengan makanan yg sedap2... alahai.. wat susah2 jerk bonda & maktok amani nie... :D

DSC_1869 copy
Dah makan separuh baru teringat nak snap pic! hahaha.. seriously semua nie my favourite dishes!  Cam tahu2 jek sis purple nie yg aku memang suke ngan tembikai.. suke agar2 pandan dan jugak mee hoon goreng!! memang marvelousss lah menu2 nie semua.. bertambah-tambah aku makan.. sedapp weiii.. tak tipu!! hehe.. tak malu betoi.. dtg nak melawat amani.. sampai makan bertambah-tambah.. tapi better lah makan bertambah kan.. pasti tuan rumah tersenyum gumbira.. betol tak Yus? lalalalalalala... :p

DSC_1868 copy
Jemput makan semuaaaaa!! :D

DSC_1874 copy
Mai pilih... mai pilih... Donkey Donut (bak kata Rudy.. hahaha.) di bawakkan khas oleh Awien & Rudy! :D

DSC_1880 copy
Bukti aku makan banyak!  ko nampak perut aku nak naik meninggi tu? hahaha.. Ok.. motif tunjuk air?  nak bagi tahu yg air itu adelah berwarna PURPLE okkk... sedap air blackcurrant tu... owh yaa.. bukan air jerk purple... aku yg ker rumah sis purple pun pakai shirt warna purple tauu! :p

DSC_1894 copy
Melepak punyer lepak... dah pun membawak ke malam.. lepas maghrib.. terus mintak diri... sebelum tu gambar bergedikkss dilupa jangan...  :D

DSC_1893 copy
Syok kann amik gambar guna teknik CLS nie?  ko tengok dak Iena sudaaa... terujaa dia tengok cahaya flashh yg memutih ke muke dia sorang! hahahaha....
Eeehhh!! Bonda & Unties2 yg overr... Gambar Amani nyer mannnaa????

22 comments:

Pepel BoNda AmaNi said...

hahahah nie datang lawat amani ke datang makan2..ngan berfoto gedik..hahahaha...larikkksssssssssss

shuhadah Zainol said...

yerla..mana amaninyer..bonda & untie2 je lebey..hihihi...next entry pls...:)

♥ Juliana Violet ♥ said...

alololoooo....
comelnye amani....
=)

azzey said...

Neena: mmg sedap menu yg disediakan tu.......:)

nasaoji said...

hahaha..kak, peyut akak memang dah naik lor.. ;P cepat cepat kempiskan... ;)

mekchu said...

ooopsss 3 layers.. hahaha.. air blackcurrent tu 3 layers.. muka iena mmg puas hati sgt dpt menyerap 75% flash.. hehehe.. so cute la korang

[z@ck] said...

sakan sis bila berjumpa geng =)

xi da ya said...

ehehehe..
tang perut tu mmg nampak tinggi!hihi~
comel nye amani~

Mimy Hamid said...

wah korang dh melawat....aku je blum...bzz bukkk..

InaAchik said...

sbenarnya aku sajer nk bwk korang jenjalan pusing town bodoh tu...
hahhahahaaa~

ya ampun... mmg semua geng pelahap makan n bergedix... amani sbg alasan semata... hahahaa

Unknown said...

ni betul2 sambil menyelam sambil minum air ni hehe

NeenaAnuar said...

PuRpLeLiCiOUs:
all in one babehhh! :p

NeenaAnuar said...

Shu:
hehehe.. nie baru entry intro! :D

NeenaAnuar said...

Juliana:
hehehe... memang dia chomel! :D

NeenaAnuar said...

azzey:
hehehe.. memang marbelesssS! :D

NeenaAnuar said...

nasaoji:
hahahaa.. dia kalau dah overdose makan camgitu lah gamaknyer! :D

NeenaAnuar said...

mekchu:
hahaha.... tu arr.. minah tu over eksited tuu... :p

NeenaAnuar said...

z@ck:
hehehe... sekali sekala kalau berjimba camgini laa.... :D

NeenaAnuar said...

xi da ya:
kwangg.. kwangg.. kwannggg.. :p

NeenaAnuar said...

Mimy:
takpe beb.. nanti amani dtg melawat ko waktu ko kawin nanti! hehehee...

NeenaAnuar said...

Iena:
arrrhh.. sudahh! jgn kasik alasaN! :p amani feningg biler jumpa ngan untie2 gedixx nie kannn! hahaha...

NeenaAnuar said...

POSH:
hahaha.. tu lah tuu! :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails