COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, October 15, 2010

Tak Sangka Jumpa Abg Amin Kat Sana!



Sapa Abg Amin? Dia lah suami kepada penyanyi Haida...

Haida nie penyanyi dlm era 90 lah kalau tak silap aku... dulu dia penah berduet ngan kumpulan senario tuk lagi Zapin Usik Mengusik... Cam mana aku boleh kenal ngan Haida? Huh! Panjangg cerita nyer!!

Sekitar 2005... waktu aku buat preparation nak kawin... aku adelah pergi survey satu kedai pengantin kat area Shah Alam.... waktu aku ade kat situ... tetiba Haida & Abg Amin datang ke kedai bridal yg sama.. kedai bridal tu merupakan tempat diaorg amik package perkahwinan diaorg... mula2 waktu terserempak tu aku berkata gak dlm hati.. muka minah nie cam familiar jek.. tapi tak sure lah sapa... end up biler borak2 which dia yg mula tegur kami... “nak kawin ker dik?”.. rupe-rupenyer dia lah Haida... seriously both of them tak sombong langsung! Dua2 peramahh okk! Aku ngan en. teman nie tak yah ckp lah.. sentiasa jek hover peramah! Hahahaa...

So dari situ lah kami bekenalan! Diaorg siap jemput kiteorg lagi dtg majlis kawin diaorg kat Klang... dan dan tuu terusss bagi kad jemputan kat kiteorg! Serious both of us cam terkujatt lah jugak kann.. kite org nie just a stranger to them.. baru jumpa tak sampai beberapa jam... dah leh jadik kawan! Tapi aku boleh nampak lah diaorg sangat sincere orgnyer! Well we can feel people’s heart from their eyes & character rite? So itulah yg aku nampak dlm diri diaorg berdua.... memang sangattt down to earth!

Malangnyer waktu wedding diaorg... we both tak attend pun wedding diaorg sbb aku kene balik kg en. teman time tuu... sedih lak.. org dah menjemput kan.. tapi nak wat camner.. aku pun baru bergelar menantu.. so haruslah pulang ke kampung mertua kann.. Waktu kiteorg kawin... ade gak kiteorg bagi jemputan tapi Abg Amin sangatt bzz ngan kerja shooting while Haida kene attend dinner function coz she’s still sing at function2 tertentu!

Dari situ hubungan kiteorg tak penah putus! We all still keep in touch secara suam2 kuku! Hehehe.. naper aku kata suam2 kuku.. coz kami simpan no hp masing2... tapi tak penah pun call each other.. leh di katakan setahun sekali jerk cam contact2 gitu... cam contoh biler ade anugerah skrin or juara lagu.. abg amin akan call tanyer nak free tiket tuk tengok show2 tu? Owh sila lah tahu yg Abg Amin nie merupakan Floor Manager for production Kat TV3.. yes dia staff TV3.. but now dia dah buat business sendiri katanyer... so no more longer with TV3!

Aku ngan en. teman a few times jugak lah dpt pegi tengok anugerah juara lagu... concert sure heboh... & anugerah skrin with gate passes.. senang dia yg bawak kiteorg masuk... tak yah nak beratur ramai2 ngan org lain! Hehehe.. kire exclusive treament lah jugak! :p

Tapi lately nie we all cam dah agak lost contact.. coz kiteorg pun tak de lah tiap2 tahun nak pegi tengok juara lagu org sure heboh.. dah merasa sekali dua tu cukup dah la kaann... and dia pun tak call us maybe sebab dia pun dah berhenti dari TV3.. so since then memang kiteorg cam dah tak kerap berhubungan.. sampailah kiteorg terserempak muka diantara satu sama lain kat depan muke pintu rumah Busu hari tu!

Abg Amin: ehhhh.. macam I kenal lah muka you! Kite penah jumpaa yek? Kat mana yer?

Aku: ha’ah lahh... haaa... tauuu... Nie abg amin kan??

Abg Amin: ha’ah... you sapa yek? Kite jumpa kat mana dulu? Tapi serious memang I familiar lah ngan muka you! Haa... kite penah jumpa kat bridal shop waktu kite nak kawin dulu kann??

Aku: ha’ahh... betol betol.... eh but btw, 1 soalan... camner abg amin boleh berada kat sini yek? Confuse nie confuse... hehehe...

Abg Amin: hah! Tu lah yg abg amin nak tanyer jugak kat you nie! Cam maner you pun boleh ade kat sini?

Aku: owhh.. this is my unties’ house! Puan Ros is my late mom’s younger sister!

Abg Amin: owhh.. okkkk.... yg abg amin pulak leh ade kat sini.. coz En. Jamil (paksu aku) was my ex-boss kat Easy Call dulu during in year of 80’s!

Aku: laaaaaaaa.. ye ker??? Hhehehe.. what a small world kannn?

Abg Amin: hah! Tu lah... kiteorg dpt berjumpa balik nie pun coz of FB! Dari situ terus dpt jemputan tuk buat reuninon ex staff Easy Call kat rumah En. Jamil.

Aku: oooo.. ok okk.. great! :D

So dari situ kiteorg borak2 lah... and dia ckp Haida tak dpt dtg coz dia ade undangan menyanyi malam tu! Dia datang berdua jerk ngan anak lelaki dia... leh tahan hensem anak lelaki dia tau! Hehehe...

DSC_1428 copy
Comeii kan anak dia.. combination mummy ngan daddy dia! :D

DSC_1432 copy
Bergambar kenangan ngan my Busu & Paksu! ;)

11 comments:

azzey said...

Neena: mesti teruja kan dh lm x jumpa!

shuhadah Zainol said...

lepas baca entry ni terus gi cari videoclip zapin usik mengusik kat youtube....

oooo.... haida tu ke... lama dah kan dia x kuar tv...:)

Pepel BoNda AmaNi said...

what a small world kan...

SURIA AMANDA said...

penyanyi haida....ingat2 lupa la..yang anak negeri nyanyi lagu hajat tu ke?

-anidaothman- said...

wahh...TUHLA kan akak UKHWAH PESAHABTAN xkan penah putus kalau terjaLin dengan TULUS IKHLAS...tgk sampai dia dah ada aNak bujang....still remember akak...ha'ah ensemLaa anak dia..BTW best akak dapat close ngan artiz...hihihihi

NeenaAnuar said...

azzey:
tu lah.. memang excited giler! :D

NeenaAnuar said...

Shu:
haha.. cayalah shu! ha'ah... dia memang dah lama tak muncul dlm dunia glamour nie!

NeenaAnuar said...

PuRpLeLiCiOUs:
tu lah tu! tak sangat betoi! hehehe...

NeenaAnuar said...

Amanda:
hermmm.. ye ker dia org negeri? hehe.. tak pasti lah dear! :D

NeenaAnuar said...

NiD:
betol tu dear... yg penting ikhlas kannn.. insyallah org akan ingat kite sampai biler2... anak dia memang hensem bangat! alaa.. org yg artis dik.. bukan akak puN! hehehehe... :D

Mimy Hamid said...

patut aku pasan muka laki ni...org tv3 rupanya

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails