COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, October 5, 2010

Tak Penah Terpikir Pun Nak Buat Concept Merah Hitam!


Walaupun mood bloggin sudah jatuhhh jauh kedaungggg.... tapi aku tetap gagahhkan menghupdate blog 'saya milik awak' nie sebaik mungkin!  Thanks guysss coz korang sudi visit my blog even though blog aku sunyi tanpa sebarang new update semalam!

Ok... ingat tak citer yg aku shopping kat IKEA lepas hari raya hari tu?  haa... nie nak 'reveal' apakah barang2 yg berjaya di'tangkap' hari tuu....

DSC_1133 copy
Secara Majority nyer... barang2 yg ade kat ruangan ini lah yg kami shopping kan hari tu.....

Yg sebenarnyer tujuan utama ke IKEA adelah nak beli meja computer tuuu!  tapi bile dah sampai IKEA... waimaaa memang meroyan jadiknyer!  aku lah yg meroyan.. en. teman memang dia nak beli meja computer tu jerk!  hehehehe....

Tapi memang dah sampai masa tuk umah sewa aku nie di make over kan lah kot tahun nie... since duduk situ 5 tahun yg lalu.. tak penah lagi lah aku buat apa2 make over to it!  apa yg ade tu pakai jerk sampai nak pindah esok!  tapi biler pegi IKEA hari tu... boleh pulak TERrrrrrrrrrrshopping bermacam-macam barangan baru! hehehee...

Ok... first aku memang dah ckp ngan en. teman... nak kene beli cover cushion Klippan Ikea nie yg baru... sebab before this dah ade 2 set.. tapi dua2 yg aku ade tu hitam.. so tiap kali tukar like cam tak tukar.. sbb dua2 berwarna hitam.... hehehee....  So this time biler pergi tengok collection yg ade.... cover Klippan ade warna biru, merah & beige... pastu aku ckp en. teman... amik lah yg warna merah tu.. kasik menyalaaa sikit Klippan kite nie! then, en. teman pun kata okkk... biler dah amik sarung sofa Klippan warna merah.. ternampakk lah pulak square pillows yg cun bewarna hitam!  mata aku memang dah berkenan dah ngan batal-batal tuuu... hehehehe... so biler kiteorg mix and match kan kat show unit dia tu... sofa warna merah di tambah ngan pillows warna hitam... waaaaa... cam menarik gak eh! nie pada pandangan mata aku ngan en. teman lerr... kot mata org aku tak tahu lah kalau tak santekkk kann! hehehehe...

DSC_1352 copy
Nie lah cover cushion Klippan yg berwarna merah + square pillows.... en. teman tambah lagik accessories kat kerusi tu ngan beli tempat letak remote control.. ok gak.. tak de lah bersepah-sepah remote TV, Home T heather & DVD players!  Standing Lamp tu memang aku dah beli lama dulu dahhh.. cuma ubah location jerk....

Kalau korang nak tahu.. some of barang2 dlm umah sewa aku nie adelah hak milik tuan rumah... kire aku masuk umah nie dlm keadaan semi furnished laa... cam contoh coffee table tu tuan rumah punyer.... so aku beli table runner warna merah jerk tuk suit kan ngan concept hitam merah tuuu....

DSC_1135 copy
Langsir.....

DSC_1141 copy
dan meja TV tu pun tuan rumah dah sediakannn....

DSC_1134 copy
Owh yaa... satu lagi.... Meja makan pun tuah rumah dah sedia kann.... :)

Psssssssssttttttttttttt... kalau korang nak tahu.. sepanjang 5 tahun aku duduk kat situ... sekali pun aku tak penah tukar kain langsir! hehehee... ye lah.. kalau aku tukar pun.. rugii woooo.. sbb nanti biler aku pindah umah sendiri... bukan leh bawak pun kain langsir tu.. sbb ukuran sliding door bukannyer sama!  sib baik lah pulak kain langsir yg tuan rumah kasik tu sentiasa nampak cam baruuu jerk walaupun tak bercuci.. aku cuma vacumm sikit2 and buang habuk laa.... :D

Kalau ikutkan hati aku yg menggila niee.. memang nakkkkkkk jerk deco cantik2 umah sewa nie.. tapi en. teman yg banyak menyabarrrr kan aku... hehehe.. dia kata wat rugi jerk deco banyak2.. beli banyak2 barang.. pastu nak pindah nanti hassel!  sayang barang banyak  nak kene dis-mental! so tu yg aku pun pikir2 takpe lah.. tak lamaa jerk lagi umah sendiri nak siap.. so better deco umah sendiri terus nanti.. much better kann... kurang pembaziran! hehehe...

DSC_1369 copy
Tapi nie lah satu2nyer tempat yg aku TERPAKSA mendeco jugak sebelum pindah umah baru nanti... hehehe..

Kalau korang perasann.... kat dlm entry about my rental house nie before... kan kat this area ade satu kerusi lapok... haa.. kerusi tu aku dah buang.. actually kerusi tu dah patah.. tapi tak nak tempat tu kosong so aku buat lah tukun kat situ.... hehee.. tapi biler kat IKEA hari tu.. leh lak ternampak something that really match with my red & black theme kat ruang tamu tuuu.... so tu yg beli Black Carpet + with 3 in 1 pillows... aku suke pillow yg 3 in 1 tuu.. dia leh buat tilam gak secara tak langsung coz dia bercamtum secara kembar 3 tauu... hehehe....

DSC_1368 copy
Then biler sampai kat department lampu2.. ternampak lak lampu nie... memang dah lama aku berkenan sebenarnyer... :p

Ok.. lampu tu actually aku sudah kasik modified sikit.. aku takmo guna metol lampu... so aku guna lilin aroma therapy yg dijual kat IKEA!  secara tak langsung leh dijadikkan house fragrance! hehehee....

DSC_1360 copy
Biler lilin dinyalakan.. begini lah suasananyer!

DSC_1363 copy
Ruang santai yg lebih luas... lepak bawah jerk.. agak2 nak golek2 pun senang! hehehe...

DSC_1355 copy
Lampu IKEA kat hall yg dinyalakan!

DSC_1365 copy
Rasa lebih cozy & romantic!

DSC_1366 copy
sayang langsir jerk yg aku tak dpt nak tukar.. kalau tak haruss aku beli langsir hitam merah! huhuhuhu....

DSC_1367 copy
Hall @ Night!

Actually aku nie bukan lah pandai benor nak berdeco-deco nie... tapi boleh lah sikit2.. start from now apa yg patot jerk.. cam esok biler dah umah sendiri.. baru lah all out nak mendeco bagai... but yet I love something simple and nice!  cam sofa pun aku beli satu jerk sbb aku pun duduk berdua jerk ngan en. teman.. so cukup la... cuma biler org dtg umah.. hah memang sah2 org semua kene duduk kat lantai! hahaha.. tak senonohh kan tuan rumah nie... alaa.. nanti umah baru aku beli lah sofa yg lengkap.... skg nie aku tak kuasa nak angkut barang berpindah randah nantiii tauu! :D

Ok.. tulah antara brg2 yg aku dpt 'tangkap' sewaktu kat IKEA hari tu.. then after a few days.. aku jalan2 kat Ampang Point pulak.. boleh plak ade promotion brg2 umah kat ruang legar kat bawah tuuu... mata sudah terserempak ngan satu lagi carpet!  warna merah marooon!!

DSC_1370 copy
hati terpauutt sudaaa! :p

Memang serious nie lah pertama kali aku buat giler beli 2 carpet sekali gus!  before this tak penah ade carpet langsung tau dlm umah aku nie... haa.. amik ko.. sekali beli terus dua! hehehee.... apa yg membuatkan aku beli gak carpet tu sebab aku dah terpikir yg ruangan kat depan TV tu cam kosong.. so tu yg biler tengok pada saiz carpet maroon nie cam just nice jerk nak di letakkan kat ruangan depan TV...

DSC_1371 copy
the square black pillows nie pun boleh di letakkan atas carpet as a deco! :D

DSC_1376 copy
Last but not least... tong apa kah ini?  hahaha.. sila lah tahu yg red box nie aku beli sbg tempat simpan kasut!  plan asal memang nak carik shoe rack... tapi pikir2 balik.. tak lama dah nak pindah umah sendiri.. so better beli something yg match for da new house!  so temporarily... this is my shoe rack! hehehehe...

48 comments:

BabiesMom said...

cantek ler biler malam sis.. hamboi rajin toi sis.. isteri saper nie.. ehehhehe.. IKEAAAAAAAA kan besh klu ada d penang... eakakak

Softtouch [Hanim] said...

cantiklah neena deco2 nie..sy xreti deco2 nie..betul nmpak romantic jer umah neena..rase mcm nk tido jer..
ni bila neena dah pindah umah baru mesti gempaklah neena deco...mesti cntik..

InaYusoff said...

cantik!...
kalau decO rumah sendiri lagi besh kan..
:)

Aini said...

tu la... sy pun terpikir kalao langsir merah hitam mesti lagi meletop..huhu.. =)

nasaoji said...

kt masih nak ber-deco2 rumah..tp, dah ader anak kicik..rasa macam..hold la dulu.. ;)

MahaSayang said...

cantiknye kombinasi merah hitam...harus weekend ni berdesup pi ikea gak...

SURIA AMANDA said...

kreatif2..cayalah kak neena...Lisa tunggu beli umah dulu la yo..sbb skrg duk umah mak mertua kan..x koser nak deco2

shuhadah Zainol said...

cantik... cam katil pon ade bila tgk...

mrs.ecam said...

lawo ah umh ko neena...itam+merah...hee tp btol la kata en.teman...deco2 beriyer pong umh sewa len la umh sndri...aku dl duk umh sewa xdek langsung sofa....duk atas kapet jek...mls nk ssh2 angkt brg time nk pindah nnti....2taun duk umh sewa pastu pndh umh sndri ingt x bnyk brg skalik 1 trak gak ngangkut...hah tu org yg xdek brg2 tu...cam ko heeeeeee kompem bnyk gak nk ngangkut tu kn...hikhik

InaAchik said...

cantik! merah hitam adlh eklusif...
antara warna idaman aku nanti...

psst... bak kata chida mudah sgt nk curik kasut ko neh... aku tarik jer 1 kotak tu! hehheee

mummysyafie said...

cantik rumah..esp bila lampu dinyalakan. romantik je..

Rinna said...

Pandai laa Neena mendeco2 umah neena menarik tertarik deboomm laa.. Nice mixed and match..perabut ngan kaler yang menarik.. :)

-anidaothman- said...

kakneena..SEPOLOH bhentang KASIK sama kakak....hati saya yg berada jauh di sana..meronta=ronta nak g umah akak yg NICE tuh..lawa laa kakak dekO nya......moOD rOmantis mariii woOOOO........

ratusiput said...

AKU PAAAAAAAAAAAAAAAALING SUKE MENDECO.EHEHE...skali skala merah mmg lawa beb.tp takble sme la....terang sgt.utk highlight ok la...cun2...

Dee said...

cantiklah neena..sesuai betul..pandai u matching colour..kalo rumah sendiri sure lagi cantik u deco..

eZmALiZa said...

kak neena...

itam merah maaaacccaaammmm emily the emo gurl taw....suke!!! :))

IKEA kalo singgah tak beli ape2, mmg la rugi sgt2...hahahhaha.... :D

Rizziela said...

sya pun peminat merah + hitam

Azmiezas said...

Ok ape, Neena buat deco tu sendiri..simple n santai..

Mya said...

lawa la kombinasi merah hitam nie..
i like :)

Cstproduction said...

bestt...

Ogy said...

salam ziarah..jalan2 tgk umah org...cantiknyaaa...puass tgk gambar besauuuuuuuu :)

cikbedahlaser said...

haaaa sy suke akak nye kawasan karpet dgn bantal tu...
akak la antara penyebab sy nk g ikea sgt2..huaaaa
suke la tema itam merah ni....

suami pon ckp cam suami akak gak...
masa memule masuk lg die dah warn.. xde nak beli2 perabot de..nti nk pindha umah ssh nak angkut2... tgu beli umah sndri dulu...
uhuhuhuhu tak sabar nk tgu umah sndri..bile la nih...

aitotyati said...

salam,

saya blog walking.

syok pulak baca entry deco-deco nih

terus ikut. takpe eh?

salam kenal (^_^)

Unknown said...

canteklah pandai u mix & match....paling suke idea lampu tukar to lilin briliant hehe

NeenaAnuar said...

lady XOXO:
hehehe.. TQ dear! takpe.. mana tahu satu hari nanti Ikea opening soon kat PEnang kann.. leh lah korang lak shopping! :D

NeenaAnuar said...

Softtouch [Hanim]:
TQ deary! alaaa.. neena pun bukan lah pandai sangat.. ikut hari dan rasa jerk biler mendecoo... hehehe...

insyallah tahun depan kalau ade rezeki pindah lah kot... tak sabar nak deco umah sendiri lak! :D

NeenaAnuar said...

deatH_luVer:
yezzzzaaaaaaaa! :D

NeenaAnuar said...

Aini:
tu lah pasal! akak memang dah berangan angannn dah tu! huhuhu...

NeenaAnuar said...

nasaoji:
haa.. memang lah.. takpe tunggu dia besar sikit nanti! :)

NeenaAnuar said...

MahaSayang:
Thanks B! hah! gie serang IKEA cepat tau~! hehehe...

NeenaAnuar said...

Amanda:
TQ dear! haa... tak pe.. esok dah pindah umah sendiri lagi syok nak deco! :D

NeenaAnuar said...

Shu:
ha'ah kannn! akak pun baru perasan biler shu sebut nie! hehehe...

NeenaAnuar said...

ecam:
THanks beb! tu lah yg aku risau nak pindah esok2 nie! berlorii lah gamaknyer! huhuhu...

NeenaAnuar said...

Iena:
THanks beb! haa.. kalau hilang aku tahu nak tangkap sapa nanti! hahahah...

NeenaAnuar said...

mummysyafie:
TQ so much sis! ;D

NeenaAnuar said...

Rinna:
TQ very much sis!! :D

NeenaAnuar said...

NiD:
hehehe.. TQ deary! ok.. nanti biler2 mai KL jgn lupe roger2 akak okkkk! :D

NeenaAnuar said...

ratusiput:
yeaa! betoi.. ku sokong! ;D

NeenaAnuar said...

Dee:
TQ sis! umah baru esok tak tahu lah camner! skg pun dah pening nie! hehehehe....

NeenaAnuar said...

eZmALiZa:
hahahaa.. kannnnnnn! thanks dear! :D

NeenaAnuar said...

Rizziela:
hehehe.. taste kite sama! :D

NeenaAnuar said...

Azmiezas:
TQ akak! :D

NeenaAnuar said...

Mya:
hehee.. Thanks dear! ;)

NeenaAnuar said...

Cstproduction:
hik.. hikk.. sofa kat CST pun merahhh kannn... ngeeee! :D

NeenaAnuar said...

Ogy:
hehehe.. THanks for visiting my blog! nicee to know you too! :D

NeenaAnuar said...

cikbedahlaser:
hehehe... Thanks dear! so lepas nie kalau kite nak ke IKEA masing2 roger2 kat FB yek! hahaha..

ha'ah.. better lah tunggu dah ade umah sendiri nanti lagi syokk nak deco! :D

NeenaAnuar said...

AiTotYati:
salam kenal!

heheehe.. thanks coz sudi terus melekat at my blog yg tak seberapa nie... :D

NeenaAnuar said...

POSH:
hehehehe... thanks beb! ;D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails