COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, October 12, 2010

Flat! But Really Enjoy & Puas Hati!


Around 2AM... selesai lah sudah jamuan hari raya aku....

DSC_1276
Ade nampak bende yg tersembunyi tak kat dlm gambar nie? hehehe...
Balik jerk tetamu yg terakhir dari umah aku... terus aku terbungkang flat atas carpet hitam IKEA aku tu! hehehe... dlm kepala hotak dok pikir... jam dah menunjukkan kol 2 pagi... nak kemas terus ker atau nak biarkan dulu and esok pagi bangun baru nak kemas kann... tapi pikir punyer pikir... lepas discuss ngan en. teman... kiteorg decide tuk lakukan jugak kerja2 pembersihan pagi buta tu jugak! perrghhh... memang terbaikk lahh tahapp kepenatan kiteorg hari tu...  kol 5 pagi baru tido! huhuhu....

Tahap kepenatan nie bermula dari hari Jumaat (malam sebelum jamuan)... aku ngan en. teman dah berumahtangga kat dapur utk wat kerja2 memasak till pukul 4 pagi (hari sabtu).... then sabtu pagi dah bangun agak awal coz my family members akan dtg during lunch time... start dari tengahari since family member datang tu.. aku seminit pun tak duduk... sentiasa kat dapur jerkk... sampai lah menjamu kengkawan pulak di bahagian malam!

Tapi nie bukan lah aku mengeluh or rasa serikk about it!  serious aku sangattttt happy dan bangga jugak lah pada diri sendiri sebab tak sangka leh arrange makan2 tuk quantity tetamu yg agak ramai that day!  hehhehe.. dulu selalu adore arwah mak sendiri.. selalu berkata dlm hati.. "camner lah mak boleh masak tuk org ramai2 camgini yek?  tak penat ker?"  hah! and now I've experienced it!  seriously it was awesome! tahap kepuasann yg  melanda diri adelah dlm kategori maxima... :D

Lagi seronok biler semua yg aku jemput dapat menghadirkan diri... dan jugak semua jemputan yg datang tu makan tanpa segan silu... buat cam rumah sendiri... tak rasa kekok2... itu yg aku suke biler org dtg umah aku... tak yah nak control2 cun @ macho!  time makannn.... makannnnnnnnnnnnn sakan! time borakk.. borakkk sakannnnnn!! I loikkeee lah!  Lagi enjoy biler makanan yg dijamu cukup tuk semua tetamu.. melainkan rendang ayam aku yg limited edition tu lah... hehehe.. but as for bee hoon sup... alhamdulillahh... cukup dan puas semua org makan... tak ade kekurangan @ terlebih sangat sampai ade pembaziran!  seriously itu lah perkara yg aku paling runsing sekali waktu nak wat makan2 hari tu... coz dlm kepala hotak ade 2 perkara jerk.. sama ade makanan akan tak cukup atau terlebih sangattttt sampai leh membazir... syukur alhamdulillah.. tak sangka pandai gak aku wat budget! hehehe... and to me this is such a valuable experience for me...  :)

Btw, tahap kepenatan yg melampau tu lah satu kenangan yg palinggg manisss buat aku sepanjang buat jamuan makan2 hari raya nie... all this while aku buat tak penah lah seramai ini... around 20 jerk termasuk family members... kire 1/2 of it kannn... so tu yg rasa cam tak percaya jerk till now that I can do it ngan tulang empat kerat nie!

Oppsss!! sorryy... actually aku pasti takkan berjaya melakukan semua ini tanpa bantuan dari my beloved husband... en. teman!  he's the man lah!  serious!! kalau takde dia.. aku rasa raya haji nanti baru jemputan aku boleh makan apa yg aku masak.. ye lah.. aku kene lah buat sikit.. sikit.. sikit.. sikit sampai lah siap! hahaha... Aku rasa sangatt bertuah coz en. teman memang ringan tulang dlm buat kerja2 rumah especially kat dapur.. kerja2 pemotongan bawang & bahan2 tumisan.... basuh ayam... dan jugak kerja2 pencucian pinggan dia yg membantu dan buat sama2 ngan aku!  Dia lah lagi sebahagian dari tulang 4 kerat aku tuu.. tanpa bantuan & support dia... seyes aku tak rasa aku boleh buat semua tu sendirian! 

"To you Bee... TQ so muchh for your support! I love youuu so muchhhh!!  Muaaahhhsss!!" (sorry gedik jap! hahaha.. :p)

Insyallah.. kalau ade kudrat... kesihatan.. & rezeki yg baik di masa hadapan.. insyallah aku akan teruskann agenda camgini... and to all my families & frens... harap korang tak serik tuk kunjung ke teratak kami lagi di masa hadapan... sekiranyer ade terkurang di mana2 tu ampun maaf dipinta... sesungguhnya yg baik2 itu dari Allah S.W.T... dan yg kekurangan itulah adalah dari kami sendiri... :)

27 comments:

mrs.ecam said...

alhamdulillah aku bce pong leh rs kepuasan ko tu....aku x pnah lg wat mkn2 tuk org yg rmai cam ko wat nih...plg rmai pong aku wat dlm 20 org jek kot...member2 ngan fmily terdkat jek....tu pong dh kengkabut...heeeeeeeeeeeee

BabiesMom said...

SURE PENAT ERK SIS.. tapi kan sis penat bg org yg kita sayang makan besh.. uwaaaa tahun nie wina lom wat open house.. sbb mama bz ngan wedding abang.. ehee.. syukur ada en hubby yg begitu rajin.. eheeee... besh kan biler tngok kekawan makan makanan yg d masak hingga habish.. lg2 rendang sis.. puas ati kan sis.. eheeee...

cikbedahlaser said...

I LOVE yu tu...
ahahahahahaha

Queen said...

penat kan?.tapi puas pun puas....heee..

Dee said...

penat tp puas..itu yg penting..

sLeepIng beuty said...

alhamdulillah ..
rasa kepuasan tak terhingga kan puan neena ... syabas !! hehee

Unknown said...

yess walaupun penat tp berbaloikan

Lia said...

penat pun tak pe janji puas hati kan..
nice le umah neena dgn cahaya lampu ikea tu.. ;)

azzey said...

Neena; pnt tp best kan!

Lady of Leisure said...

sure penat tapi berbaloi kan..

Unknown said...

alhamdulillah kak neena dikurnikan hubby yg rajin menolong..tu yg best klu nk anjurkan 1 acara

Anis Azalea said...

bagusla ko dah bg nuar mkn cukup2..hehe sebab tu dia leh bantu kan dgn lebih perkasa..tetap tergelak bila tgk pic zaman2 dulu dia...kikiki..
nuar jgn marah!neena, smile & ceria selalu!

Pepel BoNda AmaNi said...

penat tapi berbaloi kan..bila semua orang puas hati...dengan hidangan yang sis hidangkan..bestnya...rugi kita xdapat pegi..

NeenaAnuar said...

ecam:
kengkabuttt sesattt baratttt kannn beb! hehehe.. tapi tatap puassss kan! ;D

NeenaAnuar said...

lady XOXO:
memang pun dear.. hilang segala penat lelah bile tengok tetamu enjoy dtg umah kite... :D

NeenaAnuar said...

cikbedahlaser:
muaaaaaaaaaahhhhhhhhsssssssssss!!!!

NeenaAnuar said...

Queen:
of course.. tahapp kepuasannn yg melampau nie! hehhehee...

NeenaAnuar said...

Dee:
betoi betoiiiii... :D

NeenaAnuar said...

sLEEping BEauty:
alhamdulillahhhh.... penat berbalass lah org kata... :D

NeenaAnuar said...

POSH:
yup! exactly! ;D

NeenaAnuar said...

Lia:
betoi2.. thanks sis! :)

NeenaAnuar said...

azzey:
yezzzaaa! :D

NeenaAnuar said...

Lady:
exactly dear! :)

NeenaAnuar said...

Mia-Ina:
alhamdullilahh dear... kalau tak susah gak lah kann.. tak terkejar rasanyer! :D

NeenaAnuar said...

Eri-chan:
hahahaha.. no hal beb! korang gelakk sakan tengok gambo lelama kiteorg dulu kannnnn...

NeenaAnuar said...

PuRpLeLiCiOUs:
alololo.. takpe bondaaa.... nanti tahun depan kalu bonda ade rezeki with amani... bonda leh dtg umah untie nin yerrrr... ;)

Mimy Hamid said...

neena..thanks dear...umah mu terbaekk...layanan istimewa..nice

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails