COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, October 15, 2010

Baju Raya Yang Ke-3.... Sangatt Suke Ngan Baju Nie!


Entry tuk baju raya yg ke-2 tak keluar lagi.... tapi aku dah citer pasal baju raya yg ke-3... hehehe.... ye lah.. baju raya aku yg kedua aku pakai during aku punyer open house hari tu... dah penattt cam nak rakk.. nak posing2 ngan baju tu pun tak sempat... takpe.... nanti akan aku update gak pasal baju tu!  eh tapi korang kisah ker pun aku update ker tak update? hehe.. tapi aku kisah.. sebab itu kenangan aku esok2 kot lah baju tu aku dah tak leh nak pakai ke apa ke kann.. so adelah kenangan abadi dlm blog aku nie! :D

Ok... korang ingat tak pada kain sutera yg aku beli kat Pasar Payang dlm bulan June dulu?  hah.. kain tu dah pun selamat menjadik baju! Aku hantar tempah kat Ampang Park kat butik Pesona Nona!  So far butik nie memang dah jadik aku punyer favourite tailor dah... insyallah aku akan jadik genuine customer dia.. coz baju2 ready made yg dia jual.... memang sangat2 sesuai ngan cutting badan aku... so senang lah tuk aku antar kain2 ela kat sana... tapi butik nie bukan lah taraf butik cam rizalman atau pun butik yg mewah2.. dia kire average lahh pada aku.... aku tak kisah bayar mahal sikit pun takpe.. janji puas hati ngan cara jahitan dan potongan yg diberikan!

So jom lah tengok aku bergedikssss ngan baju yg aku sukeeeeeeeeeeeeeee sesangattt nie! hehehee...  jgn ade yg loyaaaa yer! :p

DSC_1410 copy
sangatt berpuas hati ngan hasil kerja dari Butik Pesona Nona... cutting dia mabelessss!!

DSC_1411 copy
Suke punyer pasal.. ku pose dua kali! ngagagaga.... :p

DSC_1412 copy
Airisy pun tertarik ngan color2 bunga tu kott.. hehe.. perasan! :p

DSC_1471 copy
Nakk jugakk amik mood Ana Rafali! :p

DSC_1409 copy
Pasangan yg sentiasa hot....

DSC_1477 copy
and sweet! :p
Ade yg nak fengsannn kaa?? hehehe.. jgn marahh naaaa.. tuan rumah memang gituuu! :p

Ook ok... as aku mention dulu.. why aku tertarik sesangat ngan material nie is b'coz of corak batik dia yg full of colours!  color2 yg diaorg paint kan kat kain sutera putih tu sangatt cantik pada mata aku laaa!  itu yg membuatkan aku beli gak kain nie and end up sikit pun aku tak menyesal beli kain nie biler tengok ianyer telah siap menjadik sepasang baju!

Cuma tang manik dia jerk yg aku rasa cam tak bestt sikit...aku ingatkan butik tu nak bubuh lah combination warna2 apa yg ade kat bunga kat kain tu... cam ade purple, pink oren dan hijau... tapi org butik tu ckp tak cantik kalau bubuh warna warni... so diaorg recommend tuk bubuh manik2 warna putih & merah!


DSC_1475 copy
Cantik dan kene tak pada korang warna merah putih nie?
En. teman kata cantik!  adik beradik aku pun kata cantik.. diaorg semua kata baru lah outstanding kat baju tu... kalau bubuh cam apa yg aku rasa nak bubuh i.e. combination of colorful manik... maybe tak cukup timbul nanti!  errmm... tapi memang betol pun apa yg diaorg cakap.. biler aku tengokk balik.. tenungggggggg balik bebetol baju aku nie... not bad lah with manik warna merah putih nie...

Dan lagi satu yg membuatkan aku suke ngan butik pesona nona nie... diaorg sebenarnyer janji ngan aku yg pada 28hb August baju aku siap.. tapi diaorg ade kelewatan sikit... so diaorg mintak maaf.. and then siap tambah manik2 kat baju aku tuu.. tu yg nampak teball kemain tu! hehehe.. original aku mintak waktu tempah idok lah setebal itu! hehehe.... alhamdulillah.. now dah dpt dah tailor yg memuaskan hati.. before this aku agak meroyan lah nak carik tailor camgini...  ade tailor melayu dulu sakit hati jek. bagi kain berbulan bulan pun tak siap2.. yg kat butik nie... owner dia and tukang jahit dia cina... tapi staffs dia semuanyer budak2 melayu... and budak2 tu dah lama giler keje kat situ....


DSC_1464 copy
Last pose of da day! :p

Kot ade yg nak tahu berapa upah yg pesona nona tu amik tuk jahit baju aku nie... ok... for kain sutera with full lining siap ngan manik (yg nipis)... diaorg charge RM350... kalau manik dia tebal cam yg diaorg buat kat baju aku tu.. rasanyer kene tambah around RM50-RM100 lah kot tak salah aku....

Kat butik tu dia amik harga upah ikut jenis kain tau... lain kain lain harganyer... so nanti kalau ade ade tempah lagi kat situ ngan kain2 jenis yg lain.. cam chiffon ker or kain yg berbatu-batu ker.. akan aku share2 kan ngan korang keh! ;)


42 comments:

xi da ya said...

waaaah,sangat jeles ngan baju akak ni!
mahal x tempah situ..?
anggaran harga bape.?:)

Aini said...

memang cun la baj ni.. Sweet gila. Suka tengok dari entri hari tu lagik..huhu

Miracles Of Life said...

k. neena nk tye...
akak lining ke bju sutera akak tu?

shuhadah Zainol said...

mmg cantik giler..suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuke sgt...!!!!!!!!!!

MiYOKO SuKi said...

sis neena, serius cntik bj niii..berkenan sggh saya...cutting nmpk fit ngan bdn sis...manik2 yg die jahit nmpk kemas je...

korang mmg pasangan yg HOT....suka sgt2....

nnti, nk g upah bj kt pesona nona tu laa...biar mhl, asal puas hati kann...

Marlia said...

cantik sgt... sedeynya tak ada baju raya....

Anonymous said...

cantik..sekali pakej dgn rambut & tuannya..hehe!

InaAchik said...

cantikla background gambar2 tu... hahahhahaa...
mmg baju ni cantik giler!!!

mizzura said...

cantik & simple tapi penuh warna warni..lawa lah..oooh..pasar payang pernah gi sekali jerk..

Lia said...

baju cantik + si pemakai pun cantik... ;)

Unknown said...

pergh nice gmbr neena.. i like it...neena & suami are lovely sweet

SyAfaWaNi ♥‿♥ said...

perghh serius lawa gila cutting baju tu..jeles nih..hihi..tambah dekat bahu n tgn tu..labuh baju pon lawa!wahhh..makan ati nih..haha..

LiAnA said...

cantik !!!! akak ada sutera crepe tp tak antar tempah lg hihi.. nanti ingat nk survey kat ampang park tu le

Cik Areja said...

siyes cantik sis neena! lagi2 kaler putih..hehe i like! padan ngan harga dan si pemakai :)

A D I A said...

lawa la cutting baju ni, u pun slim je :)

babe, i pun hantar baju kat pesona nona :) this yr tak hantar, staff dia cal tanya naper tak hantar baju tahun ni hehe.

Ati Masrif said...

cantik kain dan jahitannya...mmglah kalau nak jahitan yg cantik kenala byr lebih...kak ati teringat masa bujang2 dulu tempah gaun for my bday prty dat butik di ampang park ..kena rm600 hehehe...simpan utk anak pulala hihi...

-anidaothman- said...

chantik SANGAT

ratusiput said...

mmg cantik kombinasi kain n corak yg ko bli ni...aku pun terpikat...tp sejak aku ada anak ni mmg jrg bli kain kale putih...sebab nanti kompem bertuko corak punye pastu.ehehe...tp serios beb..cantik n sweet je..

NeenaAnuar said...

xi da ya:
hehehe.. kan akak dah bagi tahu harga kat entry akak tuu... kalau tuk baju akak nie upah tempah siap ngan manik tu RM350... kalau baju lain2 akak tak pasti coz kat butik tu dia ikut jenis material kain yg kite nak tempah.. so harga akan berbeza-beza...

NeenaAnuar said...

Aini:
hehehe.. TQ dear! ;)

NeenaAnuar said...

NurSolehah:
yeaa! akak buat full lining! naper dear? hehehe...

NeenaAnuar said...

Shu:
TQ deary! :D

NeenaAnuar said...

MiYOKO:
hehehe... TQ so much dear! haa... tempah jgn tak tempah.. insyallah puas hati ngan tailoring kat situ! :D

NeenaAnuar said...

Liea:
thanks sis! jgn lah sedey2 yer.. tahun depan make sure tempah 3 sekali gus.. ganti yg tahun nie punyer! hehehe...

NeenaAnuar said...

makdara TERdiva:
hehehe... TQ sis! :D

NeenaAnuar said...

Iena:
thanks sebab akhirnyer tatapp mengakui kecantikkan baju aku! wakakakkakaa... :p

NeenaAnuar said...

mizzura:
hihi.. TQ dear! :D

NeenaAnuar said...

Lia:
huhuhu.. blushingg.. blushinggg.. Thanks sis! :D

NeenaAnuar said...

Mia-Ina:
TQ deary! ;D

NeenaAnuar said...

SyAfaWaNi:
hohoho... TQ dear! btw, takpe sis.. nanti gie tempah satu baju kat kedai pesona nona tu.. insyallah you akan puas hati... and confirm baju you pun malatopss gak nanti! :D

NeenaAnuar said...

LiAnA:
hah! gie tau kak! insyallah akak puas hati! thanks kak! :D

NeenaAnuar said...

Are'Ja:
hihihi.. TQ very much dear! :D

NeenaAnuar said...

Adia:
thanks beb! owh really? best ek service diaorg! tapi memang puas hati laa antar kat situ kan! takpe you tahun depan leh melaram sakan ngan baju2 baby sekali! hehehe...

NeenaAnuar said...

Ati:
wah! masih simpan yek? bagus akak.. tapi memang betol apa yg akak ckpkan tuu.. puas hati walaupun mahal kann! :D

NeenaAnuar said...

NiD:
TQ dearY! :D

NeenaAnuar said...

ratusiput:
TQ so much beb! tu lah.. aku yg benor nyer belum ade anak ni pun kalau boleh memang nak avoid pakai baju warna putih2 melepak camgini.. tapi entah naper memang hati ni dah terpikatttttttttttt cam nak rakk biler tengok kain nie kat pasar payang hari tu.. ibarat jatuh cinta pandang pertama yg tak boleh dilepaskan gituuu! hehehhe....

Miracles Of Life said...

oh... ok gak lining kan... ni 1st time sy tgk baju sutera ni d lining.. atau sy mmg xamek pduli slama ni..
urmmm..... boleh try ni..

Hafidzah Hafidz said...

lawanyew baju akak! fieza suka! hehe . tak nampak berat . cun2!

Deqna said...

kurung moden memang feberet aku :)

mekchu said...

cantik nyeee... sweeeeet sgt.. kaler putih merah tu pun mmg ngam sgt ngan baju tuh.. kadang2 sedondon habis pun tak menarik kan.. tu cutting kebaya moden + A shape ke? nmpk mmg ngam2 kat badan

Mimy Hamid said...

baju ni aku dah interbiu kan..hehe kan aku cakp kemas dan lawa

Anonymous said...

GORGEOUSS!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails