COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, October 6, 2010

Orang Biler Nak Raya Shopping Baju Raya @ Kasut Raya... Dia???



Aku tahu Syawal dah hampir meninggalkan kite semua... tapi aku punyer entry pasal raya masih berada di tahap slow motion giler.. takat nie baru bercerita kejadian berhari raya hingga minggu ke-2 Syawal... so far gambar2 dah beribann terkumpul utk minggu ke-3 & ke-4 Syawal punyer cerita...tapi malangnyer tak satu pun berdownload lagi ke PC... tak kire.. malam nie kene gak kerahh en. teman wat kerja2 downloading tuk aku... so moral of the story & message yg aku cuba nak sampai kan kat sini adelah... jgn salahkan aku kalau entry pasal hari raya nie hanya akan abis sebelum Deepavali! hahahaha.....  :p

Ok.. nie kejadian sebelum hari raya... kirenya dlm bulan puasa lah... biasanyer semuaorg akan buat last minit shopping for hari raya.. tak kire lah.. shopping baju raya ker, kasut raya, perhiasan rumah, dan macam2 lagi lah tuk berhari raya... tapi adelah seseorang tuu yg dia punyer shopping tak hagak2 tuk hari raya... pendek kata tak der kene mengena pun apa yg dishoppingkan tu utk hari raya! nak tahu apa kah yg dishoppingkan nye.... jom layan citer aku nie sampai abis! :D

DSC_2457 copy
Adelah satu hari dlm bulan Ramadhan hari tuu... tetiba en. teman ajak pegi Mid Valley!

DSC_2477
Kami tak pergi berdua.. tapi ditemani oleh Awien & Rudy! 

DSC_2478
Sang suami tak hagak2 nak feeling jadik BOSS biler dok kat belakang!!

DSC_2440 copy
Sesampai jerk di Mid Valley, kami terus menuju ke kedai komputer HP!

DSC_2445 copy
Apalah yg diaorg surveykan tu?

DSC_2447 copy
Aku tak yah ckp.. korang tengok lah sendiri! hahaha...

DSC_2448 copy
En. Teman bawak Mr. Rudy sebagai IT advisor nya! hehehe...

DSC_2443 copy
Awien leka main game ngan 100% Touch Screen Computer! 

DSC_2450 copy
Lama betol menunggu diaorg nak buat pilihannn... so baik kami posing dulu! :D

DSC_2455 copy
Akhirnya pilihan dah pun dibuat... en. teman pilih yg Pavillion Slimline tuu... fuh.. sib baik.. kalau dia amik yg TouchSmart tu... fengsangggggggg akakkkkkkkkkkkk!! hihihihi....

DSC_2464 copy
Ok.. settle!  jom balik!

Haaaaa... takk bleh blahhh kan apa yg dia shoppingkan??  sumpah takde kene mengena ngan perayaan... hehehe... tapi aku tak marah pun dia nak beli.. infact aku lah yg meracun dia tuk beli PC Desktop.... asal nyer dia cam dah plan2 dan war2 kan kat aku yg dia rasa2 cam nak beli Desktop PC waktu dia dpt durian runtuh before hari raya hari tuu... but yet mula2 tu aku tanyer gak.. naper nak beli yg baru sedangkan kite dah ade Laptop?  then dia kata susah nak wat kerja2 editing gambar especially for segala kerja2 wedding photoshoot yg dia buat now nie.. then biler aku tengok dia wat kerje kat laptop memang sian lah jugakkk... satunyer lembaappp nak mammmmmmm... then screeen pun kecik tuk buat kerja2 editing gambar... so tu yg aku pun pikir2 ok lah kalau dia nak beli lagi satu computer coz at least bende tu memang betol2 berguna tuk dia.. lagi pun tak yah lah aku berebut ngan dia nak guna 1 lappy everynite! heheehe... cumanyer yg wat aku sedih dia dah tak duduk dekat2 ngan aku dah biler mengadap computer... sebabnyer dia dah ade dia punyer own workstation semenjak beli desktop nie...  huhuhu....

DSC_1138 copy
Meja & kerusi yg dishoppingkan nyer di IKEA hari tu...

Dulu before ade workstation nie... kiteorg akan duduk lah sama2 mengadap lappy kat atas sofa klippan.. agak2 nak bergedikk manjaa... tersangat lah senangggnyer... hahaha.. tapi now semenjak dua menjak dah ade workstation baru nie... errrmm... waimaaaa berjauhan lah sikit dia dari aku... tak lah jauh mana pun.. tapi agak susah lah nak bergurau sendaaa sambil bersentuhan gituu! ahahahaha.. gedikk sungguh aku kannnn??? attteeee... biler lagi nak gedik ngan laki sendiri punnn... tu jerk lah waktu yg ade selepas hampir 12 jam berada diluar rumah tuk mencarik rezeki yg halal kannn... tapi tak pe lah... agak2 aku bosann dia kalau asyik mengadapp computer dia nie jerk... aku bikin havoc sikit.. saja carik pasal sikit2.. pastu majok2 sikit.. confirm dia akan dtg duduk sebelah aku kat kerusi klippan tu! ngahahahaha...

DSC_1139 copy
LED LCD Monitor yg bersaiz 20"....
Puas tengok beb! memang clear & sharp gilerrr tengok monitor screen nie!  Ade lagi yg best lah pada aku set computer yg en. teman beli nie... selain dari screen monitor yg besar godang... Mouse & Keyboard nya adelah WIRELESS yerrr!!  tak der wire you ollzz... kedua-duanyer menggunakan battery sahaja...  so kalau kata aku tak mo duduk kat meja en. teman nie.. aku leh jerk pusingkan monitor tu ke arah sofa.. then amik mouse & keyboard lepak atas sofa... ceaaaaaaaaaa..... eksyen ek? hehehe.. tak leerr.. bagi tahu jerk. kot2 ade yg teracun ngan racun aku nie.. esok2 ade yg dah beli set desktop with wireless keyboard and mouse gituuu.. mana lah tahu kannn?? hehehe...

DSC_1140 copy
Body desktop nie slimmm jek!

Dengan menggunakan system memory 2GB, Hard Disk Driver 640GB, Window 7 Home Premium & Intel Core i5 Processor... memang en. teman sangatttt bahagia ngan 'baby' baru dia nie!  in fact aku pun skg cam asal en. teman tak der jerk kat kerusi workstation dia nie.. aku lah yg amik alih! hahaha.. besttt kooo... lajuuuuu tuuuuuu... skg tengok lappy camm geramm jerk sbb slowww tahap babun!  aceh!  kang merajuk lak lappy pinky viao aku tu kang... dok kutuk2 lah plakkk.. huhu.. ok ok.. tak takk.. aku tatapp sayang my pinky viao! Ngeeeeeeeeeeeee.... :D

By the way.. many thanks to Rudy coz sudi be the IT adviser for en. teman... and also many thanks to Awien coz sudi teman me during  en. teman's computer hunting @ Mid Valley that day! ;)


24 comments:

-anidaothman- said...

wah pasni MAKIN rancaklaaa akak berbLoging...ehehehhe...
~Nice laa PC nieh..

SURIA AMANDA said...

wah...bestnya..xde ke feeling2 nak buat si Dania jadi anak angkat? leh Lisa tumpang sekaki...hahahahahah...

Amir Syahir said...

pakai windows 7 la.ye dak?

ratusiput said...

wah soliddddddddddddd gitu...selim melim...

BabiesMom said...

uwaaaaaaaaaa shopping time again sis.. whatttttttt this make me jeles lor.. ehehhe shops d HP.. wah2 so besh

mummysyafie said...

wah..pc baru. leh hapdet blog selalu..

MiYOKO SuKi said...

bestnye en teman dah ade workstation sendiri...sure melompat tggi2 tuu....

nice workstation..i loike...br la ada smgt nk mengedit gambo kann...sis neena kena support die ye... ;)

mizzura said...

memang pakai pc desktop best kan...untuk main game..eheh.. kalau ada duit terlebih rasa nak rembat satu..tapi..tak lebih plak..hehe..

ieda said...

wahhh...suami akak kalau nampak benda ni mesti gedik2 nak beli jugak nih....tapi betullah.depa kalau dah start buat editing hampeh tak layan isteri dah..(hbby akak suka edit video)

♥ Juliana Violet ♥ said...

smartlah...
=)

nasaoji said...

en. asben kt masih tercarik2 lg desktop @ laptop ...

dia nak desktop, kt ckp, wayar berselirat, tak sesuai ada ank kicik, sb desktop bakal akn letak kat tmpt lepak2..

sudahnya, smpai skang, tk beli2, p mall, pegang2 je lagi.. ;)

NeenaAnuar said...

NiD:
hahaha.. tak der maknenyer dik... akak guna lappy jerk tuk bloggin coz abg nuar yg akan conquer PC baru dia nie! hehehe..

NeenaAnuar said...

Amanda:
hehehehe.. boleh jerkkk! :D

NeenaAnuar said...

hiro:
Yup! exactly! :)

NeenaAnuar said...

ratusiput:
hehehehee.... :D

NeenaAnuar said...

lady XOXO:
alaa.. bukan akak punyer pun .. en. teman yg punyer niee.. akak pun menompangg jerk kat dia nie hah! hahaha....

NeenaAnuar said...

mummysyafie:
hehehehe.. tapi tak leh selalu update ngan PC en. teman nie sebab en. teman sibuk nak guna for his editing work! :D

NeenaAnuar said...

MiYOKO:
hehehe.. of course dear! kalau tak support confirm dia tak dpt PC nie! hahahah...

NeenaAnuar said...

mizzura:
hehe.. takpe.. insyallah satu hari nanti mana tau ade rezeki.. so adik leh beli yg touch PC tu terus! :D

NeenaAnuar said...

ieda:
oooo.. ok! hehehe.. memang pun.. diaorg kalau dah duduk depan PC.. memang leka gilerr kann! :D

NeenaAnuar said...

Vee:
thanks darling! ;D

NeenaAnuar said...

nasaoji:
takpe... pelan2 kayuh... tapi better beli desktop dari laptop lah rasanyer kalau dia nak wat kerje2 photog! coz lappy susah nak support banyak application!

cikbedahlaser said...

adakah sy sudah terkena sedikit racun akak neena ini? aduhhh
eee syok nye...dpt rasa keseronokkan wat editing gune kelengkapan di atas.. clear je mata..xde wire... fuhh syokk jiwa

NeenaAnuar said...

cikbedahlaser:
hahahaa.. sila lah teracun! kekeke...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails