COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, November 17, 2009

Tag tertunggak selama 2 1/2 bulan..


Tag nie dah berusia lebih kurang 2 1/2 bulan dah... hehehe.. punyer lar delayed... bukan tak nak buat.. tapi byk sgt upcoming story mory yg lelain sampai membuatkan aku terdelaykan tag nie... ampunnnnnnnnn... wahai
miss purple! now akan ku langsaikan utang kamu! :D


*************************************************************************************

1. Copy award untuk diletakkan dalam blog anda...





2. Nyatakan 6 fakta menarik mengenai pemberi award ini.


  • dia suke warna purple.. pasal tu blog name dia Purplelicious...
  • dia seorang yg sgt kelakar... baca blog dia... chatting ngan dia... confirm penuh ngan icon gelak guling2 tu...
  • dia seorang yg happy go lucky
  • dia seorang yg suke bercakap.. maka dia memang peramah!
  • dia jujur dlm persahabatan.. yes.. i can feel that!
  • dia suke makan2.... kalau baca blog dia.. adelah satu yg mustahil kalau tak der baca entry about makan2...


3. Setiap blogger mesti menyatakan 9 fakta/hobi diri sendiri. (alamak... soklan nie aku dah penah dlm salah satu tag dulu.. so aku copy and paste jer lar yer.. hehehe)

  • Berholidaying! Tu hobby yg agak mahal lar pada aku.. tapi nak wat camner.. memang dah namanyer pun hobi... biler ade peluang... harus ku terjah ke mana sahaja....
  • Bershopping! Aku memang kaki shopping... asal ade yg berkenan di hati.. harus aku rembat!!
  • Berblogging! Yeahh.. now dah menjadik sebahagian dari hidup aku.... kalau tak jenguk blog satu hari rasa cam verryyy the sesuatuuu... coz kat sini lar aku boleh luahkan segala rasa suka mahu pun duka.. aku anggap blog nie like my own Cyber Diary!
  • Aku seorang yg sensitive & panas baran! Tapi baran ku bertempat yerrr.. but to tell u the truth.. dulu2 aku lagi teruk barannyerr.. tapi setelah semakin meningkat dewasa... wahh.. tua sgt ker aku nie kann?? takkkk... bukan tua.. tetapi MATANG! hehehe.. so biler kite makin matang nie... kite seharusnyer cuba mengubah yg negative kepada positive... kannn... and alhamdullilahh.. the main person who is behind me... who has changed my life.. tak lain tak bukan adelah my beloved Hubby Bay-Bee... TQ Darling! Luv U! Muaachhh...
  • Aku selalu berpegang kepada pepatah.... I'M NOT SHOWING OFF... BUT I'M SHARING IT! Terpulang pada org nak menilai diri aku... but demi Allah aku tak penah ade niat riak @ bongkak atas apa yg Allah anugerahkan pada aku... sesungguhnyer yg baik2 tu semua dtgnyer dari Allah S.W.T. & sesuatu yg kurang itu adelah dtgnyer dari diri aku sendiri...
  • Seorang yg very straight forward @ outspoken @ not hypocrite! aku lak tak pandai sgt nak berlawak2 niee.... tapi hubby aku memang seorang yg lawak larr... so jadik lar kannn... sorang pelawak.. sorang penonton kepada pelawak yg membuat lawak kannn.. ehh.. apa yg aku memgarut niee.. hehehehe.. ok ok... aku kalau aku tak suka @ terasa hati @ apa jer lar yg aku rasa tak sedap tuuu... aku lebih suka berdiskusi... bincang ... & talk it out... but provided org yg di pihak lain tu nak lar berbincang.. berdiskusi & also nak talk it out ngan aku kannnn... kalau dah aku sorang jek yg nak menyelesaikan masalah.. tapi di pihak lagi satu tu tak nakk.. apa boleh ku buat kannn? takkan lar aku nak berckp sorang2 lak.. kang org kata aku giler laksss.. hehehehe...
  • Aku seorang yg BoLeH menerima teguran & kritikan yg membina... kalau betol aku salah larr.. kalau aku tak salah.. awas kamu.. akaan aku terus berdebat ngan kamu yerrr... hehehehe... walaupun waktu mula2 org tegur tu cam rasa tak leh terima.. ye lar sapa yg suka di tegur kann.. tapi aku lain larr.. Ego aku tak lar setinggi mana... lepas aku dah ditegur tuu & aku dah coolll.. biasanyer aku akan duduk dan pikir sendiri (lu pikir lar sendiri.. hehehe)... so lepas tu aku akan cuba ubah diri aku ke arah yg lebih baikk... coz kekurangan diri kite niee biasanyer kite tak nampak... org lain yg leh nampak kekurangan diri kite tuu...
  • Ramai org kata aku garang! hahahaha.. garang kerrr??? hehehe... errrmmm... boleh dikatakan YES at times coz kalau tak garang... org akan sesuka hati ambil kesempatan & pijak kepala kite... I really don't like OK!! but actually dulu2 waktu tengah tak matang tuu... aku lagi garang kottt... kalau org yg kenal aku dah lama tau lar... kalau tak caya tanyer my buddy Deyna... dia tau lar... hehehe... tapi skg aku dah tak garang cam dulu kan Deyna kann?? kann?? :D
  • Aku suka pegi buat SPA Massage! 1st time aku buat SPA Massage nie kat Bali on our first honeymoon after kawin... wahh.. sgt best.. and till now masih lagi meneruskan aktivity2 tersebut.. sama ade di pusat2 SPA @ di rumah bersama suami ku yg terchenta! *wink*
  • Aku adelah anak kacukan India + Melayu... bapak ku Indian Christian yg masuk Islam biler berkahwin ngan my late mom.. and my late mom sememangnyer melayu lar kannn...
  • Ok yg last but not least nieee... bukan lar nak angkut bakul masuk sendiri... eehh..ehhh.. tersalah taip lar pulakk.. hahahaha... tak per.. let it be very original kannn.. malas aku nak delete2.. ku terus kan saja.. ok.. pembetulann.. bukan lar aku nak masuk bakul angkat sendiri.... tapi memang dah lebih dari 100 org dah mengatakan muka ku seperti Kajol pelakon Bollywood itu! ahaks!! ye kerrrr????? errmmm.. biler aku tengok muka aku sendiri tak lar pulak ku rasa begitu.. tapi biler dah lebih dari 100 org mengatakan begitu.. maka betol lar tu agaknyer yerr... hehehe...
  • Ehh.. aku rasa aku dah terlebih dari 9 fakta dah niee... oberrr lar pulakkann.. hehehe.. tak pasan arr.. idea tengah dtg mencurah2 nieee.. belasah jer larr... hihihi..


4. Pilih 10 orang penerima award dan describe tentang mereka

  • Kak Ina - Ibu yg baru jer buat teka teki about rambut anak dia.. hehehe..
  • Nur Irfan (Jue) - ibu muda yg sgt chomel!
  • Posh - dlm process mencapai target 99 hari tak makan nasi...
  • Ladykiki - suke tengok gambar2 dia... cantik2... dia pun suke posing2 gediks cam aku jugak.. hehehe..
  • Nasaoji - adik yg tengah preggy dok mengidam nak makan buah delima.. sib baik dah jumpa...
  • Liea - sedang berehat dirumah selepas minor surgery... alhamdullilah... now she getting better...
  • Nasazfrog - awek cun dari johor... hehehe...
  • Cik Pah - akak senior aku yg makin cun melecun selepas melahirkan anak yg kedua!
  • Mak Izz - ibu kepada anak yg bernama Izz...
  • ADoii.. dah lar... tak larat lar nak tag sapa lagi... yg aku tag2 nie pun yg aku kenal sbb selalu dok comment kat blog aku... so pada korang yg lelain tu.. agak2 terasa nak buat.. dipersilakan lah yer...


5. Nama timangan

  • Iena (nama gelaran aku dikalangan keluarga belah en. Teman)
  • Neena (dikalangan kawan2.. dah sememangnyer nama aku pendek kan.. Neena Binti Johari.. so nak timangan apa lagi nyer pun.. hahaha)
  • A-Chawn... panggilan yg aku sering dengari sewaktu arwah ibuku masih hidup.. I really missed that! :(
  • Angah... nama timangan dlm family ku!
  • ade satu gelaran sgt manja antara aku ngan en. Teman.. hanya aku dan dia jer yg tau.. and gelaran itu sgt2 lah unik.. hehehehe.. so tak yah lar korang tau yek.. let it be privacy for both of us.. :P


6. Anda seorang yang?

  • seorang yg sgt peramah...
  • Biler dah peramah.. haruslah banyak ckp...
  • Aku juga seorang yg berani dlm menyatakan pendapat...
  • Aku seorang yg jujur dlm perhubungan
  • Aku cepat membaca tindak tanduk seseorang yg hipokrit!
  • Tak menafikan yg aku panas baran.. dulu lagi teruk.. but now after married dah lebih tone down.. berkat kawin ngan suami yg sgttt cool! :P
  • aku seorang yg mudah mendengar pendapat & nasihat org lain...
  • aku tidak plastik @ hipokrit... pasal tu aku benciiii giler ngan org2 yg hipokrit nie!
  • aku juga seorang yg amat sensitif... sgt mudah tuk menitiskan air mata..
  • aku mudah tuk memaafkan seseorang.. tetapi tidak pada mereka yg mengkhianati aku! Sumpah aku dah ludah takkan jilat balik!
  • aku seorang yg sgt aktif and adventurous! Sampaikan kengkadang tu berani aku tak bertempat... hehehee..
  • aku seorang yg sgt2 berterus terang.. suka berbincang demi menyelesaikan masalah!
  • aku jugak seorang yg sgt happening! Suke mencuba sesuatu yg baru!
  • aku seorang yg suke bergaya... entah... mungkin darah arwah mak kuat mengalir dlm diri nie.. arwah mak aku waktu mude kuat bergaya taww... aku suke tengok gambo dia dulu2.. cun2.. :D
  • aku seorang yg boleh menerima teguran dan padangan org lain... tak der lar ego tak tentu pasal!


7. Insan yang teristimewa? (tanpa mengikut urutan...)

  • my family especially my late mom coz she’s not around anymore...
  • my hubby bay-bee... u’re such wonderful husband darling!
  • my in-laws family..
  • my nieces & nephews
  • my sincere frens!


8. Lagu kesukaan?

  • My Baby You by Marc Anthony (aku hadiahkan lagu nie tuk en. Teman)
  • Kenangan Terindah by The Samsons (lagu yg membawa seribu erti dlm diri aku selepas kehilangan ibunda terchinta!)
  • Keabadian Cinta by Anuar Zain (lagu tema kawin aku!)
  • Lelaki Ini by Anuar Zain (lagu yg dihadiahkan oleh en. Teman pada aku.. jiwang abis aku siott biler dengar lagu nie.. walaupun aku tak dpt Anuar Zain yg sebenar.. aku dpt Anuar Azaib pun dah memadaiii dah... wakakkakaa...)


9. Makanan kesukaan?

  • of course my late’s mom cooking! Uhukk.. uhukkkk.. especially her pajeri nenas.. that was my favourite! Then, rendang ayam... ayam masak merah.. and lots more lah!
  • Kalau aku yg masak sendiri.. aku suka makan sup ayam & masak lemak cili padi ayam ker udang ker sotong ker.. tak kire lar masak lemak apa pun.. janji masak lemak cili padi! Cea sendiri masak sendiri suke nie. Tapi ye lar kan.. harus lah kite dulu yg suke sebelum org lain suke kann.. :D
  • selain nasi.. aku suke bee hoon goreng jugak! Aku boleh makan berulang2 kali.. selagi tak kenyang.. selagi tu lar aku rembat.. sometimes.. biler dah kenyang pun .. aku rembat lagi.. sbb suke punyer pasal.. memang sah buruk lantak kannnn.. hehehe..

10. Sikap yang membuat anda stress?

  • Di kawasan LRT>>> org yg tak der manners... tak reti nak beratur... dlm erti kata lain.. kurang ajar lah!
  • Di tengah jalanraya>>> tetap sama... org yg kurang ajar... tak ikut undang2 jalanraya...
  • Di sekeliling aku>>> Org yg HIPOKRIT! / Org yg cuba nak buat aku nampak bodoo.. dlm erti kata lain anggap aku nie bodo lar tak tahu akan perkara sebenar!! / Org yg tak suke aku... Tapi dia dok sibuk nak amik tau hal aku!!! / Org yg memfitnah.. mengumpat.... lidah bercabang... & cuba tuk menjatuhkan org lain... Uuuhh.. org2 camgini memang banyak lar skg nie.. makin berleluasa! Takper2... tugas aku just berdoa pada Allah supaya syaiton2 nie akan mendapat balasan yg setimpal satu hari nanti! Insyallah.. Amin...


11. Warna kegemaran anda?

  • haruslah unggu!! Maap miss purple.. sesungguhnyer warna pebret mu warna pebret ku jua! Wakakakaka.. ok lar.. selain dari itu.. aku suke warna pink & jugak biru!

12. Benda mesti ada dalam beg?

  • HP
  • wallet
  • lipstick
  • sikat
  • kunci


13. Kali terakhir anda menangis?

  • semalam.. tapi tangisan gembira lar... hehehe.. en. Teman lar nie.. buat lawak sampai aku nangis2 ok!.. kejang perottt tawwww!!!

4 comments:

Marlia said...

nih dah 2 kali aku kena tag dgn Neena ni tapi tak buat apa lagi ni... herm.. kena buat gak ni nampaknya! hehehehhe Thanks dear, sesungguhnya ko je yang rajin tag aku! (isk mcm kesian ke bunyinye? takada kan? LOL)

Unknown said...

alamak terkantoi ingat blh escape...heheh

insyaallah kalu takde apa2 nanti i cuba buat naa...thanks for tagging me...huhu

yoyo ajer ni cam ada masa...hehe

Pepel BoNda AmaNi said...

thanks sis.for the compliment..terharu rasa...
amoih..kita suka kaler purple...sis suka kaler ungu nyek..wkakakakakaka napa kita nyer nama omputih..sis nyer nama melayu...:P...

anyway thanks to be prenz with me.. lap u lah... :)

NeenaAnuar said...

Liea:
haaa... ko masih berhutang ngan aku kannn.. so cepat2 siapkan nye yerrr.. hehe.. No worries!!

POSH76:
huhuhuhu.. jgn escape taw!! sis kene gak buat nie! :D

Purplelicious:
u're most welcome beb!
hahahaaahahahahaha... tak larat aku nak gelak nieeeee...

no worries beb! lap u tooo!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails