COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, November 24, 2009

Citarasa 19 Nov ......


19 Nov.. tak abis lagi ker ngan citer 19 Nov nie??


Giler gedikks aku kan? Cam lar aku sorang jer yg dok celebrate anniversary.. hahaha.. ala.. what everrrrr.. aku nyer blog.. suke aku lar kan nak citer apa pun... kalau berbulan2 aku nak citer pasal 19 Nov nie suke aku lar kan... so, kalau ade yg suka.. dipersilakan masuk... nak jemput minum air tak leh.. so jemput baca jer lar yer.. aku amat2 mengalu-alukan kehadiran korang... TAPI buat si bahalol2 yg keji itew... kalau dah tak suke ngan blog aku nie.. sila nyyaahhhhh + berambusssssss ko dari sini!! Kalau ko baca gak.. confirm ko suke ngan aku! Wakakakakaa.... Ok full stop!

On the nite of 19 Nov... there’s no big celebration pun... coz big money dah abis waktu kat Gold Coast hari tu.. hehehe.. so nie just wanna pass our day on 19 Nov.. so, En. Teman just ajak aku gie makan2 katt....







This is our first visit to intai2.. before this dengar dari mulut2 org jer.. ade yg kata best.. ade yg kata tak berapa best.. disebabkan ade 2 version yg berlainan.. maka adelah lebih baik kami sendiri yg mencuba nyer.. so baru puas hati kan ... kalau sendiri rasa tak sedap.. so lepas2 nie confirm aku tak pegi dah... hehehe...

Since restaurant nie terletak tidak jauh dari rumah kiteorg... so, en. teman wanna have a try lar kat restaurant yg ala2 mendamaikan nie katanyer.... coz en. Teman tau taste binik dia nie camner.. hehehe.. memang pun binik dia nie ala2 high taste sikit... wakakakaka.. high taste lar sgt kannn... bukan high taste.... but high classsssss... wakakakaka.. tak sama kah? Dah.. dah.. tak der maknenyer... meh aku terang kan .. nie bukan high taste or high classs.. but it’s all about the feelingsssssssssssss............. :P

Ok like this... aku nie kalau on special2 occasion camgini.. tak kire lah.. annniversary ker.. birthday ker... kalau nak gie dinner2 nie.. aku suke sesuatu tempat yg mendamaikan... tenang.. tiada banyak gangguan... no huuu harr... huuu harrrr cam kat kedai mamak.. ataupun tempat2 berkareoke... coz to me.. this is the quality time yg kite nak spent time with our loves once! So, kalau dah pegi tempat2 yg hingar binggar.. to me... again yer.. nie pada aku taww.... org lain aku tak tau.. mungkin tak kisah kot.. but as for me.. aku memang tak leh nak adopt lar tempat2 yg hinggar bingar niee.. cozz feelings tu cam tak masukk jer...

So, aku sukekan tempat yg tak berapa nak crowded with nice concept.. nice environment.. and of course plus nice food.. kalau tak sedap up to my satisfaction pun tak per.. but at least leh masuk tekak nie pun dah memadai lar... aku tau .. confirm tak leh nak carik yg 100% perfect kan ?

Yeah.. maybe ade pendapat yg mengatakan... hotel is the best place... coz tempat pun sunyi.. tak ramai org... relax.. but to me.. as aku ngan en. Teman dah selalu sgt makan kat hotel.. so rasa cam dah boring sgtt.... makanannyer bukan lah sedap mana pun... mahal jerk lebih! So confirm hotel out of the list! Then, kalau ade restaurant2 yg best.. cam yg aku suke pergi like thai2 food nie.. majority semuanyer kat dlm shopping mall... adoiii... busannnnnnnnnnnnnn lar weyyyyy.. balik2 shopping complex! Bluuueekk!!

Then, sometimes tu ade tempat food agak best.. tapi tempat lak like crowded giler.. bising hingar bingarr.. and suasana pun like verryy the kurenggg gitu... but tu la.. secara logiknyer.. kalau tempat tu crowded... mesti lar makanan dia best kan ? Tapi kalau tuk occassion biasa2 aku tak kisah lar... tapi nie for a special occasion.. so aku rasa.. cam kurang best lah tuk berada dlm environment begitu... again.. nie aku lah yer.. hehehehe..

Mula2 tu aku ingatkan aku jer yg berperasaan sebegini tau.. rupe2nyer en. Teman pun mempunyai feelingss yg sebegitu rupe! Dia sendiri ngaku ngan aku about it.. which membuatkan aku terkejut gak lar.. coz mula2 tu ingatkan aku sorang jer yg berfeelingsss ala2 gedikk nnie kan.. rupe takk.. laki aku pun sama.. wakkaa.. so laki aku pun bergedikss sama lar gamaknyer ngan binik dia niee... hahahaha .. tu namanyer kami sehati sejiwa!!

But to tell the truth why kami mempunyai citarasa seperti itu... maybe sbb we ollzz dah pergi banyak sgt tempat2 menarik kat luar negara! Ceaa.. bunyik cam velagakk tak hengat kan? but sila lah tahu yg kat luar tuu jauh lebih murah dari dlm malaysia ok!!! Seyes.. Ok.. don’t talk about Aussie lah.. memang lah aku tak nafikan tempat diaorg mahal coz currency rates.. but as for Thailand & Indonesia ... yup aku tak nafikan yg currency diaorg murah.. but kalau tempat2 pelancongan nie diaorg akan guna USD rate taww.. so still kire mahal for us kan ? Tapi percayalah... with my experience during my trip to Phuket & Bali... memang diaorg sgt2 menghargai alam sekitar dengan buat tempat2 makan yg sgt2 cool.. exotic.. romantic.. dan macam2 tik tik lagi lah! Bukan itu saja.. dah lar tempat makan tu tip top.. food yg dihidangkan juga boleh dikategorikan sebagai sedap... then di tambah pula ngan harga yg sgt2 berpatotan! Pendek kata puas hati lah!!






However, as in Malaysia ?? Eerrrmmm... Aku bukanlah nak underate malaysia.. but under my observation lah... memang majority org2 kat malaysia nie sukekan shopping mall semata-matalah.. and they don’t know how to appreciate alam sekitar.... Ok.. aku tak deny.. Yes.. memang ade a few place kat malaysia nie yg berkonsep kan ala2 bali lar.. ala2 thai lar.. tapi so far yg aku dah penah pegi lar.. majoritynyer like ala2 taik ayam jer.. kalau environment ok.. food lak hampeh.. then, kalau food good.. environment lak hampeh... so pendek kata.. nak dpt kan ala2 90% satisfaction tu susah.. again.. nie pada aku lah yer...

Tapi aku masih tak deny yg ade a few restaurant yg sgt menarik.. food great.. environment pun fantastic.. tapi harga adelah sgt2 tak berbaloi & tak hagak2... melamapuuu yg amattt... ade lar 2 restaurant nie... aku penah lar survey harga dulu2 konon2nyer nak wat surprise b’day dinner for my late mom.... mak aiii.. melampau tahap gabann... total kalau tuk 2 org makan jer dah dekat RM400... sorang lebih kurang RM200... persoalannyer berbaloii kah??? Seyes.. pada aku sgt2 melampau! Aku yg gie makan kat luar negara pun tak bayar sampai rate itu walaupun dlm USD! Kalau dah makan jer almost RM400, baik aku terus gie holiday ke phuket or bali jer lagi sekali... dah tentu2 aku spent kat luar negara kan ?? Lagi puas hati camgitu.. nie kalau dah bayar sampai RM400 tapi stay kat dlm malaysia ?? Hurrmm.. sgt2 lah tak berbaloi pada aku! (nie aku ceritakan about my feelings ok.. bukan org lain nyer feelings.. mungkin org lain.. lain rasa diaorg kann... so pendek kata.. tepuk dada tanyer selera!)

Persoalan nyer disini.. yg aku sometimes tertanyer2.. Kenapa di negara luar.. diaorg boleh buat yg terbaik which means.. makanan yg sedap.. harga yg berpatotan.. tempat yg menarik... ibarat lengkap dah package tu... but why Malaysia tidak? Sampai sekarang aku tak jumpa jawapan nie....

Mungkin ade yg tertanyer2.. cam ner lah agaknyer taste aku tu kan ? Hehehee.. ok.. camgini.. aku sukekan kedamaian.. more on natural concept larr.. like tepi pantai (tapi tidak seperti concept ikan bakar sbb nie for special occasion ok.. so kene more romantik mode lar)... aku jugak sukakan concept didlm hutan... or ditepian sungai... haaaa.. camgitu lar taste aku.. giler high taste kan ? Hahahaha... tak per lar.. dah nama pun taste aku kan... lain org... lain rasanyer.. so, terpulang lar pada setiap individu... sbb bende nie sgt2 subjective kan ... it’s all about feelings! (nie lar akibatnyer biler dah dpt merasa peha... haruslah betis dilupakan! Wakakakaaka)

Ok.. ade lah satu tempat nie yg aku sukakan concept dia... tapi makanan... adossssssss... totallly out of my taste lah.. tak leh masuk langsung.. sayang... aku rasa diaorg patot tukar chef lar! Kalau dioarg tukar chef.. aku rasa tempat nie akan lebih meletoopppppppssss!!





Bora Ombak Ampang...


Aku suka tempat-tempat yang bergazebo macam nie...



suasana yang agak cozy..


Aku suke lepak2 kat sini.. dia memang concept ala2 Bali.. very relaxing2.. kite leh lepak2 kat bawah gazebo2 tu... walaupun dia tak lah ditepian pantai.. atau ditepian sungai... tapi dia adoptkan concept yg ala2 hutan sikit lar bila mana diaorg tanam pokok2 yg rimbun disekitar kawasan gazebo tu.... so secara tak langsung ia memberi satu suntikan atau element2 romantik disitu!

Anyway.... sesungguhnyer pada aku bukan High Taste yg menjadik taruhan.. tapi soal perasaan yg bakal melekat dan terus terpahat dlm hati selepas menikmati makan malam dan menikmati suasana disitu... waaaahhh... bermadah lak aku nie! Haishh!! But seyes! Memang itu lah yg aku rasa sehingga ke hari ini.. for example kenangan bercuti ke Perth.. Gold Coast.. Maldives.. Bali.. Phuket & Krabi adelah antara tempat2 yg masih kuat terpahat dlm hati ini... as for malaysia.. trip to Tasik Kenyir... Pulau Redang... Cameron Highland & Langkawi... adelah antara tempat2 yg sampai ke hari ini ianyer membuatkan aku teringat2 dan ade perasaaan ingin kembali ke sana!

Tapi kalau takat gie Melaka.... N9.. JB... Perak.. Kelantan... and a few more places lah dlm malaysia nie.. aku rasa cam tak der meninggalkan apa2 impak pun dlm hati aku... bukan aku kata negeri tu tak best.. jgn salah paham.. kang ade lak kata aku kenegerian lak kang! Bukan2.. don’t get me wrong Ok.. nie aku cuba nak maksudkan about my feelings... kirenyer perasaan aku biler pegi2 tempat2 camgini like biasa2 sajerr... tak der apa yg melekat di hati.. kirenyer kalau tak buat second visit pun tak per lah camgitu... so, maybe antara faktor2 yg membuatkan ianyer tak melekatkan dlm hati aku tu adelah faktor resort.. & jugak faktor tempat makan....

Ok.. ok.. dah jauh aku melalut niee... but in a way... bagus jugak.. leh aku ekspressi kan apa perasaan aku kan ... anyway.. since entry aku nie dah panjang berjela... tanpa aku sedari pun.. dok bebel.. punyer bebel.. dah panjang giler dah entry aku nie hah! Tapi tak per.. esok2 kot2 lah aku boring2... leh lar aku baca apa yg aku bebelkan nie... provided tak kene banned by blogger.com lar... ahakss!!

So, berbalik pada citer 19 Nov aku tadi tu... akan aku sambung di next entry keh... dah pun aku bagi tau kiteorg gie makan kat intai2 restaurant kan.. so just check it aisle keh!

6 comments:

nasazfrog... said...

gilo gigih akak baco entry ko ni yang oi,, bapak panjang,, sebenarnya ikut pada kita la kan nak pilih tempat yang camne janji kita puashati n dapat menikmati percutian yang penuh dengan kenangan manis.. betul tak neena... hihihihi..

Pepel BoNda AmaNi said...

nasib baik kedah best..ahhahahaha tiba2 kan...memang kan sis..klu kita nak spend time tuk celebrate apa2 occasion mesti kita nak tempat yang cool dan memuaskan hati.baru la terasa nikmat skit...

phuket best kan..pantai cantik..makanan pun sedap...bali xtaw sebab lum penah sampai...satu hari nanti pasti akan ku terjah jugak..heheheheh

Marlia said...

hampa aku tak ada gambor intai-intai.. next entry rupanya... darling.. entri gi Krabi ada tak? Pueh den cari tak jumpa la...

Deqna said...

jahat ko kan.. kasi entry panjang2 tapi citer masal malam tu boleh lak next entry kan....

kiranya entry ni baru mukadimah lah kan...

Unknown said...

what u said is true ...just be urself...tak yah nak hipokrit....i like ok....

mesti mau pigi gak lah BORA OMBAK tu...hehe

NeenaAnuar said...

Purplelicious:
yup! for special occassion.. memang kite suke nak carik tempat2 yg menarik & kindda cool!

Liea:
Oooohhh.. hehehe.. waktu gie Krabi dulu aku tak der blog lagi.. ermm.. insyallah.. biler2 nanti kalau aku free.. akan aku abadikan kat blog aku nie yer...

nasazfrog:
hehehehe.. sian akak yer.. kene baca panjang2.. :D
setuju.. yg penting ikut citarasa kite lar kan.. kalau kite rasa best.. itu dah memadai dah.. yg penting hati & citarasa diri kite sendiri..

POSH76:
huhuhu.. me memang tak hipokrit sis...
yes! you shud give a try.. :D

Deqna:
hehehehe.. gitu lah gamak2nyer.. mukadimah yg panjang berjela.. ahakss!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails